Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2012

Ράιχενμπαχ και group therapy

Τρόικα εναντίον «Τασκ Φορς»
...αρχίζουν να επισημαίνονται κάποιες ασυνέχειες ανάμεσα στην τρόικα και την «task force» της ΕΕ. Φαίνεται πως ο Χορστ Ράιχενμπαχ και οι άλλοι κοινοτικοί - που έχουν πλέον πολύ καθαρή εικόνα για την κατάσταση στην Ελλάδα - δεν ομονοούν με το έντονα υφεσιακό μείγμα μέτρων στο οποίο επιμένουν οι κ.κ. Τόμσεν, Μορς και Σία. Οι διαφορές αντιλήψεων έχουν ως αποτέλεσμα να καταγράφεται μια δυσαρέσκεια από την πλευρά της τρόικας προς την κατεύθυνση της «task force». ... ένα νέο δεδομένο στη δύσκολη εξίσωση της ελληνικής περίπτωσης. Δεν ξέρω ... πόσο ηχηρές θα είναι αυτές οι διαφωνίες. Είναι όμως γεγονός ότι το 2012 είναι κρίσιμο έτος για την πορεία του προγράμματος που φιλοδοξεί να φέρει ξανά την Ελλάδα στον ίσιο δρόμο. Αν δεν υπάρξει προοπτική ανάπτυξης, τότε το χρέος θα συνεχίσει να είναι πρόβλημα. (ΤΑ ΝΕΑ) /ΑΣ
Τι δεν γίνεται καλά και οδηγείται στην απαξίωση η δημόσια διοίκηση

του Αντώνη Τριφύλλη*

Είναι εντυπωσιακό πώς η πρώτη τριμηνιαία έκθεση της Ομάδας Δράσης, γνωστής και ως Task Force, λειτούργησε σαν καθρέφτης. 
'Οχι βέβαια για όσους ενδιαφέρονται να αποδομήσουν μια πρωτότυπη δουλειά της ΕΕ και της ελληνικής κυβέρνησης, που μιλάνε για «σκιώδη πρωθυπουργό» ή για «εγκάθετο του 4ου Ράιχ», όπως μας έχουν συνηθίσει η pulp δημοσιογραφία και πολιτική. Αυτοί έχουν μετατρέψει την κριτική, την είδηση ή την ενημέρωση σε μια γλυκιά στα αυτιά φούγκα θεωριών συνωμοσίας.
Οι άλλοι όμως, που καίγονται από την απελπισία της ύφεσης, παρατηρούν στοιχεία, που μπορώ να τα συνοψίσω ως εξής: 
  • Πώς είναι δυνατόν μια ομάδα 30 ανθρώπων στην Αθήνα και στις Βρυξέλλες, τόσο σύντομα, να παρουσιάσει έναν «καθρέφτη» της ελληνικής παθογένειας; 
  • Γιατί δεν είχαμε μπορέσει όλα αυτά τα χρόνια να κάνουμε κάτι παρόμοιο εμείς και χρειάστηκε η έξωθεν βοήθεια; 
  • Πώς θα διασφαλιστεί όλα αυτά που διαπιστώνονται να μετουσιωθούν σε πράξη; 
  • Μπορεί το πολιτικό σύστημα να αντεπεξέλθει;
Θα προσπαθήσω να δώσω απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα. 
Κατ' αρχάς, είναι ενδιαφέρον να επισημάνουμε τη δομή που χρησιμοποιεί η Ομάδα Δράσης. Για να μπορέσει μια τέτοια ομάδα να παίξει τον ρόλο του πολλαπλασιαστή μηνυμάτων και δράσεων, αναγκαστικά χρησιμοποιεί την ανορθόδοξη μέθοδο της οριζόντιας δομής. Που σε αντίθετη με τη συνηθισμένη δομή «δέντρου» είναι πολύ πιο ευέλικτη. 
Εκτός αυτού, αδικούμε και τη δουλειά που κάνει η ελληνική ομάδα δράσης με συντονιστή τον Γιώργο Γλυνό. Είναι μια πολυπληθέστερη ομάδα δημόσιων λειτουργών και υπαλλήλων κι η βασική πηγή πληροφόρησης της ομάδας Ράιχενμπαχ. Αυτοί θέτουν προβλήματα και σε συνεργασία με τους «αντικριστές» της Ομάδας Δράσης της ΕΕ βάζουν τις βάσεις για τη λύση τους. Και αυτοί είναι οι άνθρωποι που θα κληθούν να λύσουν τα προβλήματα μετά τις εισηγήσεις των ειδικών.

Ένα άλλο στοιχείο που παραβλέπουμε είναι το ότι η Ομάδα Δράσης της ΕΕ δεν παρεμβαίνει μόνο στην ελληνική διοίκηση, αλλά και στην ευρωπαϊκή
Όπως κάθε γραφειοκρατία, και η ΕΕ έχει προβλήματα. Ας δούμε ένα παράδειγμα. 
Οι έλληνες αρμόδιοι υπουργοί έθεσαν το πρόβλημα του παγώματος της χρηματοδότησης των οδικών αξόνων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Πέντε δισ. ευρώ λιμνάζουν. Η Ομάδα Δράσης της ΕΕ πήρε το μήνυμα και στράφηκε προς την πηγή του προβλήματος. Υπέβαλε έκθεση στην ΕΕ, η οποία πέρασε νομοθετικές ρυθμίσεις από το Συμβούλιο των Επιτρόπων και τώρα το ζήτημα είναι στα χέρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Την εποχή της πολιτικής αλλαγής του 1989 για τις χώρες που αργότερα προσχώρησαν στην ΕΕ, η Ενωση κατήρτισε προγράμματα προσαρμογής και ανόρθωσης των κατεστραμμένων χωρών
Θυμάμαι ότι τα πρώτα προγράμματα που ζήτησαν αυτές οι χώρες δεν ήταν οικονομικά. Ζήτησαν βοήθεια για να αποκαταστήσουν το κράτος και τους δημοκρατικούς θεσμούς. 
Ενα από τα προγράμματα ήταν η εκπαίδευση λειτουργών σε όλα τα επίπεδα της διοίκησης, σχετικών με τις διαδικασίες και τη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών, σε κεντρικό, περιφερειακό και δημοτικό επίπεδο! 
Πριν πάμε σε συμπέρασμα ας σας πω μία ακόμα ιστορία.Οι Έλληνες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκπροσωπούσαν εκείνη την εποχή το 5% του συνόλου των υπαλλήλων. Ομως οι έλληνες προϊστάμενοι το 27%! Τα παιδιά που είχαν προσληφθεί με το κοινοτικό ΑΣΕΠ και χωρίς δυνατότητα «μέσου» διέπρεψαν - διαπρέπουν και σήμερα. Και είναι από την ίδια στόφα των ημεδαπών δημοσίων υπαλλήλων. 

Αρα; Άρα τα λεγόμενα ότι είναι άχρηστοι οι δημόσιοι υπάλληλοί μας δεν ισχύουν. Αυτό που ισχύει είναι ότι, όλα αυτά τα χρόνια, οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν αποξενωθεί από το έργο τους και απαξιωθεί από τους πολιτικούς προϊσταμένους. Είτε από δυσπιστία είτε από άγνοια στοιχειωδών κανόνων διοίκησης. 
Αντί λοιπόν να κατηγορούμε τους χειμαζόμενους από μείωση μισθών, απραξία και απαξίωση δημοσίους υπαλλήλους, να πείσουμε τα κόμματα να προτείνουν ένα πρόγραμμα παρόμοιο με αυτά των τέως ανατολικών κρατών: Ταχύρρυθμη εκπαίδευση κομματικών και πολιτικών στελεχών σε βασικές αρχές διοίκησης και project management. 
Κυρίως χρειάζεται να κατανοήσει ο εκάστοτε πρωθυπουργός ότι η διοικητική μεταρρύθμιση πρέπει να αρχίσει πρώτα από το γραφείο του. Για το οποίο έχει προβλεφθεί με νόμο του 2003 η δημιουργία ενός είδους Task Force με τίτλο «Γραμματεία Υπουργικού Συμβουλίου». Ο νόμος ποτέ δεν εφαρμόστηκε. Και δεν θα εφαρμοστεί, αν ο όποιος πρόεδρος της κυβέρνησης δεν απαλλαγεί από την ανοχή φέουδων στην κυβέρνησή του. Και τη λειτουργία της κυβέρνησής του με τις αρχές της «ομαδικής δουλειάς», αντί της group therapy.

Όσο για τη Δημοκρατία, δεν χρειαζόμαστε εκπαίδευση. 
Εδώ γεννήθηκε κι εδώ θα πεθάνει. 
Όσο υστερούμε όμως στην αποτελεσματική λειτουργία της, επενδύσεις δεν βλέπουμεΟύτε με ευρώ ούτε με δραχμή
Και η φούγκα των θεωριών συνωμοσίας θα μετατραπεί σε φούγκα του θανάτου. Της οικονομίας και της κοινωνικής συνοχής.

*antonios-pressinfo.blogspot.com

1 σχόλιο:

  1. "Οι Έλληνες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκπροσωπούσαν εκείνη την εποχή το 5% του συνόλου των υπαλλήλων. Ομως οι έλληνες προϊστάμενοι το 27%! "
    Συμπερασμα: Η χωρα μας ενταχθηκε 1-1-1981 ενω οι χωρες της ιβηρικης 1-1-1986. Οι ελληνες ηταν 5 ετη πριν τους ισπανους και πορτογαλλους και κυριως γι' αυτο εγιναν προισταμενοι, αφου μετα υπηρχαν καποιες εθνικες ποσοστωσεις.
    Και μερικοι απο αυτους ηταν οι κυριοι 5% ή 10% μαζι με τους πορτογαλλους κια ισπανους συναδελφους τους για να παρεις ενα κοινοτικο προγραμμα.Μεχρι και γραφεια-βιτρινες ειχαν δημιουργηθει στις Βρυξελλες. Για ρωτηστε τα γραφεια συμβουλων για να μαθετε περισσοτερα , αν τυχον δεν ξερετε.Ποιος(α) υπουργος, βουλευτης της β Αθηνων εκλεγοταν μεσω της μεσολαβησης για αναληψη πολυ καλοπληρωμενων δουλειων (μελετων)απο συγκεκριμενα και γνωστα γραφεια συμβουλωντης τοτε ΕΟΚ;
    Ανατρεξτε σε κλαδικες μελετες του 80 και 90. Ο ετησιος τζιρος/απασχολ. ατομο ήταν διπλασιος στα γραφεια συμβουλων σε σχεση με τα γραφεια μελετων, που υποδεικνυει οτι το 40% του τζιρου πολλων γραφειων συμβουλων ηταν "πολιτικο" και "κοινοτικο" χρημα.

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU