Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2009

Αγαπημένη μου Αριστερά...


Θα ήθελα να σου ζητήσω με την ευκαιρία του Νέου Χρόνου 2010 που όπου νάναι καταφθάνει όλος ενέργεια και αμφίβολες προβλέψεις :

Εσύ,
να μαζέψεις όλα τα παιδιά σου και να τα βάλεις να συζητήσουν πολιτικά
να σταματήσουν τα μεγάλα να χτυπάνε τα μικρά αλλά το καθένα να μπορεί να λέει ελεύθερα την γνώμη του και επίσης να έχει το δικό του δωμάτιο και να μην κλέβει τα παιχνίδια του άλλου
να είναι ενωμένα, ειδικά όταν έρχονται οι κακοί γείτονες από τις νεοφιλελεύθερες πολυκατοικίες απέναντι και ζητάνε το φαΐ μας

Ακόμη θα ήθελα από σένα την ίδια:
να ασχοληθείς σοβαρά με τα προβλήματα του κόσμου και να σταματήσεις να είσαι απόμακρη και να λες μονότονα όχι στον διάλογο πριν καν ξεκινήσει
να φέρεις στο τραπέζι ένα συγκεκριμένο σχέδιο εφικτών και μη εφικτών, αλλά αναγκαίων, μεταρρυθμίσεων για να βρουν τα κινήματα τον βηματισμό τους και η κοινωνία το όραμά της

να σταματήσεις να υπερασπίζεσαι την σημερινή κατάσταση στο δημόσιο αλλά να παρουσιάσεις την πραγματική κατάσταση και να περιγράψεις την παραμονή σε μόνιμη εργασιακή σχέση με αυτό με αυστηρούς όρους κοινωνικής υπηρεσίας και όχι βολέματος
να καταδείξεις την διαφθορά μεγάλου μέρους των εργαζομένων σε αυτό και να ζητήσεις την ανάγκη απομάκρυνσής τους και ποινικής τους καταδίκης ως παραβατικών
να σταματήσεις τον εμφύλιο μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικά εργαζομένων

να φέρεις προτάσεις για την κατάργηση της παραπαιδείας που έχει κάνει από δεκαετίες την δημόσια παιδεία ιδιωτική, και να σταματήσεις να υπερασπίζεσαι το χάλι της "δημόσιας εκπαίδευσης"
να προτείνεις χωρίς κόμπλεξ ένα μικτό σύστημα παιδείας με κριτήριο το εισόδημα των σπουδαστών: υποτροφίες στους γόνους των εργαζομένων, δίδακτρα στους γόνους των μεγάλων εισοδημάτων, υποχρεωτική χρηματοδότηση της έρευνας από το μεγάλο κεφάλαιο

να ασχοληθείς σοβαρά και όχι μόνο προεκλογικά ή επετειακά με το περιβάλλον
να ξεκινήσεις κεντρικές πολιτικές καμπάνιες για τα πιο σοβαρά θέματα και να μην τις σταματήσεις μέχρι να λυθεί το πρόβλημα
όχι "καταγγέλλω και πάω παρακάτω"
το πρόβλημα του καρκινογόνου νερού των δύο Ασωπών πρέπει να λυθεί τώρα
των σκουπιδιών επίσης
καταλήξτε σε μια εφικτή λύση και παλέψτε την μέχρι το τέλος

να ασχοληθείς σοβαρά με το πρόβλημα της μετανάστευσης
δέξου ότι θετικό υλοποιείται σε αυτόν τον τομέα, αλλά υπερασπίσου και τα δικαιώματα των ανθρώπων που εξαθλιωμένοι φτάνουν εδώ από μακριά αλλά και των ντόπιων που δεν θέλουν να υποστούν μια νέα εξαθλίωση εξ αιτίας των εγκλημάτων του ιμπεριαλισμού
δώστε μελέτες και αριθμούς για το πόσους νέους μετανάστες μπορεί να αντέξει η ελληνική κοινότητα χωρίς να καταρρεύσει
δώστε σχέδιο ένταξης όσων είναι δυνατόν και ανθρώπινης φιλοξενίας και επιστροφής στις πατρίδες τους όσων δεν είναι
μην αφήνεις το θέμα στην ακροδεξιά
μην συγχέεις την ανάγκη σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας με τον εθνομηδενισμό και την απαξίωση των όρων που συγκροτούν την εθνική μας κοινότητα

να αποκηρύξεις την συνδικαλιστική αριστοκρατία και γραφειοκρατία
να επαναφέρεις την αριστερά στην βάση των συνδικάτων με αυστηρή εναλλαγή και ανακλητότητα των εκπροσώπων της στην ενσωματωμένη ηγεσία ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και κατάργηση των προνομίων τους απέναντι στους άλλους εργαζόμενους
να δουλεύουν κι αυτοί
να ρίξεις το βάρος στον οριζόντιο συντονισμό των σωματείων
και το πιο σημαντικό: να φτιάξεις αυτόνομα σωματεία στον ιδιωτικό τομέα, έστω και μυστικά σε πρώτη φάση εκεί που απαγορεύονται, που θα δίνουν ρεαλιστικές μάχες για την δουλειά και το εισόδημα των εργαζομένων και όχι καταστροφικές απεργίες για την (κομματική) τιμή των όπλων με μόνο αποτέλεσμα την ήττα και την απόλυση

Τέλος, θα ήθελα με την νέα χρονιά να σε δω αγαπημένη μου Αριστερά, να επιστρέφεις στο στρατόπεδο της δημοκρατίας
να εφαρμόσεις τις πλατύτερες συμμετοχικές διαδικασίες, που επαγγέλλεσαι για την κοινωνία, στον δικό σου χώρο
να ζητάς πάντα την γνώμη των μελών και των ψηφοφόρων σου για κάθε κίνηση αλλαγών που πιθανά χρειάζεσαι και να μην υποχρεώνεις κανέναν να ακολουθήσει με το ζόρι τα σχέδια των ηγεσιών σου
να πείσεις στην πράξη ότι η Αριστερά είναι άσκηση και κύτταρο σοσιαλισμού, εδώ και τώρα, και όχι θρησκευτική επαγγελία μελλοντικού παραδείσου και μηχανισμός εξυπηρέτησης των λίγων

είναι άραγε πολύ να ζητήσω να υπάρχει το 2010 και αυτόνομη πολιτική έκφραση της Ανανεωτικής Αριστεράς, ανεξάρτητα από κάθε άλλη εξέλιξη στον χώρο, κάτι που μου έχει λείψει βασανιστικά ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια
και με έχει οδηγήσει και σε κάποια απόσταση από σένα που τελευταία όλο και μεγαλώνει;

Με εκτίμηση
Ο κόσμος σου...

68 σχόλια:

  1. Γιώργο προσυπογράφω το γράμμα στο Βασίλη εκτός από ένα σημείο. Ποιο;
    Θες ρε αθεόφοβε να δουλέψουν και οι συνδικαλιστές; Και το θα μείνει όρθιο στον όμορφο κόσμο μας αν γίνει και αυτό; Ντροπή. Αλλά ρεφορμιστής δεν είσαι; τι περιμένεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και κάτι ακόμα. Όλα όσα γράφεις δεν είναι απλώς σωστά είναι ολόσωστα. Και στο πνεύμα αυτό μπορούν και οι φίλοι μας να πουν άλλα τόσα. Τυγχάνει να τα συζητώ καθημερινά με διάφορους όχι κατανάγκη αριστερούς και να συμφωνούν. Μόνο η ηγερσία της Αριστεράς δεν τα βλέπει. Τελικά μη δεν είναι η ηγεσίες αριστερές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να εξηγήσουμε λίγο το: «να περιγράψεις την παραμονή σε μόνιμη εργασιακή σχέση με αυτό με αυστηρούς όρους κοινωνικής υπηρεσίας και όχι βολέματος»; Δεν έχω πειστεί ότι το Δημόσιο μπορεί να λειτουργήσει χωρίς άρση της μονιμότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιώργο, ένα κείμενο που μιλάει στην καρδιά και στην λογική. Εύχομαι η αριστερά να βλέπει και να ακούει καλά ώστε να το διαβάσει και να το ακούσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Πολυβώτης
    Ας μην συγχέουμε την μονιμότητα με το δικαίωμα στην εργασία. είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Σήμερα είμαι ικανός για την Α δουλειά, αύριο είμαι για την Β. Επομένως όλα έχουν να κάνουν με την αξιολόγηση του κάθε εργαζόμενου με βάση τις ικανότητες του. έτσι και αλιώς σε πλείστους τομείς εκτός της εργασίας του (΄σχέσεις με το περιβάλλον του) αξιολογείται καθημερινά.
    Τίποτα δεν θα πρέπει να παραμένει στάσιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πέρα και από την άρση της μονιμότητας υπάρχει και ένα θέμα αξιοποίησης στο Δημόσιο. Επίσημα δεν υπάρχει καθιερωμένη διαδικασία αξιοποίησης των ιδιαίτερων ικανοτήτων των υπαλλήλων του. Οι θέσεις των στελεχών καλύπτονται με τυπικές (μόρια, μεταπτυχιακά, κλπ) και κομματικές διαδικασίες. Συχνά τα κριτήρια αυτά δεν έχουν συνάφεια με την πραγματική αξία ενός υπαλλήλου, στη δουλειά και στη σχέση με τον πολίτη τον οποίο υπηρετούν. Όλο το σύστημα ενδιαφέρεται για τα αντικειμενικά-τυπικά δεδομένα και όχι για την ουσία.
    Πχ το ΥΠΕΠΘ δεν έχει καμιά διαδικασία αξιολόγησης του τι κάνει ο δάσκαλος μέσα στην τάξη. Έχει όμως δεκάδες διαδικασίες για την αρχαιότητα, το μισθολόγιο, την προαγωγή του, τις άδειες κλπ. Έτσι ποι φτάνουν να γίνουν στελέχη, διευθυντές και τελικά σύμβουλοι της ηγεσίας; Σίγουρα όχι οι καλύτεροι. Συνήθως οι χειρότεροι που έχουν όμως τα τυπικά προσόντα και το κομματικό σπρώξιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @radical,
    Συμφωνώ, να μην τα συγχέουμε, αλλά το «δικαίωμα στην εργασία» είναι και υποχρέωση, ειδικά για τους λειτουργούς* του δημόσιου τομέα. (*Πόσο αταίριαστη ακούγεται αυτή η λέξη σε σχέση με την εμπειρία που έχουμε όλοι μας από τη λειτουργία του Δημοσίου!) Αυτό που αναρωτιέμαι είναι πώς επιβάλλεις αυτήν την υποχρέωση όταν κάποιος γνωρίζει ότι ό,τι και να κάνει, έχει δια βίου έναν μισθό εξασφαλισμένο. Όχι ότι η άρση της μονιμότητας από μόνη της θα μπορούσε να λύσει τα προβλήματα (και σίγουρα θα δημιουργήσει πολλά άλλα). Ερώτημα θέτω, δε γνωρίζω καμία πειστική απάντηση, γνωρίζω όμως ότι χωρίς πειστική απάντηση δεν μπορούμε να προασπίσουμε αποτελεσματικά την έμφαση της Αριστεράς στα δημόσια αγαθά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Πολυβώτη
    Νομίζω ότι η άρση μονιμότητας δεν θα έλυνε κανένα πρόβλημα απόδοσης στο Δημόσιο. Γιατί ποιος διευθυντής κάνει αρνητική έκθεση αξιολόγησης που επιφέρει απόλυση για ένα εργαζόμενο συνάδελφό του; Ποιοι συνάδελφοι του εργαζόμενου και ποιοι συνδικαλιστές θα επιτρέψουν αυτό; Όταν μάλιστα οι ανεπαρκείς είναι συνήθως άνθρωποι της εκάστοτε εξουσίας ή συναλλασσόμενοι με αυτήν.
    Μηχανισμοί ορθολογικής αξιοποιήσης του εργατικού δυναμικού χρειάζονται με κριτήρια πάνω στην πραγματική εργασία.
    Τότε όμως πρώτοι οι διεθύνοντες κινδυνέυουν να βρεθούν τελείως ανεπαρκείς και να πρέπει να φύγουν,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ας επιχειρήσω να δώσω ορισμένες μερικές απαντήσεις, σίγουρα ανεπαρκείς στο σύνολό τους:

    1) Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν. Ακόμα και στο καλύτερο σενάριο, το Δημόσιο θα παραμείνει ο «μεγάλος ασθενής» της ελληνικής κοινωνίας για πολλά χρόνια. Σημασία έχει να επιτρέψεις σε νέους και ικανούς ανθρώπους να δουλέψουν και να το διορθώσουν σιγά-σιγά, όχι να επιδοθείς σε ένα εκδικητικό κυνήγι μαγισσών ενάντια σε όσους (κακώς) έχουν μάθει να λειτουργούν «με τον τρόπο του Δημοσίου».

    2) Παρόλα αυτά, αν δεν πέσουν μερικά κεφάλια δε γίνεται τίποτα. Είναι σαν να λέμε ότι θα σταματήσει η αυθαίρετη δόμηση χωρίς να γκρεμιστεί κανένα αυθαίρετο. Πρέπει, τουλάχιστον, να δημιουργηθεί ένας ελεγκτικός μηχανισμός που θα ξεριζώνει τα εμπόδια που δημιουργούνται στο δρόμο των «νέων ανθρώπων» που ανέφερα παραπάνω, ώστε να μην αναγκαστούν κι αυτοί να υιοθετήσουν τον «τρόπο του Δημοσίου».

    3) Ο οποιοσδήποτε ελεγκτικός μηχανισμός και η οποιαδήποτε αξιολόγηση θα πρέπει να είναι λειτουργικά ανεξάρτητος από το υπόλοιπο Δημόσιο. Διότι, θεωρητικά, πάντα υπήρχε ο μηχανισμός να διαπιστωθεί ότι κάποιος δεν κάνει σωστά τη δουλειά του, αλλά τον τρώει η «συναδελφική αλληλεγγύη». Δυστυχώς, η Αριστερά αντιδρά σε κάθε είδους αξιολόγηση, αντί να την κάνει σημαία της.

    4) (Αντί για άρση της μονιμότητας;) Να δοθούν κίνητρα, μισθολογικά και άλλα. Για να δώσω ένα παράδειγμα: Τα πανεπιστήμια είναι γεμάτα ανθρώπους για τους οποίους η έρευνα είναι μια μακρινή ανάμνηση, στην καλύτερη περίπτωση. Και οι οποίοι μπορεί να αφιερώνουν το χρόνο τους σε διάφορες επικερδείς δραστηριότητες, εκτός πανεπιστημίου. Αυτοί οι άνθρωποι, μονιμάδες με ελάχιστες ώρες τυπικών υποχρεώσεων, να επωμιστούν βαρύ διδακτικό φορτίο, προς όφελος όσων είναι δραστήριοι ερευνητικά. Δυστυχώς, αν δεν κάνω λάθος, η Αριστερά είναι αντίθετη και σε αυτό.

    5) Να μη μεταφέρουμε αυτομάτως «λύσεις» από το εξωτερικό. Π.χ., μία δημόσια υπηρεσία που λειτουργεί με διαφορετική νοοτροπία και εργασιακή ηθική από τις ελληνικές μπορεί να αυτοελέγχεται πολύ αποτελεσματικά. Εδώ αυτό είναι αδύνατο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Πολυβώτης
    Σωστά θέτεις τις 5 προυποθέσεις.
    Το βασικό είναι να δείξει η πολιτεία, (η κυβέρνηση) πως έχει την πολιτική βούληση για κάτι τέτοιο. όσο για την αριστερά θα πρέπει να τεθεί στην πρωτοπορία αυτών των ζητημάτων ενεργόντας ως πρωοθητική και καταλυτική δύναμη.

    Ανεξαρτησία της δημόσιας διοίκησης απο την κυβέρνηση.
    Αξιολόγηση και έλεγχος των εργαζομένων.
    Κίνητρα για την αύξηση της παραγωγικότητας και της απόδωσης.
    Διαφάνια και αξιολογηση των χρηματοδοτούμενων δράσεων.
    Διαφάνεια στις αποφάσεις, αγώνας κατά της διαφθοράς.
    Ξερίζωμα του συντεχνιασμού που έχει υποκαταστήσει τον συνδικαλισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπέρα σε όλους.
    Πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις - νοιώθω ότι είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε και να προχωρήσουμε έως και την διατύπωση θέσεων.
    Ποιοι; εμείς... απλοί άνθρωποι της αριστεράς.
    Ερώτηση: μπορούν όλα αυτά που συζητάμε να προχωρήσουν, έστω και σαν ιδέες μέσα σε έναν οργανισμό, όπως είναι η δομή της σημερινής αριστεράς, απαρχαιωμένο και αντιδημοκρατικό;
    Πιστεύω θα απαντήσετε όχι.

    Λέει ο leo ότι αυτά τα συζητά καθημερινά με διάφορους, όχι απαραίτητα αριστερούς, και συμφωνούν.
    Η κοινή λογική ίσως. Πόση από αυτήν διαθέτουν οι ηγεσίες της αριστεράς;

    Και γιατί να ταλαιπωρούμαστε άλλο, περιμένοντάς τους να την ανακαλύψουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τώρα για το δημόσιο, σίγουρα δεν μπορεί να αλλάξει από την μια μέρα στην άλλη ακόμα κι αν γίνει ...πραξικόπημα.
    Απλά τα πράγματα έχουν παρεξηγηθεί, και από την αριστερά.

    Όταν κάποιος σε συνθήκες αβεβαιότητας και εργασιακής απασχολησιμότητας - όχι εφαρμογής γνώσεων και ικανοτήτων, έχει την εξασφάλιση δουλειάς μια και έξω για όλη του την ζωή, δεν μπορεί να μην την κάνει τουλάχιστον σωστά.
    Εδώ γίνεται ακριβώς το αντίθετο: οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν δικαιώματα που κανείς άλλος δεν έχει και πολλοί από αυτούς εκτός της απαράδεκτης συμπεριφοράς τους προς τον πολίτη, τον εκβιάζουν και τον ληστεύουν με την σειρά τους - με τις πλάτες του κράτους.

    Πρέπει να τιμωρούνται λοιπόν αυστηρά για προδοσία του δημόσιου όρκου τους για να μην πω για προδοσία της χώρας τους...

    Οι μαφιόζικες συμπεριφορές, το όργιο παράνομου πλουτισμού, η υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος και η ληστεία του λαϊκού εισοδήματος δεν είναι αστεία πράγματα.

    Η μονιμότητα κάποτε συνοδευόταν από κάποιες υποχρεώσεις: τιμιότητας, ηθικής, εξυπηρέτησης του πολίτη. Σήμερα θεωρείται ότι δεν είναι και τίποτα να είσαι δημόσιος υπάλληλος και όλοι γκρινιάζουν κιόλας.

    Ας ξεκινήσει λοιπόν το πόθεν έσχες από αυτούς και μάλιστα αναδρομικά. Έπειτα όποιος παρανόμησε να υποχρεωθεί να επιστρέψει τα κλεμμένα. Όχι ότι έγινε έγινε που λέει κι ο Γιωργάκης (κι ο Κωστάκης).
    Να τους ψάξουν μέχρι δευτέρας παρουσίας - να ανασάνουν τα υποζύγια, να κατέβουν οι καβαλάρηδες.

    Να επιστρέψει η νομιμότητα - χωρίς πόλεμο στην διαφθορά με πρωτεργάτη την αριστερά ότι πλούτος κι αν παράγεται θα χάνεται. Οπότε για πια αναδιανομή μιλάμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Γιώργο, όπως έγραψα ο κοινωνικός μετασχηματισμός είναι υπόθεση δεκαετιών. όπως και η νοοτροπία. Το να είσαι αριστερός πρώτα πρώτα απο όλα είναι προσωπική στάση ζωής. Ακόμη και αυτό το έχουμε ξεχάσει.

    Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι και αυτό ένα κομμάτι του διεφθαρμένου και διαπλεκόμενου συστήματος. Η διαφθορά έχει πυραμιδική μορφή. σύμφωνα με την θέση που βρίσκεται ο καθένας (εργολάβοι, προμηθευ΄τές, μεγαλογιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί και πάει λέγοντας).
    Σε όλα αυτά η αριστερά αν θέλει να υπάρχει οφείλει να τεθεί στην πρωτοπορία με σαφή προγραμματικό λόγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γιώργο γράφεις:
    δώστε μελέτες και αριθμούς για το πόσους νέους μετανάστες μπορεί να αντέξει η ελληνική κοινότητα χωρίς να καταρρεύσει
    δώστε σχέδιο ένταξης όσων είναι δυνατόν και ανθρώπινης φιλοξενίας και επιστροφής στις πατρίδες τους όσων δεν είναι
    μην αφήνεις το θέμα στην ακροδεξιά.

    Κιόμως αυτό το τόσο προφανές αίτημα, θεωρείται από την ηγεσία ταμπού. Γιατί η Αριστερά πρέπει να υποστηρίζει "το όλοι μέσα" έστω κιαν όλοι πρέπει να πεινάσουμε και να αλληλοφαγωθούμε.
    Όσο τα σκέφτομαι αυτά, πείθομαι για το πόσο λίγοι και ανεύθυνοι είναι οι ¨ηγέτες".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. leo, ταμπού είναι να πεις
    -"πόσοι μετανάστες χωράνε;"
    -"πόσο δημόσια είναι μια παιδεία που όλοι έχουμε πληρώσει και πληρώνουμε ιδιωτικά φροντιστήρια; και πόσο καλύτερη θα ήταν ένα μικτό σύστημα;"
    -"η οικονομία χρειάζεται μικτό σύστημα, και δημόσιο τομέα και αγορές"
    -"ο πολυπολιτισμός δεν είναι εθνομηδενισμός"
    -"η διαφθορά είναι το κύριο πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας"
    -"οι διεφθαρμένοι δεν είναι μια μειοψηφία αλλά σχεδόν όλοι σε τομείς που κάνουν ελέγχους για λογαριασμό του δημοσίου"
    -"η δομή της αριστεράς δεν είναι δημοκρατική"
    -"η αποσταλινοποίηση δεν ολοκληρώθηκε ποτέ στην ελληνική αριστερά"
    -"οι απεργίες γίνονται χωρίς προετοιμασία και καταλήγουν σε ήττες για να κάνουν τα κόμματα επαναστατική γυμναστική - για το αποτέλεσμα (αν θα κλείσει η επιχείρηση, αν θα απολυθούν οι εργαζόμενοι απλά αδιαφορούν"
    -"για τον κόσμο είμαστε όλοι ίδιοι"
    κλπ, κλπ ,κλπ

    Αυτή δεν είναι η αριστερά του συγκεκριμένου είναι η αριστερά του περασμένου αιώνα, απότοκο του σταλινικού τρόπου σκέψης που ζει από τους τόκους των ηρωϊκών της στιγμών.
    Ως πότε όμως εμείς θα είμαστε θεατές στο ίδιο έργο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Προφανώς η ανανέωση έμεινε στην μέση. Και πρέπει τώρα να προχωρήσει ξανά και με νέα δύναμη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Oταν οι πεινασμενοι μεταναστες εξεγερθουν πραγματικα,τοτε θα δειτε τι πλατη θα γυρισουν τα ''ντοπια λαικα στρωματα'' , τοτε θα δειτε, [δουμε] την γιγαντωση του ελλ. νεοφασισμου και την αναπηρη Αριστερα που τοσα χρονια δεν προτεινε μια εφικτη μετ/κη πολιτικη. Υ.Γ. Πριν 2 ωρες ισχυροτατη εκρηξη συγκλονισε ολη την Αθηνα. Η Εθνικη Ασφαλιστικη στη Συγγρου εγινε βιδες. Ευτυχως κανενας ανθρωπος δεν επαθε τιποτε. Ποιος θα τους αποκαλεσει επισημα φασιστες δολοφονους αφου ειναι μαθηματικα βεβαιο οτι θα φερουν στην κοινωνια τον Ελληνα Μπερλουσκονι και την καταργηση της δημοκρατιας οπως την ξεραμε και την κατακτησαμε ? Ποιος? Οι αναπηροι πουλεγαμε? Δειτε τις διεκπεραιωτικες ανακοινωσεις τους και θα καταλαβετε [καταδικαζουμε απ'οπου και αν προερχεταικλπ.] Απο τον φασισμο προερχεται ρε ,και απο πουθενα αλλου. Απο την στρατηγικη της εντασης ρε μπουνταλαδες απο τον νεομεσοπολεμο που κρεμετε απ'τον σβερκο μας. Αντε πεστα στο...κομμα και το ''Δικτυο'' που συνεργαζεται και στον Συριζαιο που υπεγραψε...αλληλεγγυη στον Δημητρακη που πυροβολουσε μερα μεσημερι στην στοα Πεσμαζογλου,αλλα αυτος ληστευε για την ''επανασταση'' οποτε πρεπει να αφεθει ελευθερος στα πλαισια της ''ισοτητας'' των δημοκρατικων νομων... Γιατι αλληλεγγυη τι αλλο σημαινει απο το ''εχει δικιο το παιδι αδικειται απο το ''συστημα''. τΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ που κατακτησαμε με τοσες θυσιες ,αντι να την παμε μπροστα,λιγο,λιγο θα την φερουν στα προχουντικα επιπεδα με την συναινεση των ''μαζων''αφου απο ιδεολογικη αναπηρια και πολιτικο αυτισμο η καλη μας Αριστερα θαδωσει και αυτη τις απαραιτητες πατριτσες της. ''ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ'' Η. ΗΛΙΟΥ,αλλα ο μακαριτης διεθετε εγκεφαλο ,ανθ'υμων ομως Γουλιμης συγχρονος βεβαιως και πολιτικος σχεδιαστης και αντισυστημικως απαιδευτος στου κασιδη το κεφαλι[μας].mike[οργισμενος και τελων εν [ελεγχομενη]ευθυμια λογω των ημερων...]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Υποθέτω θα εννοείς κάποια άλλη Αριστερά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Φυσικά κάποια άλλη εννοούμε... η δική μας είναι πάντα η καλύτερη και ρητά δηλώνω ότι καμιά σχέση δεν έχει με οτιδήποτε αναφέρεται εδώ!
    Σε...κάλυψα; :-)
    Καλημέρα KOUPAKIA.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Νομίζω σύντροφοι ότι κακά τα ψέμματα, το κενό της μεταρρυθμιστικής αριστεράς δεν μπορεί να το καλύψει ο Συνασπισμός, ακόμη κι αν τα βρούν κάπως οι δυο βασικές τάσεις.
    Τέτοια συμβόλαια παραβιάζονται την επομένη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΥΠΕΡΟΧΟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ΤΑΚΗΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Διπλα ακριβως βρισκονται αιθουσες προβολης γεματες κοσμο. Αυτοι οι μεγαλοαστοι πηγαν με 8 ευρα να δουν ενα σινεμαδακι. Ηταν μολις 11 ,βραδυ Κυριακης. Ειναι η δεν ειναι φασιστες εγκληματιες??? Ρωτηστε και την Κουρτοβικ. mike[εντελως νηφαλιος πια...]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @mike
    Ναι είναι φασίστες και δεν υπάρχει λόγος να συγχίζεσαι. Απλά η "Αριστερά" έχει για όλους αυτούς μια ανοχή να την πω, μια συμπάθεια;
    Ναι και ¨αριστεροί" δικηγόροι τους υπερασπίζονται και μάλιστα όχι τυπικά αλλά ταυτιζόμενοι μαζί τους.
    Υπάρχει χοντρή ψυχική διαταραχή, που βγάζει μίσος, πολύ μίσος και μανία καταστροφής. Δεν είναι αριστερό αυτό. Η αριστερά μας είναι κάτι σαν τη Jazz, είναι φευγάτη, αγαπάει τον κόσμο που ζούμε και θέλει να τον κάνει καλύτερο. Γιατί αν τον μισείς, τότε μισείς και την τέχνη και την επιστήμη, και τη φιλοσοφία, πράγματα που γέννησε ο αστικός πολιτισμός. Τίποτα απλά οι τύποι είναι γάματα... Καλες γιορτές mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Γιώργο καλησπέρα
    Έχω μια αίσθηση ότι η υπόθεση Αλαβάνου δεν περπατάει και στον ΣΥΝ μαζεύονται σιγά σιγά από την υπόθεση του Σύριζα-κόμμα. Έχω δίκιο;
    Στον Ιράν τι γίνεται ακριβώς; Διάβασα την άποψη Ζιζεκ στο Μωυσή αλλά δεν ξέρω. Έχεις κάτι να μας παρουσιάσεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Eυχαριστω leo ,καλη χρονια και σε σενα και ολους τους αλλους φιλους του μπλοκ. Ενα ποστακι για το τι ειναι'' αριστερο'' και τι οχι τον 21ο αιωνα θα ηταν ενδιαφερον. Υ.Γ. τα εισαγωγικα ειναι για λογους σχετικοτητας του ορου,πραγμα που δεχονται οι παντες. mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. leo, εάν στον Συνασπισμό είχαν κρατήσει το κεκτημένο τους, θα είχαν άλλα προβλήματα βέβαια αλλά δεν θα είχαν επιτρέψει στους αριστεριστές και τους νεοσταλινικούς να πάρουν τόσο θάρρος και φόρα.
    Τώρα μαζεύονται αλλά όχι γιατί κατάλαβαν τι έκαναν αλλά γιατί απειλείται το "μαγαζί".
    Τέτοια ενότητα να την ...βράσω.

    Όποιος δεν διδάσκεται από τα γεγονότα που προηγούνται, συντρίβεται από αυτά που ακολουθούν.

    Το χειρότερο σενάριο κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι να αναβάλει η πτέρυγα επ΄ αόριστο την ΑΥΤΟΝΟΜΗ συγκρότηση και έκφραση της ΑΑ, επειδή ο Τσίπρας και το ρεύμα την χρειάζονται απέναντι στον Αλαβάνο και τον ΣΥΡΙΖΑ. Και θα υποσχεθούν τα πάντα...

    Αλλά αυτός ο "νέος" Συνασπισμός, θα είναι μια ακόμη φάρσα των πολιτικών νάνων του ρεύματος και το πρόγραμμα της αριστερής μεταρρύθμισης θα χαθεί στα συρτάρια της Κουμουνδούρου.

    Δεν νομίζω ότι ο κόσμος της ΑΑ μπορεί να δεχτεί μια ακόμη ΜΑΤΑΙΩΣΗ. Θα σκορπίσει απογοητευμένος δεξιά και αριστερά και θα γυρίσει την πλάτη ακόμη και στην ίδια την πτέρυγα.

    Γι αυτό προσοχή - οι ώρες είναι κρίσιμες αλλά και "ιστορικές" συνάμα...

    Για το Ιράν δεν γνωρίζω λεπτομέρειες. Υπάρχουν όλα όμως στα δύο blog του συμπατριώτη μας Σήφη Φιτσανάκη, το "μονόγραμμα", http://monogramma.blogspot.com/ στα ελληνικά και το INTELNEWS.ORG, http://intelligencenews.wordpress.com/ στα αγγλικά.
    O Σήφης είναι πολύ έγκυρος αναλυτής και ιδρυτικό μέλος της διαδικτυακής τηλεόρασης Democracy Now. Ψάξε τα site του θα βρείς σίγουρα ότι ζητάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. mike,
    "Ενα ποστακι για το τι ειναι'' αριστερο'' και τι οχι τον 21ο αιωνα θα ηταν ενδιαφερον."
    Σίγουρα εκεί πρέπει να καταλήξουμε μέσα από τον διάλογό μας.
    Σε καθαρές κουβέντες.
    Τέρμα οι υπεκφυγές και τα διφορούμενα.
    Το ...περιμένω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλησπέρα και χρόνια πολλά σε όλους και ολες. Απο καρδιάςς.
    Είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι υπάρχει ένα τεράστιο δημοκρατικό έλλειμμα και ότι ο διάλογος έχει υποχωρήσει στο εσωτερικό του ΣΥΝ. Η ΚΠΕ έχει μια συλλογική πολιτική υπολειτουργία στα ακρότατα όρια αντοχής της. Όλα συζητούνται στο επίπεδο της Π.Γ. του ΣΥΝ ενός απλού εκτελεστικού οργάνου και το οποίο το μόνο που εκφράζει είναι ένα άθροισμα μηχανισμών και μάλιστα παλιάς τεχνολογίας φτωχής και σκουριασμένης. Η οποία δεν μπορεί καθόλου να παρακολουθήσει την κοινωνία και την κίνησή της. Και αυτό γιατί προέρχεται το δυναμικό της από άλλη εποχή και γιατί είναι ένα δυναμικό εκτός κοινωνίας (αποκλειστικά επαγγελματικό στο ΚΚΕ και ΚΚΕ εσ.) εκτός ιστορίας, εκτός αισθητικής, το οποίο κλεισμένο στα γραφεία του αδυνατεί να ερμηνεύσει την κοινωνία του 21ου αιώνα και πολιτικά και ιστορικά και κοινωνικά και κυρίως αισθητικά και συναισθηματικά και το μόνο που το ενδιαφέρει είναι η διατήρηση μιας σκληρής επετηρίδας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Η πυραμίδα δηλαδή "βρωμάει" από την κορυφή...
    Μόνο που syrizix, εμείς τους βάλαμε εκεί - δεν πήγαν μόνοι τους. Κι αν αυτούς τους ενδιαφέρει η επετηρίδα και οι μεταξύ τους ισορροπίες πρωτίστως καθώς και η αναπαραγωγή των μηχανισμών τους το θέμα είναι τι κάνουμε εμείς!
    Κι εμείς για την ώρα παίζουμε το παιχνίδι τους χωρισμένοι σε τάσεις και συνιστώσες, οπαδοί του ενός και του άλλου, ανίκανοι να σηκώσουμε στους ώμους μας την ανανέωση και τον εκδημοκρατισμό του χώρου - αλλά αναλωνόμαστε σε κακίες μεταξύ μας, σε δίκη προθέσεων ο ένας του άλλου, σε αμοιβαίες καχυποψίες.
    Την ώρα που η αριστερά χρειάζεται μια δημοκρατική αναστάτωση, μια αποθέωση της συλλογικότητας και κυρίως μια νέας μορφής ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ. Αυτό δηλαδή που τρέμουν οι επετηρίδες και οι επαγγελματίες: να μην ζει πια κάποιος από την Αριστερά αλλά για την Αριστερά. Να εργάζεται όπως όλος ο κόσμος, να αρκείται στα οδοιπορικά και τις αναθέσεις που δημοκρατικά του ανατίθενται.
    Όχι να αράζει στην Κουμουνδούρου επειδή υπήρξε φίλος ή συμφοιτητής του προέδρου, στέλεχος της άλφα τάσης ή κατ΄ανάγκη επαγγελματικό στέλεχος γιατί δεν μπορεί αλλιώς να ζήσει τον εαυτό του (δεν έχει δουλέψει ποτέ του) και υπηρετεί δουλικά την τάση του για να έχει εισόδημα...
    Με τέτοιες δομές ο διάλογος είναι πλαστός, οι απόψεις δήθεν και σκόπιμες, η συμμετοχή ανύπαρκτη και η δημοκρατία στα αζήτητα.
    Η ίδια μέθοδος επιχειρήθηκε και στην μετατροπή του ΣΥΡΙΖΑ από συμμαχία σε μαγαζί γωνία.
    Πλαστογραφήθηκαν αποφάσεις, υποκλάπηκε συναίνεση, εκβιάστηκαν συμφωνίες...πάντως τα μέλη του ΣΥΝ και οι ψηφοφόροι-φίλοι του σχήματος ποτέ δεν ρωτήθηκαν δημοκρατικά. Και το ρεύμα που κρύβεται πίσω από όλην αυτήν την αναστάτωση δουλεύει στο σκοτάδι, δεν βγάζει ποτέ μια πολιτική ανακοίνωση, δεν υπογράφει ποτέ μια άποψη δημοσίως - όλα δια της διολισθήσεως όλα μουλωχτά. Καλά από που άραγε μας έφεραν αυτήν την μέθοδο; Εκ περισσού μάλλον.

    Δημοψήφισμα λοιπόν στον ΣΥΝ ή συνέδριο δημοκρατικό, διαζύγιο μπροστά στην κοινωνία με καθαρές κουβέντες κι έπειτα ένας ανακαθορισμός του συμμαχικού σχήματος με επίσης καθαρές κουβέντες από την αρχή.
    Γιατί το στυλ του ρεύματος έχει καταστρέψει τον χώρο.
    Όλοι οι άλλοι κάτι έχουν πει. Αυτοί που είναι και οι κύριοι υπεύθυνοι γι αυτό το χάλι που κρύβονται;

    Ευχαριστώ syrizix για την ευκαιρία που μου έδωσες να ξεσπάσω :)
    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Χρόνια πολλά, σε όλους!!

    Καλά, ωρέ σύντροφοι, ένα γράμμα έγραψε ο Γιώργος προς τον Αι Βασίλη:)

    Εσείς πιστεύετε, ότι θα το λάβει και θα εκπληρώσει τις βουλιμικές και ακόρεστες επιθυμίες του;
    !!

    @ leo, radical, Παπαθεοδωρόπυλε...

    Αν γίνουν αυτά, που ζητά ο Στρουθοκάμηλος Γιώργος, τότε θα αποδειχτεί αλήθεια ο Αι Βασίλης!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. @ mike
    Έχω γράψει, αυτές τις μέρες, κάποια σχετικά σχόλια,στο ποστ των φίλων ..Left G700 για την αριστερά του 21 αιώνα, αναφερόμενος στον Νορμπέρτο Μπόμπιο..
    Είναι σωστή η επισήμανση και έχει γράψει ένα πολύ καλό άρθρο, στο ιστολόγιο της Ανανεωτικής Πτέρυγας, ..ο Κώστας ο Κάρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ρε παιδιά έχει γίνει παρεξήγηση!
    Το γράμμα δεν απευθύνεται στον Αη Βασίλη...στην Αγία Αριστερά απευθύνεται :)
    Και δεν το έγραψα εγώ αλλά το μικρό στρουθοκαμηλάκι η ανεψούλα μου που βλέπετε στην φωτογραφία, που θέλει να πάρει αποφάσεις για το μέλλον της:
    Επαγγελματικό στέλεχος στην Αριστερά ή ...σύμβουλος επιχειρήσεων στον ιδιωτικό τομέα. Κάποιοι της έχουν πει ότι στο ...δημόσιο είναι καλύτερα :)
    Κι εγώ της είπα ότι καλύτερο δημόσιο από την Αριστερά δεν υπάρχει.
    Αν έκανα λάθος βράστε με με τον Καρίτζη και δώστε στον Αλαβάνο να πιεί, να δροσιστεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Θα διαφωνήσω, ανεπιφύλακτα, με τον αγαπητό Πολυβώτη, περί άρσης του δημοσίου.

    Μέγα λάθος..έχει ξανασυζητηθεί, εδώ και χρόνια.
    Κατ΄αρχήν, αποδέχομαι ότι η δημόσια διοίκηση,, νοσεί βαθύτατα, από τις πελατειακές σχέσεις, τον νεποτισμό, από την διαφθορά, αλλά..προσέξτε κάτι.

    Ένα απλό παράδειγμα, θα σας αναφέρω.
    α) Θα γίνουν συμβάσεις π.χ;
    3χρόνων, 5χρόνων;
    Ένας που δουλεύει και ξέρει ότι δεν είναι μόνιμος, αλλά θα λήξει η εργασία του, τι λέτε ότι θα κάνει;

    Θα υπογράφει αναθέσεις μεγάλων έργων και πιστοποιήσεις, παραβλέποντας τις εντολές των προϊστάμένων του;

    Αστείο, δεν είναι;
    :)
    Θα διαλυθεί το σύμπαν και ο καθένας ότι αρπάξει..

    Αυτά είναι αστειότητες. Σε καμμιά χώρα δεν γίνονται.

    Απλά τηρούνται οι νόμοι.
    Έχω αναφερθεί σε πολλά ποστ για την δημόσια διόικηση και για το "μυστικό" της.
    Το δειυθυντικό δικαίωμα.
    Το οποίο δεν το αμφισβητώ, αλλά ταυτόχρονα δεν ενεργοποιούνται οι σχετικές διατάξεις σχετικά με την κατάχρηση εξουσίας και την κοινοτική οδηγία 3304/2005, περί "ηθικής παρενόχλησης"

    Είναι σοβαρό το θέμα..
    Ο Ιατρός εργασίας και οι Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης πρέπει να εφαρμόσουν τον νόμο.
    Αυτό δεν γίνεται, χρησιμοποιούνται ιατροι εργασίας με οχτάμηνα που δεν μπορούν να κάνουν και πολλά πράγματα και δεν μπορούν να καταγγείλουν τις άσχημες εργασιακές, αυταρχικές, εντολές των "κέντρων εξουσίας"
    Δεν είναι σοβαρά πράγματα, αυτά..
    Αν ο εργαζόμενος κουνηθεί, τον "φάγανε"...

    Ο Γιώργος έχει δίκιο..σ΄αυτά που γράφει, για άλλη μια φορά!!!

    Να επανέλθω με ντοκουμέντα;
    Τι κάνει το εργατικό τμήμα του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ και του ΣΥΡΙΖΑ...;
    Δεν τα ξέρει;
    Η ΓΣΣΕΕ; Δεν το έβαλε το θέμα του νόμου το 2005 στην συλλογική σύμβαση και έκτοτε δεν επανήλθε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. @ Τα φορτώνεις στην ανηψούλα;
    Τέτοιο θείο π[ου έχει το κορίτσι, τι ζητάς να γράψει;
    :)

    "Κάποιοι της έχουν πει ότι στο ...δημόσιο είναι καλύτερα :)"

    Γιώργο, είσαι καλά, μωρέ;
    Στο δημόσιο;
    Χάθηκε το παιδί...

    Για την αριστερά, το συζητάμε το θέμα...:)
    Σε ποιόν θέλεις να μιλήσω για την ανηψούλα σου;
    Ποιόν έχουμε στα κέντρα εξουσίας;

    Τον mike; Τον pinko;
    Μπαα...:(

    Άσε να δούμε..:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Παιδί είναι ρε Σπίθα, δεν ξέρει. Τι να της πω;
    Αλλά βλέπει στην tv διάφορα πρόσωπα και ρωτάει: "ο κύριος Αλέκος μόνιμος δεν είναι; θέλω κι εγώ!"
    Πες μου τώρα τι να της πω!

    Της είπα λοιπόν ότι υπάρχει μια Θεία (ή και θεία...) οντότητα που λέγεται Αριστερά, κάτι σαν τον Άη Βασίλη, που απαντάει στα γράμματα των μικρών παιδιών που ονειρεύονται και εκπληρώνει όλα τα οράματά τους σε μερικά όταν μεγαλώσουν σε άλλα στην άλλη ζωή. Γράψτης λοιπόν κι αν είσαι τυχερή...θα βολέψεις κάπου και τον θείο σου:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Για το δημόσιο: είναι φοβερό, νόμοι υπάρχουν και καλείται η Αριστερά να απαιτήσει την εφαρμογή τους.
    Και γενικότερα, εάν η αριστερά έδειχνε τον ζήλο που δείχνει για να μην περάσουν κάποιοι νόμοι (και συχνά καλά κάνει), για να εφαρμοστούν κάποιοι άλλοι δεν θα ήταν ρεφορμιστική αλλά επαναστατική! (ακούς Αλέκο...;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Μπράβο, είσαι ότι πρέπει για να λες παραμύθια στα παιδάκια:)

    Κι αυτά σε κοιτάνε και σε πιστεύονε;

    Αχ..θείοι, παπούδες, γιαγιάδες!!
    Αυτοί χαλάσανε την σημερινή νεολαία:)

    Γι αυτό, ο δικός μου, κόβει λάσπη, από το δημόσιο και από μένα;

    Υ.Γ.
    Για τον mike...

    Παραθέτω σχόλια μου, από το ποστ "υπερ αδυνάτου" των φίλων του..
    @ Left G700

    Μιας και εγώ ανέφερα, την έκφραση
    "υπερ του αδυνάτου".

    Δεν είναι δικές μου λέξεις, βέβαια. Το ανέφερα, γιατί μπορεί, να φαίνεται γενικευμένη έννοια, αλλά όταν συζητάμε θεωρητικά,να φτάνουμε και στην εκλογίκευση. Στο δια ταύτα.

    Αυτό το έχει πει ο Νομπέρτο Μπόμπιο.
    " υπερ του αδυνάτου"

    Αφού προηγούμενως, έχει προηγηθεί μια εκτενής πολιτική και κοινωνιολογική ανάλυση.

    Παραμπέμπω, λοιπόν, για να μην λέω θεωρίες, στο βιβλίο του:
    "Αριστερά- Δεξιά" και το συνιστώ,

    27 Δεκεμβρίου 2009 10:33 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Υπερ αδυνάτου, λόγος
    ........................

    Σχόλιο Σπίθα
    "Δεξιά και αριστερά" Νομπέρτο Μπόμιο

    Λίγοι αναρωτιούνται για το τι σημαίνει να είναι κανείς δεξιός,
    ενώ στην άλλη όχθη το ερώτημα παραμένει βασανιστικό και αγχωτικό. Έτσι, αν για τους τέως συνειδητούς και απερίφραστους «δεξιούς» το ζήτημα φαίνεται να έχει δευτερεύουσα συνειδησιακή σημασία, πολλοί από τους μέχρι πρόσφατα συνειδητούς και αξιακά συγκροτημένους

    «αριστερούς» νιώθουν ανήμποροι,

    αποπροσανατολισμένοι, βυθισμένοι στους βάλτους μιας ανυπόφορης κανονιστικής αμφιβολίας.
    Σε αυτούς τους τελευταίους κυρίως απευθύνεται το βιβλίο του Μπόμπιο: σε εκείνους δηλαδή που εξακολουθούν να αγωνιούν νιώθοντας την ταυτότητά τους να ξεθωριάζει, να αποδιοργανώνεται, να ρευστοποιείται και να κατακερματίζεται. Σε εκείνους που εμμένουν στην αριστερή τους «ευαισθησία», αλλά ασφυκτιούν υπό την πίεση της διάχυτης εγχειρηματικής λογικής που τους αποπροσανατολίζει. Σε εκείνους που διστάζουν να αποξενωθούν από τις πεποιθήσεις που τους σφράγισαν μιαν ολόκληρη ζωή.

    Σε εκείνους που επιχειρούν ακόμα να αναζωογονήσουν τις ξεφτισμένες αξιακές τους αφετηρίες.

    Σε εκείνους τέλος που ξέρουν ότι πίσω από έναν καθρέφτη που αντανακλά αντιφατικά και παραπλανητικά αξιακά είδωλα, καραδοκούν οι σειρήνες της αποστασιοποίησης, της αδιαφορίας και του καγχασμού. Και αναζητούν ερείσματα για να αντιδράσουν.

    Από τα προλεγόμενα του Κωνσταντίνου Τσουκαλά.
    27 Δεκεμβρίου 2009 10:38 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Τελειώνω,το τρίτο σχόλιο, επ΄αυτού.
    Σπίθας είπε...

    Για να γίνω πιο σαφής..παραθέτω και μια συνέντευξή του, με την οποία συμφωνώ.

    Διδάγματα από μια ιστορική ήττα
    [ ] Η πολεμική μου γεννιόταν από το γεγονός ότι, από τον Μαρξ κι έπειτα, αυτά τα δικαιώματα θεωρούνταν αστικές διεκδικήσεις. Εγώ απαντούσα ότι δεν ήταν αστικές διεκδικήσεις, αλλά διεκδικήσεις του ανθρώπου ως υποκειμένου, γιατί το να μπορείς να συγκεντρώνεσαι ελεύθερα, το να μπορείς να συνεταιρίζεσαι ελεύθερα είναι κάτι που ενδιαφέρει και τους προλετάριους, πράγμα που επαληθεύεται και από το γεγονός ότι οι προλετάριοι χρησιμοποίησαν αυτά τα δικαιώματα για να δημιουργήσουν ένα μεγάλο σοσιαλιστικό κίνημα, που γεννήθηκε στις χώρες όπου υπήρχαν δικαιώματα ελευθερίας.

    »Οφείλω να πω ότι ερμηνεύθηκε εσφαλμένα το πρόσφατο άρθρο μου, με το οποίο προειδοποιούσα να μην τρέφουμε αυταπάτες: η αποτυχία του κομμουνισμού δεν ακυρώνει τα βαθύτερα ερωτήματα από τα οποία αναδύθηκε αυτό το κίνημα. Οποιος νόμισε ότι εγώ απαρνιόμουν τις βαθιές δημοκρατικές μου πεποιθήσεις έκανε σοβαρό λάθος. Δεν έγραψα αυτό το άρθρο για να προσφέρω ένα στήριγμα στους κομμουνιστές. Οχι, το ζήτημα είναι ότι τώρα αυξήθηκε η ευθύνη της δημοκρατίας μπροστά στην αποτυχία των κομμουνιστών, οι οποίοι προσπάθησαν να λύσουν συνολικά το πρόβλημα της δίκαιης κοινωνίας.

    »Τώρα η δημοκρατία πρέπει να προσπαθήσει να λύσει εκείνα τα προβλήματα που το κομμουνιστικό κίνημα προσπάθησε να λύσει ακολουθώντας έναν δρόμο που αποδείχθηκε ιστορικά εσφαλμένος, παρ' όλο που παραμένω και εγώ αμήχανος για το αν η δημοκρατία, κυρίως μπροστά στα προβλήματα του Τρίτου Κόσμου, δηλαδή των δύο τρίτων της ανθρωπότητας, είναι σήμερα ικανή να δώσει σε αυτά μια κατάλληλη λύση. Και αυτό μολονότι είμαι πεισμένος ότι από τη δημοκρατία δεν μπορούμε να βγούμε, δεν πρέπει να βγούμε, επειδή όλες οι απόπειρες για να βγούμε από αυτήν κατέδειξαν ότι οδηγούν σε δρόμους άγονους και χειρότερους ακόμα και από τη χειρότερη δημοκρατία».[ ]
    27 Δεκεμβρίου 2009 10:55 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Καλημέρα παιδιά
    Πίνω καφέ και σας διαβάζω. Βαριέμαι να σχολιάσω, αν και έχω τόσα να πω.
    Αλλά αυτό που είναι άξιο λόγου είναι ότι ένα “γράμμα” της ανηψούλας του Γιώργου έχει σαράντα σχόλια μέχρι τώρα !!!
    Είσαστε απίστευτοι!!
    Μου φτιάξατε τη μέρα μου. Να είσαστε όλοι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Γεια σου Στέλιο και στην υγειά σου ο καφές.

    Δεν είμαστε,και συ μαζί, παρά ένα μικρό αλλά αντιπροσωπευτικό κύτταρο της κοινωνικής αριστεράς - αυτής που έχει παραγκωνιστεί στο περιθώριο αλλά που διαθέτει ιδέες και αντοχές, συνεισφέρει εθελοντικά κι από το υστέρημα χρόνου και διαθεσιμότητας, εργάζεται για λόγους συνείδησης κι όχι για να αποδείξει κάτι "υπέρ των αδυνάτων", ασκείται στην δημοκρατία και τον διάλογο, διαπερνά οριζόντια κάθε κοινωνικό χώρο και οραματίζεται και σχεδιάζει μεταρρυθμίσεις προς μια δικαιότερη κοινωνία...

    Και επικοινωνεί οριζόντια, χάρη στο ευλογημένο διαδίκτυο που αποτελεί ήδη μια εναλλακτική δομή οργάνωσης και δράσης πολύ πιο αποτελεσματική από τα πολιτικά κόμματα. Σε εκείνα, ιδιαίτερα της αριστεράς, η δομή είναι πυραμιδική και η επικοινωνία μόνο κάθετη...και λόγω ίσως του φαινομένου της βαρύτητας συνήθως οτιδήποτε κινείται εκεί μέσα, μόνο κατεβαίνει και σχεδόν ποτέ δεν ανεβαίνει :)

    Εύχομαι να κρατήσουμε και να αναπτύξουμε τις επαφές και τις παρέες μας κι αυτόν τον τρόπο "οργάνωσης" και επικοινωνίας μεταξύ μας και είθε να τον επιβάλλουμε ...σε περίπτωση που οι ηγεσίες της μεταρρυθμιστικής, ανανεωτικής αριστεράς ξεπεράσουν τους δισταγμούς τους και προχωρήσουν στην ίδρυση πολιτικού οργανισμού της δημοκρατικής αριστεράς.

    Τότε το οριζόντιο θα πρέπει να υπερισχύσει του καθέτου και ο διάλογος ιδεών και η εθελοντικά συλλογική δράση του συγκεντρωτισμού και της πολεμικής πειθαρχίας.

    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Στέλιο, όπως τα λες, είναι!
    Στην ανηψούλα του Γιώργου, αξίζει να απαντάμε και να σχολιάζουμε:)

    Ο θείος της, ο Γιώργος, δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα με την ανηψούλα του και τις ερωτήσεις που του κάνει:)

    Κάνει και λάθη!
    Αντί να στείλει το γράμμα στον Αι Βασίλη, όπως έπρεπε, εκείνος το έστειλε στην Αγία Αριστερά!

    Άντε τώρα ο ταχυδρόμος να βρει την σωστή διεύθυνση!!

    Έβγαλαν φουσκάλες τα πόδια του, με το να πηγαινοέρχεται, από την Βαλτετσίου στην Κουμουνδούρου και τανάπαλιν!!

    Τι κάνει, τότε ο Γιώργος ο ..στρουθοκάμηλος;
    :))

    Μας το "χρεώνει" σε μας για να τον βοηθήσουμε!!!

    Να δούμε ΑΝ θα πάρει απάντηση...
    στην επιστολή της και ποιά χρονιά

    (η ανηψούλα του Γιώργου!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Καλημέρα. Μάλλον το λάθος του Γιώργου ήταν που έστειλε το γράμμα με τα ελτα. ίσως έπρεπε να το στείλει με κάποια courier ακόμη και το πόρτα πόρτα ώστε να υπερασπιστεί τον δημόσιο χαρακτήρα του συστήματος.
    Γιατί αν το στείλει με καμιά acs ή dhl βλέπω να τον χρεώνουν στους νεοφιλελεύθερους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Καλημέρα…Χρόνια πολλά σε όλους και καλή χρονιά.
    Ας συμπληρώσω κι εγώ…
    Μιας και ζητείται από το γράμμα η κατάργηση της συνδικαλιστικής αριστοκρατίας «με αυστηρή εναλλαγή και ανακλητότητα των εκπροσώπων της στην ενσωματωμένη ηγεσία ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και κατάργηση των προνομίων τους απέναντι στους άλλους» σκέφτηκα ότι είναι ευκαιρία να ζητήσει και τις θητείες στη ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και στην αυστηρή εναλλαγή και ανακλητότητα τόσο των μελών της ΚΟ όσο και της ΚΠΕ και της ΠΓ του ΣΥΝ....ή θίγει ανανεωτικά προνόμια αυτή η παράκληση;
    Μία μικρή σημείωση. Όλα αυτά που ζητάει η μικρή για την Αριστερά θα μπορούσε να τα ζητάει μία οποιαδήποτε ανιψιά οποιοδήποτε άλλου πολιτικού του Παπανδρέου ας πούμε….για τις παρακλήσεις της μικρής θα ξαναεπιστρέψω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. @αστυάνακτας

    Στην ανανεωτική αριστερά δεν υπάρχουν προνόμια. Εσύ μιλάς για τους μηχανισμούς. έχε όμως υπόψη σου πως αυτοί που τα προτείνουν αυτά ακόμη και στο επίπεδο των μηχανισμών πρέπει να αποδείξουν πως δεν είναι ιδιοτελείς. Και ας πούμε.
    πόσες θα είναι οι θητείες του προέδρου του συν;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Χρόνια πολλά, αστυάνακτα.
    Στην ανηψούλα του Γιώργου, τι θα απαντήσουμε, σύντροφε;


    Για την ανανεωτική ανακλητότητα...;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
    Ομορφη ευτυχισμένη, με υγεία και σύνεση και αριστερή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Σπίθα,

    (καθυστερημένη απάντηση στο σχόλιο της 29ης Δεκεμβρίου 2009 10:21 π.μ.)

    Συμφωνώ με το επιχείρημά σου κατά της άρσης της μονιμότητας, κατ' αρχήν. Αυτό όμως δεν έχει να κάνει με όλους τους δημοσίους υπαλλήλους, αλλά μόνο με αυτούς των οποίων η υπογραφή «μετράει». Οι υπόλοιποι, αυτοί που ξύνουν τα νύχια τους στα πίσω γραφεία την ώρα που ένας κακομοίρης υπάλληλος εξυπηρετεί μία τεράστια ουρά από επίσης κακόμοιρους πολίτες, πώς θα αναγκαστούν να δουλέψουν; Δεν υποστηρίζω κατ' ανάγκη την άρση της μονιμότητας, αλλά αναρωτιέμαι τι εξυπηρετεί η μονιμότητα σε αυτές τις περιπτώσεις. Και σίγουρα, με άρση της μονιμότητας δεν εννοούμε «μπλοκάκια» και σχέσεις ορισμένου χρόνου. Χθες πήγα στο μουσείο της Ακρόπολης (τρώγομαι να κάνω κάποιο αρχιτεκτονικό σχόλιο εδώ, αλλά ας αντισταθώ...), πήχτρα στον κόσμο, και οι φύλακες χαριεντίζονταν μεταξύ τους ή μιλούσαν στο κινητό την ώρα που διάφοροι χάιδευαν τα αγάλματα. (Να πω το αυτονόητο: όχι όλοι, προς Θεού ένα παράδειγμα δίνω, δεν έχω τίποτα με τους ανθρώπους.) Δεν ξέρω το εργασιακό τους καθεστώς, αλλά, θεωρητικά μιλώντας, γιατί πρέπει κάποιος με τέτοια νοοτροπία να έχει δια βίου εξασφαλισμένη τη θέση του στο Δημόσιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Χρονια πολλα σε ολους σας.
    Πωπω!!!!τι γινεται!!!!!
    Ναχουμε να λεμε,και γιατι οχι.Μηπως και ξυπνησουν καποιοι,αν και μοιαζει χλωμο.
    Τωρα σε ο,τι εχει σχεση με το Δημοσιο ,μαλλον το θεμα το αντιμετωπιζετι καπιοι με την επιροη του Κοινωνικου Αυτοματισμου!!!
    Συμφωνω με τον Σπιθα.Οπως και με το γεγονος ο,τι ποτε εως ελαχιστες φορες χρησημοποιησε η διοικηση το Ανθρωπινο δυναμικο της,ιδιαιτερα σε θεματα καθαρης διοικησης.
    Κι ομως υπαρχουν ατομα με προσοντα.Εν τουτοις βρισκονται στην ουσια διεκπεραιωτες εγγραφων καθως οι αυθεντιες βρισκονται εκτος του Δημοσιου και κατα σατανικη συμπτωση ειναι παντοτε κομματικα μελη.
    Τα λεμε με τον νεο χρονο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. @Πολυβώτης
    Είμαι μαζί σου και εναντίων εκείνων που βολεύονται και δεν τιμούν την εργασία και την θέση που κατέχουν, και πληρώνονται από τα χρήματα του ελληνικού λαού.
    Η δημόσια διοίκηση, νοσεί. Υπάρχουν πολλοί που έχουν ευθύνη, γι'αυτό.
    Μερίδιο έχουμε και εμείς, τηρουμένων των αναλογιών.
    Μερίδιο έχει όμως και η αριστερά..
    Δεν βάζει το χεράκι της εκεί που πρέπει,άσε που πολλές φορές το βάζει και σε λάθος μεριά...

    Παθογένειες και λάθη, αγαπητέ σύντροφε.

    @ taspa

    Που είσαι, εσύ;
    :))
    Δεν βλέπεις τι τραβάμε;
    Είχαμε τους "θείους από την Κορώνη", αλλά τώρα έχουμε και την ανηψιά του Γιώργου..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. "Η δημόσια διοίκηση, νοσεί. Υπάρχουν πολλοί που έχουν ευθύνη, γι'αυτό.
    Μερίδιο έχουμε και εμείς, τηρουμένων των αναλογιών.
    Μερίδιο έχει όμως και η αριστερά..
    Δεν βάζει το χεράκι της εκεί που πρέπει,άσε που πολλές φορές το βάζει και σε λάθος μεριά..." (Σπίθας)

    "ποτε εως ελαχιστες φορες χρησημοποιησε η διοικηση το Ανθρωπινο δυναμικο της,ιδιαιτερα σε θεματα καθαρης διοικησης.
    Κι ομως υπαρχουν ατομα με προσοντα.Εν τουτοις βρισκονται στην ουσια διεκπεραιωτες εγγραφων καθως οι αυθεντιες βρισκονται εκτος του Δημοσιου και κατα σατανικη συμπτωση ειναι παντοτε κομματικα μελη." (taspa)

    Έτσι δεν είναι;
    Το πρόβλημα Πολυβώτη, δεν είναι η μονιμότητα η ίδια - είναι η διαφθορά, η αναξιοκρατία και το κομματικό κράτος.

    Άνθρωποι με ικανότητες αφήνονται σε ένα γραφείο χωρίς αρμοδιότητες, άσχετοι με το αντικείμενο αναλαμβάνουν τομείς λόγω εύνοιας (και τους καταστρέφουν), το συγγενολόι γεμίζει ορόφους, ο κάθε ανίκανος "αναλαμβάνει" κάτι και ο ικανός ξύνει τα νύχια του...
    Η δημόσια διοίκηση αντίθετα με την αγορά και τους νόμους της, είναι άσυλο ανίατα τεμπέληδων και στρατόπεδο καταναγκαστικών έργων των ικανών:

    η παραγωγικότητα-προσφορά και η αξιολόγηση, καθαρά δημοκρατικές αξίες, έχουν απαξιωθεί από την αριστερά αντί να προωθηθούν με αξιοκρατικά αιτήματα και έλεγχο!

    Ίσως γιατί με τα χρόνια έχει παγιωθεί μέσα στην ίδια την αριστερά ένα ανάλογο σύστημα: οι δικοί μας παίρνουν τις καρέκλες κι ας είναι ανίκανοι και οι άλλοι τρέχουν για αφισοκόλληση.

    Βλέπεις η αναξιοκρατία είναι παντού ίδια: με ιδεολογικά κριτήρια παίρνουν τις θέσεις όχι με κριτήρια ικανότητας και καταλληλότητας!

    Το ίδιο ακριβώς με το δημόσιο (εκεί είναι το κομματικό κριτήριο).
    Γι αυτό είπα στην ανηψούλα μου ότι το καλύτερο δημόσιο είναι η ...αριστερά.

    Η νέα αριστερά λοιπόν που προετοιμάζουμε οφείλει τις ικανότητες να τις αξιολογεί και στο εσωτερικό της και στην κοινωνία και στη δημόσια διοίκηση.
    Όσο για τις "ανάγκες των πολλών", ναι, να καλύπτονται αλλά με δουλειά όχι με βόλεμα και παρασιτισμό...

    Και η δουλειά να είναι μόνιμη δηλαδή αρκετή (και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα), όχι αμετακίνητη: να πηγαίνεις εκεί που υπάρχει ανάγκη και που έχεις την ικανότητα (όχι τα τυπικά προσόντα σώνει και καλά...)και μετά στην επόμενη - ποιός είναι φτιaγμένος να κάνει το ίδιο πράγμα σε όλη του την zωή;

    Κι επειδή όλα αυτά τα θέματα ΔΕΝ ΛΎΝΟΝΤΑΙ ΔΙΑ ΜΑΓΕΊΑΣ με την κατάληψη του Μαξίμου από τις αντισυστημικές ορδές του αόριστου αντικαπιταλισμού, είναι ώρα να αρχίσουν τώρα να υλοποιούνται σαν αριστερές μεταρρυθμίσεις. Κι άσε τους άλλους να εκδίδουν μανιφέστα ..."ανατροπής".

    Γι αυτά νομίζω είναι απαραίτητο ένα σαφές στις επιλογές του κόμμα της ΜΕΤαρρυθμιστικής Αριστεράς - κι όχι πολιτικές σούπες σαν τον Συνασπισμό ή φθινοπωρινές συνάξεις των φρουρών της επανάστασης σαν τον ΣΥΡΙΖΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Ευχές, πολλές ευχές για ότι πιο όμορφο, ευαισθητο, τρυφερό, δημιουργικό, πολλαπλασιαστικό, καλό, μας αξιζει και μπορουμε να διεκδικησουμε.

    Καλη Χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Καλημέρα.
    Να πω κάτι για την αξιολόγηση. Δεν χωρά αμφιβολία ότι είναι απαραίτητη. Η Αριστερά όλη δεν τη θέλει για το λόγο που έγραψε ο Γιώργος. Όμως μη νομίζετε ότι και όλοι οι απλοί εργαζόμενοι δεν τη θέλουν. Αν είναι να πάρουν και κάτι παραπάνω λόγω παραγωγικότητας δεν θα πουν όχι. Υπάρχει ένα προβληματάκι όμως.
    Ποιος αξιολογεί ρε παιδιά; Οι ανώτεροι ΔΥ που σίγουρα είναι χερότεροι από τους υφιστάμενους; Οι πολίτες αντιλαμβάνονται ως Δημόσιο αυτούς που συναντούν στα γκισέ των υπηρεσιών. Έχω συναντήσει και καθίκια και σωστούς υπαλλήλους. Αν όμως ψάξεις πίσω από αυτούς θα βρεις ένα τσούρμο απίθανους τύπους, συμβούλους, παρασυμβούλους, προιστάμενους κλπ που στην ουσία διοικούν το κράτος. Αυτοί είναι κυρίως πρώην συνδικαλιστές όλων των κομμάτων που έπιασαν τα πόστα, βολεύουν τους δικούς τους, παραγοντίζουν και σπάνια δουλεύουν, οργανώνουν τις προμήθειες του Δημοσίου και τις δικές τους βεβαίως, πολιτεύονται και περιμένουν τις εκλογές για να δουν πως φυσσάει και προς τα που θα πάνε. Αυτοί λοιπόν θα καλεστούν να αξολογήσουν;
    Φοβάμαι ότι είναι σχεδόν αδύνατο με το δεδομένο διεφθαρμένο στελεχικό δυναμικό να αλλάξει κάτι ουσιαστικό στο Δημόσιο, όταν μάλιστα κανένα κόμμα ούτε βέβαια η Αριστερά δεν ονομάζει ευθαρσώς τις μήτρες του προβλήματος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. KOITAΞΤΕ τωρα χρονιαρες μερες ποσο προκλητικος ειναι ο κυριος Αστυαναξ. Επειδη η σχεση με την δημοκρατια ολων οσων εφαγαν τα νιατα τους στο ΚΚΕ ειναι απο ελλειμματεικη εως ανυπαρκτη, αντι να εεξαγριωθει με τις εκατονταδες χιλιαδες ευρα και τα ιδιοκτητα γραφεια των κλειστων και αδιαφανων παρεων του ΣΥΡΙΖΑ, ασχολειται με βουλευτες που εχουν τουλαχιστον την πρωτογενη ψηφο του λαου. Καημενε φυλακα του Προεδρου θα φυγουμε και μετα θα λενε εσενα ''δεξιο ανανεωτικο'' οπως ο Γιεζωφ ενα πραμα , απο θυτης , θυμα, για να σου θυμισω λιγο και το παρελθον που τοσα χρονια υπηρετησες. mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Και κάτι πιο απτό.
    Ψάχνουν λέει τρόπους για να μαζέψουν άμεσους φόρους. Η φοροδιαφυγή είναι στην ουσία νομιμοποιημένη από τους ελεγκτές, επόπτες και έφορες. Αυτοί ευθύνονται πιο πολύ και από τους φορολογούμενους. Επίσης οι φορολογικοί κώδικες, έχουν φτιαχτεί έτσι ώστε να βοηθούν τους απατεώνες. Διότι συχνά είναι υπερβολικά τυπικοί και παράλογοι ακριβώς για να εμφανίζοντες οι έφορες ως λυτρωτές προς το φορολογούμενο αλλά με το αζημείωτο γιατί καιαυτοί κόρες έχουν να παντρέψουν.
    Το περισσότερο χρήμα χάνεται από τη φορολόγηση επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών. Τα πόθεν έσχες του Γιατρού με το Καγιέν και τα σπίτια στη Μύκονο γιατί δεν δουλεύει; Γιατί κάποιος κάνει τα στραβά μάτια με το αζημείωτο. Γιατί μένουν οι επιχειρήσεις 4 και 5 χρόνια χωρίς έλεγχο βιβλίων και στοιχείων; Για να μαζευτούν πολλές παραβάσεις ουσιαστικές και τυπικές να πέσουν γερά πρόστιμα και να αρχίσει η συνδιαλλαγή με τον έφορα.
    Και το μότο ποιο είναι; Οι φόροι και τα πρόστιμα είναι πχ 100000E, δώσε μας εμάς 40000, στο κράτος 20000 και βγαίνεις και κερδισμένος.
    Ποιος τολμάει να τα πει επίσημα αυτά;
    Αν καταργηθεί η αυτοτελής φορολόγηση και αρχίσουν πάλι οι έλεγχοι δεν θα φτάνουν τα οικόπεδα στην Ανατολική Αττική για να αγοράσουν οι εφοριακοί και θα καεί και η υπόλοιπη Πεντέλη. Γιατί ένα κύκλωμα είναι όλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Και η κλασσικη συκοφαντια του σταλινικου. ''Σαν τον Παπανδρεου ας πουμε''... Ο Κοτζιας ΣΟΥ εγινε συμβουλατωρ του Γιωργακη οχι ο Παπαγιαννακης που τον πιανετε και στο στομα σας φαρισαιοι. Χρονια πολλα σε ολους και λιγα στο ΣΥΡΙΖΑ και τους σκοτεινους επαγγελματικους μηχανισμους του. Υ.Γ. Ο κοσμος ξερει τι ψηφιζει, γι'αυτο ανακαλυπτετε μια δηθεν δημοκρατια χωρις τους ορους της εναλλαγης χωρις ορους αναπαραγωγης των εναλασσομενων, ετσι μηπως και μεταλλαξετε την πρωτογενη ψηφο του λαου. Ο Σταλινισμος πεθανε, αυτα ειναι κολπα του περασμενου αιωνα. mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. @mike
    Δώστα ρε mike με τους Κνιτες, αυτό το λαμπρό κομμάτι της νεολαίας που γέννησε η αντιπολίτευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. leo, εννοείται, υπάρχει πρόβλημα ποιός θα κάνει την αξιολόγηση!

    Αυτοί οι εγκάθετοι, σύμβουλοι κλπ φυσικά δεν είναι αυτοί που θα αξιολογούν - μάλλον πρέπει να αξιολογούνται οι ίδιοι.

    Ποιός λοιπόν;
    Εδώ ερχόμαστε στους ΘΕΣΜΟΥΣ...
    Εδώ είναι η κόκκινη γραμμή που χωρίζει την αξιοκρατία από την αναξιοκρατία.
    Θεσμοί διοίκησης, διαφανείς στον έλεγχο, ανεξάρτητοι από την εκάστοτε κυβέρνηση, ελεγχόμενοι από την βουλή κι όχι από τον κολλητό του δικού μας.

    Τέτοιους θεσμούς πρέπει να προτείνει η μεταρρυθμιστική αριστερά αλλιώς όπως και να το πιάσεις το θέμα δεν βγάζεις άκρη.
    Δημόσιος έλεγχος, δημόσια αξιολόγηση όχι αδιάφθοροι και μ...κίες...
    Κάτι σαν καταστατικό για την δημόσια διοίκηση
    (όπως έχει και τηρεί ο Συνασπισμός ρε παιδιά :)...γκλουκ,πνίγηκα)

    Έτσι η αριστερά εκτός από μεταρρυθμιστική οφείλει να είναι και θεσμική νομίζω - πάντως δεν μπορεί να είναι με τους παραβατικούς της διαφθοράς ή της τρομοκρατίας, έτσι mike;

    Όσο για τον δογματισμό στην σκέψη νομίζω ότι καταπολεμείται μόνο με απτές, δημιουργικές και εφαρμόσιμες προτάσεις και ειδικά με προσέγγιση των θεμάτων από όσο το δυνατόν περισσότερες σκοπιές χωρίς κόμπλεξ και προκαταλήψεις.

    Κι εδώ ανοίγει ένα ακόμα θέμα : η ιδεολογία δεν είναι προκατάληψη; δεν είναι μια θρησκευτική προσέγγιση με τα ιερά και τα όσιά της, τους μάρτυρες και τους αγίους της;
    Νομίζω ότι η αριστερά πρέπει να απαλλαγεί από ιδεοληψίες και ιδεολογίες και να προσεγγίζει τα θέματα με βάση την "υπέρ των αδυνάτων" φιλοσοφία της και την υπέρ του δικαίου κοσμοθεωρία της.
    Ας
    τελειώνουμε με τα δόγματα και τα εικονίσματα...και τις ιδεολογικές πειθαρχίες στη σκέψη του Τάδε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Υπάρχει πρόβλημα.
    Αυτά που ζητάς είναι πανανθρώπινα αιτήματα, έντιμων απηυδισμένων πολιτών.
    Κι αυτή η κατηγορία, δεν έχει πια πολιτική εκπροσώπηση. Τα παλιά χρόνια, τους εκπροσωπούσε η Αριστερά. Μετά, και η Αριστερά (με Α) έγινε αριστερά (με α), τους βαρέθηκε, βαρέθηκε ή ντράπηκε και για τον εαυτό της, πάσχει από αγοραφοβία, από μελαγχολία, δε ξέρω, άστα να πάνε στο διάολο.
    Χρειάζεται ένα σοκ, ηλεκτροσόκ, ανθρωποσόκ κάτι που να καθαρίσει τα παράσιτα από τα αυτιά της, τους όγκους από τον εγκέφαλο της, να καταλάβει ότι ακόμη υπάρχουν οι αξίες στους ανθρώπους. Μόνο που οι άνθρωποι δεν ικανοποιούνται πια από τις λέξεις. Οι λέξεις έχασαν την αξία τους. Τα αυτονόητα δεν είναι πια αυτονόητα. Όλα είναι –φτου κι από την αρχή.
    Και πια κουρασμένα παλληκάρια έχουν όρεξη να βρουν τις νέες λέξεις για να ξαναδιατυπώσουν τις άφθαρτες αξίες; Όταν η μια πτέρυγα χρειάζεται τον Κύρκο για να την ταρακουνήσει, η άλλη τον Γλέζο για να την καθοδηγήσει, κι η τρίτη τους έχασε όλους κι ούτε ταρακουνιέται ούτε καθοδηγείται τι ψάχνουμε;
    Μέχρι και το τελευταίο βιβλίο για την Αριστερά, τιτλοφορείται «σαν τους πρώτους χριστιανούς». Να γελάσω ή να κλάψω; Ο εφευρέτης της αριστερής σκέψης, ο εφευρέτης του ορθολογισμού, ο εφευρέτης του ανθρωπισμού, τι μπορεί να πει και σε ποιόν να απευθυνθεί σήμερα; Στους έντιμους απηυδισμένους πολίτες, και στα αιτήματα τους όπως τα περιγράφεις, μόνο που δεν είναι πια οι, κατά δήλωσιν τους, αριστεροί του σήμερα. Είναι πολλοί περισσότεροι, τέμνουν οριζόντια όλες τις ιδεολογίες, γι αυτό και Αριστερά (με Α) του αύριο θα είναι εκείνη η ιδεολογία που θα καταφέρει να πιάσει το οριζόντιο νήμα, να διασχίσει ολοταχώς τις ιδεολογίες και να ξεμπλοκάρει όσους πολίτες της αξίζουν.
    Χωρίς ταμπού, ας βρούμε τι άκουσαν και τους άρεσε Αριστεροί άνθρωποι και ψήφισαν τον Σημίτη, και μετά τον καραμανλή, και μετά τους οικολόγους, και κάποιοι τον ΣΥΡΙΖΑ, τολμώ να πω και λίγοι τον Καρατζαφέρη, και κάποιοι τον Μάνο, και έχουμε κάνει το πρώτο βήμα για την νέα Αριστερά.
    Να καταλάβουμε πόσο επαναστατική ήταν η δήλωση του Μιχάλη Παπαγιαννάκη, όταν έλεγε «εγώ είμαι σοσιαλδημοκράτης». Κι ας τον ειρωνεύονταν οι «οριτζιναλ» και της αριστεράς και του ΠΑΣΟΚ.
    Κάπως έτσι τα βλέπω μέρες που είναι και δεν έχω κανέναν Αϊβασίλη να τα πω, παρά μόνον εσάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Κατερίνα, αντεύχομαι!
    Κυρίως στη δημιουργικότητα που μας έχει λείψει πολύ. Στεγνώσαμε πια. Τείχη εδώ, τείχη παραπέρα, λαμογιές, διαφθορά, δάνεια, εκβιασμοί, χαρούμενες πόρνες tv, ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό, πούλα ότι έχεις ψυχή, σώμα, αξιοπρέπεια, παντρέψου τον γέρο πήγαινε με το αφεντικό, γίνε ανορεξικός, γλύψε τον κύριο τίποτα.
    Έχουμε μείνει σαν χαζοί να τους κοιτάμε...

    Εύχομαι τη νέα χρονιά η ευαισθησία να πάρει την εκδίκησή της και η δημιουργικότητα να δραπετεύσει από τα γκρι γραφεία της απασχολησιμότητάς μας.
    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. "Χωρίς ταμπού, ας βρούμε τι άκουσαν και τους άρεσε Αριστεροί άνθρωποι και ψήφισαν τον Σημίτη, και μετά τον καραμανλή, και μετά τους οικολόγους, και κάποιοι τον ΣΥΡΙΖΑ, τολμώ να πω και λίγοι τον Καρατζαφέρη, και κάποιοι τον Μάνο, και έχουμε κάνει το πρώτο βήμα για την νέα Αριστερά.
    Να καταλάβουμε πόσο επαναστατική ήταν η δήλωση του Μιχάλη Παπαγιαννάκη, όταν έλεγε «εγώ είμαι σοσιαλδημοκράτης». Κι ας τον ειρωνεύονταν οι «οριτζιναλ» και της αριστεράς και του ΠΑΣΟΚ.
    Κάπως έτσι τα βλέπω μέρες που είναι και δεν έχω κανέναν Αϊβασίλη να τα πω, παρά μόνον εσάς."

    Κι εμείς εσένα Μάνο! Είμαστε πολλοί περισσότεροι όμως από ότι οι ίδιοι φανταζόμαστε - και βλέπεις πόσο καθαρά και ακομπλεξάριστα σκέφτεσαι! Αυτό είναι μεγάλη δύναμη... και με τέτοια δύναμη μπορούμε να πάρουμε πίσω ότι οι ανεπάγγελτοι μας έκλεψαν με τις ιδεολογικές τους μπούρδες και την εμβόλιμη πειθαρχία τους.

    Ας πάνε να κρυφτούνε. Όποιος καταλάβει κατάλαβε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Καλή χρονιά και με δημιουργικές αντιπαραθέσεις σε όλους.
    Vinotinto

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Eτσι Γιωργο, και παλι χρονια πολλα σε ολους. Αγανακτω γιατι αν θελαμε να λαμογιεψουμε στο ΠΑΣΟΚ θα το καναμε στα νιατα μας, στα 18 οχι τωρα . Θαημασταν στελεχαρες, βολεμενοι ,ανετοι. Αν θελαμε , ταση στο ΣΥΡΙΖΑ θα ειμαστε και θα μας παρακαλουσαν κιολας, με τα φραγκα μας πιο πολλα στελεχη με μισθο θα ειχαμε και veto θα βαζαμε αν εσταζε η ουρα του γαιδαρου. Αλλα οχι να δινω την συνδρομη μου μια ζωη και να με συκοφαντουν απο πανω. Και την Κουμουνδουρου δεν την πληρωσαν ολοι. Αυτοι οι ''αναθεωρητες'' διναν απο το υστερημα. Να μεινω ως εδω με 3 ευχες για το 2010. Υγει σε ολους, η νεα χρονια να ειναι καταλυτης εξελιξεων στην κοινωνια και την πολιτικη,τελος ευχομαι με την κριση αυτη η ελλ. κοινωνια να γινει σοφοτερη ,προοδευτικοτερη και να θυμηθει την παλια παραδοση αληλλεγγυης των μικρων ορεινων κοινοτητων οπου ολοι εχτιζαν το σπιτι ενος αφιλοκερδως και σε ρυθμους πανηγυριου. Υ.Γ.Τα ''κομμουνιστικα σαββατα'' τα ανακαλυψαμε εμεις πριν τον...Λενιν χα,χα. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ. mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU