Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

"Δεν πληρώνω"

Επιλογες προ και μετα ΔΝΤ
του Τάκη Παπαθεοδωρόπουλου*

"Δεν πληρώνω" γενικά ή μέχρι την ικανοποίηση συγκεκριμένων αιτημάτων;
 Μια συλλογική πρωτοβουλία μπορεί να χάσει την αξιοπιστία της μέσα στην αοριστία.. (σχόλιο ΑΣ)


Στην διευθυνση oikoniki pragmatikotita υπαρχει ενα ενδιαφερον αρθρο του Γιαννη Σχιζα με τιτλο "ΔΙΟΔΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΓΡΙΟΥΣ". Επειδη με αφορα και προσωπικα παραθετω ολοκληρη την πρωτη παραγραφο: "Την Άνοιξη του 2008 είχε δημιουργηθεί θέμα σχετικά με την ιδέα να μην πετάς ένα μη εξαντλημένο εισιτήριο των μέσων μαζικής μεταφοράς (μμμ) αλλά να το αφήνεις κάπου για να το χρησιμοποιήσει κάποιος άλλος, στα νόμιμα περιθώρια της μιάμιση ώρας…Η ιδέα, που κυκλοφόρησε ευρύτατα με το σύνθημα «ΚΑΝΕ ΤΟ ΠΑΣΑ» , σήμαινε φυσικά μικρότερες εισπράξεις για τα μμμ, πράγμα που όξυνε ακόμη περισσότερο τα προβλήματα βιωσιμότητας των δημοσίων συγκοινωνιών. Τότε κάποιοι από εμάς τους οικολογούντες - Σακιώτης, Παπαθεοδωρόπουλος, Κουρουζίδης, Δραγούμης, Επιτροπάκη κλπ.– ταχθήκαμε εναντίον της ΠΑΣΑΣ και εναντίον του «πάσα ένα», που θεωρούσε ότι η λύση των κυκλοφοριακών ζητημάτων μπορεί να έχει σχέση με την εισπρακτική υπονόμευση των μμμ"

Tην ιδια λοιπον εποχη πανω κατω που εξεφραζα τις αντιρρησεις μου για αυτην την προωθουμενη πρακτικη της "πασας", σαν Γραμματεας τοτε της Νομαρχιακης Επιτροπης Αχαιας του Συνασπισμου πρωτοστατουσα στις πρωτες κινητοποιησεις που εγιναν τοτε στα διοδια του Ριου. Θεωρω σημερα και οι δυο αυτες επιλογες, που σε καμμια περιπτωση δεν ειναι προσωπικες, αποκτουν μια ιδιαιτερη σημασια και πρεπει να γινει κατανοητη η ριζικη διαφορα αναμεσα στις δυο στασεις.



Ας αρχισουμε απο το "ανοιγμα" των διοδιων. Αυτο που ενωνε πολιτες απο ολους τους πολιτικους χωρους αλλα και κοινωνικους και επιστημονικους φορεις ηταν η άρνηση καταβολής διοδίων σε εναν συγκεκριμμενο δρομο εξαιρετικα επικινδυνο του οποιου η κατασκευη δεν ειχε καν ξεκινησει. Θεωρουσα και θεωρω την αντιδραση αυτη επιβεβλημενη και δικαιη.


Την ιδια στιγμη ειχα σαφεστατη αντιρρηση στην πρωτοβουλια της "πασας" γιατι ακριβως οπως λεει και το αρθρο του Γιαννη Σχιζα θεωρούσε ότι η λύση των κυκλοφοριακών ζητημάτων μπορεί να έχει σχέση με την εισπρακτική υπονόμευση των μμμ. Μια κινηση που δεν ειχε καμμια εμφανη αιτια (την προσφατη αυξηση τιμης των εισιτηριων πχ) και δεν επαιρνε συλλογικη μορφη που θα την εκαναν αποδεκτη ως κινηση διαμαρτυριας με συγκεκριμμενο στοχο και διαρκεια. Αλλα οχι μονο για αυτο. Πιστευα και πιστευω πως οι πολιτες πρεπει να αποκτησουν ατομικη και συλλογικη συνειδηση των δημοσιων αγαθων και η γενικευμενη τακτικη του "δεν πληρωνω" κινειται ακριβως στην αντιθετη κατευθυνση της ατομικης στασης απαξιωσης του δημοσιου χωρου.


Ο Γιαννης Σχιζας θεωρει οτι η κατασταση αλλαξε. Οπως λεει "Σήμερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει ριζικά. Η «άρνηση πληρωμής» είναι εργαλείο αντίστασης σε μια κυβέρνηση που παραβιάζει ασύστολα το Σύνταγμα. Που αναγγέλλει τις αποφάσεις της στο να αλλάξει ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ τους όρους εργασίας και το ελληνικό κράτος-πρόνοιας, δηλαδή ανεξάρτητα από οποιαδήποτε διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη. Που εμφανίζεται ως υπερ-εργοδότης , παραβιάζοντας την ελευθερία διαπραγμάτευσης των οικονομικά δρώντων ατόμων, απειλώντας ακόμη και την μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, το εφάπαξ, τους μισθούς του ιδιωτικού τομέα, τις συντάξεις"


Προφανως η κατασταση εχει αλλαξει. Προφανως και οι δηλωσεις Ρέππα για «τζαμπατζήδες, αντικοινωνικούς και υπονομευτές» υποστηρικτές του κινήματος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ειναι εξοργιστικες. Ωστοσο η αποψη μου ειναι οτι ακριβως επειδη η κατασταση αλλαξε, ακριβως επειδη η χωρα μας ειναι στην δινη μιας πολυπλευρης κρισης επιβαλλεται οσο ποτε οι πολιτικες δυναμεις και ιδιαιτερα η Αριστερα να προστατευσει την κοινωνικη συνοχη και να αρνηθει την ευκολια του κοινωνικου αυτοματισμου. Την λειτουργια και την συντηρηση των αυτοκινητοδρομων, την λειτουργια και την συντηρηση των ΜΜΜ της Αθηνας δεν προκειται ως παγκοσμια πρωτοτυπια να την πληρωσει το ΔΝΤ, το μεγαλο κεφαλαιο, η Κυβερνηση του Γεωργιου Α. Παπανδρεου. Μεσω απλα της φορολογιας θα την πλήρωσει η μανα μου απο τα Προσφυγικα της Πατρας που εχει χρονια να περασει διοδια και ουδεποτε μπηκε στο Μετρο της Αθηνας.


Συνεπως "ναι" στις δικαιολογημενες συλλογικες αντιδρασεις των πολιτων απεναντι σε απαραδεκτες αυξησεις που πληττουν τις πιο αδυναμες κοινωνικες ομαδες, "οχι" σε λογικες κατεδαφισης του δημοσιου χωρου και της κοινωνικης συνοχης αλλα και της εναπομεινουσας νομιμοτητας.



*Πολιτικός Μηχανικός ΜSc
Μέλος Πανελλαδικής Πολιτικής Επιτροπής της Δημοκρατικής Αριστεράς και Συντονιστής της Οργάνωσης Πάτρας

31 σχόλια:

  1. Ακόμη μία φορά θα πω το αυτονόητο: σε κάθε περίπτωση η κάθε κίνηση πλαισιώνεται από τους τζαμπατζήδες που βρίσκουν εύκολα επιχειρήματα στο κίνημα. Αλλά και οι τζαμπατζήδες -πλην ελαχίστων περιπτώσεων- θα πλήρωναν αν οι αυξήσεις δε συνδέονταν με τόσο μεγάλες περικοπές μισθών. Και στο κάτω κάτω τα ΜΜΜ είναι όχι απλά για το λαό, αλλά για ένα ανθρώπινο και βιώσιμο περιβάλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άρα Δείμο και τα αιτήματα πρέπει να είναι συγκεκριμένα. Υπάρχουν τμήματα των δρόμων που συντηρούνται με επιτυχία από τις εταιρείες - σε άλλα τα διόδια έχουν την λογική του "σπατόσημου": προκαταβολές για έργα που θα γίνουν.
    Υπάρχουν απαράδεκτες λογικές χωρισμού δήμων με διόδια και επέκτασης στους παράδρομους. Υπάρχουν οι απαράδεκτες αυξήσεις στα εισητήρια και πολλά άλλα ζητήματα. Μπορούν να μπουν όλα σε ένα τσουβάλι με γενικολογίες τύπου "Ελεύθεροι Δρόμοι" ή "Δωρεάν Συγκοινωνίες";
    Το κίνημα πρέπει να διευκρινίσει: θα πληρώνουμε αν ακυρωθούν οι αυξήσεις ή αν οι εταιρείες διοδίων ξεκινήσουν τα έργα και διευθετήσουν τις παράλογες απαιτήσεις τους όπου δεν έχουν λόγο;
    Τι ακριβώς θέλουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα λέω αυτά γιατί εκτός από τους τζαμπατζήδες που "πλαισιώνουν" το κίνημα υπάρχει και ο "αριστερός αυτοματισμός" που επίσης το πλαισιώνει με απλοϊκές αντιλήψεις του τύπου "αν κάτι είναι γενικά καλό -άρα και αριστερό- το υποστηρίζουμε" χωρίς να μπαίνουμε σε συγκεκριμένες "λεπτομέρειες" - και η εισπρακτική υπονόμευση των ΜΜΜ γίνεται θέσφατο για την ανατροπή ...γενικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε τούτη την προσέγγιση πόσο νομίζεις μπορώ/θέλω να διαφωνήσω; προσυπογράφω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ Α.Σ Συγκεντρώσου!!!!!
    "Κίνημα πολιτικοποιημένο" αυτό χρειαζόμαστε,πράγμα που το σημερινό πολιτικό "προσωπικό" ένθεν και εντεύθεν από μακράν παρακολουθεί κι από μακράν το "διαλογίζεται".
    Χτες ο κ. Μαγκριώτης αναγνώρισε το δίκαιο του αιτήματος που αφορά τις "παράλογες" αυξήσεις και θα φροντίσει η κυβέρνηση να μειωθούν έως και 50% οι αυξήσεις που επιβλήθηκαν.
    Άραγε γιατί επειδή "τρόμαξε" από τις φωνές των blogers???
    Δεν "πάμε" καλά,και για να μη ξεχνιόμαστε και στο δικό σας blog όταν ξεκίνησε η προσπάθεια για το ζήτημα αυτό η αντιμετώπιση ήταν ειρωνική.
    Μέχρι δηλαδή η ΔΗΜΑΡ το πασοκ η νδ η ΔΗΜΣΥ και λοιπές δυνάμεις νατιληφθούν τι γίνεται θα πρέπει οι πολίτες να "περιμένουν".
    Όχι ρε φιλέ πάει πολύ να φαντάζεσαι ότι όλη η κοινωνία θα περιμένει το "κόκκινο" δεξιότατο Μάη της αριστεράς η την αυτοκριτική πασοκων και νουδουδων για να "κουνηθεί"...
    Το έχετε χάσει το έργο, ευτυχώς για όλους εμάς,πλέον είναι η ώρα να πηγαίνετε σιγά - σιγά και χωρίς θόρυβο για να μη σας "ξυπνήσετε!
    Και μην αρχίσουμε πάλι τα νεοφιλελεύθερα ποιος θα πληρώσει και ο πόνος σας για τον Ελληνα φορολογούμενο φτάνει πια αυτό το δάκρυ....
    Είναι παρά μα πάρα πολύ απλό με επιστροφή των χρημάτων από όλο το κρατικοδίαιτο κομματικό προσωπικό, με υποχρεωτική εργασία από όλους αυτούς τους περίφημους φωστήρες όλων των κομμάτων.
    Από όλους τους κομματικά διορισμένους δημ.υπάλληλους,απο τη δήμευση των περιουσιακών τους στοιχείων,ιδιαίτερα,πολιτικά και συνδικαλιστικά στελέχη.
    Γιατί είναι θράσος πλέον να εξακολουθεί να έχει δημόσιο λόγο ο κ.Παναγόπουλος(πότε και που δούλεψε,ποιες είναι οι αμοιβές του)και να κάνει κηρύγματα για τα προβλήματα 5,5 ασφαλισμένων του ΙΚΑ, που έχει διοικητή ένα άλλο "αστέρι" του κομματικού πασοκικου άκρατους τον κ.Σπυρόπουλο, η υφυπουργό, έτερο επαγγελματία συνδικαλιστή των ΜΜΕ που λέγεται και Κουτρουμάνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σωστές οι γενικές επισημάνσεις

    ... "επιβαλλεται οσο ποτε οι πολιτικες δυναμεις και ιδιαιτερα η Αριστερα να προστατευσει την κοινωνικη συνοχη και να αρνηθει την ευκολια του κοινωνικου αυτοματισμου"
    ή
    ... "οι πολιτες πρεπει να αποκτησουν ατομικη και συλλογικη συνειδηση των δημοσιων αγαθων"

    αλλά

    επειδή τα παραπάνω είναι πιο δύσκολα και από την επίλυση του δημοσιονομικού, κάτι είναι έστω και αυτό το κίνημα.
    Ίσως τους αναγκάσει σε διαφοροποίηση των μέτρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Περι κοινωνικού αυτοματισμούKίνημα «δεν πληρώνω». Πολλοί δεν συμφωνούν με πράξεις γενικευμένης ανομίας και άρνησης των πάντων. Όμως, τι είναι πιο σημαντικό, Να μην υπακούουν οι πολίτες στους νόμους ή να μην υπακούει το ίδιο το κράτος στους νόμους που το ίδιο φτιάχνει; Είναι σαφώς προτιμότερο να εξεγείρονται οι πρώτοι μπας και καταλάβουν και οι πολιτικοί ότι η χώρα δεν είναι μπάτε σκύλοι αλέστε. Αντί όμως η κυβέρνηση να κάνει το αυτονόητο τόσους μήνες, δηλαδή να αλλάξει τις συμβάσεις με τους εργολάβους, προτίμησε να παίξει παράταση, να απειλήσει και να συκοφαντήσει όποιος της πάει κόντρα και να προκαλέσει αναταραχή στην κοινωνία. Μεγάλο κατόρθωμα.
    Μέχρι και οι οπαδοί της Παναχαϊκής βγήκαν την Κυριακή στα διόδια και τα άνοιξαν διαμαρτυρόμενοι που είναι ο Κούγιας πρόεδρος. Με τον Τσίπρα να τους "καπελώνει" που δεν ξέρει τι σημαίνει διόδιο.
    Όλα αυτά η κυβέρνηση κατάφερε να τα πετύχει σε λίγους μήνες και ξέρετε γιατί; Διότι πίστευε ότι στην Ελλάδα του Μνημονίου θα λειτουργήσει ο κοινωνικός αυτοματισμός, ή αλλιώς ο θάνατός σου η ζωή μου. Τους γελάσανε. Έχουν γνώση οι φύλακες, δηλαδή ο λαός. Ο κοινωνικός αυτοματισμός έγινε κοινωνική ανυπακοή και όποιον πάρει ο χάρος. Και δεν μπορεί κάτι καλό θα βγει απο όλα αυτά
    Αφιερωμένο στις κ.κ.και τους κ.κ. της ενημέρωσης Σταή(χα!)Τρέμη(χα και χα) Μακρή (ωπα ωπα τα πασοκια),Πρετεντέρης(Χα),Χατζηνικολάου (εκδότης και τηλεπαρουσιαστής...)Τράγκας (αντιμηνμονιακός χαχαχαχα) και βεβαίως όλους τους πρόθυμους του πολιτικού συστήματος.
    Όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πάντα Κεντρο!!!-αριστεροδεξια
    --Αlco ΠΑΣΟΚ λαμβάνει 25,2 %,
    η ΝΔ 20,1 %
    Δημοκρατική Αριστερά με 2,4.!!!!(και σ ανώτερα,το 1,4% κοντά είναι...)!!!
    Και ο "φωστήρας της ενημέρωσης"ο κ. Πρετεντέρης: αν αθροίσουν τα ποσοστά τους Ν.Δ., ΛΑΟΣ και ΔΗΣΥ, τότε ξεπερνάνε το ΠΑΣΟΚ!
    Κεντροαγάπη μου!
    Πότε κεντροαριστερα (30 χρόνια τώρα πασοκ κκεεσ,εαρ,δημαρ),πότε κεντροδεξιά.
    Το θανατικό που σκοτώνει αυτό το τόπο χρόνια τώρα κεντρο κεντρο κεντρο αι σιχτίρ!!!!επιτέλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και μια καλή δόση λαϊκισμού για να διασωθεί η εναπομένουσα νομιμότητα:

    «Μεσω απλα της φορολογιας θα την πλήρωσει η μανα μου απο τα Προσφυγικα της Πατρας που εχει χρονια να περασει διοδια και ουδεποτε μπηκε στο Μετρο της Αθηνας.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εδω υπαρχει ενα θεμα που καθε πολιτικη δυναμη πρεπει να ξεκαθαρισει πριν τοποθετηθει για το αν για παραδειγμα πρεπει να πληρωσουν αυξημενα εισιτηρια ή ''σπατοσμα'' οι πολιτες:
    Το οποιοδηποτε κρατος, αστικο ή σοσιαλιστικο (ας πουμε οτι) δεν εχει σημασια, ποιο μινιμουμ κοινωνικων υπηρεσιων προσφερει δωρεαν ή εστω με ενα συμβολικο τιμημα, προς οφελος της αυξησης του κοινωνικου και οικονομικου προϊοντος.
    Για παραδειγμα για το προνομιο της φοιτησης μου στην τριτοβαθμια εκπαιδευση, φορολογηθηκα εξισου με εναν συνταξιουχο που δεν εβγαλε το δημοτικο, αυτο ομως δεν θεωρηθηκε απο ενα κομματι του πληθυσμου ως κοινωνικη αδικια.
    Επιπλεον αν κανεις υπολογιζε τα εσοδα-εξοδα της λειτουργιας των ΑΕΙ θα τα εβρισκε μονιμως ελλειμματικα, αλλα αυτο δεν εγινε θεμα γιατι θεωρηθηκε οτι η κοινωνικη και οικονομικη προστιθεμενη αξια της παιδειας ειναι ασυγκριτα μεγαλυτερη απο το οποιο κοστος.
    Δεν θα μπορουσαμε λοιπον με την ιδια λογικη να αποδεχτουμε οτι η δωρεαν μετακινηση τουλαχιστον των φτωχων και ανεργων εχει να προσφερει πολυ περισσοτερα απο οσα στοιχιζει?

    Δ.Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το αξιοπερίεργο είναι οτι οι περισσότεροι ''καθώς πρέπει'', μορφωμένοι κ.ο.κ. άνθρωποι καταδικάζουν αυτό που γράψατε στο τέλος, δηλαδή την καταστροφή των δημοσίων χώρων κλπ. Ωστόσο βγήκατε ποτέ να γράψετε οτι είστε ενάντια στην καταστροφή των ζωών μας από την καπιταλιστική βαρβαρότητα, από τους φόρους, τα σκάνδαλα, την πλύση εγκεφάλου από τα ΜΜΕ, την αγραμματοσύνη, την μόλυνση του περιβάλλοντος κλπ.
    Γιατί άραγε?

    Κοκκινος - Ποντος
    kokkinos-pontos.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Έχουν άδικο σύντροφοι όσοι μας συγκαταλέγουν στους πιο ακραιφνείς υποστηριχτές του συστήματος;Πάντα ναι μεν, αλλά.Θολούρα κουλτούρα. Ποια αριστερά είναι αυτή που λέει πως πρέπει να πωλούνται οι δρόμοι που φτιάχτηκαν η φτιάχνονται με τα λεφτά των φορολογουμένων και μετά να τα ξ αναπληρώνουν δήθεν για την συντήρησή των.Αλήθεια τα τέλη κυκλοφορίας δεν έχουν αυτό το σκοπό;H μόνη αριστερή θέση είναι κατάργηση εντελώς των διοδίων.Όλες οι άλλες περί αυτού αναλύσεις είναι απλά προφάσεις εν αμαρτίες.Γιατί αν πάμε στην λογική ο άμεσος χρήστης να πληρώνει,τότε γιατί πληρώνω εγώ φόρους και εισφορές για νοσοκομεία και περίθαλψη, αφού παρά τα χρόνια μου δεν έχω αρρωστήσει ποτέ,γιατί να πληρώνω φόρους για την παιδεία αφού τέλειωσα όλες της φάσεις της εκπαίδευσης σε ιδιωτικό,και γιατί γιατί το ένα και γιατί το άλλο.Να πληρώνει ο κάτοικος της Τηθωρέας διόδια για να φτιαχτεί, όταν και αν ευαρεστηθεί ο εθνικός νταβαντζής μεγαλοεργολάβος, ο δρόμος Αντιρίου Ιωαννίνων.Σε ποια χώρα του κόσμου συμβαίνουν αυτά;Και ύστερα λέμε γιατί δεν μας ακολουθεί ο κόσμος ! Γιατί από διαίσθηση καταλαβαίνει ότι δεν έχουμε πρόταση διαφορετική,ότι είμαστε μία από τα ίδια.Και αυτό είναι το δράμα μας.Αριστεροί από συνήθεια και κληρονομικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Ανώνυμος 5:16

    Η παροχή δωρεάν χρήσης των δρόμων κάθε άλλο παρά αριστερή πολιτική είναι. Γιατί όχι και δωρεάν ελιμενισμός των πολυτελών σκαφών στις μαρίνες.
    Δεν μπορεί όλα τα παρεχόμενα από το κράτος αγαθά να αξιολογούνται το ίδιο. Η Παιδεία δεν είναι το ίδιο με τους Δρόμους.
    Αλλά αυτά έχει η ταύτιση του πολιτισμού μας με το αυτοκίνητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Θέλουμε δωρεάν παιδεία, υγεία, και ΜΜΜ. Γι αυτό οραματιζόμαστε μια σοσιαλιστική κοινωνία. Σήμερα όμως δεν μπορούμε να το κάνουμε εκβιαστικά όσοι μπορούμε αφήνοντας άλλους να τα πληρώσουν - όπως κάνουν οι συντεχνίες που παλεύουν δικά τους συμφέροντα επιβαρύνοντας άλλους. Αυτές είναι ατομικές λύσεις δεν είναι αγώνας - όπου μπορεί να γίνει με σαφήνεια, στόχο συγκεκριμένο και μαζικότητα, ναι. Αλλιώς δεν πληρώνω εγώ κι εσύ όπου μπορούμε και μετά άλλος πληρώνει την νύφη - κι αυτό δεν είναι λαϊκισμός, είναι η πραγματικότητα!
    Δίκαιοι αγώνες είναι οι μαζικοί - όχι μιας φωτισμένης πρωτοπορίας που τους κάνει "για το καλό μας" χωρίς προϋποθέσεις στήριξης και προοπτικής τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Γειά σου ρε Γιώργο γίγανατα,δες τι λέει ο κ. "μπούλης" συγκρινε τα, με τα δικά σου και πές μας που διαφωνείτε???
    Εισαι τεράστιος,αλλα ακόμη μακρυά απο το σωστό, ας πούμε να τους κρεμάμε, να τους βγάζουμε τα μάτια,σε όλα αυτα τα καθάρματα που έχουν κάνει τη ζωή τη δική σου και των "συντοφων" σου κόλαση!Ακου να μη πληρώνουν!!!!
    Στο καλό, μπορείς να τη κάνεις με τους παπατζήδες, τι δουλειά εχεις εσύ με τους τσαμπατζήδες.
    Πάντως αν σε πονάει τόσο πολύ προτιμώ να"καίω" κάθε μέρα βενζίνη να περνάω τη "μπάρα" για να σε φορολογούνε κι άλλο!!!Χα χα Χα

    ... Ξεκαθάρισε επίσης οτι η κυβέρνηση δεν θα ανεχθεί κλείσιμο συνόρων από τους αγρότες ή παρεμπόδιση συγκοινωνιών.

    Ο κ. Πεταλωτής υποστήριξε ότι το «δεν πληρώνω» δεν είναι κίνημα, αλλά «τζαμπατζήδες» και σημείωσε ότι «αντίσταση και μαγκιά, όταν αυτά που δεν πληρώνει κάποιος τα πληρώνει πολλαπλάσια ο διπλανός του, δεν γίνεται».

    Επισήμανε, δε, ότι η κυβέρνηση επαναδιαπραγματεύεται τις συμβάσεις, που υπέγραψε για τα διόδια η ΝΔ το 2007, ώστε να μειωθούν σε πολύ σημαντικό βαθμό.

    Ακόμη, ο κ. Πεταλωτής χαρακτήρισε αναγκαία την αύξηση του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση αναγκάζεται να διαχειριστεί το «μεγάλο φαγοπότι της ΝΔ».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Διαφωνώ με τον Μπούλη ότι δεν είναι κίνημα γιατί ο τζαμπατζής δεν ανοίγει την μπάρα - του την ανοίγουν.
    Άλλα όμως συζητάμε εδώ και μην μου την στρίβεις φίλε μου: για την προοπτική.
    Και χάρηκα τον αντιπρόσωπο του συντονιστικού, τον γιατρό, χτες που είπε ότι Τσίπρες και λοιποί τους καπελώνουν και καλύτερα να μην εμφανίζονται στα διόδια.
    Αν θέλεις να έχει αποτελέσματα το κίνημα αυτό πρέπει να έχει συγκεκριμένα αιτήματα - αν απογειωθεί σε γενικότητες έρχεται στην ίδια συχνότητα με τους φίλους μας τους αντιεξουσιαστές: ρομπέν των σούπερ μάρκετ, απαλλοτριώσεις κλπ
    Δεν σκέφτομαι έτσι, μ' αρέσει το συλλογικό και το συγκεκριμένο. Θα παρακμάσει ότι αφήνεται στην αοριστία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ΔΒ,
    η κοινωνική πολιτική πάντα είναι ελλειμματική - το ζήτημα είναι ότι ένα χρεωκοπημένο κράτος μόνο κοινωνική δεν είναι. Ο αριστερός αυτοματισμός μας λέει ότι το κράτος μας είναι καπιταλιστικό και την όποια κρίση να πληρώσει το κεφάλαιο - αλλά η πραγματικότητα λέει ότι το κράτος αυτό είναι απλά ληστρικό, προκαπιταλιστικό, πελατειακό, φεουδαρχικό και θεοκρατικό: τα λεφτά είναι στην Ελβετία (600 δισ) και στην Κύπρο του συντρόφου Χριστόφια που δεν μας ανοίγει το απόρρητο. Τα ελλείμματα της ληστείας πληρώνουμε και μέσα σε αυτήν είναι οι διορισμένοι από τα κόμματα, οι εργολάβοι των ΜΜΕ, οι ημέτεροι κάθε είδους, οι συντεχνίες, οι πρόωρα συνταξιοδοτημένοι που έφυγαν νύχτα άνευ όρων και άφησαν τα παιδιά τους στην επισφάλεια. Αυτή είναι η Ελλάδα (τόπε κι ο ...Σημίτης:))
    Γι αυτό ότι κάνεις πρέπει να έχει μιαν ευθύνη κι ένα στόχο - όχι να τρέφεις το χάος με χάος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. όλα τα αγαθά έχουν αναμφίβολα ένα κόστος. το ερώτημα μου είναι ποιος κάι πως θα πληρώνει αυτό το κόστος στην ιδεατή κοινωνία όπως ο καθένας μας την φαντάζεται.
    Μια που δυστυχώς τίποτα δεν είναι μάνα εξ ουρανών αλλά πληρώνονται απο εμάς.
    Ζητάω πολλά θα μου πείτε;;

    Τώρα και οι φοροφυγάδες θα νομιμοποιηθούν κοινωνικά μια και αυτοί όντας στην πρωτοπορία εδώ και πολλά χρόνια ξεκίνησαν το κίνημα ανυπακοής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγαπητοι φιλοι νομιζω οτι ειναι καθαρο αυτο που ειπα και ουδολως προσφερεται για τις συνηθισμενες προκατασκευασμενες επιθεσεις. Ειμαι υπερ συγκεκριμμενων ενεργειων οπως η διαμαρτυρια για τα διοδια ειμαι κατα απολιτικων στην ουσια κινησεων τυπου δεν πληρωνω. Και οποιος βαζει τα διοδια (με ενα μεγαλο μερος της κυκλοφοριας να εξυπηρετει ιδιωτικες επιχειρησεις) με την παιδεια και την υγεια μαλλον πλακα κανει παρα ανταλλασει σοβαρα επιχειρηματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ Π.Παπαθεοδωροπουλο.
    Κρίμα για τα προηγούμενα πολιτικά σου άρθρα για εναν αλλο αξιακό τρόπο ζωής.
    Προφανώς δεν μπορεί κανείς να ξεφύγει απο τον χώρο της "οποιας" αριστεράς απο τον εικονοκλαστικό τρόπο προσέγγισης της πολιτικής παρα μόνο με ένα τρόπο αυτόν της ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ βλέπε την αντιδραστικα ουτοπική εννοια της ανάπτυξης(καζινοκαπιταλισμός ή σκλαβοκινεζικό μοντέλο)καταστροφικά πάντως για τους ανθρωπους και τα δύο.
    Ας "κανουμε" και μια παρέμβαση στο κλίμα της συζήτησης του blog και να κατακεραυνώσουμε όλους εκείνους τους "ορφανούς" απο (κόμματα αποκόμματα της τρεχουσας πολιτική επικαιρότητας των ΜΜΕ και των δημοσκοπήσεων) μια και αυτοί είναι ο εύκολος στόχος και οι βασικοί βεβαίως υπευθυνοι!!! για το χάλι της χώρας....
    Την ώρα που γράφεις την απάντησή σου για τα απολίτικα του δεν πληρώνω υπάρχουν και συμπολίτες μας αλλού που τους σπάζουν τα κεφάλια για το ¨ξερό" τους το κεφάλι.
    Στην Κερατέα εδώ και δύο μήνες και σήμερα οι δυνάμεις του πασοκ μπήκαν και στο χωρίό κατάλαβες Παναγιωτη Παπαθεοδωρόπουλε (και οι υπόλοιποι ττου τάγματος για το συνέδριο)
    *Πολιτικός Μηχανικός ΜSc
    Μέλος Πανελλαδικής Πολιτικής Επιτροπής της Δημοκρατικής Αριστεράς και Συντονιστής της Οργάνωσης Πάτρας...
    Τόσο πολιτικοποιημένος εσύ και η ¨ομαδούλα" που .."ακόμα δεν τον είδαμε Γιαννη τον εβγάλαμε"....
    Ξεχασες Παναγιώτη οτι είσαι μελος προσωρινής ΠΠΕ.
    Φαντάσου να είχες και κανένα Phd πως θα υπέγραφες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Το υπέροχο άρθρο σας θα μπορουσε να είναι το μανιφέστο της εργολαβίας στην ελλάδα... Ντροπή!!
    «Εμπρός της γης οι εργολάβοι, της πείνας σκλάβοι εμπρός».....
    Μετά τη συνέντευξη που έδωσαν οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τα οδικά έργα μια φράση μόνο μπορεί να ειπωθεί: «Εμπρός της γης οι εργολάβοι, της πείνας σκλάβοι εμπρός». Τέτοια φτώχεια από τους εργολάβους που επί χρόνια κέρδισαν απίστευτα ποσά από τα έργα που ανέλαβαν, δεν έχουμε ξαναδεί.

    Σε μια εμφανή προσπάθεια να πιέσουν για τα έργα που γίνονται αλλά και γι’ αυτά που έρχονται, οι εργολάβοι ουσιαστικά είπαν ότι τινάζονται στον αέρα τα δημόσια έργα διότι μαζεύτηκαν μερικοί από το κίνημα «Δεν πληρώνω» και άνοιξαν τα διόδια. Είπαν ότι οι τράπεζες τους κόβουν τη χρηματοδότηση λόγω κρίσης, ότι δεν προχωρούν οι απαλλοτριώσεις και κολλάνε τα έργα κι ότι οι αρνητές των διοδίων τους κάνουν μεγάλη ζημιά. Στην κοινή συνέντευξη που έδωσαν χθες οι γενικοί διευθυντές των κοινοπραξιών που κατασκευάζουν τους οδικούς άξονες ουσιαστικά απείλησαν ότι θα μείνουμε χωρίς δρόμους αν η κυβέρνηση δεν κάνει αυτά που θέλουν. Και ποια είναι αυτά; Να βρει λεφτά για τις απαλλοτριώσεις, να πείσει τις τράπεζες ότι τα έργα είναι βιώσιμα και να συνετίσει τους κινηματίες που ανοίγουν τα διόδια. Παραδέχθηκαν ότι κάνουν διαπραγματεύσεις για να μειωθούν τα διόδια σε τμήματα των δρόμων που τελούν υπό κατασκευή, ρίχνοντας όμως το μπαλάκι στην πολιτεία λέγοντας ότι η πολιτική διοδίων ανήκει αυστηρά και μόνο στην αρμοδιότητα του κράτους. Και είναι το μόνο σωστό που είπαν διότι πράγματι αν η κυβέρνηση ήθελε να προχωρήσει σε μειώσεις θα το είχε κάνει.

    Όσο για τα δημόσια έργα που έχουν τεθεί εκτός χρονοδιαγράμματος, τι αν απαντήσει κανείς. Όταν οι ίδιοι καθυστερούσαν επί χρόνια τα έργα και τα παρέδιδαν όποτε ήθελαν, πλήρωσαν ποτέ ρήτρες ώστε να απαιτούν σήμερα να γίνουν τα δέοντα για να προχωρήσουν κι αυτοί;

    Είπαν μάλιστα ότι δουλεύουν για… τη φουκαριάρα την πατρίδα καθώς αν και κάνουν έργα με ζημιές θα επιμείνουν στην πραγματοποίηση των έργων, όμως όλοι τους ανέφεραν την ανάγκη εξεύρευσης μίας νέας ισορροπίας μεταξύ τραπεζών, κοινοπραξιών και δημοσίου, προκειμένου να μην καταρρεύσει το φιλόδοξο εγχείρημα.

    Με λίγα λόγια είπαν στην κυβέρνηση να βγάλει το φίδι από την τρύπα κι αυτοί να απολαύσουν όσα έφαγαν τόσα χρόνια. Απειλούν μάλιστα με διακοπή έργων λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Μα τόσα χρόνια που κέρδισαν απίστευτα ποσά γιατί δεν τα βάζουν και να τους τα χρωστάμε. Αλλά θέλουν και την πίτα ολάκερη και το σκύλο χορτάτο.
    Θα αναλάβει η Δημαρ την εκπροσώπιση αυτών των "αδικα" κυνηγημένων συμπολιτών μας (εργολάβων) που χρόνια τώρα έβρισκε φιλόξενη στέγη στο πασοκικο κόμμα των "μη προνομιούχων"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αφόρητος λαικισμός.
    Την μια φταίει η κυβέρνηση, την άλλη οι εργολάβοι την τρίτη η Δημοκρατική Αριστερά.
    Πάντα φταίει η λογική.
    Η μαλακία είναι που δεν παραιτήθηκε η κυβέρνηση στις εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση.
    Η μαλακία είναι που δεν παραιτείται έστω και τώρα.
    Να αναλάβουν οι δυνάμεις της εύκολης και λαικίστικης δημαγωγίας, οι αντιμνημονιακές.
    Τότε θα δείτε τι θα πεί αγώνες και αγωνιστές της π....ς.
    Τότε θα καταλάβετε τι θα πεί έρχεται η χρεοκοπία.
    Θα φάει ο ένας τον άλλο ολόκληρο.
    Δεν νομίζω όμως ότι τον τσαμπουκά αυτόν θα τον τραβήξετε στα άκρα.
    Στις εκλογές "στα κρυφά", όλοι εσείς που είστε και γαμώ το κίνημα ανυπακοής, θα ψηφίσετε ξανά ΓΑΠ, για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο.
    Σας σιχαίνομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. κ.Παρων ποσο ευκολα η ενδεια των επιχειρηματων μετατρεπεται σε προσωπικη επιθεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. κ.Ανωνυμε καθενας διαβαζει οτι θελει και καταλαβαινει οτι θελει και οτι μπορει.
    Εκεινο που εγω διαβαζω απο τις οργισμενες απαντησεις, περα απο τις φαιδροτητες που αντιπαρερχομαι, ειναι οτι δεν στεκεστε στην ουσια των γραφομενων περι δυο διαφορετικων αντιληψεων κινητοποιησης των πολιτων απλα γιατι δεν βολευει να κατακεραυνωσετε την ΔΗΜΑΡ και τον υπογραφοντα περιπου ως πρακτορα των εργολαβων..
    Ραβδος στην γωνια αρα βρεχει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Η Κυβέρνηση, βλέποντας ότι το κίνημα «δεν πληρώνω» συνιστά μια πολιτική πράξη αντίστασης, που λαμβάνει ολοένα και πιο μαζικά χαρακτηριστικά, βρίσκεται σε κατάσταση πανικού!


    Αρχικώς, είχαμε τους θρασύτατους χαρακτηρισμούς περί «απολιτίκ κινήματος» (Βούγιας) και «τζαμπατζήδων» (Ρέππας), λίγες μάλιστα ημέρες μετά τις κωμικοτραγικές εξελίξεις με το περίφημο πόρισμα της Siemens! Πλέον, όμως, η Κυβέρνηση προβαίνει σε μια νέα πρωτοφανή πράξη αυταρχισμού: η αποφυγή πληρωμής εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες θα θεωρείται ποινικό αδίκημα πλημμεληματικού χαρακτήρα σύμφωνα με τροπολογία που ετοιμάζεται να καταθέσει την Τετάρτη ο υπουργός Μεταφορών, Δ.Ρέππας, στο νομοσχέδιο για τον ΟΑΣΑ!


    Μάλιστα, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, θα συσταθεί και ειδικό Σώμα Ελεγκτών Κομίστρου, το οποίο θα απαρτίζεται από... ένστολους εργαζόμενους!


    Φυσικά, η Κυβέρνηση δεν αρκείται στην ποινικοποίηση της πολιτικής ανυπακοής στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ίδιος ο Υπουργός Μεταφορών, ανάλογη νομοθετική ρύθμιση θα υπάρξει και για το κίνημα των διοδίων, προκειμένου η Κυβέρνηση να προστατεύσει τα συμφέροντα των διαπλεκόμενων «εθνικών εργολάβων»!

    Φυσικά οι παραπάνω κυβερνητικές μεθοδεύσεις, δεν αποτελούν «κεραυνό εν αιθρία», αλλά εντάσσονται στο γενικότερο κλίμα ποινικοποίησης των κοινωνικών αγώνων! Πλέον, όλες σχεδόν οι απεργίες κηρύσσονται παράνομες και καταχρηστικές ενώ τα μέλη της Επιτροπής Αλληλεγγύης, στους 300 μετανάστες απεργούς πείνας αντιμετωπίζουν κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος!


    Αξιοσημείωτο είναι δε το γεγονός πως ακόμα και ο δικαστικός κόσμος, που ως γνωστόν δεν φημίζεται για τον ριζοσπαστισμό του, φαίνεται, προς το παρόν, να αντιτίθεται στην ποινικοποίηση του κινήματος «δεν πληρώνω». «Στο πρόβλημα αυτό πρέπει να δοθεί πολιτική και όχι νομική λύση» δήλωσε στον Βήμα 99,5 ο πρόεδρος της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων, Χ.Αθανασίου, ο οποίος στα φαινόμενα αυτά «βλέπει» μία «πολιτική αντίσταση»...

    Ο/Η Κωστής είπε...

    Η μαλακία είναι που δεν παραιτήθηκε η κυβέρνηση στις εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση.
    Η μαλακία είναι που δεν παραιτείται έστω και τώρα.
    Τότε θα δείτε τι θα πεί αγώνες και αγωνιστές της π....ς.(ενώ εσύ???καταλήψεις τις Κυριακές και στάσεις στα διαλείμματα,(οι προτάσεις σου στα αμφιθέατρα, άστα ρε Κωστάκη σε όποιους δεν σε ξέρουνε!!!)
    Σας σιχαίνομαι.(εμείς να δεις)!!!
    Ο/Η ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Τ. ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ είπε...
    κ.Ανωνυμε καθενας διαβαζει οτι θελει και καταλαβαινει οτι θελει και οτι μπορει.
    Εκεινο που εγω διαβαζω απο τις οργισμενες απαντησεις, περα απο τις φαιδροτητες που αντιπαρερχομαι, ειναι οτι δεν στεκεστε στην ουσια των γραφομενων περι δυο διαφορετικων αντιληψεων κινητοποιησης των πολιτων απλα γιατι δεν βολευει να κατακεραυνωσετε την ΔΗΜΑΡ και τον υπογραφοντα περιπου ως πρακτορα των εργολαβων..
    Ραβδος στην γωνια αρα βρεχει

    Ακριβώς Τάκη (πέρα)βρέχει!!!
    Βλέπουμε τη "ραβδο" και στην Κερατέα**....βέβαια στο συγκεκριμένο απορία ψάλτου βήξ!!

    **Θα είναι προφανώς η "εργασία σου" για το Phd.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ακου φιλαράκο, που με ξέρεις, από τα αμφιθέατρα.
    Δεν μπορώ τους θρασύδειλους και εφόσον λές ότι με ξέρεις, το γνωρίζεις πολύ καλά.
    Τα πράγματα είναι απλά.
    Τρέμετε στην ιδέα, να πέσει η κυβέρνηση και πιθανά τρέμετε, όταν αυτό θα συμβεί, όχι από την αντιπολίτευσή "σας", αλλά από "κινήματα" κοινωνικής αδιαφορίας και μετάθεσης της λύσης των οικονομικών "βαρών" γενικά στο κράτος.
    Το κίνημα αυτό της λαικίστικης ευκολίας, θα επεκταθεί και θα οδηγήσει σε πτώση την κυβέρνηση, μέσα στον χρόνο κατά την γνώμη μου.
    Τότε θα γίνουν εκλογές και θα τις κερδίσει το ΠΑΣΟΚ αλλά χωρίς τα υψηλά ποσοστά που κέρδισε τις προηγούμενες και η χώρα θα μπεί σε περίοδο πολιτικής αστάθειας και ρητορικών μαξιμαλισμών, που θα κολακεύουναυτό το "κίνημα κοινωνικής ανεμπιστοσύνης, στο πολιτικό σύστημα και αδιαφορίας για τις επιπτώσεις" και θα κληθείτε να δόσετε λύση.
    Με μαθηματική ακρίβεια θα γίνουμε Ρουμανία.
    Αν σας είχα εμπιστοσύνη, ότι ξέρετε τι θέλετε, ότι έχετε ένα κάποιο σχέδιο, δεν θα είχα αντίρρηση.
    Επειδή όμως σας ξέρω καλά όλους, ξέρω, ότι δεν έχετε ιδέα τι λέτε και καμία υπευθυνότητα σε ότι κάνετε.
    Είστε ένας κλώνος του "δημοσιουπαλληλικού σοσιαλισμού", ανίκανοι να δουλέψετε και να εκτιμήσετε την αξία και την ανάγκη της εργασίας, που πιστεύετε ότι πάντα κάποιος θα βρεθεί να σας σώσει.
    Αυτή την φορά όμως θα ψοφήσετε και σείς και μείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ρε μανια με το Phd μου. Τι εξυπνο αστειακι βρηκατε για να κατατροπωσετε τις αποψεις μου. Υποκλινομαι αλλα ηρεμηστε παιδια δεν εχω σκοπο να κανω.
    Οσο για την Κερατεα λυπαμαι αλλα συνηθιζω να μην απαντω σε λογικες συμψηφισμων. Παρουσιασε τα επιχειρηματα σου και θα εχεις την συμφωνια η τον αντιλογο μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Τα πραγματα μου φαινονται πιο απλα. Οι ανεργοι με καρτα να μην πληρωνουν εισηηριο, 5-8 οι εργαζομενοι το μισο, προσηψη εισπρακτορων αφου εγω που παιρνω και ΜΜΜ πολλες φορες δεν βλεπω καναναν να ακυρωνει[πλην μετρο] και να δειτε πως θα μειωθουν τα ελειμματα εφοσον τελειωσουν τα κολπα με τα συνεργεια,τα καυσιμα κλπ. Οσο για τα διοδια το Πολυτεχνειο μπορει να εκπονησει μελετη για τα κοστη κλπ. ωστε να μην μπορει η καθε εταιρεια που εχει θησαυρισει να λεει τα δικα της. Αλλα αυτο απαιτει πολιτικη βουληση και οχι κοψε-κοψε κατι θα μεινει...Αυτα πρεπει να ειναι τα αιτηματα της Αριστερας που με απλο τροπο θα δινει λυσεις επωφελεις για τους πολλους και το δημοσιο συμφερον.Με αυτο τον τροπο η συντριπτικη πλειοψηφια της κοινωνιας θα πιεζε την κυβερνηση και θα αποδεικνυε πως η μειωση των τιμων μπορει να φερει και πτωση των ελειμματων και προσληψεις.Δεν ειναι δα και το αυγο του κολομβου, αλλα στα πλαισια της γενικευμενης κρισης που περναμε υπερβαλλουμε ενθεν κακειθεν. mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @ mike
    Οπως πάντα τα πράγματα με το όνομα τους και με πολιτική διάσταση!!!
    Γειά σου Μιχάλη,γαιτί κοντεύουμε να τρελαθούμε τελείως,οχι και απολογητές της τυχωδιοκτικής πολιτικής των πασοκων.

    και για του λόγου το αληθές

    http://kepparou.blogspot.com/2011/02/2002.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. @Γιαννη Α , υπαρχουν δημοσιευμενες οι θεσεις της ΔΗΜΑΡ για το συνεδριο και αυτες μπορουν να μπουν κατω απο το οπλπο της κριτικης, αλλα το συνεχες κακοπιστο τρολλαρισμα με διαφορες χυδαιοτητες δεν αφηνει περιθωρια για κανενος ειδους ανθρωπινο διαλογο. mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU