Σάββατο 31 Ιουλίου 2010

ΕΔΩ Ο ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΠΕΜΒΕΙ;


του left division

Για να μην μακρυγορώ, περιορίζομαι να αποδελτιώσω συγκεκριμένα δημοσιεύματα που αναδεικνύουν την απίστευτη ταλαιπωρία που υποβάλλεται το επιβατικό κοινό εδώ και μια δεκαετία από τα ατέλειωτα έργα "βελτίωσης" των γραμμών του ΗΣΑΠ, που κάνουν τους επιβάτες να φτύνουνε της μάνας τους το γάλα.
Ελπίζω πως τα προφανή στοιχεία που παρουσιάζονται είναι επαρκή για ενεργοποιήσουν τους αναγκαίους μηχανισμούς για μια υπόθεση που μυρίζει σκάνδαλο μίλια μακριά.
Ελπίζω επίσης και τα ανακλαστικά της Δημοκρατικής Αριστεράς να λειτουργήσουν άμεσα κι έτσι όπως πρέπει.
Η ταλαιπωρία των επιβατών του ηλεκτρικού δεν έχει τελειωμό και μάλιστα καλοκαιριάτικα! Για 5 μήνες κλείνουν οι πιο κεντρικοί σταθμοί.

Από Newsit:
Μοναστηράκι, Ομόνοια και Βικτώρια τέλος μέχρι το... τέλος του χρόνου.

Ο εκσυγχρονισμός του ΗΣΑΠ είναι ταλαιπωρία για τους πολίτες. Οι περισσότεροι σταθμοί είχαν κλείσει για μεγάλο χρονικό διάστημα πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004. Όμως τότε φαίνεται πως δεν...έφτασαν τα χρήματα για να εκσυγχρονιστεί ο ηλεκτρικός της Αθήνας! Έτσι αποφάσισαν να ταλαιπωρήσουν και άλλο εκατομμύρια επιβατών και ανάμεσα τους και τουριστών. Τους προηγούμενους περίπου 16 μήνες έκλειναν σταδιακά αρκετοί σταθμοί. Τώρα ήρθε η σειρά τριών από τους πιο κεντρικούς σταθμούς του ΗΣΑΠ.
Το Μοναστηράκι και την Ομόνοια που εκτός από εκατομμύρια πολιτών χρησιμοποιείται τώρα το καλοκαίρια και από εκατομμύρια τουρίστες που θέλουν να επισκεφθούν τα ιστορικό κέντρο της Αθήνας.
Ο τρίτος σταθμός που κλείνει είναι αυτός στην Πλατεία Βικτωρίας που χρησιμοποιείται επίσης από τουρίστες αφού είναι ο σταθμός που μπορεί κάποιος να κατεβεί για να επισκεφθεί το Αρχαιολογικό Μουσείο της Ελλάδας! Οι σταθμοί αυτοί θα παραμείνουν κλειστοί για 5 μήνες. Έτσι εφοδιαστείτε με αρκετή υπομονή!
Ακόμη περισσότερη υπομονή θα χρειαστούν και όσοι χρησιμοποιήσουν τον ηλεκτρικό το Σαββατοκύριακο αφού θα παραμείνει κλειστός από το Φάληρο μέχρι και την Άττικη!


Σχόλιο L.D. Την ώρα που τα κανάλια ολοφύρονται σαν μοιρολογίστρες της Μάνης ευτυχώς που βρέθηκε κι ο Ευαγγελάτος να πει το αυτονόητο. Ότι είναι αδιανόητο να κλείνει το ιστορικό κέντρο της Αθήνας και η πρόσβαση στο λιμάνι του Πειραιά στην αιχμή της τουριστικής περιόδου.

Από adsl.gr:

Το ξέρατε ότι ο πρώτος διηπειρωτικός αμερικάνικος σιδηρόδρομος (http://en.wikipedia.org/wiki/First_transcontinental_railroad_in_North_America) τελείωσε μέσα σε 6 χρόνια και εκτεινόταν σε απόσταση περίπου τριών χιλιάδων χιλιομέτρων; :clap:
Το ξέρετε ότι τα έργα αναβάθμισης του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου Αθηνών-Πειραιώς (γραμμή γύρω στα 15 χιλιόμετρα) ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2008; :hmm:
Τα ξέρετε ότι στα τέλη του 2009 δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε το 25% αυτού του έργου; :whistle:

Κάθε μέρα ταλαιπωρία, αγανάκτηση, εκνευρισμός για τις αδιάκοπες καθυστερήσεις.
Σφιχταγγαλιάσματα με άλλους ταλαιπωρημένους συμπολίτες και στενά μαρκαρίσματα με κάθε λογής τύπους που εκπέμπουν "ενδιαφέρουσες" μυρωδιές.
Σαρδελοποίηση, πρόβατα και βόδια στη καρότσα του φορτηγού.

Τι θα γίνει με αυτό το πράγμα;
Πόσο απαθείς έχουμε γίνει και δεν υπάρχει αντίδραση;
Αλλά και που να βρεις υπεύθυνο; Σε ποιον να καταγγείλεις; Να την πεις στους σεκιουριτάδες των σταθμών; Στον οδηγό του τρένου; Ποιοι είναι οι εξαφανισμένοι υπεύθυνοι αυτής της τραγωδίας; Μήπως έχει αναλάβει τη λειτουργία του οργανισμού ο Skynet και θέλει να μας εξοντώσει με πλάγιες, ύπουλες μεθόδους;
Και τα έργα εντελώς κωμικά...
3-4 αλλοδαποί να κουβαλάνε χώματα και καμιά 10αριά project managers να την έχουν αράξει πίνοντας καφέ και μιλώντας στο κινητό. Σε μια εποχή όπου μηχανήματα αφήνουν έτοιμη γραμμή προς χρήση, η Ελλάδα δουλεύει με παραδοσιακή χειρωνακτική, αντρική μέθοδο. Ενα μέτρο γραμμής κάθε δίμηνο.
Η γραμμή Μοσχάτο-Φάληρο έχει ξηλωθεί εδώ και ένα τρίμηνο με μηδενική πρόοδο. Εκεί που κάποτε ήταν οι γραμμές, τώρα έχει μεγαλώσει χορτάρι μισό μέτρο ύψος. Σε λίγο θα γίνει βοσκότοπος.
Και φυσικά πριν τελειώσουν τα έργα σε κάποιο σταθμό, διαλάνε κάποιον άλλο. Όλα μένουν ημιτελή, αυξάνοντας την καθυστέρηση. Πρόγραμμα εργασιών κατευθείαν από το τρελοκομείο.
Και προς τι όλα αυτά;
Για να πάει το τρένο έως και 8-10 λεπτά πιο γρήγορα από Κηφισιά σε Πειραιά. Έτσι λένε αυτοί.
Αλλά ποιος στο καλό πάει συνέχεια Κηφισιά-Πειραιά ή αντίστροφα; Η συντριπτική πλειοψηφία, το πολύ να πάει μέχρι Ομόνοια/Μοναστηράκι. Άρα το πιθανό κέρδος είναι 4-5 λεπτά το πολύ.
Τί θα γίνει ρε γμτ;


Σχόλιο L.D. Δίπλα στο αμερικάνικο παράδειγμα υπάρχει και το ελληνικό. Αφορά την πτωχευμένη Ελλάδα της περιόδου Τρικούπη που έστησε τη γραμμή Αθηνών Θεσσαλονίκης εξωτερικού (με το OrientExpress) σκάβοντας γαλαρίες με τα χέρια στην δύσβατη περιοχή του Μπράλου, Γοργοποτάμου, Δομοκού. Μετά τίποτα.
Στη Νέα Υόρκη το μετρό λειτουργεί 24 ώρες. Εδώ υπάρχει πολιτική βούληση για κάτι αντίστοιχο;

Από Καθημερινή:
Αυξάνονται τα παράπονα

Είναι λογικό, επομένως, να «έχουν αυξηθεί τα παράπονα των επιβατών, προφορικά και γραπτά», σύμφωνα με τον κ. Αν. Μπασιά, υπεύθυνο Δημοσίων Σχέσεων των ΗΣΑΠ.
Πρόκειται για ένα από τα πιο «ηλικιωμένα» τμήματα της γραμμής: η σήραγγα ξεκίνησε να κατασκευάζεται πριν από 120 χρόνια, το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια, όπου και ο παλιός σταθμός που εγκαινιάστηκε το 1895, ενώ με τη σημερινή του μορφή τον εγκαινίασε ο Ελευθέριος Βενιζέλος τον Ιούλιο του 1930. Οι σταθμοί της πλ. Βικτωρίας και της πλ. Αττικής εγκαινιάστηκαν το 1948 και το 1949 αντίστοιχα. «Είναι άγνωστο τι ενδεχομένως θα συναντήσουμε στο εν λόγω τμήμα», συνεχίζει ο κ. Μπασιάς, μετά την αποκάλυψη τμημάτων του Νότιου Σκέλους των Μακρών Τειχών τον περασμένο χειμώνα, μεταξύ των σταθμών Καλλιθέας και Ν. Φαλήρου.

Σχόλιο L.D. Η δήλωση του υπευθύνου δημοσίων σχέσεων του ΗΣΑΠ είναι πραγματικά για κορνίζα.
"Δεν ξέρουμε τι ενδεχομένως θα συναντήσουμε".
Δηλαδή; Δεν υπάρχουν εδαφοτεχνικές μελέτες και χρονοδιάγραμμα εργασιών. Ποιος πρέπει να απαντήσει;

6 σχόλια:

  1. "Δεν ξέρουμε τι ενδεχομένως θα συναντήσουμε"
    Όποιος δεν ξέρει τι θα συναντήσει καλό είναι να παίρνει τα μέτρα του: αντικουνουπικό, υπνόσακο, φακό, μαχαίρι, φακελάκια φραπέ...
    Διακοπές δεν είναι οι τύποι ή κάνω λάθος ρε παιδιά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο θεός να μου κόβει μέρες και να σας δίνει χρόνια!
    Μένω Κάτω Πατήσια και ο σταθμς του Αγίου Ελευθερίου ήταν κλειστός πέντε ( 5 ) μήνες! Ανοιξε παραμονή εκλογών του 2009 , 4 Οκτώβρη!
    Κάθε τόσο, ειδικά τα Σ Κ , όλο και κάποιοι σταθμοί κλείνουν! Δεν ξέρουμε ποιοί, το μαθαίνουμε Παρασκευή. Οι συρμοί περνάνε στο διπλάσιο χρόνο που πέρναγαν παλιά! Κάθε 5 , μπορεί και κάθε 10 λεπτά! Οι συρμοί , ειδικά το πρωί, είναι πάντα φίσκα και το βρισίδι, το στρίμωγμα και το σπρώξιμο είναι στην ημερησία διάταξη! Αστε που οι κλοπές έχουν αυξηθεί κατακόρυφα! Κανονικά όλο το έργο ήταν να τελειώσει 10 Φεβρουαρίου 2010! Τώρα πότε θα τελειώσει, Κύριος οίδεν!
    Εχω ξοδέψει μια περιουσία σε ταξί! Υπόψη ότι , όταν ο σταθμός του Αγίου Ελευθερίου ήταν κλειστός, είχα δεί ταμπέλες της ΑΚΤΩΡ Α.Ε. ( Μπόμπολας κ.λ.π.), που έκαναν τα διάφορα έργα ( εργολαβίες, υπεργολαβίες κ.λ.π. ) .
    Τέλος σχετικές ερωτήσεις, επερωτήσεις κ.λ.π. εχουν καταθέσει στη Βουλή το ΚΚΕ , με την Κανέλλη , νομίζω, και ο Δρίτσας από τον ΣΥΡΙΖΑ. Μπορεί κι άλλοι, δεν ξέρω. Ο αρμόδιος Υπουργός τρία πουλάκια κάθονταν. Ειδικά για το καλοκαίρι , η αδυναμία προσέλευσης στον σταθμό του Πειραιά , είναι έγκλημα. Εμένα μου έκοψε τα πόδια. Για να μην πώ για την αδυναμία προσέγγισης του Κέντρου τα Σ Κ.
    Α, ειρήσθω εν παρόδω, Παρασκευή και Σάββατο σταμάτησαν τα μεταμεσονύκτια δρομολόγια του Η.Σ.Α.Π.
    Πληροφορίες για το θέμα μπορείτε ( ; ) να μάθετε στο τηλέφωνο 3293000.
    Δ.Υ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. δεν έχεις άδικο επί του περιεχομένου, όμως η γνώμη μου είναι ότι το τελευταίο διάστημα γίνεται μια συστηματική αποδόμηση των δημόσιων συγκοινωνιών, προς όφελος της ιδιωτικής μετακίνησης αφενός και της ιδιωτικοποίησης των οργανισμών δημόσιων συγκοινωνιών αφετέρου. Δεν βλέπω γιατί πρέπει να συμμετέχεις σ' αυτή την αποδόμηση. Εκτός αν η εξήγηση που δίνεις για ό,τι συμβαίνει στις δημόσιες συγκοινωνίες έχει να κάνει και μ' αυτό που λέω εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η απαξίωση των δημόσιων υπηρεσιών είναι προφανώς imwrong, ο προθάλαμος της ιδιωτικοποίησης. Και μετά κλείνει ο δρόμος επιστροφής γιατί οι ιδιώτες χωρίς να κάνουν τίποτα ιδιαίτερο κερδίζουν εύκολα τις εντυπώσεις.
    Τα στελέχη του δημοσίου που κάνουν αυτήν την βρωμοδουλειά εργολαβικά θα πρέπει να λογοδοτήσουν για βλάβη του δημοσίου συμφέροντος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εχω την εντύπωση ότι τα έργα στον ΗΣΑΠ γίνονται από ιδιωτικές εταιρείες με εργολαβίες, υπεργολαβίες κ.λ.π. Η ανάθεση του έργου ( η μάλλον μερών του έργου σε διάφορες εταιρείες - εργολάβους ) θα πρέπει να έγινε με διαγωνισμό. Αν οι εταιρείες καθυστερούν, προφανώς πρέπει να υπάρχουν διάφορες ρήτρες, οι οποίες θα καταπίπτουν. Αυτό είναι το λογικό και το νόμιμο , με βάση και τους κανόνες της αγοράς. Το θέμα είναι υπάρχουν ( οι ρήτρες ); Ποιοί είναι οι όροι των συμβάσεων, του διαγωνισμού; έχουν δοθεί παρατάσεις; σε ποιούς και γιατί; Ποιές εταιρείες έχουν αναλάβει το έργο;
    Βέβαια , υπάρχει και το κακό σενάριο, να μην έχει το Δημόσιο να πληρώσει, εμπροθέσμως και πλήρως, οπότε κι οι εταιρείες δεν δουλεύουν , γιατί κι αυτές δεν έχουν να πληρώσουν τους εργαζομενούς τους. Εχει φαί το θέμα. Και βέβαια δεν αφορά μόνο τους τουρίστες, αφορά πρωτίστως τους μετακινούμενους με τον ΗΣΑΠ , εργαζόμενους, έλληνες κι αλλοδαπούς, που δεν έχουν αυτοκίνητα η λεφτά να πληρώσουν ταξί. Ο Kostis , που ξέρει από διαγωνισμούς του Δημοσίου περισσότερα, μπορεί να μας δώσει τα φώτα τπυ.
    Φιλικά
    Δ.Υ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU