Κυριακή 5 Ιουνίου 2011

Γιατί υπέγραψα την έκκληση των 32

Γιατί η Ελλάδα μπορεί  να βγει από την κρίση ως σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος μόνο με τη βοήθεια των ευρωπαίων εταίρων, και σε συνεννόηση με αυτούς.
Γιατί χωρίς τη συνεννόηση αυτή, η Ελλάδα θα κατρακυλήσει  προς τον τρίτο κόσμο.
Γιατί πλησιάζουμε σε αυτό το σταυροδρόμι, ταχύτατα.
Γιατί συνεννόηση με τους ευρωπαίους εταίρους σημαίνει μνημόνιο – κάποιας μορφής μνημόνιο.
Γιατί αυτήν την απλή αλήθεια αρνείται να την ξεστομίσει η μεγάλη πλειονότητα του πολιτικού προσωπικού: άλλοι, υπουργοί και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, επειδή φοβούνται.  Άλλοι, στην αντιπολίτευση, από καθαρό καιροσκοπισμό. Όλοι κοιτάνε την επόμενη κάλπη, όχι την επόμενη δεκαετία.
Κανένας δεν αναλαμβάνει την ευθύνη να προτείνει ένα καλύτερο μνημόνιο, να συμμετάσχει στη διαπραγμάτευση για αυτό και να το εφαρμόσει –  αφήνουν 2-3 υπουργούς να τα βγάλουν πέρα. Κανένας δεν στηρίζει εκείνα τα μέτρα του πρώτου μνημόνιου που είναι γνήσια εκσυγχρονιστικά, και θα έχτιζαν κράτος πιο αποτελεσματικό και δίκαιο.
Αν υπάρχουν σοβαρές εναλλακτικές, δεν τις έχουμε ακούσει. Αντί για αυτό  ακούμε τον Μίκη να υπόσχεται δάνεια από την Κίνα.
Δεν έχουμε όμως την πολυτέλεια του χρόνου μέχρι να ενηλικιωθούν οι πολιτικοί, ιδίως οι υπουργοί. Ας τολμήσουν να πουν την αλήθεια και να πράξουν ανάλογα, ή ας παραιτηθούν. Και ας αναλάβουν τα κρίσιμα υπουργεία όσοι έχουν την τόλμη να αλλάξουν τα πράγματα.

17 σχόλια:

  1. καλά τα λέτε εσείς κύριε Δοξιάδη

    αλλά δυστυχώς ελάχιστοι έλληνες θέλουν να δεχτούν την πραγματικότητα

    να σας πω τι θα γίνει;

    θα ψηφιστεί το νέο μνημόνιο και σε 3 μήνες ΤΙΠΟΤΑ από όσα λέει δεν θα έχει εφαρμοστεί(πλην των περικοπών ίσως)
    και πάλι θα ξαναγίνει η ίδια συζητηση

    ή το μεσοπρόθεσμο δεν θα ψηφιστεί και θα πάμε σε εκλογές από τις οποίες θα προκύψει χάος

    με λίγα λόγια

    4000 εκκλήσεις να κάνετε αυτή η χώρα ΔΕΝ σώζεται με τίποτα


    Αλέξανδρος Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχουμε φίλε μου βάλει τον αυτόματο πιλότο με ρότα προς την αυτοκαταστροφή μας. Η ιστορία βρίθει από αυτοκαταστροφικές πορείες λαών και κοινωνιών. Δυστυχώς, λαός και εξουσία δείχνουμε ανικανότητα να διαχειριστούμε την κρίση. Εάλω η κοινωνία φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το πιο σωστό από αυτά που λέει ο Αρίστος είναι ο καιροσκοπισμός των πολιτικών που κρύβονται πίσω από τους αγανακτισμένους και τον πατριωτισμό. Οι αγανακτισμένοι που ζητούν επιστροφή στο πάρτυ, είναι το καλύτερο προκάλυμμα για να κάνουν όλοι πίσω από οποιαδήποτε αλλαγή. Η αυτοκαταστροφή είναι δικαίωμα των λαών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι δυνάμεις της χρεοκοπίας ενοχλήθηκαν από τη δήλωση των 32. Τρελαίνονται με τη λέξη συναίνεση. Διαβάστε το Σεβαστάκη ας πούμε, που δεν θέλει μνημόνιο αλλά ριζοσπαστική δημοκρατία. Θέλει όμως και το μισθό του από το πανεπιστήμιο, όπως και γω από το σχολείο. Ακόμα και στο δικό μας "αριστερόκ" δεν τους άρεσε η δήλωση. Πολύ δεξιά για την αριστεροσύνη κάποιων. Γιαυτό αρχίζω να πιστεύω όλο και πιο πολύ ότι η λύση δεν είναι αριστερά, από αυτήν την αριστερά την κρατικοδίαιτη ή που θέλει να γίνει κρατικοδίαιτη. Μόνο που η μάνα κράτος δεν έχει πια γάλα παλληκάρια και το μόνο που θα πετύχετε ρουφώντας τα στεγνά βυζιά της είναι να την τελειώσετε. Αλλά δεν έχετε ούτε τόσο μυαλό να το καταλάβετε, ή το θέλετε γιατί έχετε την καβάντζα σας που θα σας κάνει αφεντάδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλά από την αριστερά είναι φανερό πως δεν μπορεί να προέλθει καμια λύση

    εδώ η Παπαρήγα ζητάει κομμουνισμό με παραμονή στο... ευρώ

    μακάρι να χρεοκοπήσουμε μόνο και μόνο για να φανεί η ένδεια προτάσεων της αριστεράς και μήπως και έτσι βάλουμε μυαλό

    αλλαγές μην περιμένετε μόνο

    από Τρίτη προβλέπω παραιτήσεις βουλευτών του βαθεος ΠΑΣΟΚ...μπας και σωθούν από την οργή των αγανακτισμένων

    με χιλιάδες κόσμου απέξω ούτε ο Παπακωνσταντίνου δεν θα ψηφίσει το μεσοπρόθεσμο

    Αλέξανδρος Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αλέξανδρε, Ελπήνορα, leo,

    Εγώ απλά συνυπογράφω την τεκμηρίωση Δοξιάδη ενθουσιασμένος.

    Γιατί μέσα σε μια κατάσταση γενικής άρνησης και λαϊκισμού μπορούν τόσα πολλά να ειπωθούν με τόσα λίγα λόγια, καθαρά και σταράτα.
    Τα λέει κι ο lls στην προηγούμενη ανάρτηση αλλά ποιος το ακούει.

    Ο Δοξιάδης έχει το χάρισμα να λέει στα ίσα και στεγνά την απλή αλήθεια. Και για μένα αυτή η αλήθεια ξεχωρίζει σήμερα τους "προοδευτικούς" από τους "αντιδραστικούς" - όσοι επιμένουμε ότι έστω ως πρόθεση, η αριστερά ανήκει από την φύση της στους πρώτους, δεν έχουμε επιβεβαιωθεί. Γιατί να επιμένουμε; Ας ανήκει όπου θέλει...
    Ειλικρινά, αν δεν υπήρχαν φωνές ιστορικών στελεχών σαν τους Αθανασίου, Σταματάκη που σέβομαι απεριόριστα, θα το σκεφτόμουν πολύ και για τον όρο... Κάποιες λέξεις "γίνονται παιχνίδι στα χέρια των παιδιών" και σπάνε σε τόσα κομμάτια, τόσα κομμάτια, που δεν μπορείς ξανά να τις συναρμολογήσεις...

    Σε τελευταία ανάλυση δεν παλεύουμε για ένα πουκάμισο αδειανό αλλά για την μεταρρύθμιση της ελληνικής φεουδαρχίας και την ανατροπή του μεταπολιτευτικού καθεστωτισμού. Εδώ, οι δεξιοί γίνονται αριστεροί και οι αριστεροί δεξιοί - μεγάλη αναταραχή, θαυμάσια κατάσταση που έλεγε κι ο Μεγάλος.
    Τώρα, αν την αναγκαστική δημιουργία πλεονάσματος στην οικονομία μας (για να μείνουμε στην ανεπτυγμένη Δύση) οι διαμαρτυρόμενοι θέλουν να την πληρώσουν από την τσέπη τους, δικό τους θέμα.

    υγ Άμεση δημοκρατία άλλωστε έχουν στο Σύνταγμα! (πήγα χτες βράδυ - πολύ γέλιο...)
    Και ζούνε προσευχόμενοι να τους την πέσουν τα ματ ή οι χρυσαυγίτες (που άνετα σουλατσάρουν ανάμεσά τους γιατί και αυτοί είναι αγανακτισμένοι...) για να περισωθεί η εξέγερσή τους.
    Όσο συνυπάρχουν βέβαι με τον κόσμο που ψάχνεται και συζητά εδώ κι εκεί είναι πραγματικά κάτι διαφορετικό - αλλά "ακροδεξιοί" και "ακροαριστεροί" γκαζώνουν ανυπόμονα στην πίσω αυλή..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κύριε Δοξιάδη μην νομίζετε ότι επειδή είστε διαννούμενος μπορείτε να πείσετε. Υπάρχουν και διανοούμενοι που συγκρούονται με την διεφθαρμένη εξουσία. και σεις επιλέξετε να συνεργαστείτε με αυτούς που φέρανε τους ολυμπιακούς, με αυτούς που τα αρπάξανε από τα μαύρα ταμεία της Ζίμενς, που αρπάξανε μίζες από τις εξοπλιστικές δαπάνες, με αυτούς που κλείνανε τα μάτια στην κατασπατάληση των κονδυλίων της Ένωσης. αλλά εσεις έρχεστε τώρα ως υπερασπιστής του μνημονίου που διαλύει της εργασιακές σχέσεις, με την διάλυση των συλλογικών συμβάσεων, με το μνημόνιο που ιδιωτικοποιεί τα πάντα που θα φέρει μεγαλύτερες αντιθέσεις στην κοινωνία. Το μνημόνιο μπορέι μέσα σε όλα να έχει ρυθμίσεις που θα έπρεπε να γίνουν χρόνια τώρα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι παέι να φτιάξει ένα σύγχρονο κράτος. ϊσα ίσα παέι να διαλύσει ένα κοινωνικό κράτος με την ιδιωτικοποιηση των πάντων.
    λέτε οι πολιτικοί να τολμήσουν να πουνε την αλήθεια. μα μια ζωή ψέματα μας λέγανε οι πασοκοι και οι νεοδημοκράτες. Τι να περιμένουμε? και τώρα ψέματα μας λένε που μας υποσχεθήκανε να βγούμε από την κρίση μέσω του μνημονίου και όχι απλα δεν βγαίνουμε αλλα βυθιζόμαστε. η ανεργία αυξάνει, οι νεόι δεν έχουμε δουλεια. φεύγουμε κατα χιλιάδες στο εξωτερικό γιατί αυτοί η χώρα δεν μας δίνει τίποτα. Μόνο ανελαστική εργασία, μόνο απόγνωση και τίποτε αλλο. και γι αυτα δεν μιλάτε? έιστε συνένοχος. Θα το πω για άλλη μια φορά. Οι διανοουμενοι συγκρούονται και δεν τάσσονται στην ίδια πλευρά με τους τραπεζίτες. Ντροπή σας.
    για μένα όσο δεν ανοίγουνε τα κομματικά ταμεία του Πασοκ και της ΝΔ για να δούμε πόσα πήρανε από την Ζίμενς, τόσο θα αντιστρατεύομαι αυτό το σάπιο σύστημα εξουσίας που θέλετε με νύχια και δόντια να διατηρήσετε. Μήπως και χάσετε τα προνομιάκια σας.. και να είστε σίγουρος ότι αυτό το σύστημα που καποιοι καρπώθηκανε έναν πελώριο πλουτο θα το ανατρέψουμε οι υγιείς δυνάμεις. Η αναδιανομή πλούτου θα γίνει. αλλά προς τα κάτω όχι προς τα πάνω που θέλετε εσείς.
    law4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σε τέτοιες κρίσιμες ώρες που περνάει ο τόπος μας, ο δημόσιος λόγος γίνεται δύσκολο άθλημα. Από τη μια είναι δημοφιλής η ανέξοδη επιλογή να γίνει καταγγελτικός, αλλά κινδυνεύει να χάσει την επαφή με την πραγματικότητα, αν προσπαθήσει να γίνει παρηγορητικός και ενισχυτικός. Και όμως, πρέπει να αρθρωθεί λόγος.

    Από ολοένα και περισσότερους διατυπώνεται η άποψη πως η έξοδος από την οικονομική κρίση, στην οποία έχουμε βρεθεί, θα διευκολυνθεί αν συνοδεύεται από ριζική αλλαγή νοοτροπίας. Αλλαγή δηλαδή των στάσεών μας απέναντι στη ζωή και την κοινωνία. Οι ημέρες μας ευνοούν τους στοχασμούς μας σχετικά με αυτή την αλλαγή σελίδας.

    ... από σημερινό άρθρο του Ιερώνυμου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. law4, δεν ξέρεις τι σου γίνεται!
    Τι σχέση έχει ο Αρίστος Δοξιάδης με όλα αυτά που λες;
    Διάβασε πριν μιλήσεις για τον άνθρωπο που τόσο ανόητα λοιδορείς!
    Προφανώς είσαι πιτσιρικάς αλλά αυτό δεν σε απαλλάσσει από την υποχρέωση να μην πετάς ότι σου έρθει στο μυαλό. Μίλα με ντοκουμέντα γιατί ο Αρίστος είναι από τα καλύτερα μυαλά που έχουμε. (ελπίζω να το μπλέκεις με κάποιον άλλο...ελπίζω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι έλα την Τρίτη να τον ακούσεις στην Νομική, στην εκδήλωση του ιδρύματος Παπαγιαννάκη. Και μετά μιλάς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ισως το διατύπωσα λάθος. συγνώμη. σε καμία περίπτωση δεν λέω ότι είναι υπέυθυνος για αυτό που ζούμε. δεν ξέρω τίποτα για τον κύριο( είναι αυτός που έχει γράψει το βιβλίο για το θεώρημα Γλαντμπαχ? αν ναι τότε τον γνωρίζω ως προσωπικότητα). δεν το λοιδόρησα, απλά όσο τίμιος και αν είσαι όταν υπερασίζεσαι ένα σάπιο σύστημα, και συντάσσεσαι με αυτό τότε έχει μία ευθύνη. κάνω λάθος? ο Κύριος Δοξιάδης μπορεί να μην διαχειρίστηκε δημόσιο χρήμα, μπορεί να μην αποφάσισε αυτός για την Ολυμπιάδα, αλλά γιατι κάνει ομερτά σε όλα αυτά? εκτος και αν αυτα είναι ασήμαντα..για αυτόν.

    και πάλι συγνώμη για την επιθετικότητα μου. δεν μου αρέσει να μιλάω έτσι, αλλά νιώθω ότι μας κοροιδεύουνε χυδαία κάποιοι διανοουμενοι.
    law4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. γιώργο θα έρθω την τρίτη στη συζήτηση. και αν έχω το θάρρος ( είμαι ντροπαλός)μπορεί να του τα πως αυτά που είπα πριν.
    law4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. γιώργο αυτός είναι?

    http://www.youtube.com/watch?v=6HhNGU08KoE


    law4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @law4
    Αυτό που διαβάζω εγώ από το Τολμήστε! (όντως ο Αρίστος Δοξιάδης είναι μάλλον άριστος) είναι ότι όσους και να πιάσουμε, όσους και να κραμ΄σουμε στο Σύνταγμα, όσων τις περιουσίες δημεύσουμε (μετά τη χρεοκοπία θα χάσουν και την αξία τους!), το πιεστικό πρόβλημα της κρίσης παραμένει. Ο τόπος πρέπει να κυβερνηθεί. Κάποιος πρέπει να διαχειριστεί την κρίση (αποτελεσματικά, παρακαλώ). Το κείμενο ζητάει (σε δημοκρατία ζούμε, διάολε) να βρεθεί λύση διαχείρισης από αυτούς που η δημοκρατία τους έχει αναθέσει αυτό το ρόλο.
    Παρθενογενέσεις δεν γίνονται. Ακόμη και στο δράμα της Αργεντινής, τη λύση την έδωσε (όσο την έδωσε) περονιστής, από το επάρατο σύστημα. Βρείτε τον Βενιζέλο (το Λευτέρη) του σήμερα να μας οδηγήσει. Μέχρι τότε, ή αγανακτισμένος θα ψάχνεις μαγικές λύσεις ή θα ζητάς να κυβερνηθείς. Η διακυβέρνηση στην κρίση που ζούμε μας φέρνει αντιμέτωπους πολλούς με πολλούς. Με τη ΓΕΝΟΠ, την ΑΔΕΔΥ, τη ΓΣΕΕ, την ΟΜΕ-ΟΤΕ, την κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα, τους εφοριακούς και τους γιατρούς με το φακελλάκι, αλλά και τον ηλεκτρολόγο και τον υδραυλικό της γειτονιάς που μια ζωή στο αφορολόγητο τον έχουμε (γιατί μας συνέφερε όλους - όχι πια!), και δε συμμαζεύεται.
    Αυτά απαιτούν διαχείριση. Η καταγγελία, η μούτζα, η κρεμάλα και η επαναστατική ονείρωξη καλά είναι. Δεν φτάνουν όμως.
    Απλό ερώτημα: κάτω από ποιούς όρους δέχεσαι τα λεφτά του Μνημόνιο 2 (πάει πακέτο με την 5η δόση)? Αυτό πρέπει να το απαντήσεις σε δυο βδομάδες.
    Θα μου πεις, προλαβαίνουμε να πάρουμε τα χειμερινά ανάκτορα! Πάω πάσσο.

    Γιώργος Π

    ΥΓ. Απόστολος Δοξιάδης, Γκόλντμπαχ. Δεν ξέρω αν είναι οπαδός της Γκλάντμπαχ ή αν ενδιαφέρεται για μπάλα. Ο Αρίστος Δοξιάδης μου κάνει για Arsenal και ξερό ψωμί. Κανονιέρης, παιδί μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ναι, αυτός είναι law4. Θα τον ακούσεις και από κοντά την Τρίτη - ο Απόστολος επίσης είναι μια άλλη προσωπικότητα. Προσοχή στις κρίσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Γιώργο
    κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβουμε, ότι η μόνη χώρα από τις τρείς- Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία-, που έχει πιθανότητες να αποφύγει την χρεοκοπία, είναι η Ελλάδα. Οσο και αν αυτό ακούγεται παράξενο.
    Εχει τρία πλεονεκτήματα.
    1. Τον τουρισμό και την γεωργία, που έχουν πολλές δυνατότητες ανάπτυξης ακόμη
    2. Εχει ένα κράτος, με πολλές αδικαιολόγητες δαπάνες, που χωρούν νοικοκύρεμα.
    3. Εχει μεγάλη περιουσία, που μπορεί να την αξιοποιήσει, όχι για να πάρει κάποια λεφτά, αλλά για να προσελκύσει μέσω της πώλησής της, επενδύσεις, ώστε να έρθουν επενδύσεις.

    Το μόνο που πρέπει να κάνουμε, είναι να σταματήσουμε να ξοδεύουμε όλες τις δυνάμεις μας για να στηρίζουμε ένα τραπεζικό σύστημα που ρουφάει το αίμα μας, εκβιάζοντάς μας με την ασφάλεια των καταθέσεών μας. Ας το πουλήσουμε να αποκτήσουμε και ρευστότητα πέρα από το ξεφόρτωμα του βάρους, της αφερεγγυότητάς του.
    Για να τα κάνουμε αυτά πρέπει να πολεμήσουμε άγρια τον εθνικισμό και την κρατικίστικη ιδεολογία της μεταπολίτευσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μια φορά κι έναν καιρό, στα παλιά τα χρόνια, μέσα σε έναν αχυρώνα, τα ποντίκια ζούσαν φρικτό πρόβλημα.

    Ο γάτος που διαφέντευε το μέρος είχε ρημάξει τον ποντικοπληθυσμό.

    Τα καημένα τα αδύναμα πλασματάκια αποφάσισαν να κάνουν σύσκεψη των σοφών της φυλής για να βρουν μια λύση να απαλλαγούν από την τυραννία.

    Αφού βρεθήκαν οι σοφοί και είπαν πολλές έγκυρες κουβέντες και βαριές αλήθειες, διαπίστωσαν ότι υπάρχει αδιέξοδο. Τα ποντίκια του αχυρώνα κινδύνευαν με πλήρη αφανισμό και έπρεπε να εγκαταλείψουν τον αχυρώνα στην κυριαρχία του γάτου.

    Τότε, μέσα από το ακροατήριο πετάχτηκε κάποιος ζωηρός νέος και πρότεινε να κρεμάσουν οι ποντικοί ένα κουδουνάκι στον λαιμό του γάτου την ώρα που θα κοιμάται, έτσι ώστε να ειδοποιούνται έγκαιρα τα υποψήφια μεζεδάκια και να φεύγουν.



    Η πρόταση έγινε δεκτή με μεγάλο ενθουσιασμό και όλοι είδαν φως στην άκρη του τούνελ. Με τις ελπίδες αναπτερωμένες άρχισαν να συζητούν για τις καλλίτερες μέρες που θα έλθουν και όλοι πλημμύρησαν από ευτυχία.

    Τότε ένας μοναχικός ποντικομούρης που στεκόταν λίγο παράμερα έθεσε το ερώτημα για το ποιος εθελοντής θα κρεμάσει το κουδουνάκι στο γάτο, μιας και ο κίνδυνος να ξυπνήσει ο γάτος και να φάει τον γενναίο ποντικό ήταν αρκετά μεγάλος.

    Αμέσως έπεσε μεγάλη σιωπή. Καθένας κοίταζε τους υπόλοιπους με ελπίδα.

    Πέρασε πολλή ώρα σιωπής και αφού δεν εμφανίστηκε κανείς πρόθυμος, μάζεψαν όλοι ταπεινωμένοι τις ουρές τους και πήγαν να κλειστούν στις ποντικότρυπές τους.



    Κάποιος Αίσωπος, δούλος από την Θήβα, που τον δολοφόνησαν για την αθυροστομία του διηγήθηκε πρώτος το παραμυθάκι αυτό.

    Οι σημερινοί σοφοί της κοινωνίας μας δεν διαφέρουν και πολύ από τα ποντίκια του Αισώπου.

    Αφού προβληματίζεσαι τόσο πολύ για τα κοινά, σου συνιστώ να φέρνεις πιο συχνά στον νου σου το παραμυθάκι αυτό, διότι δεν βλέπω να διαπερνά την λογική σου τέτοια διάσταση σκέψης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU