Σάββατο 1 Αυγούστου 2009

Αριστερό Ρεύμα: το (πολιτικό) ποντίκι που βρυχάται!


[mouse1.PNG]

Το Αριστερό Ρεύμα είναι γνωστό για την μυστικοπάθειά του, τη σκιώδη λειτουργία του χωρίς επίσημους εκφραστές ή επίσημες θέσεις και την μέθοδο της διολίσθησης στην αντιμετώπιση κάθε ορατού ζητήματος πολιτικής (πχ ψηφίζουμε μεν θέσεις αριστερού μεταρρυθμισμού στο πρόγραμμα του ΣΥΝ την άνοιξη αλλά τις εξαφανίζουμε στην δημόσια έκφραση του κόμματος σε όλο το υπόλοιπο διάστημα και τις αποτασσόμεθα μάλιστα στις εκλογές).

To AΡ είναι ικανό να ψηφίσει οτιδήποτε θα του εξασφαλίζει ησυχία στο κόμμα αλλά κυρίως θα του εξασφαλίζει την πλειοψηφία ή έστω τον επαρκή έλεγχο του ΣΥΝ.

Όμως το ΑΡ δεν έχει πολιτική παρά μόνο την φαντασιωτική ιδέα ότι αποτελεί de facto την αριστερή συνείδηση του κόμματος.

Κι από που προκύπτει αυτή η ιδέα; Δυστυχώς από την προέλευση των μελών του, δηλαδή το ΚΚΕ.

Οι άνθρωποι αυτοί προσχώρησαν στην ανανεωτική αριστερά διατηρώντας όμως την καχυποψία για τους ανθρώπους της ανανεωτικής αριστεράς!

Δέχτηκαν και συνομολόγησαν τις θέσεις της αλλά ποτέ δεν τις δέχτηκαν κατά βάθος.

Αυτό που τους κρατούσε στον Συνασπισμό δεν ήταν η κατανόηση της ανάγκης για αριστερή μεταρρυθμιστική πολιτική αλλά το αντίπαλον δέος, το ΚΚΕ.

Ήθελαν πάντα , λόγω και των τραυματικών τους εμπειριών σε αυτό το κόμμα, να φτιάξουν ένα «σωστό» ΚΚΕ και να ξανακερδίσουν την μάχη που έχασαν για λίγες και αμφισβητούμενες ψήφους το ΄92.

Στη θέση λοιπόν της «ιδεολογίας» έβαλαν τον τακτικισμό.

Άρχισαν με λιγότερη ή περισσότερη επιτυχία να μαγειρεύουν θέσεις, να τις εξηγούν κατά το δοκούν, να προσπαθούν να τους χωρέσουν όλους χωρίς να τους ενδιαφέρει η ουσία αλλά μόνο η χρηστικότητα.

Και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ.

Να είναι δηλαδή «ευχαριστημένοι» οι υπόλοιποι σύντροφοι, να είναι ευχαριστημένη η κοινωνία να είναι ευχαριστημένοι και οι παραμένοντες στο ΚΚΕ, μήπως και έρθουν από δω.

Η αγαπημένη φράση του ΑΡ είναι «θα τα βρούμε».

Πάντα στο τέλος και πάντα στο παρά πέντε μετά από εξαντλητικά παζάρια και συμβιβασμούς.

Αυτά τα παζάρια και οι συμβιβασμοί, που πάντα έχουν μέσα τους το καιροσκοπικό στοιχείο, είναι που υποβάθμισαν προοδευτικά το ανανεωτικό συμβόλαιο του Συνασπισμού σε ένα αντιφατικό συμπίλημα θέσεων, χωρίς επεξεργασία και βάθος και έδωσαν στην κοινωνία ένα στίγμα ασάφειας που διατηρείται χρόνια για το τι είναι και τι θέλει αυτό το κόμμα.

Οι επεξεργασία των θέσεων και της πολιτικής έχουν εγκαταλειφθεί έναντι της οργανωτικής κυριαρχίας.

Η λεγόμενη «αριστερή στροφή» δεν σήμαινε προωθημένες θεωρητικές αναζητήσεις ή νέο πολιτικό σχέδιο για την ελληνική κοινωνία παρά μόνο πλήρη έλεγχο του ΣΥΝ.

Άκρατος τακτικισμός δηλαδή (οππορτουνισμός εις την ελληνικήν).

Δεν είναι τυχαίο ότι οι θεωρητικές αναζητήσεις παραχωρήθηκαν προνομιακά στη σύμμαχη τάση των Κοκκινοπράσινων..

[9038_businessman_looking_at_himself_in_a_mirror_while_getting_ready_for_work11.JPG]
Γιατί το ΑΡ δεν έχει απόψεις, δεν έχει καν «ιδεολογία» - μόνο τακτική κι ένα μεγάλο απωθημένο (το ΚΚΕ).

Ελάχιστες σύγχρονες αριστερές απόψεις έχει προσφέρει στον ΣΥΝ αλλά ακόμα κι όταν τολμάει κάτι τέτοιο (βλ. κλείσιμο Δραγασάκη στο Προγραμματικό συνέδριο) δεν το πιστεύει.

Αλήθεια ποιο μέλος του Ρεύματος δεν θα εκπλησσόταν εάν μάθαινε ότι στο Προγραμματικό συνέδριο ψήφισε μαζί με την μεγάλη πλειοψηφία των συντρόφων του θέσεις (δια στόματος Δραγασάκη) του τύπου «οι μεταρρυθμίσεις είναι η μόνη αριστερή πολιτική που γνωρίζουμε και η δήθεν αντίθεση με την επανάσταση είναι στην φαντασία μας»;

Τι είχαν να παρουσιάσουν όταν επιτέλους πήραν τον πλήρη έλεγχο του κόμματος με την «αριστερή στροφή»; Τίποτα απολύτως.

Ακόμα και ο Αλαβάνος που δεν τον ήθελαν με τίποτα, τους ήρθε καπέλο αξιοποιώντας τις ασάφειες και τα κενά στο ιδεολόγημά τους («αριστερή στροφή»)…

Αυτό το ιδεολόγημα, που απλά και μόνο αποτυπώνει το γεγονός ότι το ΑΡ είναι πια ...πλειοψηφία μέσα στο ΣΥΝ, και η ανυπαρξία οποιασδήποτε επεξεργασίας εκτός από εκείνη που αφορά την δική τους αυτοσυντήρησή είναι που τους έκανε να τρομοκρατηθούν από την δημοσκοπική εισροή ψηφοφόρων και να κλειστούν (και κλείσουν τον ΣΥΝ) στο καβούκι τους, να αρνούνται μετά βδελυγμίας οποιαδήποτε εκδοχή κυβερνητικής συνεργασίας, οποιαδήποτε ηγεμονική παρουσία στην κοινωνία και ανάληψη ευθύνης με κάποιο σχέδιο διεξόδου. Ακόμα και στο κίνημα της νεολαίας του Δεκέμβρη, με τον ίδιο πανικό προς το κίνημα αυτή τη φορά, κλείστηκαν ξανά στο καβούκι τους και άφησαν στους αντιεξουσιαστές την πολιτική εκπροσώπηση της νεολαίας!

Πήραν δηλαδή την «εξουσία» στον ΣΥΝ αλλά δεν ήξεραν τι να την κάνουν!



Σήμερα, έχοντας καταστρέψει με τον πόθο (εσωκομματικής) εξουσίας που τους διακατέχει και τον ΣΥΝ εκλογικά αλλά και τον ΣΥΡΙΖΑ ως πλατύ ενωτικό εγχείρημα της αριστεράς, έχουν καταλήξει σε έναν εσωτερικό εμφύλιο χωρίς αρχές, που άφωνοι οι αριστεροί παρακολουθούν.

Και για όλα αυτά ευθύνεται η παντελής έλλειψη πολιτικής ...

Η ανυπαρξία θέσεων και απόψεων.

Η κυριαρχία στο κόμμα μέσω της διολίσθησης : άλλα λέμε , άλλα εννοούμε κι αλλού το πάμε.

Αριστεροί χωρίς αριστερή σκέψη, χωρίς άποψη μόνο με πολιτικά κόλπα και μισόλογα.

Καθαρός οππορτουνισμός: μόνον αυτόν μπορείς να βρεις αν ψάξεις λίγο τον βίο και την πολιτεία του Αριστερού Ρεύματος είκοσι χρόνια στον Συνασπισμό.

Γι αυτό και μόνο θυμηδία μπορεί να προκαλέσει η επίδειξη αποφασιστικότητας που εσχάτως υποδύεται προς τα έξω η τάση αυτή.

Όντας σε ιστορική και αμετάκλητη κρίση, μετά την απόρριψη από την κοινωνία του ανύπαρκτου πολιτικού σχεδίου του , το ΑΡ κλυδωνίζεται άσχημα προκαλώντας «σεισμούς και μετασεισμούς» σε ΣΥΝ και ΣΥΡΙΖΑ με απρόβλεπτες συνέπειες.

Οι όποιοι σχεδιασμοί τους (Διαρκές συνέδριο) είναι εκτός τόπου και χρόνου και καθαρός στρουθοκαμηλισμός, μέσα στην πιο δύσκολη συγκυρία που έχει γνωρίσει ο τόπος τα τελευταία χρόνια!

Και η επιβολή της κρίσης του στον ΣΥΝ και τον ΣΥΡΙΖΑ απειλεί να ρίξει την αριστερά οριστικά στην ανυποληψία.

Το ποντίκι που βρυχάται, έχει οδηγήσει ήδη τον ελέφαντα της αριστεράς σε σύγχυση και έλλειψη προσανατολισμού.

Θα τον οδηγήσει και σε άτακτη φυγή στο δάσος;

Η πολιτική διατήρησης των κεκτημένων από το Αριστερό Ρεύμα σε ένα μόνο δρόμο οδηγεί: την διάσπαση της αριστεράς εις τα εξ ων συνετέθη.

Γιατί όμως να ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή;

Επειδή μερικοί πολιτικά νάνοι έτυχε να πάρουν την ηγεσία λόγω συγκυρίας;

Από πότε η Αριστερά δεν διαθέτει πια μέσα και διαδικασίες επαναπροσδιορισμού της και σέρνεται από μερικούς μοιραίους στην καταστροφή της, άφωνη και άβουλη;

Από πότε;

Ιδού και το άρθρο – αφορμή για το παραπάνω σχόλιο:

Αποφασιστικότητα και απαντήσεις από την ηγεσία του ΣΥΝ

Παπαδόπουλος Α.

Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/07/2009

Mια λέξη κυριαρχεί τις τελευταίες ημέρες στην ηγεσία του ΣΥΝ: αποφασιστικότητα. Η πλειοψηφία του κόμματος εκτιμά ότι οι προσπάθειες που έγιναν το προηγούμενο διάστημα για την επίλυση των διαφορών με τον Αλ. Αλαβάνο, με τις συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και με την Ανανεωτική Πτέρυγα, δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα, με αποτέλεσμα να παρατείνεται η αρνητική εικόνα που εκπέμπει ο χώρος. “Απέτυχε ο κύκλος της δημιουργικής συνεργασίας”, λέγεται χαρακτηρικά.

Την εβδομάδα που πέρασε, έγιναν τουλάχιστον δύο σημαντικές συσκέψεις του Αριστερού Ρεύματος, όπου τέθηκαν επί τάπητος τα ανοιχτά ζητήματα και φάνηκε ότι, μετά από ένα διάστημα εσωτερικών τριβών, υπάρχει ομοιογενοποίηση της μεγαλύτερης τάσης του κόμματος. Η άποψη που κυριαρχεί είναι ότι η “ώριμη στάση ευθύνης” της ηγεσίας του ΣΥΝ να μην απαντά σε όλα όσα ειπώθηκαν μετά το αρνητικό εκλογικό αποτέλεσμα, ερμηνεύτηκε από πολλές πλευρές ως αδυναμία. “Η συνειδητή αυτή επιλογή δεν θα συνεχιστεί”, διαμηνύουν, χωρίς να κρύβουν την ενόχλησή τους για πολλές από τις παρεμβάσεις που έγιναν στο Πανελλαδικό Σώμα του ΣΥΡΙΖΑ κατά του ΣΥΝ, ακόμα και από τον ίδιο τον Αλ. Αλαβάνο.

Στην Κουμουνδούρου τονίζουν ότι από εδώ και πέρα “θα είμαστε αποφασιστικοί απέναντι σε συμπεριφορές που οδηγούν σε κακή εξέλιξη τον ΣΥΝ και κατ' επέκταση τον ΣΥΡΙΖΑ”, υπογραμμίζοντας ότι δεν μπορεί να υπάρξει ΣΥΡΙΖΑ χωρίς τον ΣΥΝ. Σε όσους, μάλιστα, επικαλούνται το παράδειγμα της ΕΔΑ, θυμίζουν ότι δεν θα μπορούσε να σταθεί χωρίς τον κεντρικό κορμό που ήταν το παράνομο ΚΚΕ. Επιπλέον -όπως δήλωσε και ο νέος γραμματέας του ΣΥΝ, Δημήτρης Βίτσας- θεωρούν ότι δεν βοηθούν οι ξεχωριστές ανακοινώσεις που βγάζει κάθε φορά η Ανανεωτική Πτέρυγα.

Οι συσκέψεις του Ρεύματος κατέληξαν σε μερικές κομβικές αποφάσεις για την περαιτέρω πορεία του σχήματος σε σχέση με το θέμα της ηγεσίας του συμμαχικού σχήματος, με τις συνιστώσες και με την Ανανεωτική Πτέρυγα:

α) Στο ηγετικό επίπεδο, θα επιδιωχθεί να λυθεί άμεσα το θέμα Αλαβάνου-Τσίπρα, με ομαλή διαδοχή που θα προσδιορίζεται ακόμα και ο ακριβής χρόνος της.

β) Σε σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ, θα τεθούν όρια στις συνιστώσες μέσα από καθαρή πολιτική συμφωνία και θα ξεκαθαριστεί ότι “δεν πάμε ούτε σε κόμμα ούτε σε μέλη”.

γ) Σε ό,τι αφορά στην Πτέρυγα, με διάθεση συνεννόησης θα επιδιωχθεί να γίνουν συναντήσεις με ηγετικά στελέχη της, να δοθούν σαφείς απαντήσεις σε σχέση με τις επιλογές της, αλλά και στα δημοσιεύματα που μιλούν ακόμα και για διάσπαση του ΣΥΝ.

Στόχος της πλειοψηφίας είναι ν' αποσαφηνιστεί πλήρως το πολιτικό σχέδιο του ΣΥΝ και να δίνονται καθαρές απαντήσεις σε όλα τα μεγάλα θέματα (όπως π.χ. αυτό της στάση τους κόμματος στο ενδεχόμενο μη αυτοδυναμίας). Ακολούθως να διεξαχθεί στα μέσα Σεπτεμβρίου το Διαρκές Συνέδριο του κόμματος, το οποίο να λάβει πανηγυρικό χαρακτήρα. Θα προηγηθεί μεγάλη πανελλαδική σύσκεψη του Αριστερού Ρεύματος.

Αυτόνομη παρουσία

Η Ανανεωτική Πτέρυγα, από την πλευρά της, επιμένει ότι πρέπει να υπάρξει αλλαγή στην πολιτική κατεύθυνση του κόμματος. “Ο ΣΥΝ πρέπει να κρατήσει τη δική του αυτόνομη πολιτική παρουσία, τις δικές του πολιτικές επεξεργασίες, θέσεις και προγραμματικές διεκδικήσεις και να επιχειρεί να τις συναρθρώνει και με τις άλλες συνιστώσες στο πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ, αναζητώντας τον κατά το δυνατό κοινό πολιτικό τόπο. χωρίς να εκχωρεί κρίσιμα πολιτικά στοιχεία της πολιτικής του και της πολιτικής του φυσιογνωμίας”, τόνισε (Ρ/Σ 9,84) ο Φώτης Κουβέλης, δίνοντας το στίγμα της “Πτέρυγας”.

Αρκετά σενάρια τροφοδότησε η συνέντευξη του Σπύρου Λυκούδη στο δημοτικό ραδιόφωνο του Πειραία και η αποστροφή του περί “ανοιχτών όλων των ενδεχομένων”. Σε δήλωσή του στην "Κ.Α." ανέφερε: “Κανείς μας δεν θα επιχειρήσει κάποιο άλμα χωρίς να εξαντλήσει και το τελευταίο χιλιοστό συνεννόησης στο εσωτερικό του ΣΥΝ. Έαν είμαστε μπροστά σε ένα τείχος αδιαπέραστο, τότε είμαστε υποχρεωμένοι να εξετάσουμε όλες τις δυνατότητες υπέρβασης των αδιεξόδων”.


19 σχόλια:

  1. Ειναι προφανές οτι καποιοι οσο κι αν επιχειρούν να δοθει πολιτικό περιεχόμενο στις ενστασεις τους και τις διαφοροποιήσεις τους δεν μπορούν να αποκρίψουν οτι βρίσκονται δεσμευμένοι στο θυμικό τους.
    Εαν πραγματι ετσι αισθάνονται τότε δεν σημαίνει τίποτε περισσότερο τίποτε περισσότερο απο κήρυξη πολεμου.
    Δεν καταλαβαίνω πως ειναι δυνατόν να μιλάς για συνθεση και ταυτόχρωνα να βαζεις τρικλοποδιές.
    Αν στις επόμενες εκλογες υλοποιηθούν τα χειρότερα σεναρια,δηλ η συντιβή και ως εκ τουτου η διασπαση θα ειναι πολυ αργα προκειμένου να ζητηθούν ευθύνες,απο αυτούς που σήμερα αδυνατούν ν'αντιληφθούν οτι οι προσωπικές στρατηγικές λειτουργούν διαλυτικά.
    Υπαρχει ακομη χρόνος,ετσι θελω να ελπίζω,αν και εχει χαθεί τεραστιο ποσοστό της αξιοπιστίας μας,αρκεί να αντιληφθούμε πως η μόνη απαντηση ειναι η εκφραση πολιτικης απο μέρους μας.Η κοινωνία περίμενε απο μας πολιτικες διεξόδους ,της γυρίσαμε τα νωτα.Στη σημερινή δραματικη κατασταση απουσιάζουμε κραυγαλέα,ειμαστε ανυπαρκτοι.Δεν χρειάζεται η κ.Παπαρήγα να ευχεται την εξαφανιση του ΣΥΝ το εχουμε αναλάβει εργολαβικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν το ζήτημα είναι (που είναι) η ενότητα, τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα με το πώς ο Συνασπισμός προσπαθεί να υλοποίησει την ενότητα αυτή. Από οργανωτικής πλευράς, η προτεραιότητα στην ενότητα μεταξύ τάσεων (για τον Συν και μεταξύ συνιστωσών για το ΣΥΡΙΖΑ) είναι εντελώς προβληματική. Όχι σαν ιδέα αλλά σαν σύλληψη ενός καθολικού τρόπου υλοποίησης της ενοποιητικής διαδικασίας. Οι πολιτικές διαχωριστικές γραμμές που υπάρχουν μέσα στο Συν (όχι μόνο μεταξύ τάσεων ή ιστορικών προοπτικών αλλά και νοοτροπιών πολιτικής συμπεριφοράς και ελλειμματικού βολονταρισμού μεταξύ των ίδιων των απλών μελών, της βάσης του κόμματος) δεν σβήνονται με οποιαδήποτε αρχηγικά μαγειρέματα ή αμοιβαίους διατασικούς συμβιβασμούς των "από πάνω." Αλλά το στοίχημα της ενότητας δεν είναι ΕΝΔΟ-κομματικό. Είναι ζήτημα της ουσιαστικής σχέσης με το μέρος του λαού, που βρίσκεται έξω, δεν ανήκει, δεν ταυτίζεται με το Συν, ενώ βιοπολιτικά βιώνει στο πετσί του τη συστημική εκμετάλλευση και ποθεί τη δημοκρατική χειραφέτηση. Δυστυχώς, ό,τι έγινε τους δυο τελευταίους μήνες δείχνει ότι κανένας στο Συν δεν μπορεί ούτε καν ακόμη και να σκεφθεί την οποιαδήποτε ρεαλιστική πολιτική, που θα συνδέσει αυτόν τον κόσμο που βρίσκεται έξω από τον Συν με τον Συν, που θα αποκαταστήσει μια αμφίδρομη σχέση εμπιστοσύνης και σεβασμού της αυτονομίας και της αυτοτέλειας όλων των υποκειμενικότητων που θα συμμετέχουν στην πολιτική-οργανωτική έκφραση της κοινής λαϊκής βούλησης για τη σημασία της ανανεωτικής και ριζοσπαστικής αριστεράς στη διεκπεραίωση των κοινωνικών μετασχηματισμών της Ελλάδας. Επομένως, το θέμα δεν είναι τα γνωστά (ιστορικά, ιδεολογικά και πολιτικά) κωλύματα του ενός ή του άλλου μέσα στο Συν. Το θέμα είναι να σχηματιστεί ή να επανασχηματιστεί (αν χρειάζεται) εκείνη η πολιτική ενότητα, που θα μπορέσει να διαχυθεί, να επεκταθεί, να συμπυκνωθεί (όπως έλεγε ο Πουλαντζάς) σε μια μαζική λαϊκή ενότητα, σε μια γενική βούληση για την κοινωνική χειραφέτηση, που θα στηρίζεται στο γενικό νου (όπως έλεγε ο Μαρξ) που διαμορφώνει ο κόσμος της εργασίας κάτω από τη λυσσαλέα νεοφιλελεύθερη καπιταλιστική εκμετάλλευση - μια γενική βούληση που δεν αντιπροσωπεύεται κι ένας γενικός νους που δεν καπελώνεται από καμιά κομματική πρωτοπορία. Αντίθετα, οι "από πάνω" στο Συν επιμένουν στο τροπάριο της διαφωτιστικής, παντογνωστικής κι αλλαζονικής νοοτροπίας, που δεν έχει καμιά αξιοπιστία πιο πέρα, έξω από το κομματικό μαντρί. Κάποιος πρέπει να τους πει ότι η χειραφέτηση δεν εκχωρείται εν λευκώ σε κομματικούς μηχανισμούς, ούτε αντιπροσωπεύεται από οποιουσδήποτε επαγγελματίες φωστήρες. Αυτό δεν μπορεί να ισχύει μέσα σ' έναν αριστερό οργανισμό (κι η πολιτική αντίσταση αυτού του μπλογκ το δείχνει καθαρά). Πολύ περισσότερο δεν μπορεί να ισχύει πιο έξω. Αλλά αυτό το έξω είναι το μέσα της ενότητας της χειραφέτησης, ανεξάρτητα αν το καταλαβαίνουν ή δεν το καταλαβαίνουν οι φετιχιστές των αντιπροσωπευτικών διαδικασιών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μου αρέσει η κριτική σου, αλλά είναι μονόπλευρη. Διότι και το άλλο μεγάλο «ρεύμα» του Συνασπισμού, το «ανανεωτικό», δεν είχε ποτέ πολιτικές θέσεις στα βασικά ζητήματα. Όντως, οι «ανανεωτικοί» υπήρξαν λιγότερο δολοπλόκοι στα εσωτερικά του ΣΥΝ, αλλά και για αυτούς το περιεχόμενο της «πολιτικής» τους ήταν η (τότε) κυριαρχία τους επί του κόμματος, που τους επέτρεπε να ονειρεύονται συγκυβερνήσεις και (κάποιοι) προεδριλίκια (της Δημοκρατίας, να είμαστε σαφείς) έτσι, χωρίς αρχές και χωρίς πρόγραμμα. Πότε, π.χ., προσπάθησαν να διατυπώσουν θέσεις επί της οικονομίας που να διαφέρουν από αυτές της Μπλερικής «σοσιαλδημοκρατίας»; Και, μια και μιλάμε για πρόγραμμα, γιατί το καταψήφισαν στο διαρκές συνέδριο, αφού υποτίθεται ότι είναι κατεξοχήν δική τους θέση η «προγραμματική αντιπολίτευση»; Επομένως, τακτικισμοί και αίσχη και από τις δύο πλευρές, ανέκαθεν. Το ζήτημα είναι να υπερβούμε και τους δύο, και όχι να μετακινούμαστε ως εκκρεμές μεταξύ τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Πολυβώτη
    "η προτεραιότητα στην ενότητα μεταξύ τάσεων (για τον Συν και μεταξύ συνιστωσών για το ΣΥΡΙΖΑ) είναι εντελώς προβληματική" λέει παραπάνω ο Μωϋσής
    Κι αυτήν την προτεραιότητα υιοθετεί και η Ανανεωτική Πτέρυγα
    Δεν θέλω τώρα να μιλήσω για το παρελθόν
    Σήμερα πάντως οι ανανεωτικοί εκφωνούν τόσον πολιτικό λόγο, όσον ακριβώς είναι απαραίτητος για να διεκδικήσουν την συνεννόηση με το ΑΡ και την ενότητα του ΣΥΝ (και τον σεβασμό στην λειτουργία της μειοψηφίας)
    Δεν παρουσιάζουν ούτε αυτοί ένα ολοκληρωμένο πολιτικό σχέδιο. Γιατί; Δεν ξέρω
    Φοβάμαι όμως ότι αυτό συμβαίνει επειδή θέλουν "να τα βρουν" με το Ρεύμα, κυρίως, και να μοιράσουν ρόλους κι όχι να τα βρουν αληθινά με την κοινωνία..
    Άλλωστε όλος ο τασικός Συνασπισμός διακατέχεται λίγο πολύ από την νοοτροπία ότι "Οι πολιτικές διαχωριστικές γραμμές που υπάρχουν μέσα στο Συν (όχι μόνο μεταξύ τάσεων ή ιστορικών προοπτικών αλλά και νοοτροπιών πολιτικής συμπεριφοράς και ελλειμματικού βολονταρισμού μεταξύ των ίδιων των απλών μελών, της βάσης του κόμματος) σβήνονται με οποιαδήποτε αρχηγικά μαγειρέματα ή αμοιβαίους διατασικούς συμβιβασμούς των "από πάνω" " για να παραφράσω τον Μωϋσή
    Έτσι έχει ατονήσει οποιαδήποτε αυθεντική δημοκρατική διαδικασία διαλόγου και εκπόνησης πολιτικής έναντι της φροντίδας για "πολιτική ενότητα" και των κλειστών διατασικών παζαριών που απαιτούνται για κάτι τέτοιο
    Και τα μέλη, αντί να διεκδικούν ρόλο, αρκούνται στις στοιχίσεις πίσω από τους αλαζονικούς -ελέω τάσης- "εκπροσώπους" τους
    Είναι καιρός τώρα που "μετακινούμαστε ως εκκρεμές μεταξύ τους" όπως λες κι αυτό -συμφωνώ απόλυτα- είναι που πρέπει να σταματήσει μαζί με τα καθημερινά περιστατικά από το είδος "τακτικισμοί και αίσχη και από τις δύο πλευρές, ανέκαθεν" που αναφέρεις
    Τέλος και για να είμαστε αντικειμενικοί, αυτός που τώρα έχει την ηγεσία με μεγάλη πλειοψηφία μάλιστα και άρα και την ευθύνη για ότι συμβαίνει είναι το ΑΡ και όχι οι ανανεωτικοί
    Άρα υποχρεωτικά θα είμαστε "μονόπλευροι" όσον αφορά τουλάχιστον την διαπίστωση ότι "ο βασιλιάς είναι γυμνός" και ότι οι αλαζονική επίδειξη αποφασιστικότητας είναι επίδειξη πολιτικής κενότητας και καταστροφικά απολίτικης νοοτροπίας
    των "φωτισμένων" παντογνωστών της μοιραίας κομματικής ηγεσίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είναι αμφίβολο αν μπορεί ακόμα ο Συνασπισμός να τα βρει μεταξύ του. Σε κάθε περίπτωση, ο
    Συνασπισμός δεν μπορεί να συνεχίσει να χωράει και τον ΣΥΡΙΖΑ, και το παραδοσιακό αριστερό ρεύμα, και τους ανανεωτικούς. Η μία από τις τρεις διαστάσεις περισσεύει.Η διαφωνία τους είναι πλήρης. Στη συγκεκριμένη συγκυρία, το αριστερό ρεύμα είναι σαφώς η πλειοψηφία στο Συνασπισμό, κι ούτε προβλέπεται ανατροπή των συσχετισμών στο άμεσο μέλλον. Οπότε καλείται αυτό να διαλέξει ανάμεσα στις άλλες δύο διαστάσεις: στην Ανανεωτική Πτέρυγα και στους Συριζαίους. Μέση οδός δεν υπάρχει, σε όλους τους τόνους το έχουν πει και οι Ανανεωτικοί και οι Συριζαίοι, “δεν χωράμε μαζί εδώ πέρα”. Ο μόνος τρόπος για να μείνουν οι Ανανεωτικοί στο Συνασπισμό είναι να φύγει ΟΛΟΣ ο ΣΥΡΙΖΑ.

    Αν και οι δύο βασικές πτέρυγες του Συνασπισμού είναι βαθύτατα διαφορετικές, και μοιάζουν να μην έχουν τίποτα κοινό, μπορούν να βρουν ένα κάποιο μόντους βιβέντι για το άμεσο, προεκλογικό μέλλον τουλάχιστον: και οι δύο είναι κάθετα αντίθετες στον έξαλλο αντισυστημισμό που αποπνέει ο ΣΥΡΙΖΑ. Και οι δύο ακόμα είναι υπαρκτές σαν εκλογικές πραγματικότητες, αφού έχουν από πίσω τους ομάδες ψηφοφόρων που μπορούν, και οι δύο μαζί, να εξασφαλίσουν το πολυπόθητο 3%. Ο ΣΥΡΙΖΑ τόσους ψηφοφόρους δεν έχει, κι ούτε πρόκειται ποτέ να τους βρει. Για το 3% ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει να προσφέρει τίποτα, καθώς μπορεί μόνο να διώξει.

    Στη συγκεκριμένη περίπτωση τα πράγματα όμως περιπλέκονται από έναν αστάθμητο παράγοντα, τον αρχηγό του Συνασπισμού, που μόνο εκπρόσωπος του Βαθειού Ρεύματος δεν είναι. Μέχρι στιγμής, έχει δείξει ότι αισθάνεται πιο άνετα με τον αντισυστημισμό του Κοκκινοπράσινου Δίκτυου παρά με τα συνδικαλιστικά στελέχη της Αριστερής Πλειοψηφίας, δηλαδή με ανθρώπους που, αν και έχουν σαφώς σκληρά αριστερές θέσεις, δεν είναι αντισυστημικοί. Οπότε η όποια συνεννόηση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη, καθώς θα κληθεί να την εκφράσει κάποιος που δεν θα πιστεύει σε αυτήν.

    Μακροπρόθεσμα, ίσως συμφέρει τους Ανανεωτικούς να απαλλαγούν εντελώς από το Συνασπισμό και βέβαια από τον ΣΥΡΙΖΑ. Στο χώρο των ανανεωτικών έχουν επικρατήσει πια οι ιδέες της παλιάς Ανανεωτικής Συσπείρωσης, δηλαδή οι ιδέες του Μιχάλη Παπαγιαννάκη. Οι παλιοί προεδρικοί του Κωνσταντόπουλου, είτε ως Παρέμβαση, είτε ως ΑΡΗΑΝΑ, έχουν μετακινηθεί δεξιότερα. Ο φεντεραλισμός που εισηγούνται για την Ευρώπη, η αποδοχή εκ μέρους τους της οικονομίας της αγοράς, είναι θέσεις εντελώς ασύμβατες με αυτές του Αριστερού Ρεύματος. Η συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ είναι δευτερεύον θέμα, θέμα τακτικής, και οι ιδεοληψίες των μήντια γι' αυτήν είναι πολύ περισσότερες από τις ιδεοληψίες τόσο των Ρευματικών όσο και των Ανανεωτικών.

    Προσοχή, η όποια συνεννόηση δεν μπορεί βέβαια να γίνει στη βάση της αριστερής στροφής, ούτε βέβαια στη βάση της περίφημης εξωστρέφειας. Οι Ανανεωτικοί και οι Ρευματικοί λένε εντελώς διαφορετικά πράγματα για όλα, ακόμα και τα θέματα στα οποία θέλουν να δώσουν έμφαση είναι διαφορετικά. Το να σιγήσουν τώρα οι Ανανεωτικοί θα θεωρηθεί από όλους, και προπαντός από τους ψηφοφόρους τους, σαν άτακτη υποχώρηση και θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για την υπερψήφισή τους στην κάλπη. Η συνεννόηση μπορεί να γίνει μόνο στη βάση του να λέει ο καθένας τα δικά του, όπου και όπως θέλει, ακόμα και μπροστά στις τηλεοράσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @pinko
    Πολύ ενδιαφέρουσα η άποψή σου
    Ζητώ την άδειά σου να την ανεβάσω ως ανάρτηση για να σχολιαστεί ευρύτερα!
    Είναι η μόνη μέχρι στιγμής που προτείνει έναν ψύχραιμο τρόπο απεμπλοκής από τα εσωκομματικά για τον Συνασπισμό
    Τώρα για τον Συριζα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αρ. στρουθ, σε ευχαριστω για την αποδοχη και τη φιλοξενια. Η αποψη μου αυτη ειναι απλα και μονο μια αποψη. Για να εχει νοημα να συζητηθει ευρυτερα, θα επρεπε να την υπογραψω με το κανονικο μου ονομα, πραγμα το οποιο δεν μπορω να κανω προς το παρον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα και καλό μήνα, σε όλους.

    @ Pinko
    Συμφωνώ με την ανάλυση. Μάλλον σε όλα. Έχεις αποτυπώσει σωστά και αντικειμενιοκά, τους συσχετισμούς των δυνάμεων και τις μεταξύ τους, διαφορές, μέχρι και το ειδικό βάρος των διαφορών.
    Πολύ σωστός.
    Είτε μας αρέσει είτε όχι, αυτή είναι η κατάσταση και ανεξάρτητα τι "υποστηρίζουμε".

    Η προσωπική εκτίμηση για το τι μέλλει γενέσθαι και αυτή είναι σώφρων και ρεαλιστική.

    Αν έπρεπε να προσθέσω κάτι θα έλεγα αυτό.
    Δεν θα διαφωνείς, μάλλον αλλά το γράφω ως μια παράμετρο, εν δυνάμει, πιθανώς.

    Είπες pinko:
    "Στη συγκεκριμένη συγκυρία, το αριστερό ρεύμα είναι σαφώς η πλειοψηφία στο Συνασπισμό, κι ούτε προβλέπεται ανατροπή των συσχετισμών στο άμεσο μέλλον. "

    Είναι πλειοψηφία, όντως. Αλλά τα τελευταία γεγονότα έχουν προκαλέσει κάποιες διαφορετικές εκτιμήσεις μεταξύ των μελλών τους.

    Δεν το αναφέρω σαν αριθμητικό γεγονός, ούτε ότι υπάρχει περίπτωση ανατροπών. Αλλά ενισχύει την ρευστότητα της κατάστασης και στο απώτερο μέλλον θα υπάρξουν σίγουρα άγνωστες εξελίξεις, στον χώρο του ΣΥΝ και του ΣΥΡΙΖΑ.

    Εν κατακλείδι..
    Έχουμε ήδη μπεί σε μια κατάσταση που προβλέπονται αλλαγές σ΄αυτό το διαδαλώδες και ομιχλώδες τοπίο.

    Δεν πάει άλλο. Αυτό δεν είναι θέμα προσωπικό και είναι πέρα από κάθε διάθεση σύνθεσης η καλοπροαίρετης αντιμετώπισης.

    Έτυχε, έγινε. Κάποτε θα γινόταν . Συνέβη τώρα.
    Οι πολιτικές αποκλίσεις και οι κοσμοθεωρίες των τάσεων και των συνιστωσών είναι μεγάλες και εκ διαμέτρου αντίθετες.

    Δεν υπάρχει δυνάτοτητα σύνθεσης. Δυστυχώς ή ευτυχώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ναι βέβαια το νερό στο αυλάκι δεν γυρνάει πίσω. Αλλά, πιστεύω, χρωστάμε στους εαυτούς μας το καθήκον να καταλάβουμε γιατί ήρθαν έτσι τα πράγματα ώστε να μην ξαναπροχωρήσουμε στα τυφλά. Λοιπόν, η "θεωρία" μου για το γιατί στράβωσαν τα πράγματα μπορεί να περιγραφεί πολύ γλαφυρά μέσα από τα σχήματα της Κριτικής του Διαλεκτικού Λόγου του Ζαν-Πωλ Σαρτρ κι ειδικότερα με την ανάλυση που κάνει ο Σαρτρ για τις τρεις μορφές συλλογικότητων που οι άνθρωποι μπορούν να συγκροτήσουν για να εκφρασθούν πολιτικά: (1) τη σειρά (ή ουρά), (2) τη συντηγμένη ομάδα και (3) τη θεσπισμένη ομάδα (συγκροτημένη και συγκροτούσα, όπως θα έλεγε ο Τόνι Νέγκρι). Για τον Σαρτρ, η σειρά είναι μια αδρανής μάζωξη ανθρώπων, που δεν αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, σαν να περιμένουν με την ησυχία τους σε μια ουρά, για να εξυπηρετηθούν από κάτι, και γι' αυτό δεν έχουν τίποτε άλλο να κάνουν παρά να παραμένουν αδρανείς. Δηλαδή, αποκλειστικά αυτό το κάτι που περιμένουν (που μπορεί να είναι μια ιδέα, ένα όραμα, μια αντίληψη για τον κόσμο κ.ο.κ.) είναι αυτό και μόνο αυτό που τους φέρνει τους άνθρωπους στη σείρα. Έτσι, ακριβώς έγινε και με το Συνασπισμό (και πολύ χειρότερα και με τον ΣΥΡΙΖΑ) με τη μόνη διαφορά ότι τώρα δεν ήταν ένα αυτό το κάτι που μας συσπείρωνε γύρω του, αλλά πολλά και διαφορετικά (τάσεις, συνιστώσες, ιστορικές παραδόσεις, νοοτροπίες και συμπεριφορές, ευαισθησίες κ.λπ.). Σαν σειρά, παθητική κι υπάκουη στις ακλόνητες από τις θέσεις τους τάσεις και τον εγωισμό των αρχηγών τους, σειρά που διακλαδώνεται σ' άλλες επιμέρους αλλά το ίδιο σκληρές κι άκαμπτες υποσειρές, ο Συν δεν έχει κανένα μέλλον και το 3-5% του ΣΥΡΙΖΑ πολύ θα μας είναι. Ο Σαρτρ όμως έβλεπε ότι αν υπάρχει διέξοδος από την παθητικότητα της σειράς είναι αν κι όταν ανοίξουν οι δίαυλοι επικοινωνίας (συμφωνίας ή διαφωνίας) μεταξύ των συσπειρωμένων ανθρώπων κι αρχίζουν αυτοί να συζητούν, να διαφωνούν, να συμμετέχουν ενεργητικά στη χάραξη, την υλοποίηση και τη βελτίωση των αποφάσεων της πολιτικής τους, να παίρνουν οι ίδιοι στα χέρια τους την τύχη της συλλογικότητάς τους, πέρα από τα αδιέξοδα που τους οδήγησε η παθητική υποταγή στους κομματικούς ταγούς και τις γραμμές που αυτοί "από πάνω" ήθελαν αυθαίρετα να επιβάλουν. Αυτή, ακριβώς, νομίζω ότι είναι η σημερινή μας κατάσταση στον Συν/ΣΥΡΙΖΑ. Επιτέλους συζητάμε, αμφισβητούμε, διαφωνούμε, δείχνουμε ότι θέλουμε να συμμετάσχουμε μ' έναν ανατρεπτικό κι αναζωογονητικό τρόπο, αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε ότι η τύχη του κόμματος, του χώρου και των χειραφετικών ιδεών δεν είναι αποκλειστική ιδιοκτησία καμιάς πεφωτισμένης ηγεσίας, αλλά αν είναι να βγει κάτι, αυτό θα πρέπει να βγει από όλους κι όλες μας για όλους κι όλες μας. Ο χρόνος θα δείξει αν η αναστάτωση αυτής της περιόδου (που είναι σύγχυση μόνο στα μυαλά αυτών που θέλουν να κρατήσουν τα προνόμιά τους) μπορεί να μας φέρει στην τρίτη Σαρτρική κατηγορία, την πολιτικά οργανωμένη-θεσπισμένη-και-θεσπίζουσα μορφή της συλλογικής βούλησης, που δημιουργει-δημιουργείται αυτόνομα-συλλογικά κι αντιστέκεται ενεργητικά στις αδικίες του καπιταλισμού και τις αρχηγικές ή δογματικές παθογένειες κι αυτοκαταστροφικές εσωστρέφιες, όλα εκείνα που θέλουν κάποιοι να επιβάλουν για να διαιωνίζουν την εξουσία τους. Δεν ξέρω αν αυτή η τρίτη μορφή θα είναι κόμμα ή ομπρέλα κομμάτων ή κίνημα ή κάτι άλλο. Για μένα μια λέξη την αποδίδει καλύτερα: ενότητα, που θα επεκτείνεται όσο μαζικά και πλατύτερα γίνεται και θα αφήνει να ωριμάζουν ελεύθερα και δημοκρατικά οι αυτο-διαχειριστικές κι αυτο-χειραφετικές δυνατότητες του κόσμου της εργασίας, που μοχθεί για την επιβίωσή του απέναντι στην καπιταλιστική νεκρο-οικονομία κι ελπίζει να φτιάξει έναν άλλο κόσμο, τον κόσμο της δικαιοσύνης και του κομμουνισμού. Δεν ξέρω αν δικαιούμαι να είμαι τόσο αισιόδοξος (ενώ ο ίδιος ο Σαρτρ ήταν εντελώς πεσιμιστής για κάτι τέτοιο), αλλά το μόνο που ξέρω είναι ότι είναι, από κοινού, στα χέρια μας, στην ψυχή μας και στο πνεύμα μας να κάνουμε αυτό που πρέπει να κάνουμε. Ο χρόνος θα δείξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Μωυσής Μπουντουρίδης
    Θεωρητική προσέγγιση σε πλήρη αντιστοίχιση με την επικρατούσα κατάσταση, σύντροφε.
    Είναι σαν να λέμε άνοιξε το καπάκι της κατασρόλας:)
    Το τι υλικά έχει μέσα και τι θα βγεί, πράγματι ο χρόνος θα το δείξει.
    Έγώ ισχυρίζομαι ότι ο χρόνος φέρνει τα πράγματα στην θέση τους.
    Η ποιότητα των ανθρώπων τα επιταχύνει ή τα επιβραδύνει δια της διολισθήσεως.

    Ούτως ή άλλως είμαστε, 'απαντες αντιμέτωποι με τις πράξεις μας και με τον εαυτό μας. Σαν "πολιτικά υποκείμενα" αλλά και σαν πολτικοί σχηματισμοί. ( ΣΥΝ -ΣΥΡΙΖΑ)
    Ίδωμεν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ: σαν σύντομο ανέκδοτο

    Από το ιστολόγιο
    το ανώμαλο κύμα
    http://noilacrisinonlapaghiamo-gr.blogspot.com/
    04/08/09

    Επειδή η ενότητα της αριστεράς έχει γίνει τον τελευταίο καιρό από πιπίλα και κόλπο έναντι των αριστερών και της κοινωνίας, μέχρι και ανέκδοτο για ορισμένους, επιθυμώ να μοιραστώ κάποιους προβληματισμούς μου, σκόρπιες σκέψεις, σε σχέση με το ζήτημα.

    Ενότητα της αριστεράς σημαίνει την παραδοχή της ήττας της αριστεράς να οικοδομήσει αυτό που διακήρυξε - δηλαδή, μια κοινωνία κοινωνικής και οικονομικής ισότητας, δημοκρατίας και αλληλεγγύης - ως το κοινό στοιχείο όλων των ρευμάτων και όλων των αποχρώσεων αυτής είτε κατέλαβαν την πολιτική εξουσία, είτε απέτυχαν να το υλοποιήσουν.

    Ενότητα της αριστεράς σημαίνει συνειδητοποίηση ότι η αποτυχία έχει βαθιές ρίζες τόσο σε θεωρητικές απόψεις όσο και σε νοοτροπίες που καλλιεργήθηκαν για χρόνια, και δεν είναι αποτέλεσμα ούτε της κακής συγκυρίας στην οποία επιχειρήθηκαν οι κοινωνικές αλλαγές, ούτε κάποιων κακών ηγετών που πρωτοστάτησαν και εξέτρεψαν τα κινήματα από τους αρχικούς τους στόχους, ούτε κάποιας εσφαλμένης ανάγνωσης των μαρξιστικών ευαγγελίων.

    Ενότητα της αριστεράς σημαίνει συνειδητοποίηση της αποξένωσης της αριστεράς, των οραμάτων της, των αναλύσεων της και των όποιων πολιτικών της σχεδίων από τον ρου της κοινωνίας. Συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι οι λαοί παγκοσμίως «γυρνούν την πλάτη» στην αριστερά.

    Ενότητα της αριστεράς σημαίνει παραδοχή της πολλαπλότητας στην έκφραση και στη δράση της σύγχρονης αριστεράς. Παραδοχή της ύπαρξης διαφορετικών ρευμάτων, που έχουν διαφορετικές απόψεις και προτάσεις, κάνουν διαφορετικές υποθέσεις, πειραματίζονται και ταυτόχρονα αναγνωρίζουν τη μερικότητα και την ισοτιμία τους.

    Ενότητα της αριστεράς σημαίνει δημόσιος πολιτικός και θεωρητικός διάλογος, κριτική, αυτοκριτική, αποτίμηση, για όσα έχουν λεχθεί, έχουν γραφεί έχει πράξει η αριστερά, ή σε όσα έχει αποτύχει. Δημόσιος πολιτικός και θεωρητικός διάλογος για όλα όσα θέλει να πράξει η αριστερά και για την καθημερινή στάση και συμπεριφορά των ανθρώπων της μέσα στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

    Ενότητα της αριστεράς σημαίνει να προσδιορίζεις μέσα στην πολλαπλότητα των αριστερών, χωρίς εκβιασμούς και ψηφοφορίες, νέους κοινούς τόπους, κοινές απόψεις και προτάσεις, κοινές υποθέσεις, κοινούς πειραματισμούς, κοινά συμπεράσματα που να αφορούν την κοινωνία και να αντιστοιχούν σε κοινωνικά ρεύματα και όχι σε περιθωριακές ενδοαριστερές αντεγκλήσεις.

    Ενότητα της αριστεράς σημαίνει μαζί με την κοινωνία, σημαίνει την προσπάθεια της αριστεράς να συνδεθεί ξανά με κομμάτια της κοινωνίας, με υπαρκτές κοινωνικές δυνάμεις που συγκροτούνται στη βάση συγκρούσεων και αντιθέσεων στο σύγχρονο καπιταλισμό. Σημαίνει την προσπάθεια της αριστεράς να εκπροσωπεί κάτι στην κοινωνία πέραν από μια παρακμασμένη πολιτική ταυτότητα.

    Ενότητα της αριστεράς σημαίνει παραδοχή ότι η νέα αριστερά, τα καινούργια οράματα, τα καινούργια πολιτικά σχέδια, οι νέοι αριστεροί δεν θα προέλθουν από παρθενογένεση. Το παλιό θα συνυπάρχει για μεγάλες ακόμα περιόδους με το όποιο καινούργιο. Θα υπάρχουν πισωγυρίσματα και κάθε μέρα αυτό που προβάλλει ως νέο θα αντιμάχεται τα απλήρωτα δάνεια και τις συνήθειες από το παρελθόν. Η πρόκληση είναι το παρελθόν να μετατραπεί σε θετικό περιεχόμενο του νέου βιβλίου της αριστεράς με τίτλο «τι δεν πρέπει να κάνουμε».

    Τέλος, οι «ενωτικοί» θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι δεν μπορούμε να συγκροτήσουμε τις σκόρπιες σκέψεις, τις επιθυμίες μας αν θέλετε, σε κάποιο πολιτικό σχέδιο για την αριστερά. Σήμερα, που το εγχείρημα του ΣΥΡΙΖΑ αμφισβητείται ή βρίσκεται σε κίνδυνο, η πεπατημένη της σεκταριστικής απομόνωσης και των φυγόκεντρων τάσεων ενισχύονται. Θέλω να ελπίζω ότι πρόκειται απλώς για ένα πισωγύρισμα και όχι για το τέλος του κόσμου της αριστεράς. Γιατί είτε η λοκομοτίβα της ενότητας θα προχωρήσει, είτε η αριστερά στην Ελλάδα θα ακολουθήσει τα χνάρια της ιταλικής αριστεράς. Και αυτό δεν το επιθυμεί κανείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. taspa, Πολυβώτη, pinko, Μωϋσή και Σπίθα
    Βρήκα συγκλονιστικό το προηγούμενο σημείωμα του "ανώμαλου κύματος" όσον αφορά το φλέγον θέμα της ενότητας
    Όπως συνήθως λέμε "σε πια βάση;"
    Λαμπρή "εξομολόγηση" ενός αριστερού από καρδιάς: παραδοχή ναι παραδοχή, από κει μπορούμε να ξεκινήσουμε και να ξαναχτίσουμε
    Η ουρά που λέει ο Μωϋσής έχει μια παθητικότητα που όμως είναι σχεδόν βιολογική, σχεδόν φυσική
    Συχνά στην αριστερά, επειδή αποκλείονται με το καλημέρα ως μη πολιτικά ορθές οι συναφείς φιλοσοφικές και ψυχολογικές σχολές, υπάρχει μια άρνηση αποδοχής των Ανθρώπινων Δεδομένων
    Γι αυτό και ποτέ δεν εξήγησε ικανοποιητικά την λατρεία του αρχηγού, τον εθνικισμό ιδιαίτερα όταν οδηγεί στην συγκινησιακή πανούκλα ολόκληρα έθνη, την ανασφάλεια ατόμου και κοινωνίας κλπ
    Έτσι και σήμερα είναι μια μοναδική ευκαιρία να δούμε, να καταλάβουμε, να αναγνωρίσουμε
    Είναι μοναδική ευκαιρία τώρα που η κρίση που σερνόταν αποκαλύφθηκε σε όλη της την διάσταση, χάρη στο "ευλογημένο" από μια άποψη αποτέλεσμα των ευρωεκλογών
    Αρχίσαμε να μιλάμε, να αμφισβητούμε, να αρνιόμαστε τα ίδια λάθη για εκατοστή φορά
    Ότι και να συμβεί από δω και μπρος έχει φοβερό ενδιαφέρον!
    *Στο μεταξύ αν θέλετε ρίξτε μια ματιά στην τυπικά ψυχοθεραπευτική και άτυπα κοινωνικοπολιτική κίνηση human givens που αναπτύσσεται στην Αγγλία -με αξιόλογη συμμετοχή και ΠΡΟΣΦΟΡΑ στο βρετανικό ΕΣΥ -(http://www.humangivens.com/pages.php?pageid=12) ιδιαίτερα στο μανιφέστο τους(http://www.hgi.org.uk/charter/index.htm)- είναι πολύ αποκαλυπτικό πόσο πρακτικός αριστερός μπορείς να είσαι χωρίς να χρησιμοποιείς ούτε μια αριστερή λέξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είναι πολύ καλή ευκαιρία, όντως, να τεθούν τέτοια θέματα μετά την ήττα των ευρωεκλογών, ήταν όμως ανάγκη να τεθούν σε αυτό το χάος, ώστε να ξαναρχίσουμε μετά από το μηδέν; Ίσως ήταν, ίσως έπρεπε να διαφανεί σε όλο της το μεγαλείο η ξεφτίλα των τάσεων και των αρχηγισμών για να μπορέσουμε να τις υπερβούμε, δεν ξέρω, προσπαθώ να είμαι αισιόδοξος. Θα τις υπερβούμε όμως; Εδώ, για να μην υποτιμούμε τόσο τον οργανωτικό, όσο και τον ανθρώπινο παράγοντα, χρειάζεται μία οργανωμένη ομάδα ανθρώπων με όραμα για το πώς θα έπρεπε να είναι ένα κόμμα και για την «ενότητα της αριστεράς» όπως περιγράφεται σε αυτό το, όντως εξαιρετικό, αρθράκι. Και στελέχη που θα θελήσουν να αναλάβουν τον κόπο και την ευθύνη να ηγηθούν αυτής της προσπάθειας. Αλλιώς θα πέσουν στο κενό οι τόσες θαυμάσιες φωνές που ακούγονται κάθε τόσο στα πλαίσια του διαλόγου για τον ΣΥΡΙΖΑ, και τα «καλύτερα παιδιά» θα εξακουλουθήσουν να κουράζονται και να κάθονται στο σπίτι. Υπάρχουν όμως τέτοια στελέχη, και υπάρχει η προοπτική για μία τέτοια οργάνωση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Έχεις δίκιο, Γιώργο.
    Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και απαντά σε βασικά προβλήματα με σαφή λόγο. Πολύ καλό.
    ...........................
    "Τέλος, οι «ενωτικοί» θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι δεν μπορούμε να συγκροτήσουμε τις σκόρπιες σκέψεις, τις επιθυμίες μας αν θέλετε, σε κάποιο πολιτικό σχέδιο για την αριστερά.

    Σήμερα, που το εγχείρημα του ΣΥΡΙΖΑ αμφισβητείται ή βρίσκεται σε κίνδυνο, η πεπατημένη της σεκταριστικής απομόνωσης και των φυγόκεντρων τάσεων ενισχύονται. Θέλω να ελπίζω ότι πρόκειται απλώς για ένα πισωγύρισμα και όχι για το τέλος του κόσμου της αριστεράς...[]
    ..............................

    Αυτή είναι πολιτική σκέψη. Αυτό είναι πολιτικός προβληματισμός.

    Πολλά που λέγονται σήμερα από την αριστερά, ακούγονται σαν επιθυμίες και έχουν αναφορά στο θυμικό..Αυτό δεν είναι πολιτική.

    Τα ακούς και απαντάς.
    "Αμήν!"

    Υ.Γ
    Καλό το ποστ σου, έδωσε αφορμή για καλό διάλογο με εξαιρετικά σχόλια και απόψεις.

    Και εν πολλοίς αντανακλά και σε σένα.
    Δεν είναι το θέμα να κατεβάσει κάποιος, ένα σεντόνι με φοβερές ιδέες. Το ζήτημα είναι αναπτύσσεται διάλογος και καλοπροαίρετη ανταλλαγή απόψεων.

    Η ατμόσφαιρα και η διάθεση να ακούς και τον άλλον!

    Ξεφεύγουμε, από τα στεγανά που λέγαμε και έλεγες.
    Ρίχνεις τους τοίχους...και συζητάς..!

    Αυτό δεν είναι λίγο, ξέρεις, Γιώργο..
    Την σήμερον ημέραν..:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Παιδιά, παραλείποντας τα αυτονόητα, σε σχέση με την παρέμβαση του Βαλάντη, εγώ μένω μόνο στο συμπέρασμα, που το κατάλαβα σαν να λεει: η ενότητα της αριστεράς είναι κάτι το κενό - κι αυτό είναι κάτι που, με τον τρόπο μου, το συμμερίζομαι πλήρως. Και θέλω να τοποθετηθώ σ' αυτό - που μπορεί φυσικά να μην το εννοούσε έτσι ακριβώς ο Βαλάντης, αλλά εμένα με βολεύει σχηματικά, για να δω μια υποθετική θέση και να τολμήσω να πω κάποια ξεχασμένα πράγματα. Λοιπόν αντί για "το κενό της ενότητας της αριστεράς," θα αυθαιρετήσω λιγάκι και θα πω τα εξής δυο:

    * το κΕνό της αριστεράς και
    * το κΟΙνό της ενότητας, δηλαδή, ο κομμουνισμός.

    Εντελώς επιγραμματικά τώρα κι αν θέλετε επανέρχομαι κάποια άλλη στιγμή. Εδώ μόνο κάποια ερωτήματα για το θετικό μέρος της πρότασής μου:

    Ποιος θυμάται τον κομμουνισμό;

    Πόσες φορές την ακούσατε ή την είδατε τη λέξη γραμμένη σ' αναλύσεις, ανακοινώσεις, συζητήσεις μέσα στο χώρο του Συν/ΣΥΡΙΖΑ, του τύπου και των μπλογκ του;

    Αν η οποιαδήποτε στοιχειώδης προϋπόθεση της οικοδόμησης της "πολιτικής ενότητας" είναι ή έχει να κάνει κάτι μ' αυτό που για μας το κοινό (ή από κοινού) είναι, το ζούμε και δρούμε, τότε γιατί θάβουμε την έννοια του κομμουνισμού και τη μεστή πραγματικότητα του ταξικού προσδιορισμού, ώστε να κατεφεύγουμε σ' άδειες ή αταξικές έννοιες, όπως η "αριστερά," το "κίνημα," η "ριζοσπαστικότητα," η "ανανέωση" κ.λπ. κ.λπ.;

    Μήπως όποιος έχει τη μύγα (του δογματισμού, της Σταλινικής καρικατούρας, του ρεβιζιονιστικού ή σεχταριστικού δελέατος κ.λπ.) μυγιάζεται κιόλας;

    Μήπως την εγκατάλειψη της θεωρίας της πράξης (θυσιασμένη στο όνομα μιας πιο εστιασμένης και συγκεντρωμένης πράξης που αχρηστεύει την θεωρία) κατάφεραν οι κομματικοί διαχειριστές (σαν κανονικοί μάνατζερς κι αυτοί) και παντογνώστες καθοδηγητές-διαφωτιστές να την έχουν αναγάγει σ' έναν συγκεντρωτισμό της τετριμμένης επανάλειψης ή της πλήρους φτώχειας της θεωρίας έτσι όπως την ευαγγελίζονται αυτοί;

    Όταν το βάρος της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης το σηκώνουν όλο και περισσότερο οι επισφαλείς εργάτες, οι νέοι, η γενιά των 800 ευρώ με σπουδές και πτυχία στα χέρια τους, οι διωγμένοι μετανάστες, οι αποκλεισμένοι από τις φυλικές διακρίσεις, ενώ ταυτόχρονα όλες οι σύγχρονες φοιτητικές κι εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις ή οι αναστατώσεις στη νεολαία γίνονται για μια κοινή και δημοκρατική παιδεία, για μια κοινή κι έλευθερη ζωή, για ένα κοινό και δίκαιο μέλλον, γιατί δεν θέλει αυτή η αριστερά να δει κατάματα τη σύγχρονη σύνθεση του ταξικού περιεχόμενου της κοινωνίας και των αγώνων για το πρόταγμα της ιδέας του κομμουνισμού κι αντί γι' αυτά ζυγίζει μπακαλίστικα το 4% ή το 5% ή το 15%, καταναλώνεται σε βυζαντινολογικές αντιδικίες μεταξύ των πεφωτισμένων τάσεών της ή το μόνο που νοιάζεται είναι να εξασφαλίσει την αναπαραγωγή του ιεραρχικού αντιπροσωπευτικού συστήματος και να περιχαρακώσει το μαντρί της για να μην κάνουν κανένα ντου οι "φετιχιστές της βίας" του Δεκέμβρη ή το ανώμαλο κύμα των παιδιών από τα πανεπιστημιακά-πειθαρχικά ιδρύματα κι από τα Εξάρχεια της συστημικής εξαθλίωσης;

    Αυτό εννοούσα λοιπόν μιλώντας για την κΕνότητα της αριστεράς αυτής εδώ και για την ανάγκη της χειραφετικής κομμουνιστικής κΟΙνότητας. Προσωπικά, αδιαφορώ για το κενό (και τους πολιτικούς σχηματισμούς που το αναπαραγάγουν) κι είμαι πάντα μέσα στο κοινό (και στις κομμουνιστικές ιδέες που το αναζωογονούν).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μωϋσή, φτάσαμε μου φαίνεται στην καρδιά του προβλήματος
    Τι μέσα διαθέτει η κΟΙνότητα για να αντιμετωπίσει την κΕνότητα;
    Η ιστορία κύκλους κάνει και κάθε φορά που η κοινότητα δημιουργεί καταστάσεις αυτοπροσδιορισμού, δημοκρατίας και αυτοδιαχείρισης έρχεται η κενότητα ως διαχειριστική ελίτ και υποκλέπτει το ευλογημένο απόθεμα των αγώνων για να αναπαράξει την διαχωρισμένη οντότητά της στο όνομα των ίδιων αγώνων
    Τυπικά, και οι σημερινοί παντογνώστες αλαζόνες έχουν εκλεγεί δημοκρατικά
    Τι συμβαίνει με την αντιπροσωπευτικότητα και την δημοκρατία; Μήπως είναι κενό γράμμα εάν δεν υπάρχει συμμετοχή;
    Μήπως η κΕνότητα στηρίζεται στην παθητικότητα και την διαθλαστική "αντιπροσώπευση";
    Πως θα απαλλαγούμε από τους επαγγελματίες που επειδή έχουν μιαν αφύσικη διαθεσιμότητα στα κομματικά καρπώνονται την υπεραξία της δραστηριότητάς μας μέχρις εξαντλήσεως;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τι θα γίνει, Γιώργο;
    Ακόμη βρυχάται αυτό το ποντίκι;
    Θα αναγκαστώ να φέρω το βαφτιστήρι μου, τον Σπιθάκο, το γατουλίνο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εδώ και πολύ καιρό Σπίθα μου, ψάχνω ένα κείμενο στελέχους του ρεύματος να κάνω κριτική, να αναδημοσιεύσω, οτιδήποτε τέλος πάντων
    Τίποτα
    Πραγματικά δουλεύουν υπόγεια
    Αμόλα τον γατουλίνο σου λοιπόν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλημέρα, Γιώργο
    Βλέπεις κάτι λοιπόν;
    Πολλοί "κατηγορούν" ή ισχυρίζονται ότι αυτά πρέπει να λέγονται μέσα στο κόμμα
    ( που; ποιό και πότε..;) και δεν είναι σωστό να βγαίνουν, "ορισμένοι", ή όσοι δημόσια μιλάνε στα ραδιόφωνα, δίοτι κάνουν δημόσιες σχέσεις!!

    Μάλιστα. Αλλά υπάρχουν και λειτουργούν, όπως θάπρεπε, τα "αρμόδια" όργανα ή τα γραφεία τύπου;

    Όχι βέβαια..!
    Άρα γιατί εγώ ή εσύ,κάνουμε κακό στο κόμμα;;!!

    Ο καθείς και τα όπλα του, ας πούμε.
    Έγώ, εσύ και το σύνολο των μελών ή φίλων δεν μπορούν να βγούν στην τιβί.
    Δεν έχουμε, άλλωστε, τοιαύτην απαίτηση, αλλά γιατί άραγε να υφίσταμα/σαι, καταιγισμό δηλώσεων που πέφτουν από τον ουρανό και από θεόπνευστους ομιλητές που εκφράζουν τον εαυτό τους ή μια ομάδα 5 ή 10 ατόμων??( η γνωστή παρέα)
    Γιατί αυτό γίνεται.
    Πως κατηγορούνε μια όλόκληρη τάση (το αναφέρω ενδεικτικά, όχι προπαγάνδα..) και σπεκουλάρουν εναντίον της;

    Επειδή κάποιοι επώνυμα τολμούν και αναλαμβάνουν τις ευθύνες του???

    Οι άλλοι γιατί "κρύβονται"( περί αυτού πρόκειται) και καλύπτονταο πίσω από την ασπίδα της "πλειοψηφίας" και της σιωπής, πρός όφελος, τάχα μου, του κόμματος!!!


    Γιατί να σπεκουλάρω εγώ, ας πούμε εις βάρος σου, όταν δεν μπορείς να εκφράσεις τις απόψεις σου, που σημειωτέον δεν τις θεωρώ καθόλου μειοψηφικές, αλλά το αντίθετο θάλεγα!

    Εγώ, μπορεί να διαφωνώ σε ορισμένα με σένα, έστω..
    Και λοιπόν;
    Η κάθε συνιστώσα βγάζει ανακοίνωση και απέχουν , όλες από τις ανακοινώσεις του γραφείου τύπου του ΣΥΝ.
    Ποιός είναι η μειοψηφία; Πότε βγήκε ανακοίνωση που να εκφράζει πλειοψηφικά τον πολιτικό χώρο μας;

    Ξεχάστηκα, ειρήσθω εν παρόδω, Γιώργο..
    Που, τελικά, ανήκομεν, σύντροφε ;
    Διαβάζω πράγματα και αναρωτιέμαι...
    Τίνος κόμματος, μέλος, είμαι τελικά??

    Καλό Σ/Κ, αγαπητέ σύντροφε, μάλλον τελώ εν κοιμήσει ή εν συγχύσει..

    Υ.Γ.
    Καλύτερα θα τάλεγε ή θα τα κατάφερνε ο Σπιθουλίνος:)
    Θα έστηνε γατοκαυγάδες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU