Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Τιτλοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου αντί για ξεπούλημα χωρίς όφελος




του Παναγιώτη Κακαλέτρη

Η τεράστια περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου δεν μπορεί από μόνη της να αποτελέσει πηγή εσόδων.
Για το λόγο αυτό προτείνω μια εταιρεία ειδικού σκοπού θα εκδώσει ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου διάρκειας 35-40 ετών με εγγύηση το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο της ακίνητης περιουσίας .
Το ύψος της έκδοσης θα πρέπει να γίνει σε συνάρτηση με την επαναγορά από την δευτερογενή αγορά μέρους του δημοσίου χρέους.
Θεωρώ ότι το ύψος της έκδοσης θα πρέπει να είναι μεταξύ 80-120 ΔΙΣ ΕΥΡΩ με επιτόκιο όσο με τον γερμανικών ομολόγων.
Το χαρτοφυλάκιο θα περιλαμβάνει μέρος της βαριάς υποδομής της χώρας δηλαδή αεροδρόμια, λιμάνια, συμμετοχές σε εταιρείες.

Επειδή ζητείται ένα τόσο μεγάλο ποσό από την επενδυτική αγορά και από μια χώρα σε κρίση χρέους για να υπάρξει προθυμία εκτός από την εγγύηση των ακινήτων οι επενδυτές ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής τους να αναλάβουν και την αξιοποίηση -εκμετάλευση μετέχοντας στην κοινή εταιρεία (με θεσμικό πλαίσιο και όρους για την σύσταση εταιρείας εκμετάλλευσης).
Η συμμετοχή ελλήνων και ξένων επενδυτών που θα ανταποκριθούν στην πρόταση αυτή θα δημιουργήσει ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική και δεν θα επιτρέψει τον ευτελισμό των αξιών άλλων επιχειρήσεων και ακινήτων του δημοσίου που θα αξιοποιηθούν σε δεύτερη φάση.

Με αυτό τον τρόπο δίνεται ένα τέλος στο ξεπούλημα χωρίς όφελος για το κράτος.



ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Συμμετοχή στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια. Τα υπό μελέτη.

ΛΙΜΑΝΙΑ
Τους περιφερειακούς οργανισμούς λιμένων, (Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Αλεξανδρούπολης, Kαβάλας, Bόλου, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Κατάκολου, Κρήτης, ). Συμμετοχή σε ΟΛΠ, ΟΛΘ.
Τους 800 περιφερειακούς λιμένες (μαρίνες). Θα περιλαμβάνονται σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων, επιβατικοί σταθμοί, οι σταθμοί κρουαζερορόπλοιων, εκμετάλλευση προβλητών και κατασκευή εκμετάλλευση κτηρίων, ξενοδοχείων, στους χερσαίους χώρους των λιμανιών.

ΑΚΙΝΗΤΑ
Αξιοποίηση πρώην αερολιμένα Ελληνικού. Ακίνητη περιουσία ΟΣΕ. Ακίνητο πρώην εργοταξίου Ρίου- Αντίρριου, πρώην Αμερικανική βάση Γουρνών, παραλιακή έκταση Δήμου Ερμιόνης, εκτάσεις στο Δήμο Σιθωνίας Χαλκιδικής, εκτάσεις στην Ρόδο όπως και το Πρασονήσι, χιονοδρομικά κέντρα.
Κάποιες από της 500 βραχονησίδες για τουριστική η ενεργειακή αξιοποίηση (αιολικά πάρκα)

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Καζίνο Πάρνηθας, συμμετοχή στον ΟΔΙΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΛΑΡΚΟ, ΕΛΤΑ, ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, ΕΛΠΕ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, ΟΠΑΠ.

3 σχόλια:

  1. Εχει γινει και απο αλους παρομοια προταση.Ειναι σαφης συγκροτημενη θετικη και οχι αλλα λογια ν'αγαπιομαστε. mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρόκειται για πρόταση που έχει το πλεονέκτημα του ρεαλισμού και αξιοποιεί την ακίνητη περιουσία χωρίς να την χάνει.
    Το πόσο μπορεί να αποδώσει θα φανεί στην πράξη. Αλλά αν δεν πειραματιστείς δεν πρόκειται να αλλάξεις κάτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλοι και φίλες.
    Προτείνω να κάνουμε ταμείο για να συνειδητοποιήσουμε που βρισκόμαστε και να μαντέψουμε τα επόμενα βήματα στην πολιτική και την οικονομία.
    Στην πολιτική.
    1. Ο κόσμος φαίνεται πως δεν εμπιστεύεται τα δύο μεγάλα κόμματα.
    2. Το κόμμα του ΛΑΟΣ με τις ρηχές πολιτικές προτάσεις και την λαϊκίστικη πολιτική δεν έχει δυνατότητες.
    3. Το ΚΚΕ με λογικές και συνθήματα άλλων εποχών ζει στον κόσμο του.
    4. Τα υπόλοιπα μικρά κόμματα δεν έχουν δυνατότητες ούτε στελεχιακό δυναμικό.
    5. Η μεγάλη απογοήτευση της τελευταίας περιόδου είναι το ξεφούσκωμα της Δημοκρατικής Αριστεράς. Ένας πολιτικός χώρος με καλή βάση στελεχών έπαθε τεράστια ζημιά από την υποτονική και υποτασική παρουσία του Φώτη Κουβέλη.
    Με βάση λοιπόν αυτά τι περιμένουμε?
    α. Πολιτική αστάθεια μεγάλης διάρκειας.
    β. Συγκυβέρνηση από το υπάρχων πολιτικό προσωπικό πράγμα δύσκολο.
    γ. Κυβέρνηση ΒΡΥΞΕΛΛΏΝ και προσωπικοτήτων.
    Για την οικονομία.
    Παίζουν όλα τα σενάρια πλέον.
    Ο άσσος στο μανίκι που μας έμεινε είναι πως το οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδας έχει μετατραπεί σε οικονομικό πρόβλημα της Ευρωζώνης και της Παγκόσμιας οικονομίας.
    Γιώργος EL

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU