Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2011

Όταν ο Θεός ευλόγησε τον gay


Η σχέση της Εκκλησίας με τους gay, τις λεσβίες και τις transexual είναι μια σχέση δύσκολη,   με αφοριστικές διαθέσεις.  Ειδικά, η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία βρήκε  κατά καιρούς, διάφορους τρόπους για να εκφράσει την δυσανεξία της απέναντι στην λεγόμενη «αρσενοκοιτία» που απαγορεύουν οι γραφές ή  χρησιμοποίησε δια στόματος του τέως αρχιεπίσκοπου Χριστόδουλου μια πιο λαϊκή έκφραση, το λεγόμενο «κουσούρι» όπως το ονόμαζε.
 Εντελώς διαφορετική και παντελώς άγνωστη στην Ελλάδα, είναι ωστόσο, η σημερινή πραγματικότητα στην Δύση. Σήμερα, υπάρχουν gay επίσκοποι, transsexual και λεσβίες ιερείς που δηλώνουν επίσημα την σεξουαλική τους προτίμηση. Βέβαια, υπάρχουν και μεγαλόσχημοι καθολικοί ιερείς,  που υποστηρίζουν επίσημα την παιδεραστία και συμμετέχουν σε νόμιμες Ενώσεις στην Ολλανδία!
Εν τω μεταξύ, τα βέλη Ευρωπαϊκών αλλά κυρίως Αμερικανικών εφημερίδων, στρέφονται πλέον ευθέως κατά του Βατικανού, αλλά και του ίδιου του Πάπα, καθώς έρχονται συνεχώς στο φως όλο και περισσότερες περιπτώσεις σεξουαλικών κακοποιήσεων στους κόλπους της καθολικής εκκλησίας, που αντιδρά σπασμωδικά μέχρι και κατά των New York Times. Ενδεικτικό είναι, πως για πρώτη χρονιά φέτος, η Διεθνής Αμνηστία, που υπερασπίζεται τα ατομικά δικαιώματα σε 157 χώρες, περιλαμβάνει το Βατικανό στην λίστα των κρατών που ενέχονται σε τέτοια αδικήματα.. Γνωρίζουμε ότι το θέμα είναι δύσκολο, προκλητικό, εύκολο για παρερμηνείες. Ωστόσο οι νέες, ραγδαίες εξελίξεις στους κόλπους της Δυτικής Εκκλησίας αξίζει πράγματι, να καταγραφούν ανεξάρτητα αν κάποιοι τις θεωρήσουν ως Σόδομα και Γόμορρα ή άλλοι τις βρουν επαναστατικές!

της Βασιλίκας Σαριλάκη*

"Θάρρος να αγαπήσεις" (Courage to love). Έτσι λέγεται το βιβλίο που έγραψαν το 1997, δύο ομοφυλόφιλοι ιερείς, οι Will Leckie και Barry Stopfel, που περιγράφουν τους αγώνες που έδωσαν, σαν ζευγάρι, μέσα στην Εκκλησία τους, την Επισκοπική Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο Maplewood του New Jersey (ΗΠΑ).
Κάποιος συντηρητικός επίσκοπος ζήτησε να αποχωρήσουν από την ιεροσύνη, αλλά μετά από κάποιο εκκλησιαστικό δικαστήριο που συνήλθε, η ομοφυλοφιλία θεωρήθηκε ότι δεν αποτελεί κανένα απολύτως κώλυμα για το λειτούργημα της ιεροσύνης, το θέμα έκλεισε υπέρ των δύο ομοφυλόφιλων ιερέων, οι οποίοι κρίθηκαν ελεύθεροι να συνεχίσουν να εξασκούν τα ποιμαντικά τους καθήκοντα. Η απόφαση αυτή δημιούργησε χιονοστιβάδα εξελίξεων. Τα παραδείγματα πολλά.
Χρόνο με το χρόνο, μέσα στους κόλπους των διαφόρων εκκλησιών, η ομοφυλοφιλία εδραιώνεται επίσημα. Ενδεικτικό είναι, πως τον Ιούλιο του 2008 στην συνάντηση 650 επισκόπων στον καθεδρικό του Cantembury, που γίνεται κάθε 10 χρόνια στην Αγγλία, πάνω από 7 οργανώσεις λεσβιών, gay, transsexual και bisexual παρευρέθησαν για να εξασφαλίσουν την ισότιμη συμμετοχή των «ιδιαίτερων ιερέων» στην αγγλικανική εκκλησία.
 Πέτρα του σκανδάλου ήταν αν θα παρευρεθεί ή όχι στην συνάντηση ο γνωστός αιδεσιμότατος Gene Robinson, ο οποίος εκλέχτηκε το 2004 πρώτος gay επίσκοπος της Επισκοπικής Εκκλησίας του  New Hampshire των ΗΠΑ, από την Σύνοδο της Μινεάπολης. Ο 62χρονος τότε Robinson, πατέρας δύο παιδιών, ζει έχοντας ομοφυλοφιλική σχέση τα τελευταία 13 χρόνια, αφoυ εγκατέλειψε τη πιστή του η σύζυγο, όταν, γιατί όπως λέει ο ίδιος "τον κάλεσε ο Θεός για να κάνει γνωστό σε όλους ότι είναι ομοφυλόφιλος". "Ο Θεός είναι υπομονετικός και καλός, ισχυρίζεται ο Robinson. Εάν αναγνωρίζουμε την ανάγκη μας για τον Θεό, η αμαρτία μας συγχωρείται, και ενδυναμωνόμαστε για να αγαπήσουμε τον κόσμο στο όνομά Του--σαν άτομα, σαν αδελφοί και αδελφές στο σώμα Χριστού…», δηλώνει στην βιογραφία του.


Μα σε πόσους τελικά μιλάει ο Θεός καθημερινά;
" Στο τέλος, φυσικά", προσθέτει, "ο Ιησούς Χριστός μας προκαλεί να τον δεχθούμε στον Λόγο Του, για να δεχτούμε το μεγάλο πλεονέκτημα της αγάπης που μας δίνει, για να γίνουμε τα παιδιά του Θεού που για αυτό δημιουργηθήκαμε, και για να τον υπηρετήσουμε καλύτερα όσο και αν κοστίσει αυτό. Απάντησα στην κλήση του Θεού για να κάνω γνωστό ότι είμαι ομοφυλόφιλος".


"Η σύζυγος και εγώ", συνεχίζει ο Robinson "προκειμένου να κρατηθεί ο γαμήλιος όρκος του να τιμά ο ένας τον άλλον στο όνομα του Θεού", λάβαμε την απόφαση να αφήσουμε ελεύθερο ο ο ένας τον άλλο.
Ένας άλλος επίσκοπος στο St. Paul Newman Center δήλωσε στην τηλεόραση ότι είναι ομοφυλόφιλος. Ο  αιδεσιμότατος Geoffrey Farrow δήλωσε πως όταν ήταν μικρός παρακαλούσε τον Θεό να τον κάνει κανονικό-όπως λέει- αλλά ο Θεός δεν τον άκουσε γιατί αν τον έκανε κανονικό θα τον έκανε κάποιον άλλο..».
Λεσβίες ιερείς
Η ιστορία με τις λεσβίες ιερείς ξεκίνησε με μία κληρικό από την Αγγλικανική Εκκλησία των ΗΠΑ. Είναι η αιδεσιμοτάτη Bonnie Perry, που έθεσε υποψηφιότητα ως η πρώτη λεσβία επίσκοπος, προκαλώντας σάλο μεταξύ των λεγόμενων "συντηρητικών" κύκλων της εκκλησίας. Η δεσποινίς Perry, (φωτο), είναι ιερέας στην Επισκοπική Εκκλησία των Αγίων Πάντων, (All Saints' Episcopal Church), στο Σικάγο των ΗΠΑ, από το 1992. Η επί 23 χρόνια φίλη της, Susan Harlow, είναι καθηγήτρια της θρησκευτικής εκπαίδευσης στο θεολογικό σχολείο Meadville, στο κοντινό Lombard και είναι διάκονος στην ενωμένη εκκλησία Χριστού (United Church of Christ) και φέτος θα παντρευτούν.. Η Perry είναι μια πολύ δραστήρια κληρικός, αφού φροντίζει πληθώρα παιδιών και μεριμνά για την διατροφή 350 άπορων ατόμων της περιοχής της.
Ο Richard Kirker, γενικός γραμματέας του λεσβιακού και ομοφυλοφιλικού χριστιανικού Κινήματος στη Μεγάλη Βρετανία, χαιρέτισε την είδηση του διορισμού της Perry, λέγοντας : «Ενισχύεται η αξιοπιστία της αμερικανικής εκκλησίας το ότι δεν βάζει κανέναν φραγμό στους ανθρώπους που θέλουν να γίνουν ιερείς, εξαιτίας της σεξουαλικότητά τους»..
Πριν από μερικά χρόνια, στην Νορβηγία, μία γυναίκα επίσκοπος, η Rosamarie Koehn, αψήφησε την εκκλησιαστική απαγόρευση και έχρισε ιερέα μία λεσβία (την 40χρονη Σίρι Σούντε) μολονότι  η τελευταία παρέβη υπόσχεση που της είχε δώσει και νυμφεύθηκε την ερωμένη της. Το ίδιο έκανε το 2005 η ιερέας  Gaston, που παντρεύτηκε τη σύντροφό της Elaine που συζούσαν επί 16 χρόνια.                                                                                                            
Η προοδευτική Νορβηγή επίσκοπος, Rosamarie Koehn έδωσε μάλιστα συνέντευξη Τύπου, στην οποία κάλεσε τη Λουθηρανική Εκκλησία, ( την κρατική εκκλησία της Νορβηγίας) , να υιοθετήσει μια πιο ανεκτική στάση απέναντι στους ομοφυλόφιλους, επιτρέποντας τους  να αναλαμβάνουν ιερατικά καθήκοντα. Οι παραινέσεις, φαίνεται πως έπιασαν τόπο, αφού το 2009 η λουθηρανική εκκλησία της Σουηδίας έχρισε επίσημα την λεσβία  Eva Brunne (φωτο επάνω) ως επίσκοπο Στοκχόλμης μετά από ψηφοφορία.                                                                   
Στο τέλος του 2009 άλλη μια ανοιχτά λεσβία χρίστηκε επίσκοπος της Επισκοπικής Εκκλησίας, στο Los Angeles. Πρόκειται για την Mary Glasspool.

Βέβαια δεν ήσαν όλες οι λεσβίες ιερείς τυχερές. Η ικανή, όπως παραδέχτηκαν πολλοί ιερέας Ali Wurm (φωτο) αναγκάστηκε να παραιτηθεί μετά από κατηγορίες για την σεξουαλικότητά της, από την αγγλικανική εκκλησία. Ωστόσο, η τάση είναι να σπάσει κι αυτό το  «ταμπού».
Αιδεσιμότατη transexual
Προφανώς, εφόσον η ομοφυλοφιλία δεν ενοχλεί τον Θεό, σύμφωνα με κάποιους, είναι φυσικό πως ούτε η εγχείρηση αλλαγής φύλου τον ενοχλεί… Έτσι, τον Δεκέμβριο του 2000, περίπου 100 άνθρωποι παρευρέθηκαν στην λειτουργία της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Αγίου Φιλίππου, (St Philip) στο Άνω Stratton, στο Swindon του Wiltshire της Μ. Βρετανίας προκειμένου να υποδεχθούν την αιδεσιμότατη Carol Stone, που ήταν προηγουμένως γνωστή στην κοινότητά της ως ο αιδεσιμότατος Peter...                                                          Την ώρα που οι δεκάδες ενορίτες την επευφημούσαν, ένας αστυνομικός συνόδευσε έξω από την εκκλησία μία ηλικιωμένη γυναίκα που εξέφρασε την αντίθεσή της.. Η κα Stone, που ως κος Stone, έχει παντρευτεί δύο φορές και έχει μια κόρη, ήταν ντυμένη με το πορφυρό της ράσο και φορούσε ένα ζευγάρι χρυσά σκουλαρίκια.
 Σύγκρινε την θριαμβευτική επιστροφή της, με μια σκηνή από τις κλασσικές παιδικές ιστορίες του Γουίνι το αρκουδάκι. Μετά από την λειτουργία, οι ενορίτες μίλησαν για τα συναισθήματά τους προς τον εφημέριο. Ο Michael Ennis, 71 ετών, είπε: «Έχει δείξει πολύ θάρρος... Δεν πιστεύω ότι οι άνθρωποι εδώ θα την αφήσουν ποτέ να φύγει. Ένα άτομο δεν αλλάζει - οι δυνατότητές του δεν αλλάζουν. Πιστεύω ότι η λειτουργία πήγε πολύ καλά.» Η κα Stone ξόδεψε αρκετό χρόνο κουβεντιάζοντας με την κοινότητά της μετά από την λειτουργία. Είπε: «Δεν πίστευα ποτέ ότι θα ήμουν σε θέση να επιστρέψω… Πιστεύω ότι ο Θεός έχει για μένα ακόμα έργο να εργασθώ. Μέσα μου υπάρχει βαθιά ειρήνη και μια πληρότητα που δεν είχα ποτέ πριν"...        
Αντίστροφη πορεία διάλεξε μία πάστορας της Μεθοδιστικής Εκκλησίας του Αγίου Ιωάννη (St.John) στην Βαλτιμόρη των ΗΠΑ, η Ann Gordon η οποία, μετά από εγχείρηση αλλαγής φύλου, μετατράπηκε σε Phoenix ( = Φοίνικας) Gordon. (αρσενικό). Δεκαετίες πριν, η κοινότητα του (της) Gordon, είχε γίνει η πρώτη που υπερασπίστηκε την πλήρη συμμετοχή των ανθρώπων μέσα στην εκκλησία, ανεξάρτητα από τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό.  Ο Phoenix, (στην φωτο δίνει κοινωνία) επέλεξε για το νέο όνομά του, το μυθικό κτήνος (Φοίνιξ), ως σύμβολο της αναγέννησής του. …
Ο Phoenix (δεξιά) έπρεπε να αναγνωρίσει τελικά και να δεχτεί ότι γεννήθηκε ως γυναίκα αλλά όμως δεν ταίριαξε με την αρσενική του ταυτότητα, την οποία, όπως λέει, θεωρεί ότι ο Θεός του είχε δώσει…
Ο Phoenix αισθάνθηκε την κλήση στη χειροτονία και μπήκε στο θεολογικό σχολή Wesley της Ουάσιγκτον το
1986. Διορίστηκε σε διάφορες κοινότητες στη Μέρυλαντ προτού να τοποθετηθεί υπεύθυνος στο ST John το 2002.                                                    
«Δεν πιστεύω στις συμπτώσεις. Πρέπει να ήταν θεία επέμβαση».. λέει…Όταν αποφάσισε να ακολουθήσει τη χειρουργική επέμβαση και την επεξεργασία ορμονών πέρυσι, το είπε στα μέλη χωριστά και έπειτα στις μεγαλύτερες ομάδες. «Υπέθεσα ότι δεν θα ήταν πρόβλημα στο ST John, και πράγματι δεν ήταν,» δήλωσε.
Τον περασμένο μήνα, τα μέλη της εκκλησίας βάδισαν στην παρέλαση των ομοφυλόφιλων της πόλης με κεντρικό τους σύνθημα «αυτή δεν είναι η εκκλησία του μπαμπά σας»….ΟΧΙ, αυτή είναι η δικιά σας "εκκλησία"..
Ολλανδός καθολικός ιερέας υποστηρίζει δημόσια την παιδεραστία
Η είδηση δημοσιεύτηκε στις 21/5/2011 στην έγκυρη εφημερίδα Huffington Post.
Ένας καθολικός ιερέας, του Σαλεσιανού τάγματος στο Άμστερνταμ κατηγορείται πως προωθούσε ομάδα παιδεραστών με πλήρη γνώση του επικεφαλής του τάγματος!
Ο επικεφαλής του τάγματος  Herman Spronck,  επιβεβαίωσε σε δήλωσή του ότι ο ιερέας, – ταυτοποιημένος από το  RTL Nieuws ως 73χρονος "Πατήρ Van B." – υπηρέτησε ως επικεφαλής του οργανισμού "Martijn," που κάνει καμπάνια προκειμένου να λήξει η απαγόρευση του σεξ ανάμεσα σε ενήλικες και παιδιά!. http://www.martijn.org/page.php?id=200000
Η ομάδα παρότι έχει κατακριθεί δεν είναι παράνομη συνεχίζει να λειτουργεί.. «Βέβαια, εμείς, το απορρίπτουμε και αποστασιοποιούμεθα από αυτήν την προσωπική στάση» πρόσθεσε ο Spronck . Παρ’ όλα αυτά, ο ανώτερός του στο τάγμα στο Βέλγιο δήλωσε, ότι θα γίνουν έρευνες και για τους 2 άνδρες καθώς και οι δύο ιερείς δήλωσαν ευθέως στο κανάλι RTL Nieuws ότι τέτοιου είδους σχέσεις δεν είναι πάντοτε βλαβερές!
"Η κοινωνία πιστεύει πως αυτές οι σχέσεις είναι βλαβερές. Διαφωνώ» είπε ο Πατήρ Van B... Υπηρέτησε επικεφαλής της ομάδας Martijn's από το 2008 ως το 2010, όταν ο ιδρυτής της ομάδας συνελήφθη για κατοχή υλικού παιδικής πορνογραφίας. Ο Πατήρ Van B. είπε στο RTL ότι παραμένει μέλος της Martijn και τώρα έχει αποσυρθεί σε ένα σπίτι στην ανατολική Ολλανδία.
Σε μια δεύτερη συνέντευξη στο RTL ο επικεφαλής του τάγματος,Spronck παραδέχτηκε ότι γνώριζε την παιδοφιλία του Van B. και την συμμετοχή του στο Martijn, όπως επίσης και δύο περιστατικά στα οποία ο ιερέας είχε συλληφθεί για επιδειξιομανία σε παιδιά. Αλλά «σκέφθηκε» πως αυτά, δεν ήταν αρκετά για να τον απομακρύνει..
«Δεν υπήρχε σοβαρό ηθικό παράπτωμα» ..συνέχισε.. ο Spronck. Και προσέθεσε: «Οι σεξουαλικές σχέσεις ενήλικα-παιδιού δεν είναι απαραιτήτως βλαβερές, συμπεριλαμβανομένων παιδιών ηλικίας 12 ετών». Έκτοτε ο Spronck κι ο οργανισμός του δεν απαντούν στα τηλεφωνήματα των δημοσιογράφων. Σύμφωνα με το website του, το Σαλεσιανό τάγμα που διοικεί έχει 14 υπαλλήλους, 400 εθελοντές και διατείνεται πως βοηθά φτωχά παιδιά.
Ο εκπρόσωπος της Ολλανδικής καθολικής εκκλησίας Pieter Kohnen δήλωσε πως ακόμη και μετά τα σκάνδαλα σεξουαλικής κακοποίησης που πλήττουν παγκοσμίως την εκκλησία, η περίπτωση αυτή είναι «απίστευτη» και πως η εκκλησία απορρίπτει κατηγορηματικά την παιδεραστία. Προσέθεσε, πως εάν ο υπεύθυνος Claes δεν δράσει άμεσα να επιλύσει το θέμα ηγεσίας του Ολλανδικού Σαλεσιανού τάγματος τότε θα επιληφθεί η Ρώμη. Στις 27 Μαίου ο Spronck αποπέμγθηκε από την ηγεσία του τάγματος.
Το κανάλι RTL έκανε ρεπορτάζ με τις κινήσεις του Van B. αναλυτικά για 2 δεκαετίες ενώ χιλιάδες περιπτώσεις σεξουαλικής κακοποίησης από Ολλανδούς ιερείς ερευνώνται τώρα, από μια ανεξάρτητη,-πλην εκκλησιαστική αρχή- στην Ολλανδία. Η Ολλανδική εκκλησία , που έχει πάνω από 4 εκ. μέλη, αποφάσισε να εξετάσει όλες τις υποθέσεις από το 1945, μετά από την ανάλογη χιονοστιβάδα υποθέσεων που αποκαλύφτηκαν στην γειτονική της Γερμανία πέρσι. Ο επικεφαλής Wim Deetman δήλωσε πως υπάρχουν πάνω από 1000 ύποπτοι για άσκηση σεξουαλικής κακοποίησης αλλά το έχουν παραδεχθεί μόνον οι 6, ενώ πολλά αδικήματα είναι πολύ παλαιά και έχουν παραγραφεί.
Εν τω μεταξύ, τα βέλη Ευρωπαϊκών αλλά κυρίως Αμερικανικών εφημερίδων, στρέφονται πλέον ευθέως κατά του Βατικανού, αλλά και του ίδιου του Πάπα, καθώς μέρα με την μέρα έρχονται στο φως όλο και περισσότερες περιπτώσεις σεξουαλικών κακοποιήσεων στους κόλπους της καθολικής εκκλησίας, που αντιδρά σπασμωδικά μέχρι και κατά των New York Times, ενώ για πρώτη χρονιά φέτος, η Διεθνής Αμνηστία, που υπερασπίζεται τα ατομικά δικαιώματα σε 157 χώρες, περιλαμβάνει το Βατικανό στην λίστα των κρατών που ενέχονται σε τέτοια αδικήματα.
Έχει βλέπεις, ο καιρός γυρίσματα..


*η Βασιλίκα Σαριλάκη είναι δημοσιογράφος και ιστορικός τέχνης 

10 σχόλια:

  1. Η υποκρισία στις θρησκευτικές σέκτες παγκοσμίως είναι κανόνας. Πουλούν ελπίδα, δήθεν ηθική (αυτό είναι το καρότο) και άφθονο φόβο του εκδικητικού Μεγάλου Αρσενικού Δημιουργού.
    Στην ορθόδοξη εκκλησία (την μόνη που χρηματοδοτούν υποχρεωτικά οι φορολογούμενοι) η υποκρισία αυτή δεν έχει όρια: οι γυναίκες δεν θεωρούνται αρκετά "καθαρές" για να ασκήσουν καθήκοντα ιερέων, αντίθετα θεωρούνται φύση ανήθικες γι αυτό και δεν τους επιτρέπεται η είσοδος στο Άγιον Όρος όπου όμως ανθεί η αντρική ομοφυλοφιλία ...η οποία επισήμως καταδικάζεται μετά βδελυγμίας!
    Η ελληνική περίπτωση -την οποία μέσα στην κρίση προστατεύει ο Βενιζέλος- απηχεί έναν υπαρκτό ευρωπαϊκό μεσαίωνα και είναι τουλάχιστον θέμα κοινωνιολογικής ανάλυσης το πως μέσα σε μια δραματική κρίση παραμένει ακόμη σε συνταγματική προστασία με το εφεύρημα της επικρατούσας θρησκείας με αποτέλεσμα τον υποχρεωτικό επίσημο προσηλυτισμό μέσα από τα σχολεία υπερ του συγκεκριμένου δόγματος.
    Πως μπορεί να γίνει οποιαδήποτε μεταρρύθμιση στην Παιδεία χωρίς την κατάργηση του δικαιώματος προσηλυτισμού που διατηρεί επίσημα μια συγκεκριμένη θρησκευτική ομάδα;
    Πως μπορεί ένας νέος ή μια νέα να αναπτυχθούν φυσιολογικά όταν τους γίνεται πλύση εγκεφάλου από τα πιο τρυφερά τους χρόνια;
    Πως γίνεται να αναδειχτεί ο Πολίτης όταν η Βουλή δίνει όρκο όχι στην συνείδηση αλλά στην εκκλησία που πνίγεται στην διαφθορά και την υποκρισία και δεν εγγυάται καν τα στοιχειώδη δικαιώματα των ίδιων των μελών της;
    Χωρισμός Εκκλησίας και Κράτους τώρα. Υποχρεωτικός εκδημοκρατισμός της εκκλησίας για να έχει άδεια λειτουργίας, κανονική φορολόγηση των εσόδων της, μισθοδοσία από την ίδια των ιδιωτικών της υπαλλήλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Gay agenda + Ομοφυλοφιλία & Ορθοδοξία

    http://o-nekros.blogspot.com/2011/07/gay-agenda.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Εκκλησία λόγω της μη κοσμικής (non secular) φύσης του ελληνικού κράτους είναι μία από τις ισχυρότερες οντότητες στην ελληνική οικονομία, χρεώνει απευθείας τον κρατικό προϋπολογισμό για την συντήρηση και ανάπτυξή της ενώ καρπώνεται η ίδια τα κέρδη της, απολαμβάνοντας τεράστιες εξαιρέσεις από σχετικά με τη φορολόγηση.

    Λόγω της έλλειψης Κτηματολογίου στην Ελλάδα, η Εκκλησία διεκδικεί με τίτλους πριν την ίδρυση του σύγχρονου Ελληνικού Κράτους το 1/4 περίπου της ελληνικής επικράτειας, ενώ το ακριβές μέγεθος του πλούτου της δεν φαίνεται να το γνωρίζει ούτε καν η ίδια, αφού αυτός μοιράζεται σε περίπου 13.000 δικά της Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (82 μητροπόλεις, 491 μονές, 7.790 ναούς και περίπου 4.500 ιδρύματα, γηροκομεία, σχολεία, κ.ά.) από τα οποία το κάθε ένα έχει την δική του αυτοτελή διαχείριση.

    Έως τώρα η Εκκλησία αναπτύσσει τις οικονομικές της δραστηριότητες δίχως να πληρώνει φόρους, βασισμένη σε μια ακολουθία νόμων.

    Με τον νόμο 2459/1997 το ελληνικό κράτος αποποιήθηκε τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας που όφειλε η Εκκλησία.

    Το 2003 το ελληνικό κράτος δέχθηκε να πληρώνει από τον κρατικό προϋπολογισμό το 25% των εισφορών του ταμείου ασφάλισης των κληρικών

    Με τον νόμο 3220/2004 καταργήθηκε η φορολόγηση με 35% των «δηλούμενων» (δηλαδή όσων παρουσίαζαν, αφού δεν υπήρχε έλεγχος) ακαθάριστων εσόδων των ναών. Ο φόρος (25% αρχικά που το 1968 αυξήθηκε σε 35%) είχε καθιερωθεί πριν από δεκαετίες, όταν το κράτος είχε αναλάβει να πληρώνει κατευθείαν από τον κρατικό προϋπολογισμό τους μισθούς όλου του ανθρωπίνου δυναμικού της Εκκλησίας (κατά έναν πρόσφατο δημοσιογραφικό υπολογισμό το συνολικό ετήσιο κόστος αυτών των μισθών ξεπερνάει τα 270.000.000 ευρώ).

    Με τον νόμο 3296/2004 μηδενίστηκε ο ετήσιος φόρος που όφειλε η Εκκλησία για τα εισοδήματά της από εκμίσθωση των πάμπολλων ακινήτων τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Με τον νόμο 3247/2005 εξαιρέθηκαν οι ναοί και τα μοναστήρια από τον «φόρο αυτόματου υπερτιμήματος» και το «τέλος συναλλαγής».

    Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ενσωμάτωσε στο ήδη από τότε ελλειμματικό ταμείο δημοσίων υπαλλήλων (Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων, ΤΠΔΥ) το ταμείο ασφάλισης κληρικών («Ταμείο Προνοίας Ορθοδόξου Εφημεριακού Κλήρου Ελλάδος», ΤΠΟΕΚΕ), μόνο όμως προς τις υποχρεώσεις του (Από τον τύπο ήρθε η πληροφορία ότι από τους 7.000 δικαιούχους του ΤΠΟΕΚΕ οι μισοί είχαν ήδη θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης!), αφού ένα σεβαστό τμήμα της ακίνητης περιουσίας του παρέμεινε στην ιδιοκτησία της Εκκλησίας και συγκεκριμένα της Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

    Ακόμα και στο τελευταίο φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προβλέπει συντελεστή φόρου για δωρεές σε ύψος μόλις 0,1% για χρηματικά ποσά και 0,5% για περιουσιακά στοιχεία (ενώ στην αρχή η κυβέρνηση είχε εξαγγείλει 10% και 5% αντίστοιχα), ενώ για κέρδη από εκμίσθωση ακινήτων προβλέπεται φόρος μόλις 20%, την ώρα που για τους υπόλοιπους φορολογούμενους ισχύει συντελεστής φόρου 40%. Και αυτός όμως ο ήδη μικρός φόρος 20% μειώθηκε ακόμη περισσότερο μετά από πιέσεις της Εκκλησίας προς την κυβέρνηση, καταλήγοντας να χορηγείται έκπτωση μέχρι και 50% για τις «δαπάνες» του κάθε ενός από τα εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα.

    Φανερό είναι ότι το καθεστώς φοροαπαλλαγών της Εκκλησίας εξαιτίας του μεγάλου μεγέθους της περιουσίας και κερδοφορίας της προκαλεί ισόποσα μεγάλο πρόβλημα στα ήδη προβληματικά δημόσια έσοδα του Ελληνικού Κράτους, όπως επίσης αποτελούν πρόβλημα το υπερβολικό μέγεθος των ετήσιων κρατικών επιχορηγήσεων στα μοναστήρια του Αγίου Όρους και η αδιαφανής διακίνηση τεράστιων κονδυλίων μέσω υποτιθέμενων «μη κυβερνητικών οργανώσεων» που ελέγχει η Εκκλησία.

    Ενδεικτικά αναφέρεται ότι την περίοδο 2002 - 2004 δόθηκαν από τα κρατικά ταμεία και την Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας του υπ. Εξωτερικών στην οργάνωση της εκκλησίας «Αλληλεγγύη» περίπου 7.100.000 ευρώ, δηλαδή το 65% όλων των κονδυλίων από εθνικά προγράμματα που δίνονταν σε μη κυβερνητικές οργανώσεις. Η εν λόγω μη κυβερνητική οργάνωση, που διαχειρίστηκε 60.000.000 ευρώ μέχρι το 2008 και τελικά παρέδωσε έλλειμμα 14.000.000 ευρώ, καθώς και χρέη 4.000.000 ευρώ σε δύο τράπεζες από τις οποίες πήρε δάνεια, άλλαξε τώρα το όνομά της σε «Μη Κυβερνητικός Οργανισμός Φιλανθρωπίας Αλληλεγγύης και Αειφόρου Ανάπτυξης», ΑΦΦΕΣ με σκοπό να συγχωνευθεί με την αναπτυξιακή εταιρεία της εκκλησίας «ΣΥΜΕΑΝ»!

    Μετά από τα παραπάνω είναι νομίζουμε ολοφάνερο πως είναι πια ώρα για ΑΜΕΣΕΣ νομοθετικές αλλαγές για κανονική φορολόγηση της Εκκλησίας, ειδικά τώρα σε αυτές τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που αντιμετωπίζουμε ως χώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Από το μπλογκ http://laikotita.blogspot.com/2010/05/blog-post_19.html
    με τίτλο "Το απαράδεκτο καθεστώς μη-φορολόγησης που απολαμβάνειη εκκλησία στην Ελλάδα"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στη σέκτα του Σωτήρος (http://www.sporeas.com/poioi_einai_iereis..PDF) διαβάζουμε:

    Οι εν ενεργεία ιερείς μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ελλάδα, είναι περίπου 10.000
    άτομα. Περίπου 4.000 ιερείς αξιωματούχοι. Οι επίσκοποι είναι περίπου 120, μαζί με τους
    βοηθούς επισκόπους, εν ενεργεία και συνταξιούχοι. Σ’ αυτούς πρέπει να προστεθούν οι
    λαϊκοί θεολόγοι, περίπου 1.500, και οι Πανεπιστημιακοί θεολόγοι, περίπου 300, οι οποίοι
    διδάσκουν στα σχολεία και στα Πανεπιστήμια και ενισχύουν το παπαδικό σύστημα. Όσοι
    αναφέραμε μέχρι τώρα, πληρώνονται ως δημόσιοι υπάλληλοι. Οι λαϊκοί ιεροκήρυκες είναι
    περίπου 4.000, οι οποίοι εργάζονται εθελοντικά. Οι ιεροψάλτες είναι περίπου 3.000. Είναι
    και αυτοί κανονικοί μισθωτοί υπάλληλοι. Έχουν και τα «τυχερά». Οι μοναχοί είναι περίπου
    2.500, οι οποίοι έχουν έσοδα από την ενοικίαση της μοναστηριακής περιουσίας και ένα
    μέρος από τα έσοδα των πανηγυριών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "ο Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου Αρχιμανδρίτης κ. Μάρκος Βασιλάκης απέστειλε εγκύκλιο σημείωμα σε όλες τις Μητροπόλεις ζητώντας έως την Παρασκευή να αποστείλουν στατιστικά στοιχεία στις υπηρεσίες της Μονής Πετράκη με τα εξής ερωτήματα:

    - «Πόσοι κληρικοί διακονούν εις την Θεόσωστον Επαρχίαν υμών;

    - Πόσοι κληρικοί συνταξιοδοτήθηκαν κατά το έτος 2010;

    - Πόσοι συνταξιούχοι κληρικοί καλύπτουν εφημεριακά κενά;

    - Πόσους νέους διορισμούς (ήτοι διακόνων) επραγματοποιήσατε κατά τα έτη 2009 και το 2010;

    - Πόσους υποψηφίους προς χειροτονίαν εις διακόνους δια το έτος 2011 διαθέτετε;»

    Η Ιερά Σύνοδος συγκεντρώνει τα στοιχεία, ώστε κατά τον διάλογο στον οποίο θα προσέλθει με τα κυβερνητικά στελέχη, να μπορεί να αποδείξει ότι αν εφαρμοστεί ο κανόνας του 1/5 και στην Εκκλησία οι ναοί και οι υπηρεσίες της θα μείνουν χωρίς λειτουργούς και προσωπικό."

    Με λίγα λόγια ούτε το κράτος ούτε οι ίδιοι δεν γνωρίζουν πόσοι είναι οι ιερείς, ψάλτες, κλπ δημόσοι υπάλληλοι ...αλλά πληρώνονται κανονικά! Μικροποσά κατά τον προστάτη τους Βενιζέλο. Δηλαδή, πόσα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κι ένα τελευταίο:"Με βάση τα στοιχεία του φετινού κρατικού προϋπολογισμού για τη μισθοδοσία αρχιερέων και κληρικών θα διατεθούν 232.200.000 ευρώ."
    από http://www.trikala.net/news/ellada/2011/06/12/psalidi-stoys-misthoys-ton-klirikon

    Συγνώμη αν κούρασα αλλά αυτά είναι τα "μικροποσά" που χαρίζει το κράτος στην πάμπλουτη εκκλησία. Βάλτε και την ανύπαρκτη φορολόγηση και βρισκόμαστε στο σκάνδαλο του αιώνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Νομίζω Πολίτη είναι φανερό ότι πάμε σε εκλογές το Φθινόπωρο. Κι ο Βενιζέλος χρειάζεται την στήριξη της εκκλησίας. Έτσι δουλεύει το πελατειακό σύστημα: με αμοιβαίες εκδουλεύσεις. Αυτό το σύστημα πρέπει να ανατραπεί - και η καρδιά του είναι οι διορισμοί έναντι ψήφου (σήμερα απαγορεύεται από τους δανειστές...): άρα μένει η υπεράσπιση των κάστρων του ώστε να παραμείνει δυνατό. Η εκκλησία είναι το ένα, οι ΔΕΚΟ είναι το άλλο (όσες περισωθούν), οι εξοπλισμοί είναι το τρίτο, η δικαιοσύνη είναι το τέταρτο. Αν δεις μεταρρυθμίσεις σε αυτά - και κυρίως στην εκκλησία - γράψε μου. Το έχει αναλάβει προσωπικά ο Μπέννυ γιατί ο προηγούμενος είχε παρεκλίνει από τον σωστό δρόμο και σκεφτόταν να βάλει λίγο χέρι και στην εκκλησιαστική περιουσία και να μειώσει την μισθοδοσία των παπάδων κατά 50%, άκουσον άκουσον...
    Πως μετά θα είναι ήσυχοι οι άνθρωποι να καταπατούν τα δικαιώματα των γυναικών και των σεξουαλικών μειονοτήτων, να ξεπουλούν γη που δεν τους ανήκει και να εισπράττουν, εισπράττουν, εισπράττουν μοιράζοντας κάνα νουνου που και που;
    Και μετά λένε θεοκρατία το Ιράν...

    By the way: καμιά ανακοίνωση για το θέμα θα βγάλει η αριστερά της ευθύνης ή προετοιμάζεται κι αυτή για τις εκλογές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κατ΄αρχήν οφείλω να ευχαριστήσω σαν αναγνώστης τον Πολίτη, με τα σχολιά του μου έδωσε ποιό ολοκληρωμένη εικόνα από αυτήν που είχα.
    Την ιστορία με τον Ρασπούτιν και τον καθοριστικό ρόλο του, στην πολιτική της Ρώσικης Τσαρικής αυτοκρατορίας λίγο πολύ όλοι τον ξέρουμε.
    Το σενάριο που ακολουθούν αυτά τα αρπακτικά που εκμεταλλεύονται τον ανθρώπινο πόνο είναι γνωστό.
    Αλλά η πολιτεία ποτέ δεν ασχολήθηκε.
    Γι'αυτό αλωνίζουν ανενόχλητα στα νοσοκομεία, γηροκομεία και στα μοναχικά ηλικιωμένα άτομα.
    Την περιουσία τους έχουν βάλει στο μάτι και μόνο αυτή.
    Συμμετοχή για τον ολοκλήρωση της αρπαγής έχουν συμβολαιογράφοι, δικηγόροι, δικαστικοί.
    Ένα περιστατικό που βγήκε στην δημοσιότητα ήταν με την πάμπλουτη θεία της Ελένης Κούρκουλα και τον μητροπολίτη Πειραιώς που είναι στα δικαστήρια.
    Εκτός από το μπάχαλο στο εσωτερικό μεγάλο πανηγύρι γίνεται με τους παπάδες όπου υπάρχει κοινότητα απόδημων. Το τι χρήμα τους έχουν φάει ούτε οι ίδιοι ξέρουν.
    Οι Έλληνες πρέπει να διεκδικήσουμε την αξιοπρέπειά μας.
    Δεν είναι απαραίτητοι. Είναι βδέλλες που ρουφάνε χρόνια τώρα.
    Δεν είναι δυνατόν να μας κάνουν εντύπωση οι μουεζίνηδες που βγαίνουν στους μιναρέδες στις οθωμανικές χώρες και εμείς να ανεχόμαστε τα μεγάφωνα των εκκλησιών που μεταδίδουν LIVE την λειτουργία στα σπίτια μας κάθε Κυριακή.
    Δεν είναι δυνατόν να μαζεύεις 3.000.000 υπογραφές για το θρήσκευμα στις ταυτότητες.
    Σε καμία χώρα ούτε στις μουσουλμανικές αναγράφεται το θρήσκευμα στην ταυτότητα.
    Ας ελπίζουμε πως θα γίνει το γύρισμα επιτέλους και όλοι αυτοί μαζί με τις καφετζούδες τα μέντιουμ και τους παπατζήδες θα περάσουν στο περιθώριο.
    Δεν μπορεί οι Έλληνες με την φιλοσοφική βάση που μας κληροδότησαν οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι να γίνονται θύματα αυτών των αχρείων.
    Γιώργος EL

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU