Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2012

ε, αϊ σιχτήρ ρε …

αφορολόγητη υποκρισία
από το Κοσμόπολις


Είχε το θράσσος να μιλήσει για την δυστυχία του ελληνικού λαού και να κουνήσει το δάχτυλο στους πολιτικούς, ποιός;
Ο πρόεδρος της πιο κερδοφόρας επιχείρησης στην χώρα που δεν πληρώνει ούτε ευρώ φόρους, τους υπαλλήλους της τους πληρώνει το κράτος και κατέχει παράνομα χιλιάδες στρέμματα δημόσιας έκτασης.

Μιλάμε φυσικά για τον αρχιεπίσκοπο και την ορθόδοξη εκκλησία που μεταξύ άλλων είχε το θράσσος να πει:

» Η πρωτόγνωρη καρτερία των Ελλήνων εξαντλείται, η οργή παραμερίζει τον φόβο και ο κίνδυνος κοινωνικής ανάφλεξης δεν μπορεί να αγνοείται πια, ούτε από εκείνους που διατάσσουν, ούτε από εκείνους που εκτελούν τις φονικές συνταγές τους».
» Ζητούνται, άλλωστε, τις ώρες αυτές, ακόμη σκληρότερα, ακόμη πιο επώδυνα, ακόμη πιο άδικα μέτρα, στην ίδια αδιέξοδη και αποτυχημένη γραμμή του πρόσφατου παρελθόντος μας. Ζητούνται ακόμη μεγαλύτερες δόσεις ενός φαρμάκου που αποδεικνύεται θανατηφόρο. Ζητούνται δεσμεύσεις που δεν λύνουν το πρόβλημα, αλλά αναβάλλουν μόνο προσωρινά τον προαναγγελθέντα θάνατο της Οικονομίας μας. Και υποθηκεύουν, ταυτόχρονα, την εθνική μας κυριαρχία. Υποθηκεύουν τον πλούτο που έχουμε, αλλά και αυτόν που μπορεί να αποκτήσουμε στα εδάφη και τις θάλασσές μας» λέει ο αρχιεπίσκοπος και σημειώνει ότι «στη διαμόρφωση των αποφάσεων, οι φωνές των απελπισμένων, οι φωνές των Ελλήνων, αγνοούνται προκλητικά».
» Δυστυχώς, σήμερα, οι Έλληνες δεν βρίσκουμε απάντηση ούτε στα όσα έγιναν και εξακολουθούν να γίνονται, ούτε στα όσα ζητούνται από τους ξένους. Είναι, μάλιστα, τουλάχιστον ύποπτη η εμμονή τους σε αποτυχημένες συνταγές. Και είναι προκλητικές οι αξιώσεις τους σε βάρος της εθνικής μας κυριαρχίας. Και αυτό είναι, ίσως, το πιο ανησυχητικό. Δεν μπορεί, άλλωστε να αγνοείται από κανέναν ότι οι αντοχές των ανθρώπων γύρω μας εξαντλήθηκαν.
Όπως εξαντλήθηκαν και οι αντοχές της πραγματικής οικονομίας. Και βέβαια, δεν μπορεί παρά να υπάρχουν μπροστά μας και άλλοι δρόμοι. Δρόμοι πνευματικής ανάτασης και οικονομικής ανάταξης» τονίζει ο Αρχιεπίσκοπος και καταλήγει με δραματικό ύφος:
» Αποκρούοντας, ταυτόχρονα, τους έξωθεν εκβιασμούς και απορρίπτοντας τις θανατηφόρες συνταγές τους. Έχοντας, πάνω απ’ όλα, ακλόνητη τη βεβαιότητα, ότι με τη βοήθεια του Θεού και την πίστη στις δυνατότητές μας μπορούμε να τα καταφέρουμε. Η Ελλάδα του πολιτισμού, η Ελλάδα της ιστορίας, η Ελλάδα των παραδόσεων δεν μπορεί να χαθεί ούτε γιατί κάποιοι το πίστεψαν, ούτε γιατί κάποιοι μπορεί να το θέλουν. Η Ελλάδα μας μπορεί να σταθεί στα πόδια της. Μπορεί, και πάλι, να τραβήξει μπροστά.”
Το μόνο λάθος αγαπητέ είναι που οι δανειστές μας ακόμη δεν έχουν απαιτήσει να φορλογηθεί η εκκλησία και να δημευτεί αυτή που παράνομα κατέχει.
Έχετε το θράσσος να μιλάτε για ξεπούλημα όταν εσείς πρόσφατα σε ταξίδια σας στο Κουβέιτ, την Κίνα και την Ρωσία κλείσατε συμφωνίες όπου ξεπουλάτε δημόσια γη όπως αυτή της Πεντέλης που την παραχωρείτε στο Κουβέιτ για 1 δις ευρώ.
Αναρωτιέμαι που είναι οι λαλίστατοι αντιμνημονιακοί να βάλουν επιτέλους στην θέση τους τα λαμόγια της Ιστορίας και τους δήμιους της Ελλάδας.


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ:

Εκκλησιαστική περιουσία

Όταν σήμερα σύσσωμος ο ελληνικός λαός, κυβέρνηση, αντιπολίτευση, κόμματα, φορείς…ψάχνουν να βρουν χρήματα για την αποφυγή της χρεοκοπίας, ουδείς διανοείται να θίξει το καυτό θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας.

Πιθανόν κάποιοι να νομίζουν πως δεν είναι και τόσο μεγάλη που να αξίζει να ασχοληθούμε και που θα έδινε λύση στο πρόβλημα της χώρας.Αν όμως μαθαίνατε πως αυτή μπορεί να ανέρχεται ως και δέκα φορές το ελληνικό χρέος;
Όχι η εκτίμηση δεν είναι υπερβολική και είναι απορίας άξιο γιατί κανείς από τους φύλαρχους της αριστεράς δεν ξεσηκώνει τον κόσμο να απαιτήσει αυτά που η εκκλησία εδώ και αιώνες του έχει κλέψει!!!
Αναλώνονται σε ψευτοεπαναστατικές ανούσιες δράσεις που κανένα αποτέλεσμα δεν φέρουν παρά μόνον δημιουργούν προβλήματα σε άλλους πολίτες ή ενθαρρύνουν κατάπτυστες νοοτροπίες που μας οδήγησαν στην κοινωνική κατάρρευση όπως το «κίνημα» της Κερατέας και ποιούν την νύσσα για ένα τόσο σοβαρό θέμα που ουσιαστικά λύνει το πρόβλημα χρέους της χώρας μια και καλή!
H εκκλησιαστική περιουσία καλύπτεται από ένα αδιαφανές πλέγμα που «υφαίνουν» περισσότερα από 10.000 Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (μητροπόλεις, ναοί, μονές, προσκυνήματα, ιδρύματα, κληροδοτήματα και άλλα). Ο ιστός αυτών των ΝΠΔΔ, κρύβει αποτελεσματικά την εκκλησιαστική περιουσία από τα αδιάκριτα μάτια των «αντικληρικών». Είναι δε τόσο καλά προστατευμένο το μυστικό, που ούτε η κεντρική διοίκηση της Εκκλησίας της Ελλάδος μπορεί να έχει εικόνα για την περιουσία των μονών και των μητροπόλεων.

Κάθε ένα από αυτά τα ΝΠΔΔ έχει δική του ανεξάρτητη οικονομική διαχείριση, γεγονός που καθιστά το εγχείρημα για την καταμέτρηση της εκκλησιαστικής περιουσίας λίγο-πολύ ανέφικτο. Εξάλλου και για τη γνωστή ιδιοκτησία της Εκκλησίας δεν μπορεί να βγει ασφαλές συμπέρασμα, διότι ουδείς μπορεί να αποτιμήσει, λόγου χάρη, την αξία των δασών, των χορτολιβαδικών εκτάσεων αλλά και των δεσμευμένων από δήμους και κράτος οικοπέδων.

Το οργανόγραμμα της Εκκλησίας χωρίζεται σε τέσσερις ομάδες. Την κεντρική διοίκηση, τις ιερές μητροπόλεις, τις ιερές μονές και τους ενοριακούς ναούς. Οι ομάδες αυτές διοικούνται από συλλογικά όργανα. Οι ιερές μητροπόλεις από τα μητροπολιτικά συμβούλια, οι ιερές μονές από τα ηγουμενοσυμβούλια και οι ενοριακοί ναοί από τα εκκλησιαστικά συμβούλια. Με εξαίρεση τα ηγουμενοσυμβούλια που απαρτίζονται μόνο από μοναχούς, όλα τα άλλα όργανα διοίκησης περιλαμβάνουν ως μέλη και «λαϊκούς».

Πολύ πρόχειροι υπολογισμοί, φέρουν την περιουσία του ΝΠΔΔ της Εκκλησίας της Ελλάδος να ανέρχεται σε τουλάχιστον δεκαπέντε δισεκατομμύρια (15.000.000.000) ευρώ. Στο ποσό αυτό προστίθεται και η ανυπολόγιστη-αμύθητη περιουσία των περίπου δυόμισι χιλιάδων (2.500) μοναστηριών. Εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα γης, εκατοντάδες οικοδομικά τετράγωνα, μετοχές, αμοιβαία κεφάλαια και καταθέσεις αξίας εκατομμυρίων ευρώ αποτελούν την εκκλησιαστική περιουσία. Ωστόσο, το «ιερό» θησαυροφυλάκιο είναι τόσο βαθύ που αρκεί μία και μόνο αναφορά.

Πέντε μονές που προσέφυγαν στα ευρωπαϊκά δικαστήρια εναντίον του νόμου Τρίτση αποτιμούσαν τα περιουσιακά τους στοιχεία στο αστρονομικό ποσό των 8 τρισ. δρχ. (!!!). Και μάλιστα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τους επιδίκασε το ποσό των 3 τρισ. δρχ. Μπορεί να φανταστεί κανείς ότι εάν η περιουσία των 5 μονών άγγιζε πριν μια 20ετία τα 3 ή 8 τρισ. δρχ., τότε πώς μπορεί κανείς να υπολογίσει την περιουσία των 2.500 μοναστηριών και ναών σε όλη τη χώρα; Mόνον η μοναστηριακή περιουσία υπολογίζεται περί τα 2,5 με 5 τρις ευρώ δηλαδή 6-12 φορές μεγαλύτερη του χρέους της Ελλάδος
Σύμφωνα με εκτιμήσεις αλλά και στοιχεία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, η συνολική έκταση της εκκλησιαστικής περιουσίας φτάνει τα 1.300.000 στρέμματα. Απ΄ αυτά 732.000 είναι βοσκότοποι, 367.000 δασικές εκτάσεις και 189.000 γεωργικές. Και περίπου 400.000 στρέμματα χαρακτηρίζονται ως «διακατεχόμενα» αφού γι΄ αυτές τις εκτάσεις δεν υπάρχουν τίτλοι ιδιοκτησίας. Έχει, επίσης, σημειωθεί ότι η Εκκλησία της Ελλάδος διαθέτει παράλληλα και ολόκληρα νησιά και βραχονησίδες (!) σε νησιωτικά συμπλέγματα, όπως π.χ στις Σποράδες και στις Κυκλάδες. Η Εκκλησία της Ελλάδος φέρεται μεταξύ άλλων να διαθέτει περίπου οκτακόσια (800) κτήρια με γραφεία, καταστήματα, εμπορικά κέντρα, ξενοδοχεία, ακόμα και μισθωμένα βενζινάδικα. Όσον αφορά δε την ρευστότητα της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπολογίζεται σε μερικές δεκάδες (ίσως και εκατοντάδες) εκατομμύρια ευρώ. Ταυτόχρονα η Εκκλησία της Ελλάδος έχει συστήσει δύο Ανώνυμες Εταιρίες (Α.Ε.), μία για την διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων, με την επωνυμία «Υποστήριξη Επιχειρησιακών και Χρηματοδοτικών Προγραμμάτων Μελετών και Έργων, Ανώνυμη Εταιρία» και μία για την διαχείριση της περιουσίας της.

Η μισθοδοσία των κληρικών γίνεται από το τον κρατικό προϋπολογισμό. Το ετήσιο κονδύλι φτάνει στο ύψος του 1 εκατομμυρίου ευρώ ετησίως.

Συνεπώς στο σύνολό της η εκκλησιαστική περιουσία πρέπει να ξεπερνά τα 5 τρις ευρώ δηλαδή δεκαπέντε φορές το ελληνικό χρέος!
Επίσης είναι μέτοχος στην Εθνική Τράπεζα στην Εμπορική και σε άλλες που έχουν δανείσει το ελληνικό κράτος με τοκογλυφικά επιτόκια 6% και έχουν στα χέρια τους περίπου το 40 % του ελληνικού χρέους
«Η δυναμική πορεία της Εκκλησίας της Ελλάδος – ΕΚΥΟ επιβεβαιώθηκε και με την αγορά “1.600.000”μετοχών της Εθνικής Τράπεζας η οποία καλύφθηκε με την συμμετοχή των διαθεσίμων της Εκκλησίας της Ελλάδος – ΕΚΥΟ (Αποφ. ΔΙΣ 31-07-2008). Ήτοι το σύνολο των μετοχών της Εθνικής Τράπεζας της Εκκλησίας της Ελλάδος –ΕΚΥΟ την 31-12-2008 ανήλθε εις το ύψος των 7.785.405 τεμαχίων».
ΑΝΑΡΩΤΙΕΣΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΤΑ ΕΧΟΥΝ;


Δείτε ακόμη: Ένα Μνημόνιο και γαι την Εκκλησία

21 σχόλια:

  1. Αν και εχθρός της μεταφυσικής κάθε είδους, βρίσκω την επίθεσή σας εναντίον της συγκεκριμένης στάσης του Αρχιεπισκόπου κάτι παραπάνω από άκαιρη και άδικη : Την θεωρώ ΥΠΟΠΤΗ. Υποψιάζομαι ότι ανήκετε σε αυτή τη θλιβερή συνομοταξία των κακούργων που εγκλημάτισαν εναντίον της χώρας. Ο αριστερός μανδύας σας δεν μπορεί να σας κρύψει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πέσατε διάνα αγαπητέ - ανήκω πράγματι στην συνομοταξία των ...φορολογούμενων κολασμένων κακούργων που ζουν από την εργασία τους και όχι πουλώντας μεταφυσική. Την μεταφυσική την διανέμουμε δωρεάν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. .... ας μην τα μπερδεύουμε όλα .. Η Εκκλησία είναι η κοινωνία των πιστών. Είναι το ζωντανό και πραγματικό σώμα του Χριστού. Άλλο η διοίκησή της , άλλο ενορία, άλλο εφορεία ... Ο όρος «Εκκλησία» στην αρχαιοελληνική του έννοια προερχόμενος από το ρήμα εκκαλώ δηλώνει τη συγκέντρωση και τη συνάθροιση πολιτών. --> http://aktines.blogspot.com/2010/08/blog-post_9271.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. τοτε φιλε να πληρωνονται οι παπαδες απο τους ενοριτες που εκκλησιαζονται

    και μια που παραπεμπετε στην αρχαια ελλαδα η ορθοδοξια ηταν αυτη που εξοντωσε τον ελληνικο πολιτισμο

    http://ecosmopolis.wordpress.com/%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BF%CF%81/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γρηγόρη, οι λέξεις χάνουν το περιεχόμενό τους όταν χρησιμοποιούνται ως δικαιολογία...
    Πες μου γιατί κάθε κοινότητα πιστών -οποιουδήποτε δόγματος- να μην αυτοσυντηρείται αλλά να πρέπει να επιβαρύνει την κοινωνία και το κράτος που την φιλοξενεί; Πως δικαιολογείται επίσης η επιχειρηματική της δραστηριότητα; Κι αν ακόμη αυτή υποτίθεται ότι κατευθύνεται προς την κοινωνική αλληλεγγύη, δεν απιτείται διαφάνεια; Διαφάνεια δεν είναι μεταξύ άλλων, το να ξέρει η κοινωνία τα έσοδά της κι αυτά να είναι νόμιμα με αποδείξεις και παρακράτηση του φόρου που κάθε πολίτης ή επιχείρηση καταβάλλει λόγω ισονομίας; Πως δέχεσαι κάποιοι να είναι πιο ίσοι από κάποιους άλλους, να μην φορολογούνται, να μην δίνουν λογαριασμό και να κατέχουν το ένατ τρίτο των εδαφών με πλαστά παραστατικά (χρυσόβουλα κλπ); Πως δέχεσαι αυτό το κράτος να πληρώνει τους ιερωμένους μιας θρησκείας αυτοκυβερνώμενης και όχι κρατικής όπως πχ η παιδεία και οι εκπαιδευτικοί; Και ανεξαρτησία και αδιαφάνεια και δημοσιουπαλληλισμός;
    Και που βλέπεις σε όλα αυτά, δημοκρατία, διαφάνεια, ισονομία, αυτοδιαχείριση, ισοπολιτία και όλες τις βάναυσα καταπατημένες έννοιες που μας έρχονται από την αρχαία Ελλάδα; Αν σε κάτι απηχεί η "ορθόδοξη εκκλησία ΑΕ" μια αρχαιοελληνική έννοια, αυτή είναι της ύβρεως...

    Μάλλον εσύ λοιπόν τα μπερδεύεις τα πράγματα μέσα σου και πολύ μάλιστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μην αλλάζετε το θέμα, μην τραγουδάτε "τρια πουλάκια κάθονταν" - όσο κι αν αυτό κερδίζει δημοσκοπικά και ειισέρχεται στη Βουλή....Το θέμα είναι η δήλωση ενός σημαντικού πολιτικού παράγοντα όπως ο Αρχιεπίσκοπος, εναντίον των εγκληματικών δραστηριοτήτων της Τρόϊκας και των εγκάθετών της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μία κατ' ουσίαν σωστή (στο μεγαλύτερο μέρος του αποσπάσματος) άποψη του Αρχιεπισκόπου δεν αντιμετωπίζεται με επιχειρήματα του τύπου «αλλά εσείς καταπιέζετε τους μαύρους» και «δεν δικαιούσθε δια να ομιλείτε»".
    Επίσης δεν ενδείκνυται για να επιτεθεί κανείς στην Αριστερά ότι αποσιωπά το θέμα.
    Τέλος, αν κρίνω από το "Το ετήσιο κονδύλι (της μισθοδοσίας των ιερέων) φτάνει στο ύψος του 1 εκατομμυρίου ευρώ ετησίως" τα στοιχεία πρέπει να είναι ατεκμηρίωτα.

    ΥΓ: Σε καμία περίπτωση δεν υπερασπίζομαι την εκκλησία και οι εκπρόσωποί της θα έπρεπε να μας πουν κατά πόσο θεωρούν "ηθικό", "νόμιμο" ή "νόμιμο και ηθικό" να στηρίζουν το μέγιστο μέρος της περιουσίας τους στην ιστορικότητα του σχεδόν μοναδικού ιδιοκτήτη γης κατά την οθωμανική περίοδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αφου σημερα το δικαστηριο της Χαγης εκρινε για την εκετελεση της αποφασης του εφετειου Λιβαδιας, με ψηφους 12-3 οτι η Ιταλια παραβιασε το ικαιωμα της ετεροδικιας των απογονων των εγκληματιων του β παγκοσμιου πολεμου, προτεινω να ζητησουμε να συμμετεχει η περιουσια της εκκλησιας στο καθεστως αξιοποιησης της δημοσιας περιουσιας για μειωση του χρεους της χωρας και μαλιστα κατα προτεραιοτητα.

    Αφωτιστος Φιλελλην

    Παραρτημα

    Η αποφαση http://www.icj-cij.org/docket/files/143/16883.pdf
    .....
    139. For these reasons,
    THE COURT,
    (1) By twelve votes to three,
    Finds that the Italian Republic has violated its obligation to respect the immunity which the
    Federal Republic of Germany enjoys under international law by allowing civil claims to be brought
    against it based on violations of international humanitarian law committed by the German Reich
    between 1943 and 1945;
    IN FAVOUR: President Owada; Vice-President Tomka; Judges Koroma, Simma, Abraham,
    Keith, Sepúlveda-Amor, Bennouna, Skotnikov, Greenwood, Xue, Donoghue;
    AGAINST: Judges Cançado Trindade, Yusuf; Judge ad hoc Gaja;.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αν και συμφωνώ με τα περισσότερα που είπε, δεν του δίνω το παραμικρό δικαίωμα να εκφέρει πολιτικό λόγο. Και τούτο όταν ένας που δεν έχει οριστεί από το λαό, δεν έχει δικαίωμα να μιλά εξ ονόματός του. Αυτή η στάση είναι κατεξοχήν λαϊκίστικη και πατερναλιστική.

    Και το προηγούμενο χωρίς καν να χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε για την εκκλησιαστική περιουσία και την κρατική "αρωγή".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δημήτρη, "218.654.000 ευρώ προβλέπει για το 2011 ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη μισθοδοσία ιερέων και αρχιερέων", λέει επερώτηση του Γρηγόρη Ψαριανού. Από αυτά τα συντριπτικά περισσότερα είναι των αρχιερέων (95%)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το να πληρώσεις έναν δημόσιο υπάλληλο για υπηρεσίες θεωρείται ΛΑΔΩΜΑ - Γιατί πληρώνει ο πολίτης λοιπόν τους δημόσιους υπάλληλους ιερωμένους για τις υπηρεσίες τους; Κι αυτοί που τα βάζουν στην τσέπη αφορολόγητα, δεν είναι "εκβιαστές" και "λαμόγια" χάρη στην σφραγίδα του ...θεού, την οποία πουλούν ακριβά; (γάμοι, βαφτίσια, παγκάρι, τρισάγια, εξορκισμοί κλπ).
    Τι το διαφορετικό έχουν αυτοί οι δημόσιοι υπάλληλοι; Ότι εργάζονται σε ιδιωτική εταιρεία! Και μάλιστα παροχής υπηρεσιών πνευματικού τύπου, ελπίδας, ψυχολογικής υποστήριξης, πίστης κλπ - δηλαδή υπηρεσιών που η χρησιμότητά τους δεν μπορούν καν να αξιολογηθούν αντικειμενικά από ανεξάρτητη αρχή για την βασιμότητά τους. Πουλούν δηλαδή αέρα, είναι αφορολόγητοι και οι υπάλληλοί τους πληρώνονται από το κράτος. Θεοκρατικό καθεστώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οι υπηρεσίες μεταφυσικού τύπου θα έπρεπε να είναι δωρεάν και τα σχετικά ιδρύματα να συντηρούνται μόνο από τα μέλη και τους οπαδούς τους. Στην πολιτισμένη Ανατολή και Δύση έτσι γίνεται. Στην μεσαιωνική Ελλάδα έχουμε μείνει στο Βυζάντιο και την τουρκοκρατία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Tι συνέβη, παιδιά...Ενόχλησε κανείς τον αγαπημένο σας Παπαδήμο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ποιος το γ..ει τον Παπαδημο ρε φιλε - μηπως εσενα σου πειραξανε τον τσοπανη;

    ολα τα προβατα στο μαντρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. -Ιερώνυμος: "Ξεπουλάτε,τα εδάφη,την θάλασσα,την εθνική κυριαρχία!"

    -Παπαδήμιος: "Γιατί,κι εσείς τί κάνετε;Πουλάτε χρυσόβουλα,άγιες ζώνες,βουνά και λίμνες..."

    Τελικά τα βρήκαν.Τους μονούς μήνες θα πουλά ο ένας,τους ζυγούς ο άλλος.

    Και μετά μας κούνησαν αγκαλιασμένοι τα δάχτυλά τους.Όχι τους δείκτες φυσικά..!

    Ευλόγησον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αν ειναι να απολυθούν Δ.Υ γιατι οχι να μας αδειασουν την γωνια οι παπάδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ιουλιανός ο μετανοήσας5 Φεβρουαρίου 2012 - 10:30 π.μ.

    Προσπερνάω τον τόνο του άρθρου και κάνω κάποια σχόλια επί του περιεχομένου.

    1. Ο αρχιεπίσκοπος αν και δεν είναι εκλεγμένος αντιπρόσωπος, προφανώς και θα δρά ώς αντιπρόσωπος της εκκλησίας (απο τις τάξεις της οποίας και έχει εκλεγεί), η οποία είτε μας αρέσει είτε όχι είναι κοινωνικός (και πολιτικός) θεσμός με μεγάλη απήχηση και ισχύ. Αν θα κατηγούμε το Βατικανό για τη στάση του απέναντι στο ναζισμό τότε και θα απαντήσουμε επί της ουσίας στη στάση της εκκλησίας απέναντι σε φλέγοντα πολιτικά ζητήματα. Εκτός αν θεωρούμε οτι η στάση οργανισμών όπως η Ορθοδοξη εκκλησια και το Βατικανό απέναντι σε κοσμοιστορικά γεγονότα είναι αδιάφορη.

    2. Η θέση που κατέχει κάποιος δε καθιστά τις απόψεις που εκφράζει άκυρες λόγω αξιώματος. Όταν ο Γουώρεν Μπάφετ δηλώνει οτι τα ανώτατα εισοδήματα στις ΗΠΑ πρέπει να φορολογηθούν περισσότερο, δε του λέμε να σκάσει επειδή είναι κεφαλαιοκράτης. Ούτε περιμένουμε οτι απο μόνος του θα αλλάξει τον κόσμο αποφασίζοντας να πληρώνει μόνος του παραπάνω φόρους -το πολύ πολύ να τον πετάξουν έξω απο το μαγαζί του και να το αναλάβει ο επόμενος στη σειρά. Οι κοινωνίες και οι θεσμοί αλλάζουν σε βάθος χρόνου και με συνεισφορά πολλών διαφορετικών παιχτών, κάτι που, υπό τη σκιά του μνημονίου, φαίνεται οτι πολλοί ξεχνούν.

    3. Η αποτίμηση της εκκλησιαστικής περιουσίας με συνυπολογισμό της περιουσίας των μονών είναι πολύ συζητήσιμη. Τι θα φορολογήσουμε. Τις βυζαντινές εικόνες; Και με τι αξία, αυτή που θα της έβαζαν φιλότεχνοι συλλέκτες; Μήπως φαντάζεστε οτι θα βάλουμε και μηχανάκι στις εικόνες να πληρώνει ΦΠΑ όποιος περνάει να προσκυνήσει; Αν είναι έτσι τότε να αποτιμήσουμε και τι αξίζουν οι αρχαιότητες και να φορολογήσουμε τους Ολυμπιστές για τον Παρθενώνα και τους Δελφούς.

    Και ένα ακόμη σημείο για την εκκλησιαστική περιουσία: ώς φυσιολάτρης είμαι ευτυχής που τόσες χιλιάδες στρέμματα της εκκλησίας έμειναν "αναξιοποίητα" μέσα στον οικοδομικό οργασμό των τελευταίων δεκαετιών. Και ελπίζω να παραμείνουν έτσι, ή ακόμη καλύτερα να παραχωρηθούν απο την εκκλησία σε τοπικές κοινότητες για γεωργική αξιοποίηση όσα είναι καλλιεργήσιμα, και τα υπόλοιπα αναξιοποίητα. Καλύτερα ξερόχορτα για τους παπάδες παρά ξενοδοχειακά συγκροτήματα για τους άρειους.

    4. Μιας και απαιτούμε να φορολογηθεί το εκκλησιαστικό κεφάλαιο, μήπως θα απαιτήσουμε να φορολογηθεί και το εφοπλιστικό κεφάλαιο των Ελλήνων εφοπλιστών; Ή μήπως οι φιλελεύθεροι σύντροφοί μας θα μας πείσουν οτι το τελευταίο είναι κακή ιδέα, καθώς θα διώξει τους αετονύχηδες τους εφοπλιστές μας, που τόσα έχουν προσφέρει επιστρέφοντας τα κέρδη που δε φορολογούμε σε επενδύσεις στους παραγωγικούς τομείς μας;

    5. Συμφωνώ οτι οι παπάδες δε πρεπει να είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Αλλά διαφωνώ οτι αυτό πρέπει να γίνει εδώ και τώρα. Έχετε καμία συναίσθηση του τι θα σήμαινε ένα τέτοιο μέτωπο αυτή τη στιγμή; Καμιά φορά αναρωτιέμαι μήπως κατά βάθος είσαστε βαθειά αντιμνημονιακοί και προσπαθείτε απλά να σαμποτάρετε τη σκληρή δουλειά των πολιτικών μας και της τρόικας.

    6. Τέλος και κάτι για όλους μας, εμού συμπεριλαμβανομένου: η εκκλησία έχει οργανώσει τόσα συσσίτια για τους άπορους. Δουλεύει στην καθημερινότητα να απαλύνει όλη την αθλιότητα και τον πόνο που μας έχει περιβάλει. Εξ'αιτίας αυτού έχει, νομίζω, και καλύτερη αίσθηση της εικόνας στην κοινωνία απο όλους εμάς που καθόμαστε και θεωρητικολογούμε μπροστά σε ένα πληκτρολόγιο. Αν έχουμε μπερδευτεί και ψάχνουμε να βρούμε κανένα πιστοποιητικό αριστερών φρονημάτων που να μας ξεχωρίζει μέσα σε όλον αυτό τον ορυμαγδό, δε νομίζω οτι ο φτηνός λαικισμός απέναντι στην εκκλησία ενδείκνυται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ιουλιανός ο μετανοήσας.
    Θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις από τι μετάνιωσες.
    Μήπως ήσουν δημόσιος υπάλληλος και αφού ξέσκισες κόσμο και κοσμάκη αποφάσισες να μετανοήσεις?
    Μήπως ήσουν πολιτικός και αφού συμμετείχες στην λεηλασία της χώρας είδες το βράδυ οράματα θείας έμπνευσης?
    Μήπως ήσουν καταπατητής, ψευδομάρτυρας, έμπορος ναρκωτικών, του παραδικαστικού, δημοσιογράφος επί παραγγελία άρθρων της διαπλοκής?
    Και τώρα αισθάνεσαι την ανάγκη να υπερασπιστείς ποιούς και από ποιούς?
    Που ζεις ρε μεγάλε. Δεν έχεις ακούσει γιά μητροπολίτες που τους έφαγε η παντρεμένη γκόμενα?
    Δεν έχεις ακούσει για μητροπολίτη που κληρονόμησε την πλούσια θεία της Κούρκουλα?
    Δεν είδες τους παπάδες στα Ιεροσόλυμα να παίζουν ξύλο για το ποιός θα πάρει τα λεφτά από το ταμείο?
    Δεν έτυχε να ακούσεις για τους παπάδες που έκαναν εράνους στους απόδημους, που βούτηξαν τα λεφτά και ακόμη τους ψάχνουν.
    Δεν έπεσε στην αντίληψή σου η περίπτωση μητροαλήτη που είχε μαζέψει 1,5 δις δρχ από τα τυχερά για τα γεραματά του? και τους ανιψιούς του?
    Μία συμβουλή.
    Μην το υπερασπίζεσαι είναι σάπιο - πέθανε.
    Σαν επιχείρηση καλά πήγε. Με τα ψέματα άντεξε 2.000 χρόνια.
    Καιρός να βάλει λουκέτο.
    Αρκετό κουτόχορτο μας ταΐσαν.
    Γιώργος EL

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Γιώργο EL

    μιάς και ενδιαφέρεσαι περισσότερο για την ταμπέλα που κουβαλάω παρά να απαντήσεις σε όσα γράφω και να σκεφτείς μήπως κάτι έχει ξεφύγει κάτι απο την εικόνα που έχεις για τον κόσμο, να σε ικανοποιήσω: έχω 10 χρόνια να να πατήσω σε εκκλησία (και όταν πάταγα ήταν για τα δυναμιτάκια στην ανάσταση). Όταν δίνω βοήθεια για τη δυστυχία που βλέπω γύρω μου προτιμώ να δίνω στους γιατρούς του κόσμου, ή στο ταμείο των απεργών της χαλυβουργίας, όχι σε εκκλησιαστικές φιλανθρωπίες. Να σου πώ κιόλας οτι δεν είμαι ΚΚΕς ώστε να μή χάσεις χρόνο να μου βγάλεις το λογύδριο για τους ΚΚΕδες. Δεν ήμουν ποτέ δημόσιος υπάλληλος, αν και είμαι περήφανος που ο πατέρας μου ήταν καθηγητής στη δευτεροβάθμια, και ήμουν τυχερός που είχα εξαιρετικούς δημόσιους υπαλλήλους ώς καθηγητές και δασκάλους. Στα υπόλοιπα δεν απαντάω, είναι χάσιμο χρόνου.

    Υπάρχουν μητροπολήτες που τα φάγανε, ενορίες που έκαναν έρανο και τα βάλαν στην Ελβετία κλπ, κλπ... Άρα είναι σάπιο και πέθανε. Αισθάνομαι οτι διαβάζω άρθρο στο για τους Έλληνες στο Bild ή άλλο ρατσιστικό γερμανικό έντυπο. Είναι τεμπέληδες, φοροδιαφεύγουν, λαδώνουν, άρα ας πάνε στο διάολο. Κοίτα λίγο πιο κοντά. Είναι όλοι; Δεν υπάρχουν παπάδες που κάνουν έργο; Πήγες ποτέ να δείς πόσους άπορους ταίζουν; Ρώτησες με πόσα ζούν οι παπάδες στις ενορίες; Ξέρεις, ή απλά σου είπανε απο τα δελτία των 8;

    Αγνοείς αυτά, αλλά κυρίως αγνοείς ποιά είναι η θέση της εκκλησίας στην ελληνική κοινωνία. Διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους δεν έχει γίνει στην Ελλάδα, αποδέξου το και μη προσπαθείς να μαϊμουδίσεις τους προοδευτικούς γερμανούς έρχονται απο διαφορετική ιστορική πορεία. Αν νομίζεις οτι ο διαχωρισμός θα γίνει τώρα και με τη ρητορική της θύρας 21 που ακολουθείς, τότε καλή τύχη.

    Επί της ουσίας δεν πήρα απάντηση σε κανένα απο τα ερωτήματά μου. Κάνουμε διάλογο δια βοής, όπου όποιος πεί περισσότερες φορές "αλητήριος", "τσαρλατάνος" και λοιπά κερδίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ιουλιανέ γειά σου.
    Καλός παπάς, ξέρεις αυτό θέλει κουβέντα.
    Εγώ ξέρω υπέροχους ανθρώπους αξιοπρεπέστατους που είναι υδραυλικοί, ξυλουργοί, αρχιτέκτονες, γιατρούς, εργοστασιάρχες, δημοσιογράφους, εκπαιδευτικούς.
    Δεν αναφερόμαστε στους καλούς.
    Οι κακοί είναι το πρόβλημα που δυστυχώς είναι πολλοί.
    Όταν ο δάσκαλος και ο παπάς είναι παιδεραστές το εγκλημά τους έχει πολλαπλάσια βαρύτητα από έναν άλλο.
    Όταν ο Μητροπολίτης ψεύδεται κλέβει και κληρονομεί ή γκομενίζει δεν έχει το ίδιο μέγεθος το έγκλημα με έναν λαϊκό.
    Δεν μπορεί να είσαι αγκαλιά κάθε μέρα με τα ιερά βιβλία και τα ιερά δισκοπότηρα και να είσαι κοινός αλήτης. Εάν δεν το αντέχουν να παραιτηθούν. Αυτό που με προκαλεί είναι που πλασάρονται σαν ποιμένες, πατέρες, εκπρόσωποι του θεού και μεσολαβητές επ' αμοιβή.
    Για την εθνική βαρύτητα της Ορθοδοξίας στην δημόσια ζωή θα σου πω ένα πράγμα. Φοβού τους εις το ευαγγέλιο ορκισμένους. Ποιοί ορκίζονται στο ευαγγέλιο?
    Πολιτικοί, δημόσιοι υπάλληλοι, δήμαρχοι και νομάρχες και πολλοί άλλοι ευυπόληπτοι και υπεράνω πάσης υποψίας!!!
    Καταλαβαίνεις τι εννοώ σίγουρα.
    Γιώργος EL

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γιώργο EL,

    καταλαβαίνω τι εννοείς. Εκεί που διαφωνώ είναι στο πόσοι είναι οι κακοί. Εγώ λέω οτι δε ξέρουμε και αμφιβάλω οτι η εικόνα που περιγράφει η αρχική ανάρτηση ανταποκρίνεται στην αλήθεια. Αν δώ πειστικά στοιχεία για αξιοποιήσιμη περιουσία της εκκλησίας και επίπεδα διαφθοράς (με νούμερα) στον κλήρο, μαζί σου. Η λογική του "τα λαμόγια οι μητροπολίτες" δεν πείθει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU