Παρασκευή 13 Μαΐου 2011

Απογραφή ή ακτινογραφία; Αν δεν είναι αυτά προσωπικά δεδομένα, τι είναι; Τι σχέση έχουν τα στοιχεία που ζητούνται με την απογραφή πληθυσμού;




Θυμάμαι σε προηγούμενες απογραφές τους απογραφείς υπαλλήλους, να στέκονται λίγα λεπτά στην είσοδο του σπιτιού μας και να συμπληρώνουν βασικές πληροφορίες για το πόσοι κατοικούν στο σπίτι, πόσο καιρό και δυο τρία ακόμη στοιχεία απαραίτητα για την συμπλήρωση του εντύπου. 
Στην απογραφή που ξεκίνησε στις 10 του μηνός τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Όχι μόνο γιατί προηγήθηκε η απειλή (χωρίς καμία νομική βάση) ότι όποιος/α δεν απαντήσει στην εξονυχιστική ανάκριση θα υποστεί χρηματικό πρόστιμο δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Αλλά γιατί το έντυπο ξεπερνά κάθε φαντασία και μέγεθος - μόνο τον κωδικό του pin της τράπεζας δεν μας ζητάνε. 
Δείτε το εδώ: Έντυπο απογραφής 
Ενδεικτικό είναι το σχόλιο ενός "θύματος" της απογραφής σε σχετική ανάρτηση εδώ :

Η κοπέλα που ήρθε στο σπίτι μου με το ψεύτικο φόβητρο του “είναι υποχρεωτικό”, μόλις κατάλαβε ότι δεν θα έπαιρνε τίποτα από τα προσωπικά στοιχεία προσπάθησε να μάθει τα στοιχεία του σπιτιού, πότε κτίστηκε κτλ. Όταν κατάλαβε ότι ούτε αυτά θα σημείωνε άρχισε να λέει διάφορα πότε φιλικά και πότε εκφοβιστικά για να τσιμπήσω. Στις απλές ερωτήσεις “για ποιά εταιρεία δουλεύεις”, “έχεις κάποια κάρτα”, “από ποιό υπουργείο είναι”, “δεν έχω το δικαίωμα να μην απαντήσω;” είτε τα μάσαγε, είτε δεν απαντούσε. Στο τέλος πήρε την “υπεύθυνη” τηλέφωνο για να ρωτήσει αν είχαμε το δικαίωμα να μην απαντήσουμε καθόλου και φυσικά της είπε ΝΑΙ.
Φεύγοντας, πριν αρχίσει να τρέχει (γιατί όντως έφυγε τρέχοντας) ήθελε να με κάνει να
νιώσω τύψεις γιατί δεν θα πληρωνόταν, δηλ. θα έπαιρνε κάποιο ποσοστό από το κάθε
έντυπο που θα συμπλήρωνε. Δηλ. δεν φτάνουν τα λεφτά που δίνουμε στο κράτος για
παροχές που δεν λαμβάνουμε, τώρα θα πληρώνουμε και τις ιδιωτικές εταιρείες που
αναλαμβάνουν κάποιο έργο από το κράτος με μίζες κάτω από τα τραπέζι;
 
ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ!!! 
Βροχή λοιπόν τα ερωτηματικά:
1. Τι δουλειά έχουν τα προσωπικά δεδομένα -που ξεπερνούν κι εκείνα της φορολογικής μας δήλωσης- σε ένα απογραφικό έντυπο;
2. Σε ποια νομική βάση θεμελιώνεται η απειλή προστίμου και ποια είναι η θέση σχετικά της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και του Συνηγόρου του Πολίτη;
3. Αν είναι -πράγμα που είναι σχεδόν βέβαιο- παράνομη η απειλή πως προστατεύεται ο πολίτης και από ποιον; 
4. Και τι γίνεται με όσους λόγω κακής πληροφόρησης και υπό το κράτος αιφνιδιασμού θα δώσουν στοιχεία που δεν όφειλαν; Και για ποια χρήση και από ποιον;
Όπως γίνεται η διαδικασία μοιάζει με ανάκριση κατ' οίκον χωρίς εισαγγελική εντολή με παραβίαση οικιακής ειρήνης και προφορικούς εκβιασμούς με σκοπό απόσπαση απόρρητων προσωπικών δεδομένων. Μήπως πρέπει να παρευρίσκεται και ο δικηγόρος μας;

Η ιστορία αυτή μυρίζει άσχημα, πολύ άσχημα...

12 σχόλια:

  1. TO ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ . ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι απογραφείς δεν δουλεύουν για κάποια ιδιωτική εταιρεία, αλλά είναι ιδιώτες συνεργάτες της Στατιστικής Υπηρεσίας, που πληρώνονται με βάση τον αριθμό των σπιτιών και ατόμων που απογράφουν. Μάλιστα δεν ασφαλίζονται γι΄αυτή την εργασία.

    Οι απορίες της Avenida μπορούν να λυθούν αν κοιτάξει το Ν. 3832/2010 και πιο συγκεκριμένα το άρθρο 2 (για την υποχρέωση των απογραφόμενων να παρέχουν με ακρίβεια κάθε πληροφορία, που ζητείται από την ΕΛ.ΣΤΑΤ.) και από το άρθρο 6 (για το ενδεχόμενο διάδοσης των πληροφοριών που θα συγκεντρωθούν).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εφόσον η εγγύηση του απορρήτου των στοιχείων είναι αμφίβολη το λιγότερο και επειδή καμιά από τις επίσημες αρχές δικαιωμάτων του πολίτη και προσωπικών δεδομένων δεν έχει εκδόσει σχετική απόφαση για τις συγκεκριμένες ερωτήσεις που περιέχονται -πέραν της απλής καταγραφής- νομίζω ότι ο καθένας σταματάει να απαντά εκεί που θεωρεί ότι παραβιάζονται τα δικαιώματά του όσον αφορά τα προσωπικά του δεδομένα που δεν επιθυμεί να αποκαλύψει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κι αυτό δεν είναι συνομωσιολογία, όπως γράφει κάποιος φίλος στο Buzz, αλλά τήρηση των δημοκρατικών κανόνων που συχνά λόγω του "επείγοντος" τείνουν να παραμεριστούν, ελαφρά τη καρδία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χαίρομαι που αναγνώρισες το πρόβλημα και δεν μάσησες να τα βάλεις με όσους το επεσήμαναν, βάσει απλής "συνωμοσιολογία". Σαν συνέπεια, αν και δεν συμφωνώ πάντα και με όλα όσα λες Στρουθοκάμηλε, μπήκες και στο δικό μας blog-roll.

    Keep up the good, CLEAN, RATIONAL work.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. (εννοώ στο μπλογκ-ρολ του κύριου, ομαδικού μπλογκ -ξέεερεις εσύ, μην το διαφημίζω...) χεχε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ενας φίλος μου μίλησε στο τηλ. σήμερα με τη Στατιστική Υπηρεσία. Μεταφέρω από chat:


    [10:36:00 μμ] xxxx: ok ego pira tilefono tin statistiki ipiresia. den iparxei prostimo
    [10:36:08 μμ] xxxx: einai trixes ola
    [10:36:40 μμ] xxxx: milisa me ton tipo
    [10:36:46 μμ] xxxx: exallou to xerame idi
    [10:36:53 μμ] xxxx: bgalto kai sto blog
    [10:37:25 μμ] zzzz: 3. Αν είναι -πράγμα που είναι σχεδόν βέβαιο- παράνομη η απειλή πως προστατεύεται ο πολίτης και από ποιον;
    [10:37:42 μμ] xxxx: einai aparadekto pou eipan psemata gia prostima
    [10:37:46 μμ] xxxx: aparadekto
    [10:38:05 μμ] xxxx: Η ιστορία αυτή μυρίζει άσχημα, πολύ άσχημα...

    (αφαίρεσα ψευδώνυμα κλπ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Απογραφτηκα,και δεν μου φανηκε καθολου οτι παραβιαστηκαν τα προσωπικα μου δεδωμενα.Γιατι τοση αρνηση και καχυποψια σε ολα;Ευχαπιστω και συγνωμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είναι καθαρά προσωπικό θέμα το που θεωρεί κανείς ότι παραβιάζονται τα προσωπικά του δεδομένα - είναι το σημείο που νοιώθεις ότι η ερώτηση μπαίνει σε χωράφια που δεν θάθελες να απαντήσεις -κι εκεί σκέφτεσαι "αυτό τι δουλειά έχει τώρα;".
    Δεν πρόκειται λοιπόν για άρνηση και καχυποψία.
    Πρόκειται για ενστάσεις και αντιρρήσεις που γίνονται πολιτικές όταν φτάνοντας στο "δεν γνωρίζω, δεν απαντώ" (απαράγραπτο δικαίωμα κάθε πολίτη)βρίσκεσαι ξαφνικά αντιμέτωπος/η με απειλές (για πρόστιμα!).
    Όσο για τις εταιρείες που μεταπουλούν προσωπικά στοιχεία δεξιά αριστερά, προσωπικά δεν είμαι καχύποπτος αλλά βέβαιος - αυτό που με ενοχλεί είναι ο εκβιασμός να σου αποσπάσουν με το ζόρι τα στοιχεία που έχουν ΕΚΕΙΝΟΙ επιλέξει. Δημοκρατία έχουμε!
    Έχουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστω για την απαντηση.Ξερεις οτι καιοΑγιοςΚαλαβρυτων μου διαφευγει το ονομα του ειναι εναντιον της απογραφης,βεβαια εκεινος για τους δικους του λογους.Αυτοπου με ενοχλειειναιοτι βλεπω να κυριαρχει μια αμφισβειτηση για τα παντα ,οτικατι καποιος κρυβεται απο καπου οπως για παραδειγμα,διαβαζωντας ενα σχολιο για τον φονο του παιδιου απο το Μπαγκλαντες οτι μπο ρει να ηταν προβοκατσια γιατι καποιοι θελουν να δημιου ργησουν κλιμα.Τελος για να μην το παρατραβω,προθεση μου δεν ηταν ναθειξω το αρθρο σε αρκετα σημεια συμφωνωκαι εγω μαζι του ισως ηταν μονο η αφορμη για να γραψω τα παραπανω.Γεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλά κάνεις Tasw και βάζεις θέμα συνωμοσιολογίας - μακριά από μένα αυτή η μόδα που έχει υιοθετήσει τελευταία και η αριστερά. Το θέμα μπαίνει καθαρά και ξάστερα: δικαίωμα στα προσωπικά δεδομένα ή παραβίασή του πλαγίως; Ο νέος νόμος υποχρεώνει τις υπηρεσίες να δίνουν επί ποινή, όσα στοιχεία τους ζητούνται για να σταματήσουν τα greek statistics - όμως μαζί εμπλέκει και τα φυσικά πρόσωπα. Κανείς δεν έδωσε σημασία σε αυτό γιατί κανείς δεν φανταζόταν ότι σε ένα ανερμάτιστο και διάτρητο ακόμη κράτος θα σκεφτόντουσαν να βάλουν στην απογραφή ερωτήσεις τέτοιου τύπου, ήθους και αδιακρισίας. Νά'το τώρα μπροστά μας - ας ενημερωθούμε λοιπόν για τα δικαιώματά μας κι άσε τον "άγιο" να ψάχνει το 666...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πάντως σε εμένα αυτός που ήρθε να με απογράψει έκανε 5 λεπτά το πολύ. Απέγραψε εμένα και τη μάννα μου. Οταν το ρώτησα γιατί τόσο γρήγορα , μου είπε ότι δε με ρώτησε τυπικά πράγματα, αν έχουμε νερό στο μπάνιο, καζανάκι κ.λ.π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU