Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011

"Nα στηριχθεί η ελληνική πραγματική οικονομία": η αντιμνημονιακή επιστροφή του Βαγγέλη (for President)


από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ:
Συνάντηση με τον Eπίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής κ. Γιοχάνες Χαν είχε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του επικεφαλής της Ομάδας Δράσης της ΕΕ για την Ελλάδα Χορστ Ράιχενμπαχ, καθώς και υπηρεσιακών παραγόντων της ΕΕ και μελών της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα.

Mετά τη συνάντηση, ο κ. Βενιζέλος δήλωσε:
"Το βασικό αντικείμενο της συνάντησης που είχα με τον Επίτροπο κ. Χαν, που τον συνόδευε και ο κ. Ράιχενμπαχ, ο επικεφαλής της ομάδας για την τεχνική βοήθεια προς την Ελλάδα, ήταν η αντίφαση που υπάρχει ανάμεσα στον στόχο της δημοσιονομικής προσαρμογής στον οποίο είμαστε αναγκαστικά προσηλωμένοι ως χώρα [1] και την κατάσταση της πραγματικής οικονομίας. Η Ελλάδα αναγκάζεται, λόγω της δημοσιονομικής της κατάστασης, να κάνει μια υπεράνθρωπη προσπάθεια, μια προσπάθεια γεμάτη θυσίες, προκειμένου να πετύχει την δραστική μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος και την μη διόγκωση του δημόσιου χρέους, ενώ έχουμε, για τέταρτη χρονιά, συνεχόμενη ύφεση και ενώ η ανεργία αυξάνεται.
Άρα, το πρώτο που πρέπει να γίνει, είναι να συνδυαστεί ο κορμός του προγράμματος προσαρμογής με όλες τις άλλες προσπάθειες που γίνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προκειμένου να στηριχθεί η ελληνική πραγματική οικονομίαΑλλά η ελληνική πραγματική οικονομία δεν μπορεί να στηριχθεί εάν δεν αυξηθούν τα επίπεδα ρευστότητας, εάν δεν υπάρχει χρήμα στην αγορά, εάν δεν αναδιοργανωθεί και αν δεν σταθεροποιηθεί πλήρως το ελληνικό τραπεζικό σύστημα.

Για αυτό έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία, τώρα που έχουμε μπει στην τελική ευθεία για την εφαρμογή των αποφάσεων της 26ης Οκτωβρίου, τώρα που πρόκειται να γίνει το περιβόητο PSI –η συμμετοχή των ιδιωτών στην μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους-, τώρα που πρόκειται να επανακεφαλαιοποιηθούν οι τράπεζες και να λειτουργήσουν χάριν της εθνικής οικονομίας, των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών,[2]  οι δραστηριότητες όλων όσοι εμπλέκονται στην προσπάθεια αυτή, πρέπει να συγχρονιστούν και πρέπει επίσης να έχουμε ορισμένες, συγκεκριμένες, χειροπιαστές επιτυχίες. Να ξεμπλοκάρουμε συγκεκριμένα προγράμματα, τα οποία μπορούν να ανακόψουν την ύφεση, μπορούν να δώσουν ευκαιρίες απασχόλησης. Και χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα μεγάλα έργα των οδικών αξόνων, γύρω από τα οποία κινούνται πάρα πολλές μικρές επιχειρήσεις και πάρα, πάρα πολλοί εργαζόμενοι, άμεσα ή έμμεσα, στον τομέα αυτό. Φυσικά αυτό δεν είναι το μόνο παράδειγμα. Έχουμε πλήθος παραδειγμάτων, κυρίως έχουμε το παράδειγμα των προγραμμάτων για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Τα προγράμματα αυτά υποκαθιστούν την έλλειψη που υπάρχει από κεφάλαια στην τραπεζική αγορά. Γιατί μια επιχείρηση που δεν έχει πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα, δεν έχει καμία προοπτική να επιβιώσει. Και πρέπει να κρατήσουμε ζωντανό τον κορμό της ελληνικής οικονομίας, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δίνουν απασχόληση και δίνουν, αν θέλετε την αναγκαία δυναμική στην ελληνική πραγματική οικονομία.
Αυτά ήταν τα μεγάλα θέματα που συζητήσαμε με τον κ. Χαν και τον κ. Ράιχενμπαχ, μαζί με πάρα πολλά τεχνικά ζητήματα, που αφορούν και τον συνδυασμό του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων με τα διαρθρωτικά ταμεία. Γιατί για να προχωρήσουμε τις ιδιωτικοποιήσεις, πρέπει να υπάρχει αγορά, πρέπει να υπάρχει ενδιαφέρον, πρέπει να υπάρχουν ξένα κεφάλαια τα οποία δεν θέλουν απλώς να αγοράσουν ευκαιριακά, αλλά θέλουν να επενδύσουν και να έχουν μόνιμη παρουσία στην ΕλλάδαΚαι επειδή πολλά από τα περιουσιακά στοιχεία που ιδιωτικοποιούνται, είναι συνδεδεμένα με δημόσιες επενδύσεις που έχουν γίνει και με την βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με κονδύλια των διαρθρωτικών ταμείων, πρέπει αυτή την υπεραξία να την διατηρήσουμε, να την ενισχύσουμε, για να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα μέσα από το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων, το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την εθνική οικονομία και για τον Έλληνα πολίτη".
Σχόλια του ιστολογίου:
[1]  Όταν την 1/9/11 "έδιωχνε" την τρόϊκα, που ακριβώς ήταν προσηλωμένος; Στην σωτηρία της χώρας ή του πελατειακού κράτους; Τώρα που έφυγαν -κατά πολύ υπ' ευθύνη του- και τα τελευταία χρήματα στο εξωτερικό, τον έπιασε το μαράζι για ξένες επενδύσεις; Ή απλά ψάχνει τρόπο να φορτώσει το "DNA του μνημονίου" (ή καλύτερα την μη εφαρμογή του όπου έθιγε το πελατειακό κράτος και τις γκρίζες περιουσίες) αποκλειστικά στον ΓΑΠ;
[2] Η πολυπόθητη ρευστότητα είναι αντιστρόφως ανάλογη με την ροή ελληνικών καταθέσεων στο εξωτερικό - νόμιμων και παράνομων. Πως θα επανακεφαλαιοποιηθούν οι τράπεζες; Μόνο με νέα δανεικά; Εξάγουμε τον πλούτο και εισάγουμε νέα δάνεια; Στου κασίδη το κεφάλι;

10 σχόλια:

  1. ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ 13 ΔΙΣ ΤΟ ΕΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΛΗΦΘΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΕΠΙ 2 ΕΤΗ!!!

    Sarotiko Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2011
    Η Ελλάδα της μίζας και της φοροδιαφυγής

    Οργιάζει στη χώρα μας η φοροδιαφυγή, ενώ κάθε χρόνο χάνουμε έσοδα 13 δις ευρώ. ....

    Λαδώματα και αλισβερίσι στον κρατικό μηχανισμό. Σημαντικές αποκαλύψεις από τον πρώην γεν. γραμ. Πληρ. Συστημάτων, Δ. Σπινέλλη

    Σε σημαντικές αποκαλύψεις για τη χρόνια παθογένεια του κρατικού μηχανισμού προχώρησε ο πρώην γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Διομήδης Σπινέλλης, στο πλαίσιο εκδήλωσης του ΕΛΙΑΜΕΠ το απόγευμα της Τρίτης.
    Στην ημερίδα με τίτλο ημερίδα 'Φοροδιαφυγή και κοινωνική δικαιοσύνη" που διοργάνωσαν το ΕΛΙΑΜΕΠ, το ΙΟΒΕ, η Kantor και η Κίνηση Πολιτών, σημειώθηκε για ακόμα μία φορά το όργιο φοροδιαφυγής που επικρατεί στη χώρα μας και η σημαντική απώλεια εσόδων 13 δισ. ευρώ.
    Το ποσοστό δεν είναι τόσο αστείο, καθώς αγγίζει το 5% - 6% επί του ΑΕΠ, κατατάσσοντας την Ελλάδα στη θέση του πρωταθλητή ανάμεσα στις χώρες - μέλη του ΟΟΣΑ.
    Λαδώματα και αλισβερίσια εφοριακών
    Ο πρώην γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπ. Οικονομικών, Διομήδης Σπινέλλης, μίλησε για τη διαφθορά στον φοροεισπρακτικό μηχανισμό και τον κανόνα του 4-4-2 (ή 40%-40%-20%).
    Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι από τα 100 ευρώ φόρου, το 40% είναι έκπτωση που παρέχει το Δημόσιο, το άλλο 40% πάει στην τσέπη του ελεγκτή - εφοριακού και μόλις 20% φτάνει στα δημόσια ταμεία.
    Η διαρροή των εσόδων λειτουργεί και αντίστροφα, καθώς στις μεγάλες επιστροφές φόρου που πραγματοποιεί το Δημόσιο, το 8% πάλι πηγαίνει στην τσέπη του εφοριακού, ενώ σύμφωνα και με το διευθυντή σχεδιασμού και ελέγχου του ΣΔΟΕ Νίκο Λέκκα το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 10% σε ειδικές περιπτώσεις.
    Ωστόσο, οι καταγγελίες των ίδιων δεν σταμάτησαν σε αυτό το σημείο. Εκτός από τη διαφθορά, τα άλλα δύο προβλήματα του φοροεισπρακτικού μηχανισμού είναι η αναποτελεσματικότητα και η κακοδιοίκηση.
    Και δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του διαπίστωσε φαινόμενα "περιχαράκωσης αρμοδιοτήτων" μέσα στο υπ. Οικονομικών, φέρνοντας ως παράδειγμα απόφαση που εκδόθηκε για συγκεκριμένο φορολογικό έλεγχο αλλά που ήταν κατά τέτοιο τρόπο διατυπωμένη, ώστε οι ελεγκτές της ομάδας δράσης να μην μπορούν να ελέγξουν τον φορολογούμενο για άλλες παραβάσεις, παρά μόνο για όσα περιέγραφε η απόφαση.
    Ετσι, ακόμη κι αν είχαν ενδείξεις για άλλα αδικήματα, π.χ. μη απόδοση ΦΠΑ, η διατύπωση του κειμένου δεν τους επέτρεπε τον έλεγχο! Παρουσίασε επίσης στοιχεία από την εποχή της θητείας του στη ΓΓΠΣ με εφορίες που είχαν κλείσει λιγότερο από το 6% των υποθέσεων που τους είχαν ανατεθεί και ΔΟΥ που χρειάζονται 20 μήνες για να κλείσουν μια υπόθεση....
    Από την πλευρά του ο κ. Λέκκας από το ΣΔΟΕ ανέφερε ότι ο νόμος για το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών ψηφίστηκε το 1995 αλλά εφαρμόστηκε μόλις το 2010, ότι το Κρανίδι είναι το Λίχτενσταϊν της Ελλάδας αφού σε μια ΔΟΥ με μόνο πέντε υπαλλήλους εδρεύουν178 offshore, καθώς επίσης πως το φορολογικό μας σύστημα ευνοεί τη φοροδιαφυγή διότι δεν είναι απλό, ούτε κατανοητό, εφαρμόσιμο και αποτελεσματικό.

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΥΓ Εχω πολυ παλαια πληροφορηση. Δεν υπαρχει πλεον η κοινωνικοποιηση του φορου σε περιπτωση ελεγχου, δηλ. 1/3 εφοριακοι, 1/3 ωφελεια φορολογουμενου και 1/3 φορος. Τωρα η αναλογια ειναι 4/4/2 σαν αμυντικο συστημα στο ποδοσφαιρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ας εφαρμόσουμε λοιπόν έλεγχο στη κίνηση των κεφαλαίων για να μη φεύγουν στo εξωτερικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αφώτιστε, βαρέθηκα με τις σαχλαμάρες.
    Ας κάνουμε λοιπόν το πρώτο βήμα.
    Αφού το 20% το έχει πάρει το κράτος και το 40% το πήραν οι εφοριακοί, ας τα πάρουμε από τους εφοριακούς. Να ανοίξουν οι λογαριασμοί τους και τα πόθεν έσχες τους και ας δημευθούν οι περιουσίες τους.
    Εντάξει θα μου πείς ότι ένα 40% το πήραν οι ιδιώτες. Αλλά όλοι ξέρουμε,ότι το 40% διέφυγε, στους ιδιώτες.
    Να τους ελέγξουμε και αυτούς, αλλά αυτοί είναι 10 εκατομμύρια, ενώ οι εφοριακοί κάποιες χιλιάδες και κατα συρροή εγκληματίες.
    Απλά πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χάνει λέει ο Σπινέλης ετησίως 13 δις το δημόσιο. Δηλαδή οι εφοριακοί έχουν τσεπώσει την τελευταία 10ετία, 50 δίς.
    Ας τα πάρουνε.
    Τί τα κοιτάνε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καταρρέουμε για 8 δις, ενώ ξέρουμε ότι έχουν κλαπεί 50 δις, από συγκεκριμένους κλέφτες, που δεν μπορούν να δικαιολογήσουν με κανένα τρόπο τα πλούτη τους.
    Να προωθήσει η ΔΗΜΑΡ αίτημα στην βουλή για κυνήγι αυτών των κατα συρροή εγκληματιών.
    Τολμάει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ασχολούμαστε με τις αμοιβές των βουλευτών, που η συνολική δαπάνη από το 74 μέχρι σήμερα με 5.000 κατά μέσο όρο το μήνα και 14 μισθούς, δεν φτάνουν τα 800 εκατομμύρια και αφήνουμε στο απυρόβλητο τους εφοριακούς που μόνο την τελευταία 10-ετία έχουν υπαιξερέσει περισσότερα από 50 δίσ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Κώστα Ανδρέου

    Γραφεις :
    1."Αφώτιστε, βαρέθηκα με τις σαχλαμάρες." Θα σε παρακαλουσα να διαβαζεις πιο προσεκτικα τι γραφω (ισως μαθεις κατι κι απο μενα τον αφωτιστο). Αφησε σε αλλους να διαβαζουν γρηγορα και να καταλαβαινουν τα ουσιαστικα. Ειναι κλασσικο προβλημα του "ξερολισμου" της ανανεωτικης αριστερας, απο την οποια ευτυχως δεν περασα.
    2. "Ας κάνουμε λοιπόν το πρώτο βήμα."
    Ο πληθυντικος ποιους αφορα ; Δεν θα συμμετασχω στην επομενη κυβερνηση ΔΗΜΑΡ-ΠΑΣΟΚ1-ΠΑΣΟΚ-2-ΟΠ-....
    Τα μεσαια στρωματα της ΝΔ, του τεως ΠΑΣΟΚ και της αριστερας, μεσα στους οποιους συγκαταλεγονται αρκετοι επιχειρηματιες και μεγαλοεπαγγελματιες του συστηματος κοινωνικοποιησης του φορου σε περιπτωση ελεγχου, δηλ. 1/3 εφοριακοι, 1/3 ωφελεια φορολογουμενου και 1/3 φορος που τωρα μεταβληθηκε η αναλογια σε 4/4/2 και πολλοι με " μεγάλες επιστροφές φόρου που πραγματοποιεί το Δημόσιο, το 8% πάλι πηγαίνει στην τσέπη του εφοριακού, ενώ ... το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 10% σε ειδικές περιπτώσεις."

    Στους τελευταιους ανηκουν, πολλοι συναδελφοι μας μηχανικοι(μελετητες, εργολαβοι, προμηθευτες και επιχειρηματιες) σε ποσοστο 40% περιπου "αριστερης" προελευσης.

    Οπως ξαναεγραψα και σε σχολιο μου για το αρθρο σου για τις καταθεσεις εξωτερικου, αλλα και για τα σημερινα σου σχολια "Η αναλυση σου ειναι και ΔΗΜAΡ και light".

    Αυτο που εχεις ξεχασει ειναι οτι υπαρχουν διαφοροι τροποι να κρυψεις και να ξεπλυνεις χρηματα απο φοροδιαφυγη, μαυρη οικονομια, διαφθορα,μιζες,... χρησιμοποιωντας αναλογες μεθοδους με τις απανταχου διεθνοποιημενες εγκληματικων οργανωσεων.

    Το αναρτω κι εδω για να το διαβασεις:

    "Η παρανομες καταθεσεις των ελληνων στο εξωτερικο δεν ειναι μονον "... προιόν (εγκληματικων και) αδιαφανών διαδικασιών, μαύρο χρήμα, μίζες, φακελάκια κλπ, (απο το πολιτικο και διοικητικο προσωπικο) αλλά και ένα μεγάλο μέρος τους, είναι χρήματα που έχουν αποκτηθεί "νόμιμα" (απο τους εθνικους προμηθευτες και εργοληπτες με υπερβολικα τιμηματα και μεγαλη ζημια για τον κρατικο προϋπολογισμο) , έχουν φορολογηθεί..."
    Αρα κανεις δεν εχει αναρωτηθει πως σε 30 η και λιγοτερα ετη οι γνωστοι εθνικοι προμηθευτες και εργοληπτες εχουν σχεδον παγκοσμια επιχειρηματικη παρουσια, ενας δε εχει ετησιο τζιρο το 0.5 % του ΑΕΠ.

    Τα προϊοντα του εγκληματος ειναι σε καταθεσεις,ακινητα εσωτερικου και εξωτερικου, αφανεις συμμετοχες σε ελληνικες και ξενες επιχειρησεις,σε εφοπλιστες παιδια-θαυμα η μεγαλυτερους, μεσω εξωχωριων εταιρειων, παρενθετων συγγενικων και μη προσωπων.

    Αυτο που η αριστερα δεν εχει ακομη θιξει αρκετα και αναλυσει ειναι τοσο το ελληνικο οσο και το διεθνες εγκληματικο-πολιτικο-επιχειρηματικο-στρατιωτικο συμπλεγμα κατα την περιοδο της παγκοσμιοποιησης.

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΥΓ Παραπεμπω στο βιβλιο του
    Misha Glenny, «McMAFIA – Έγκλημα χωρίς σύνορα», εκδόσεις Πάπυρος, σελίδες 460, τιμή: 24 ευρώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ναί αυτά είναι "αφηγήσεις" για να δικαιολογούνται στην συνέχεια όσοι δεν θέλουν κανέναν έλεγχο.
    Εντάξει γνωστά είναι αυτά, αλλά όπως καταλαβαίνεις πολύ καλά, "απολύτως νομιμοποιημένα".
    Δεν στέκουν σε κανένα δικαστήριο.
    Γι'αυτό και τα θεωρώ εν τέλει φλυαρία.
    Αυτοί που δεν μπορούν να δικαιολογήσουν πουθενά τον πλουτισμό τους είναι οι ΔΥ και ειδικά οι εφοριακοί.
    Αλλωστε ο εθνικός προμηθευτής κάθε χρόνο πές ότι κάνει έργα ύψους 0,5% και το 0,1% του ΑΕΠ, πές ότι είναι κέρδη λογω διαπλοκής.
    Οι εφοριακοί παίρνουν κάθε χρόνο το 4% χωρίς να κάνουν τίποτε.
    4% δεν είναι όλο το πρόγραμμα δημοσίων έργων όπως ξέρεις.
    Ολόκληρη η παιδεία είναι λιγώτερο από 3%. Η εθνική άμυνα είναι κάπου εκεί κοντά.
    Τί λέμε τώρα;
    Να τους γίνει αύριο κιόλας, έλεγχος, να περάσουν βραχιόλια και να διαλυθεί όλος ο μηχανισμός-συμμορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Η Κωστής
    Κατι μαθαινεις τελικα.
    "Να τους γίνει αύριο κιόλας, έλεγχος, να περάσουν βραχιόλια και να διαλυθεί όλος ο μηχανισμός-συμμορία."

    Για να ξηλωθει ο μηχανισμος των εφοριακων και τελωνειακων υπηρεσιων,των μεσαζοντων και του πολιτικων προϊσταμενων τους πρεπει να προβλεφθουν νομοθετικα μεθοδοι αποδειξης, παρομοιες μ' αυτες που χρησιμοποιουνται στην καταπολεμηση του οργανωμενου ποινικου εγκληματος
    σε διαφορες χωρες που θα εφαρμοζονται διαρκως.

    Προφανως ο Προίσταμενος ΔΟΥ, οι ελεγκτες και αλλοι ελεγχοντες υπογραφουν τα φυλλα ελεγχου και τους διακανονισμους και ευθυννται περισσοτερο. Ομως, μερος της μιζας ρεει προς τα πανω και προς τα κατω (ταμιες και αλλοι μη αμεσα ελεγχοντες) για να ειναι ολοι ευχαριστημενοι και συνυπευθυνοι.

    Αυτο που βλεπω παρακατω στο αρθρο 256 του Ποινικου Κωδικα(ΠΚ) πρεπει να αυξηθουν οι προβλεπομενες ποινες φυλακισης και καθειρξης, ώστε να μην υπαρχουν περιπτωση οικονομικων εγκλημταων απο ΔΥ με μικρες ποινες.

    "ΑΠΙΣΤΙΑ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΗΡΣΙΑ
    Κατά τη διάταξη του άρθρου 256 ΠΚ, ( απιστία σχετική με την υπηρεσία), ο υπάλληλος που κατά τον προσδιορισμό την είσπραξη ή την διαχείριση φόρων, δασμών, τελών ή άλλων φορολογημάτων ή οποιονδήποτε εσόδων ελαττώνει εν γνώσει του και για να ωφεληθεί ο ίδιος ή άλλος, τη δημόσια, τη δημοτική ή την κοινοτική περιουσία, της οποίας η διαχείρισή του είναι εμπιστευμένη, τιμωρείται: α) με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών, β) αν η ελάττωση είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας, με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών, γ) με κάθειρξη μέχρι δέκα ετών, αν: 1) ο υπαίτιος μεταχειρίστηκε ιδιαίτερα τεχνάσματα και η ελάττωση της περιουσίας είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας ανώτερης συνολικά των 5.000.000 δραχμών (15.000 ευρώ) ή 2) το αντικείμενο της πράξης έχει συνολική αξία μεγαλύτερη των 25.000.000 δραχμών ( 73.000 ευρώ). Κατά την παραπάνω διάταξη, ως δημόσια περιουσία νοείται κάθε περιουσιακό στοιχείο του Δημοσίου, ανεξάρτητα από το χαρακτήρα και το σκοπό που επιτελεί, ενώ η ελάττωση της περιουσίας του λαμβάνει χώρα κατά την υπό του υπαλλήλου διαχείριση αυτής, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών και διακρίσεων που αναπτύσσει κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας του. Για τη στοιχειοθέτηση του εγκλήματος της απιστίας στην υπηρεσία, απαιτείται αντικειμενικώς μεν η, με οποιαδήποτε πράξη ή παράλειψη οφειλόμενης ενέργειας του εισπράττοντος ή διαχειριζόμενου την περιουσία του Δημοσίου υπαλλήλου, ελάττωση της περιουσίας του Δημοσίου προς όφελος του υπαλλήλου ή άλλου, υποκειμενικώς δε άμεσος δόλος, δηλαδή γνώση του δράστη ότι η πράξη ή παράλειψή του είναι επιζήμια για την περιουσία του Δημοσίου και θέλησή του να την ζημιώσει. Ιδιαίτερα τεχνάσματα θεωρούνται ενέργειες ή παραλείψεις που τείνουν στην εξαπάτηση της αρχής, όπως ψευδείς εγγραφές σε βιβλία , αλλοιώσεις αριθμών, έκδοση εικονικών εγγράφων, με τις οποίες επιδιώκεται να καταστεί δυσχερής ο έλεγχος ή να προκληθεί σύγχυση στους λογαριασμούς και γενικά ό,τι είναι κατά την κοινή πείρα επιτήδειο να συγκαλύψει την παράνομη ενέργεια του υπαλλήλου."

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τομεις που πρεπει να προσεχθουν για εκτεταμενη φοροδιαφυγη
    Προχειρα απο το διαδικτυο βλεπω τους εξης τομεις:
    1. Η είσπραξη των ηδη βεβαιωμένων φόρων

    Ενω το βεβαιωμενο ποσο ΦΠΑ παρελθοντων ετων ανηλθε στα 7 δις το 2009 μολις το 8% εισπραχθηκε.
    Αντιστοιχως απο το βεβαιωμενο ποσο προστιμων που ανηλθε στο 1 δις μολις το 3% ειπραχθηκε!!!
    Μελινα Βασαρδανη Φοροδιαφυγη στην Ελλαδα: Μια Γενικη Εισκοπηση
    Οικονομικο Δελτιο 35 Τραπεζας Ελλαδος, Ιουνιος 2011

    2. Παράνομο Στοίχημα
    Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011
    "Ο Ε. Γιαννακόπουλος μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής είπε ότι το συνολικό ποσόν που τζογάρουν οι συμπατριώτες μας ετησίως αγγίζει τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ και από αυτά τα 7 δισ. παίζονται σε παράνομα στοιχήματα «με αποτέλεσμα το Ελληνικό Δημόσιο να χάνει τεράστια ποσά από την αντίστοιχη φοροδιαφυγή».

    3. Λαθρεμπόριο καυσίμων: ως €2 δισ. το οικονομικό κόστος – Ανυπολόγιστο το περιβαλλοντικό
    www.econews.gr 19 Σεπτεμβρίου 2011,

    Τη στιγμή που η κυβέρνηση καταφεύγει σε στυγνά φοροεισπρακτικά μέτρα, απομυζώντας το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας, το λαθρεμπόριο καυσίμων έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις με τις απώλειες για το δημόσιο να υπολογίζονται από 500 εκατ. ως 2 δισ. ευρώ ετησίως.

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU