Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012

ΣΥΜΒΟΛΗ ΘΑΝΑΣΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ και ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΗΛΙΟΥ στο ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡ (2)

Οι παραπάνω συγγραφείς των κειμένων έχουν ήδη αποχωρήσει από την ΔΗΜΑΡ. Η συμβολή τους στο εκλογικό πρόγραμμα, προφανώς θα έχει την γνωστή τύχη που επιφυλάσσει η κομματική νομενκλατούρα σε όλες τις απόψεις που δεν συνάδουν με την σταδιακή προσαρμογή της στο πελατειακό σύστημα και την μετάλλαξη της ΔΗΜΑΡ σε απολιτικό συμπλήρωμα του μεταπολιτευτικού συστήματος, σε αριστερά της μη ευθύνης, του "μακριά από μας" και του ¨όχι σε όλα"... (ΑΣ)


του Στέφανου Ηλιού
ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
 (Χαρακτηριστικά – Παθογένειες- Συνέπειες)
        
      1) Η φορολογία στη χώρα μας μοιάζει με ξέφραγο αμπέλι, που το καρπούνται οι περίοικοι και οι εντεταλμένοι με τη φύλαξή του. Λιγότερο δε από όλους το καρπούται ο ιδιοκτήτης του. Το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο εισπράττει ό,τι περισσεύει από τη λεηλασία των δημοσίων εσόδων.

     Το φαινόμενο αυτό λέγεται φοροδιαφυγή και φοροκλοπή. Δημιουργήθηκε και καλλιεργήθηκε υπό την ανοχή και τις ευλογίες των δύο κομμάτων (Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ) που κυβέρνησαν το τόπο κατά τα τελευταία πενήντα χρόνια, τα οποία, για την εξυπηρέτηση των μικροπολιτικών, ταξικών συμφερόντων ισχυρών οικονομικών κύκλων (μεγαλοκατασκευαστών, προμηθευτών του Δημοσίου, βαρώνων των Μ.Μ.Ε. κλπ) και πολιτικά εξαρτημένων συντεχνιών, δημιούργησαν ένα φαύλο, άδικο και αναποτελεσματικό φορολογικό σύστημα, κατά το οποίο, τους φόρους στην Ελλάδα πληρώνουν μόνο οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι και οι λίγοι συνεπείς (και κουτοί) φορολογούμενοι, ενώ, οι ασυνεπείς (και έξυπνοι) φορολογούμενοι καρπούνται το «ξέφραγο αμπέλι» της φορολογίας χωρίς συνέπειες, ατιμώρητοι, ασκώντας με επιτυχία το «εθνικό» άθλημα της φοροδιαφυγής, επιδεικνύοντας προκλητικά προς την κοινωνία τα έπαθλα της επιτυχίας τους (πολυτελής διαβίωση, μεγάλες περιουσίες κλπ).

     2) Το ισχύον φορολογικό σύστημα εκφράζει τις επιλογές του εκτεταμένου, κομματικού, αναχρονιστικού και παρασιτικού κράτους που θεμελίωσαν το ΠΑΣΟΚ και η Ν.Δ., διαδεχόμενα το ένα το άλλο στην εξουσία, που στηρίζεται στη διαπλοκή, στην αδιαφάνεια, στην αναξιοκρατία και στη γενικευμένη διαφθορά.


    Εκφράζει, επίσης, την υποταγή της πολιτικής και, σε σημαντικό βαθμό, του πολιτικού προσωπικού των κυβερνητικών αυτών κομμάτων στα πολυποίκιλα επιχειρηματικά και συντεχνιακά συμφέροντα και την μετατροπή του πολιτικού συστήματος σε εκκολαπτήριο μίας κρατικοδίαιτης οικονομικής ολιγαρχίας, η οποία, θέτοντας υπό τον έλεγχο της τα Μ.Μ.Ε., τις προμήθειες, τα μεγάλα κατασκευαστικά έργα, τον συνδικαλισμό, το Δημόσιο και εν τέλει, το ίδιο το πολιτικό σύστημα, επέβαλε ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ της στη διαμόρφωση αυτού του φαύλου, άδικου και αναποτελεσματικού φορολογικού συστήματος, ΠΡΟΣ ΙΔΙΟΝ ΟΦΕΛΟΣ για την εξυπηρέτηση των οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων της.

    Οι επιλογές αυτές ΑΛΛΟΙΩΣΑΝ τα χαρακτηριστικά του φορολογικού συστήματος της χώρας μας που προσδιορίζονται από το Σύνταγμα και μετέτρεψαν αυτό από σύστημα αναδιανομής των εισοδημάτων και του κοινωνικού πλούτου (στη βάση της ισότητας των πολιτών στα δημόσια βάρη και της φορολογικής δικαιοσύνης), αναπτυξιακού σχεδιασμού της οικονομίας, προσέγγισης επενδυτικών κεφαλαίων, εκπλήρωσης των κοινωνικών στόχων ενός σύγχρονου δημοκρατικού κράτους πρόνοιας και δικαίου και κτήσης δημοσίων εσόδων για την ικανοποίηση των δημοσιονομικών αναγκών, σε σύστημα άνισης κατανομής των φορολογικών βαρών, απόκτησης νόμιμου (με φοροαπαλλαγές και φοροαποφυγές) και παράνομου, αφορολόγητου πλούτου, υποανάπτυξης και αποεπένδυσης της οικονομίας,  αποδόμησης του κοινωνικού κράτους,  απώλειας των δημοσίων εσόδων και καταλήστευσης της δημόσιας περιουσίας.
  
     3) Αυτά τα αλλοιωμένα χαρακτηριστικά του φορολογικού συστήματος της χώρας μας, δημιούργησαν τις χρόνιες παθογένειές του, που είναι οι εξής:

Ø  Η άνιση και άδικη κατανομή των φορολογικών βαρών σε βάρος των εργαζομένων και των οικονομικά αδυνάτων προς όφελος αυτών που αποκτούν μεγάλα εισοδήματα και διαθέτουν πλούτο.

Ø   Η υπέρμετρη φορολογική επιβάρυνση των μικρών και μεσαίων εισοδημάτων,  με την μετάθεση των φορολογικών βαρών στις πλάτες των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων και ιδίως των μισθωτών, των συνταξιούχων και των μικροεπαγγελματιών.

Ø   Η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος και η κατασπατάληση των κοινοτικών κονδυλίων, μέσω «αναπτυξιακών» επενδυτικών προγραμμάτων που ουδέποτε υλοποιήθηκαν, με την παροχή φορολογικών κινήτρων (επιδοτήσεων, αφορολογήτων εκπτώσεων, κρατήσεων και αποθεματικών) που κατέληγαν συνήθως τσέπες των ….. επενδυτών.

Ø   Η συσσώρευση αφορολόγητου πλούτου από τους μεγαλοεργολάβους – κατασκευαστές, με τις λεόντειες συμβάσεις παραχώρησης εκμετάλλευσης έργων και τις νόμιμες φοροαπαλλαγές και φοροαποφυγές που αφειδώς τους χορηγούσε το Δημόσιο.

Ø   Η νομιμοποίηση και η μη φορολόγηση του παρανόμου πλούτου που επενδύεται σε αναπτυξιακά προγράμματα, χωρίς έλεγχο της προέλευσης των επενδυτικών κεφαλαίων και της προηγουμένης φορολόγησής τους.

Ø   Η νομιμοποίηση και διευκόλυνση από το Δημόσιο «του πλυσίματος» φοροδιαφευγόντων εισοδημάτων στην Ελλάδα,  με την μέθοδο της νόμιμης αγοράς κρατικών χρεογράφων (ομολογιών, εντόκων γραμματίων κλπ) και μετοχών εισηγμένων στο Χ.Α.Α. και την, εν συνεχεία, πώλησή τους για αγορά ακινήτων και περιουσιακών στοιχείων μεγάλης αξίας (σκαφών αναψυχής κλπ.).

Ø  Η μη διενέργεια τακτικών φορολογικών ελέγχων στις μεσαίου και μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις και σε επιχειρήσεις υψηλού κινδύνου (κατασκευαστικές, διακίνησης πετρελαιοειδών, κέντρα διασκέδασης κλπ), με αποτέλεσμα το Δημόσιο να υφίσταται μεγάλη απώλεια εσόδων από τις περαιώσεις, τις χαριστικές ρυθμίσεις, και τις ευνοϊκές φορολογικές διατάξεις.

Ø  Η μη συστηματική εφαρμογή του «πόθεν έσχες» των φορολογουμένων πολιτών και ιδιαίτερα αυτών που δηλώνουν μεγάλα εισοδήματα, με έλεγχο όλων των πηγών εισοδήματος (ακινήτων, καταθέσεων στο εσωτερικό και εξωτερικό, μετοχών, ομολόγων κλπ).

Ø  Η άνθηση της φοροαποφυγής, μέσω υπερ/υποκοστολογήσεων – τιμολογήσεων (ιδίως των ενδοομιλικών, των ενδοκοινοτικών και των τριγωνικών συναλλαγών), ελλείψει αποτελεσματικών ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους και επαρκούς νομοθετικού πλαισίου. 

Ø  Η καταλήστευση της δημόσιας περιουσίας: (ακινήτων, δασικών εκτάσεων κλπ), λόγω της γενικευμένης διαφθοράς, της έλλειψης νομοθετικής προστασίας τους και σχετικής φορολογικής νομοθεσίας και αποτελεσματικών  μηχανισμών αποτροπής τέτοιων φαινομένων (βλ. υπόθεση Βατοπεδίου).  

Ø  Η ιδιοποίηση μεγάλου μέρους των φορολογικών εσόδων από αθέμιτες και παράνομες συναλλαγές φορολογουμένων και οργάνων των φοροελεγκτικών μηχανισμών του κράτους.

Ø  Η χαρακτηριστική ατιμωρησία των ενόχων που πλούτισαν παράνομα σε βάρος
του ελληνικού λαού, των  καταχραστών του δημόσιου χρήματος και αυτών που δεν αποδίδουν παρακρατούμενους φόρους (ΦΠΑ κλπ) και υπεξαιρούν αυτούς από το Δημόσιο.

Ø   Η καλλιέργεια κλίματος φορολογικής ασυδοσίας, λόγω της ατιμωρησίας των ενόχων, της αποδόμησης της φορολογικής συνείδησης των πολιτών και της έλλειψης σχέσης εμπιστοσύνη μεταξύ διοικουμένων και διοίκησης.

Ø  Η αποδιοργάνωση των φορολογικών υπηρεσιών και η αναποτελεσματικότητα των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους που οφείλεται στην γενικευμένη διαφθορά και διαπλοκή που χαρακτηρίζουν γενικά τη δράση της Δημόσιας Διοίκησης και των δημοσίων υπηρεσιών.

        4) Οι παθογένειες αυτές του ισχύοντος στη χώρα μας φορολογικού συστήματος είχαν ΩΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ:

    α) Τη μεγάλη ανάπτυξη της φοροδιαφυγής, της εισφοροδιαφυγής και της παραοικονομίας που ανέρχεται σε ποσοστό 30-35% του Α.Ε.Π.

    β) Την εξάπλωση του παραεμπορίου, της λαθρεμπορίας κυρίως πετρελαιοειδών και των παράνομων συναλλαγών (εικονικά και πλαστά φορολογικά στοιχεία κλπ).

   γ) Τη μη είσπραξη βεβαιωμένων φόρων, προστίμων κλπ (βλ. λίστες οφειλετών του Δημοσίου) που υπερβαίνουν τα 30 δις ευρώ, από το 1960 μέχρι σήμερα,  λόγω έλλειψης πολιτικής βούλησης και ολιγωρίας των εισπρακτικών μηχανισμών του κράτους και

   δ) Την τεράστια απώλεια δημοσίων εσόδων από την έλλειψη πολιτικής βούλησης, τη διαφθορά και την αναποτελεσματικότητα των φοροελεκτικών μηχανισμών.

     5) Οι συνέπειες αυτές μαζί με την προκλητική αύξηση των δημοσίων δαπανών και την σπάταλη διαχείριση των δημοσίων πόρων, προκάλεσαν την αύξηση του ελλείμματος του κρατικού προϋπολογισμού και τον υπέρμετρο εξωτερικό δανεισμό της χώρας μας που την οδήγησαν σε δημοσιονομική και οικονομική κατάρρευση και στο όριο της χρεοκοπίας.

ΘΕΣΕΙΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ – ΜΕΤΡΑ
ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
   
        Η Δημοκρατική Αριστερά, γνωρίζοντας τις αδυναμίες και τις παθογένειες του φορολογικού συστήματος και τις τεράστιες συνέπειες τους στην δημοσιονομική και οικονομική κρίση της χώρας μας, ΘΕΩΡΕΙ ότι είναι επιτακτική η ανάγκη για την εξάλειψη αυτών, με την ουσιαστική μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού φορολογικού πλαισίου. Για το σκοπό αυτό, η Δημοκρατική Αριστερά ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ:
   
      1) Για τη βελτίωση και τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος στη κατεύθυνση της αναλογικής και καθολικής συμβολής των πολιτών στα φορολογικά βάρη, της δίκαιης και προοδευτική φορολόγησης των εισοδημάτων των φυσικών προσώπων και της κοινωνικής δικαιοσύνης.

    2) Για την ανατροπή της άνισης και άδικης κατανομής των φορολογικών βαρών σε βάρος των αδύνατων στρωμάτων και των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων και την προστασία των εισοδημάτων τους.
   
   3) Για την εκλογίκευση του φορολογικού συστήματος, με την αποκατάσταση της σταθερότητας και την απλούστευση της φορολογικής νομοθεσίας, με τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και τη διαμόρφωση των οργανωτικών προϋποθέσεων που απαιτούνται για την παρακολούθηση, τον έλεγχο και τη σύλληψη της φορολογητέας ύλης και την πάταξη της φοροδιαφυγής.

   4) Για την αύξηση των δημοσίων εσόδων, με την ουσιαστική φορολόγηση του  μεγάλου κεφαλαίου και του πλούτου, με την εντατικοποίηση των φορολογικών ελέγχων, με την καθολική εφαρμογή του «πόθεν έσχες» και τη λειτουργική ανασυγκρότηση, τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση των φορολογικών υπηρεσιών και των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους και

    5) Για την πάταξη της φοροδιαφυγής, της παραοικονομίας και του παραεμπορίου, με τη λήψη μέτρων που θα καθιστούν τη φοροδιαφυγή ασύμφορη για τους φοροφυγάδες (δήμευση περιουσιακών στοιχείων, αυστηρές ποινικές κυρώσεις, αφαίρεση της ελληνική ιθαγένειας κλπ).
         
 Η Δημοκρατική Αριστερά, έχοντας πλήρη συνείδηση της δεινής οικονομικής κατάστασης της χώρας και της περιορισμένης ταμειακής της ρευστότητας από τις υπέρογκες υποχρεώσεις που έχει αναλάβει έναντι των δανειστών της, ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ τα εξής μέτρα:

  -Για την αύξηση των δημοσίων εσόδων (Κεφάλαιο Πρώτο).
  -Για τη φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου και πλούτου (Κεφάλαιο Δεύτερο).
-Για την προστασία των εισοδημάτων των εργαζομένων (Κεφάλαιο Τρίτο), και
-Για την βελτίωση (μεταρρύθμιση) του φορολογικού συστήματος (Κεφάλαιο Τέταρτο).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ  ΠΡΩΤΟ

ΜΕΤΡΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
                        
     1) Εντατικοποίηση των τακτικών φορολογικών  ελέγχων, με έμφαση στις μεσαίου και μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις, με ακαθάριστα έσοδα άνω των 300.000 ευρώ.

    2) Εντατικοποίηση των προσωρινών φορολογικών ελέγχων, για τη διαπίστωση της απόδοσης ή όχι παρακρατουμένων φόρων (εισοδήματος, ΦΠΑ, ΦΜΥ κλπ), με τον έλεγχο επιχειρήσεων – επιτηδευματιών, αμέσως μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των σχετικών δηλώσεων.

   3)  Διενέργεια τακτικών φορολογικών ελέγχων εντός τριετίας, με μείωση του χρόνου παραγραφής από πέντε (5) έτη σε τρία (3) έτη.

    4) Γενική εφαρμογή του «πόθεν έσχες», με έμφαση σε φορολογουμένους που δηλώνουν μεγάλα εισοδήματα και διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία σημαντικής αξίας.

        Ο έλεγχος του «πόθεν έσχες» πρέπει να στηριχθεί στα εξής στοιχεία:

§  Τις φορολογικές δηλώσεις και τα λοιπά στοιχεία που διαθέτει η Δ.Ο.Υ. για κάθε φορολογούμενο.
§  Τις καταθέσεις του φορολογούμενου σε ελληνικές τράπεζες και πιστωτικά ιδρύματα, με άρση του τραπεζικού απορρήτου.
§  Τις καταθέσεις του φορολογούμενου σε τράπεζες στην αλλοδαπή, την αποστολή  εμβασμάτων και την εξαγωγή κεφαλαίων στο εξωτερικό που τυχόν πραγματοποιήθηκε.
§  Τις μετοχές που κατέχει ο φορολογούμενος, εισηγμένες στο Χ.Α.Α. ή σε Χρηματιστήριο στην αλλοδαπή, με την παροχή σχετικών στοιχείων και πληροφοριών από το Χρηματιστήριο Αθηνών (Χ.Α.Α).
§  Τα κεφάλαια που έχουν επενδυθεί σε παράγωγα προϊόντα της δευτερογενούς αγοράς του Χ.Α.Α. ή σε αλλοδαπά Χρηματιστήρια.
§  Τα κρατικά χρεόγραφα, τις ομολογίες, τα ομόλογα και τα έντοκα γραμμάτια Δημοσίου που τυχόν κατέχει ο φορολογούμενος.
     
        5) Εντοπισμός καταθέσεων και εξαχθέντων κεφαλαίων από έλληνες πολίτες σε τράπεζες στην αλλοδαπή και φορολόγηση αυτών, ως αποκρυβέντων εισοδημάτων, εφόσον δεν δικαιολογείται η απόκτηση τους.

      6) Μη δικαιολόγηση του «πόθεν έσχες». Άμεση δέσμευση των κεφαλαίων και λοιπών περιουσιακών στοιχείων και φορολόγηση αυτών, ως αποκρυβέντων εισοδημάτων.

     7) Δήμευση περιουσιακών στοιχείων που προέρχονται από «ξέπλυμα» μαύρου χρήματος και οικονομικά εγκλήματα (λαθρεμπορία, παράνομο εμπόριο όπλων, ναρκωτικών, κυκλώματα πορνείας κλπ, προμήθειες μεσιτείες κλπ), με άμεση φορολόγηση αυτών και αφαίρεση της ελληνικής ιθαγένειας των δραστών.

     8) Πρόσκληση του Δημοσίου προς τους φορολογουμένους που έχουν καταθέσεις και έχουν εξάγει κεφάλαια σε τράπεζες στο εξωτερικό να δηλώσουν αυτά, με την απειλή «της αφαίρεσης της ελληνικής ιθαγένειας»,  εντός προθεσμίας τριών (3) μηνών, χωρίς φορολογική τους επιβάρυνση. Εάν οι φορολογούμενοι δεν ανταποκριθούν, να τους αφαιρείται η ελληνική ιθαγένεια..    

     9) Κίνητρα για τον οικειοθελή επαναπατρισμό καταθέσεων και εξαχθέντων κεφαλαίων σε τράπεζες του εξωτερικού: Χωρίς την υποχρέωση υποβολής δήλωσης και καταβολής φόρων και της εφαρμογής του «πόθεν έσχες», εφόσον, αποδειγμένα, τα κεφάλαια αυτά επενδυθούν στην Ελλάδα, εντός έτους από τον επαναπατρισμό τους ή παραμείνουν δεσμευμένα σε λογαριασμούς καταθέσεων στην Ελλάδα για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών.

    10) Δημόσια πρόσκληση προς τους ιδιοκτήτες ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες, να δηλώσουν αυτά, με την απειλή «της αφαίρεσης της ελληνικής ιθαγένειας», εντός προθεσμίας τριών (3) μηνών. Εάν οι ιδιοκτήτες δεν ανταποκριθούν στην πρόσκληση αυτή, να τους αφαιρείται «η ελληνική ιθαγένεια»,  με ταυτόχρονη δέσμευση των ακινήτων και τη φορολόγηση αυτών στη φορολογία εισοδήματος, με συντελεστή φόρου 45%, επί της αξίας κάθε ακινήτου, καθώς και στις λοιπές φορολογίες (ΦΜΑΚ, ΤΑΚ, χαράτσι της ΔΕΗ κλπ).

    11) Κίνητρα  προς ιδιοκτήτες για την οικειοθελή δήλωση ακινήτων τους που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρίες, με τη φορολόγηση των ακινήτων στη φορολογία εισοδήματος, με μειωμένο συντελεστή φόρου 20% επί της αξίας κάθε ακινήτου, καθώς και στις λοιπές φορολογίες (ΦΜΑΠ, ΤΑΚ, χαράτσι της ΔΕΗ κλπ).

     12) Θέσπιση υποχρέωσης των δημοσίων υπαλλήλων που είναι ιδιοκτήτες ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρίες, να  δηλώσουν αυτά, με την απειλή «της οριστικής απόλυσης»: Επιβολή των αντίστοιχων φόρων στη φορολογία εισοδήματος και στις λοιπές φορολογίες.           

    13) Έλεγχος και φορολόγηση μεγάλων περιουσιών που αποκτήθηκαν από πολιτικά πρόσωπα τα τελευταία είκοσι (20) έτη: Αναδρομικός έλεγχος των περιουσιακών στοιχείων που απέκτησαν όσοι διετέλεσαν βουλευτές, υπουργοί, πρωθυπουργοί, γενικοί γραμματείς και σύμβουλοι υπουργείων, διοικητές, διευθύνοντες σύμβουλοι και διαχειριστές Οργανισμών δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου και των ΔΕΚΟ, καθώς και οι σύζυγοι και οι συγγενείς αυτών α΄ βαθμού, από το έτος 1981 μέχρι σήμερα, και φορολόγηση της αξίας των περιουσιακών στοιχείων, εφόσον δεν δικαιολογείται η απόκτησή τους.
  
     14) Έλεγχος και φορολόγηση περιουσιακών στοιχείων που απέκτησαν διαχειριστές δημοσίου χρήματος και μέλη επιτροπών ανάθεσης δημοσίων έργων ή προμηθειών τα τελευταία είκοσι (20) έτη,  εφόσον η προέλευσή τους δεν μπορεί να δικαιολογηθεί.

     15) Αποζημίωση του Δημοσίου από πολιτικά και λοιπά πρόσωπα που απέκτησαν παράνομα και με αθέμιτες πράξεις (μίζες, λαδώματα, προμήθειες κλπ) περιουσιακά στοιχεία τα τελευταία είκοσι (20) έτη:. Δήμευση αυτών: Να θεσπισθεί η υποχρέωση χρηματικής αποζημίωσης του Δημοσίου από όσους διατέλεσαν βουλευτές, υπουργοί, πρωθυπουργοί, γενικοί γραμματείς και σύμβουλοι υπουργείων, διοικητές, διευθύνοντες σύμβουλοι και διαχειριστές Οργανισμών δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου και των ΔΕΚΟ, μέλη επιτροπών ανάθεσης δημοσίων έργων ή προμηθειών, καθώς και συζύγων και των συγγενών αυτών α΄ βαθμού, από το έτος 1981 μέχρι σήμερα, για τη ζημία και τη βλάβη που προξένησαν στο Δημόσιο τα πρόσωπα αυτά από την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων με παράνομες και αθέμιτες πράξεις, από απιστία και κατά παράβαση καθήκοντος, με ταυτόχρονη δήμευση αυτών.

     16) Έλεγχος όλων των μεταβιβάσεων ακινήτων που πραγματοποίησαν την τελευταία πενταετία, προς συζύγους και συγγενείς α΄ βαθμού, πολιτικά πρόσωπα και όσοι κατείχαν δημόσια αξιώματα. Δέσμευση αυτών: Αυστηρός έλεγχος των μεταβιβάσεων ακινήτων που πραγματοποίησαν την τελευταία πενταετία προς συζύγους και συγγενείς τους α΄ βαθμού όσοι διετέλεσαν  βουλευτές, υπουργοί, πρωθυπουργοί, γενικοί γραμματείς και σύμβουλοι υπουργείων, διοικητές, διευθύνοντες σύμβουλοι και διαχειριστές οργανισμών δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου και των ΔΕΚΟ, μέλη επιτροπών ανάθεσης δημοσίων έργων και προμηθειών, προκειμένου να αποκαλυφθούν ενέργειες απόκρυψης παρανόμου πλούτου. Δεσμευση των περιουσιακών στοιχείων που μεταβιβάσθηκαν και φορολόγηση αυτών, εφόσον η προέλευσή τους δεν μπορεί να δικαιολογηθεί.

    17) Διαρκή εγκλήματα χωρίς παραγραφή «η απιστία σε βάρος του Δημοσίου» και «η φοροκλοπή»: Ψήφιση ειδικού νόμου με αναδρομική ισχύ, που θα καθιστά «την απιστία σε βάρος του Δημοσίου» και «τη φοροκλοπή» διαρκή εγκλήματα, χωρίς παραγραφή και θα θεσπίζει την αυτόματη άρση του φορολογικού, τραπεζικού και οποιουδήποτε άλλου απορρήτου.

   18) Φορολόγηση της εκκλησιαστικής και μοναστηριακής περιουσίας:  Έλεγχος και καταγραφή της ακίνητης περιουσίας που διαθέτουν η εκκλησία και τα μοναστήρια και φορολόγηση αυτής.

  19) Έλεγχος της διακίνησης πετρελαίου για την πάταξη της λαθρεμπορίας καυσίμων, με αυστηρές ποινές στους λαθρέμπορους καυσίμων, δήμευση των περιουσιακών στοιχείων και αφαίρεση της ελληνική ιθαγένειας.

    20) Δραστικός περιορισμός του παραεμπορίου: Συστηματικοί έλεγχοι στα κέντρα εισαγωγής και διακίνησης λαθραίων εμπορευμάτων, κλείσιμο επιχειρήσεων, δήμευση των εμπορευμάτων και απέλαση των αλλοδαπών εισαγωγέων και διακινητών- μικροπωλητών αυτών.

     21) Ηλεκτρονική πιστοποίηση της γνησιότητας των φορολογικών στοιχείων αξίας (π.χ. τιμολογίων κλπ) για τον έλεγχο από το Υπουργείο Οικονομικών της γνησιότητας των στοιχείων των συναλλασσομένων και των συναλλαγών (Διευκόλυνση εντοπισμού επιχειρήσεων που εκδίδουν εικονικά και πλαστά στοιχεία).

     22) Δημιουργία και δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο Ειδικού Μητρώου επιχειρήσεων που εκδίδουν πλαστά-εικονικά φορολογικά στοιχεία (τιμολόγια κλπ) για την προφύλαξη των επιχειρήσεων από το ενδεχόμενο συναλλαγής με επιχειρήσεις που εκδίδουν εικονικά και πλαστά τιμολόγια.  

    23) Ειδική εισφορά (χαράτσι) της ΔΕΗ επί ακινήτων: Τροποποίηση των σχετικών διατάξεων, με τη μείωση των συντελεστών φόρου, τη μείωση κατά 20-30% των αντικειμενικών αξιών και την καθιέρωση ορθολογικών και δικαίων κριτηρίων (περιοχή, διαστάσεις ακινήτων, παλαιότητα, εισοδηματικά κριτήρια, περισσότερες δόσεις κλπ).

    24) Τεκμήρια διαβίωσης: Εκλογίκευση των τεκμηρίων διαβίωσης, με μείωση αυτών,, όσον αφορά σε ακίνητα των λαϊκών περιοχών και σε αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και αύξηση αυτών, όσον αφορά την πολυτελή διαβίωση (βίλες, αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, πισίνες, κότερα κλπ).


ΚΕΦΑΛΑΙΟ  ΔΕΥΤΕΡΟ

ΜΕΤΡΑ
    ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΠΛΟΥΤΟΥ


       1) Θέσπιση «έκτακτης ειδικής εισφοράς» των πλοιοκτητών και εφοπλιστών που έχουν πλοία υπό ελληνική σημαία με συντελεστή φόρου 10-15% υπολογιζόμενου επί της συνολικής χωρητικότητας (σε κόρους) του στόλου που διαθέτει ο πλοιοκτήτης ή εφοπλιστής.
     
      2) Θέσπιση «έκτακτης ειδικής εισφοράς» επί των κερδών επιχειρήσεων με ακαθάριστα έσοδα άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ:  Η εισφορά αυτή θα υπολογίζεται σε ποσοστό 10% έως 20% επί του μέσου όρου των καθαρών κερδών των τελευταίων τριών (3) κλεισμένων χρήσεων και θα κλιμακώνεται ανάλογα με το ύψος αυτών.

    3) Θέσπιση «έκτακτης ειδικής εισφοράς» στα κέρδη των καζίνο: Η εισφορά θα υπολογίζεται σε ποσοστό 10%-20% επί του μέσου όρου των κερδών των τελευταίων τριών (3) κλεισμένων χρήσεων.

    4) Θέσπιση  «έκτακτου ειδικού  τέλους» εισόδου στα καζίνο, το οποίο θα υπολογίζεται σε ένα ποσό (π.χ. 3 ευρώ) για κάθε επισκέπτη των καζίνο.

   5) Έκτακτη φορολόγηση των τόκων των καταθέσεων που υπερβαίνουν τις 100.000 ευρώ, με κλιμακούμενο συντελεστή φόρου από 15% έως 20% που θα υπολογίζεται στους τόκους της συνολικής αξίας των καταθέσεων που διαθέτει ο φορολογούμενος σε ελληνικές τράπεζες.

    6) Έκτακτη φορολόγηση  μετοχών εισηγμένων στο Χ.Α.Α, συνολικής αξίας άνω του 1.000.000 ευρώ, με κλιμακούμενο συντελεστή φόρου από 10%-20%, υπολογιζομένου επί  της συνολικής αξίας των μετοχών που κατέχει φορολογούμενος.

     7) Έκτακτη φορολόγηση των κερδών επί παραγώγων προϊόντων του Χ.Α.Α.,  με κλιμακούμενο  συντελεστή φόρου 10%-20%.
       

ΚΕΦΑΛΑΙΟ  ΤΡΙΤΟ

 ΜΕΤΡΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ 

       ι)  ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ


     1) Καθιέρωση ετήσιου αφορολόγητου ποσού εισοδήματος, ως ελάχιστου αποδεκτού ορίου διαβίωσης, υπολογιζομένου επί πραγματικού ή τεκμαρτού εισοδήματος. (το ισχύον σήμερα ετήσιο αφορολόγητο ποσό είναι 5.000 ευρώ, με μεγάλη πιθανότητα να καταργηθεί).

     α) Αφορολόγητο ποσό 8.000 ευρώ για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες:  Για νέους ηλικίας μέχρι 30 ετών, για συνταξιούχους άνω των 65 ετών, για άτομα με ειδικές ανάγκες, για άτομα με αναπηρίες (τυφλοί, νεφροπαθείς, ανάπηροι άνω του 80% κλπ) και για ημιαπασχολουμένους εργαζόμενους.

    β)Αφορολόγητο ποσό 8.000 ευρώ για τις πολύτεκνες οικογένειες, προσαυξανόμενο ανάλογα με τον αριθμό των τέκνων: Για  πολύτεκνες ή μονογονεϊκές οικογένειες με τρία (3) και περισσότερα προστατευόμενα τέκνα. Το αφορολόγητο ποσό των 8.0000 ευρώ αυξάνεται κατά 2000 ευρώ για κάθε ένα τέκνο, πλέον των δύο (2) τέκνων.

    γ) Αφορολόγητο ποσό 8.000 ευρώ για τις ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες: Για χαμηλόμισθους και μικροσυνταξιούχους που αποκτούν ετήσιο εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ (από μισθούς και συντάξεις).

   δ) Αφορολόγητο ποσό 5.000 ευρώ για όλα τα φυσικά πρόσωπα: Για επιτηδευματίες, αυτοαπασχολούμενους, βιοτέχνες, εμπόρους, επιχειρηματίες, ελεύθερους επαγγελματίες και μισθωτούς και συνταξιούχους με ετήσιο εισόδημα άνω των 12.000 ευρώ (από κάθε πηγή).   
 
 
       2) Θέσπιση ενιαίας και προοδευτικής φορολογικής κλίμακας, με περισσότερα ενδιάμεσα κλιμάκια και μειωμένους συντελεστές φόρου  μεταξύ των εισοδημάτων από 12.000 έως 20.000 ευρώ, και λιγότερα ενδιάμεσα κλιμάκια με υψηλότερους συντελεστές φόρου για εισοδήματα άνω των 20.000 ευρώ.

  
      3) Τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας, με αυτόματη τιμαριθμική, αναπροσαρμογή της κάθε τρίμηνο ή εξάμηνο.

    4) Εκπτώσεις δαπανών από το εισόδημα: Επαναφορά ορισμένων εκπτώσεων δαπανών (που έχουν ήδη καταργηθεί).

     4.1) Για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες: (Πολυτέκνους, τυφλούς, άτομα με ειδικές ανάγκες, νεφροπαθείς, αναπήρους κλπ)

     α) Έκπτωση των δεδουλευμένων τόκων που καταβάλλονται για στεγαστικά δάνεια για αγορά πρώτης κατοικίας μέχρι 120 τ.μ.

     β) Έκπτωση των εξόδων ιατρικής και νοσοκομειακής περίθαλψης των φορολογουμένου, της συζύγου και  των προσώπων που τον βαρύνουν.

   4.2) Για τις ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες: (Χαμηλόμισθους και μικροσυνταξιούχους με ετήσιο εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ, από μισθούς και συντάξεις).

     α) Έκπτωση των δεδουλευμένων τόκων που καταβάλλονται για στεγαστικά δάνεια για αγορά πρώτης κατοικίας μέχρι 120 τ.μ.

      β) Έκπτωση των εξόδων ιατρικής και νοσοκομειακής περίθαλψης του φορολογουμένου, της συζύγου  και των προσώπων που τον βαρύνουν.

    4.3) Για μισθωτούς και συνταξιούχους και λοιπά φυσικά πρόσωπα με ετήσιο εισόδημα από 12.000 έως 16.000 ευρώ (Από κάθε πηγή εισοδήματος):

     α) Έκπτωση ποσοστού 50% των δεδουλευμένων τόκων που καταβάλλονται για στεγαστικά δάνεια για αγορά πρώτης κατοικίας μέχρι 120 τ.μ.

     β) Έκπτωση ποσοστού 50% των εξόδων ιατρικής και νοσοκομειακής περίθαλψης του φορολογουμένου, της συζύγου  και των προσώπων που τον βαρύνουν.
   
        5) Αναγνώριση του συνόλου των αποδείξεων για δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών του φορολογουμένου, της συζύγου και των τέκνων που τον βαρύνουν, που πρέπει να προσκομισθούν στις Δ.Ο.Υ. για να ισχύει το αφορολόγητο ποσό.

       -  Χορήγηση μικρής έκπτωσης 10% επί του οφειλομένου φόρου ως κίνητρο για τη συλλογή αποδείξεων.

    -   Τεκμαρτός προσδιορισμός του εισοδήματος,  βάσει των αποδείξεων, όταν η αξία αυτών είναι μεγαλύτερη από το δηλούμενο ή το τεκμαρτό εισόδημα του φορολογουμένου.

                     ΙΙ)  ΣΤΟ ΦΟΡΟ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ (ΦΠΑ)

      1) Αλλαγή της σχέσης μεταξύ των άμεσων και έμμεσων φόρων, με τη μείωση των έμμεσων φόρων (ΦΠΑ κλπ) και των φόρων κατανάλωσης.

      2) Μείωση των φορολογικών συντελεστών ΦΠΑ για όλα τα αγαθά και υπηρεσίες ως εξής:

         α) Κανονικός συντελεστή ΦΠΑ: Από 23%, που είναι σήμερα,          να μειωθεί σε 20%.
         β) Μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ: Από13%, που είναι σήμερα,        να μειωθεί σε 10%.
         γ) Χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ: Από 6,5%, που είναι σήμερα,           να μειωθεί σε 5%.
        δ) Υψηλός συντελεστής ΦΠΑ: Να καθιερωθεί υψηλός συντελεστής 30% για όλα τα είδη πολυτελείας.
    
          3) Μετάταξη αγαθών και υπηρεσιών σε μικρότερο συντελεστή ΦΠΑ:

Ø   Βασικά καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες που καλύπτουν βασικές ανάγκες:

·      Τρόφιμα (γαλακτοκομικά προϊόντα, λαχανικά, καφές, τσάϊ, δημητριακά, άλευρα, έλαια, ζάχαρα, νερό κλπ), άνθη, λιπάσματα, βιβλία, ενέργεια (ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο), υπηρεσίες μεταφοράς προσώπων και αποσκευών, επιδιορθώσεις και μετατροπές (ενδυμάτων, υποδημάτων, ποδηλάτων κλπ).

-Ο ισχύων σήμερα μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ 13% για τα ανωτέρω αγαθά και υπηρεσίες να μειωθεί στο χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 6,5%, που ισχύει σήμερα.( Σ.Σ. η ΔΗΜΑΡ προτείνει  τη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ σε 5%) .

Ø   Λοιπά αγαθά βασικής εστίασης:  

·       Χυμοί φρούτων και λαχανικών, έτοιμα ροφήματα και παρόμοια είδη (καφές, τσάϊ, σοκολάτα κλπ), αεριούχα νερά  φυσικά ή τεχνητά, νερό, μεταλλικά και αεριούχα νερά, αναψυκτικά εν γένει.
·      Η παράδοση παρασκευασμένων εδεσμάτων, πρόχειρων ή μη γευμάτων ή φαγητών, τα οποία είναι έτοιμα και μπορούν να καταναλωθούν άμεσα, χωρίς περαιτέρω επεξεργασία από τον αγοραστή.
·      Τα έτοιμα (ψημένα) σφολιατοειδή και πίττες, όπως τυρόπιττες, λουκανικόπιττες, μπουγάτσες, κρέπες, κρουασάν κλπ.

        -Ο ισχύων σήμερα κανονικός συντελεστής ΦΠΑ 23% για τα ανωτέρω είδη εστίασης να μειωθεί στο χαμηλό συντελεστή  ΦΠΑ 6,5% ή στη χειρότερη περίπτωση στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13%, που ισχύει σήμερα. (Σ.Σ. η ΔΗΜΑΡ προτείνει τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ σε 5% και 10% αντιστοίχως).

Ø  Υπηρεσίες εστίασης:

·       Η επιτόπια κατανάλωση σε τραπεζοκαθίσματα, που διαθέτουν οι επιχειρήσεις εστίασης (εστιατόρια, ψητοπωλεία, ταβέρνες, ταχυφαγεία, καφετέριες, αναψυκτήρια, κυλικεία κλπ), θεωρείται ως υπηρεσία εστίασης, ανεξάρτητα από τα είδη που καταναλώνονται (συμπεριλαμβανομένων των γλυκών, του μη ανθρακούχου νερού και του ψωμιού).

-Ο ισχύων σήμερα κανονικός συντελεστής 23% για τις υπηρεσίες εστίασης, να μειωθεί στον μειωμένο συντελεστή  ΦΠΑ 13%, που ισχύει σήμερα. (Σ.Σ. η ΔΗΜΑΡ προτείνει τη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ σε 10%).

Ø  Υπηρεσίες Εστίασης σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις:

·       Υπηρεσίες εστίασης που παρέχονται στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και τα λοιπά καταλύματα.

-Ο ισχύων σήμερα κανονικός συντελεστής Φ.Π.Α 23% να μειωθεί στον μειωμένο συντελεστή  Φ.Π.Α 13%, που ισχύει σήμερα. (Σ.Σ. η ΔΗΜΑΡ  προτείνει τη μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α σε 10%).

Ø  Είδη διατροφής (βασικά καταναλωτικά αγαθά):

·         Τα μη αεριούχα φυσικά ή τεχνητά μεταλλικά νερά, χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών αρωμάτων.
·         Η παράδοση ψωμιού, παξιμάδια, κριτσίνια, φρυγανιές, κουλούρια, μπισκότα, κεϊκ και βουτήματα ζαχαροπλαστικής.
·         Τα μη παρασκευασμένα είδη διατροφής (ζυμαρικά, όσπρια, λαχανικά, φρούτα, κρέατα, ψάρια και λοιπά είδη διατροφής φρέσκα ή κατεψυγμένα), καθώς και τα παρασκευασμένα είδη διατροφής που διατίθενται κατεψυγμένα.

       -Ο ισχύων σήμερα μειωμένος συντελεστής Φ.Π.Α 13% για τα ως άνω είδη διατροφής να μειωθεί στο χαμηλό συντελεστή Φ.Π.Α 6,5%, που ισχύει σήμερα. (Σ.Σ. η ΔΗΜΑΡ προτείνει τη μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α σε 5%).                  

Γ) ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ  ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Ι) ΓΕΝΙΚΕΣ  ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

      1) Θέσπιση ενιαίας και προοδευτικής φορολογικής κλίμακας φυσικών προσώπων:  Με ελάφρυνση των μεσαίων εισοδημάτων από 12.000 έως 20.000 ευρώ το έτος και την θέσπιση κλιμακίων εισοδήματος με χαμηλούς συντελεστές φόρου.

    2) Τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας: Με αυτόματη τιμαριθμική αναπροσαρμογή της ανά τρίμηνο ή εξάμηνο.

    3) Καθιέρωση ετήσιου αφορολογήτου ποσού 10.000 ευρώ: το ποσό αυτό θα αφορά εισοδήματα  από 12.000 έως 30.000 ευρώ το έτος:

-       Μείωση του αφορολογήτου ποσού (των 10.000 ευρώ):

      κατά 1.000 ευρώ για εισοδήματα από 30.001 έως 40.000 ευρώ το έτος,
      κατά 2000 ευρώ για εισοδήματα από 40.001 έως 50.000 ευρώ το έτος  και
      κατά 3.000 ευρώ για εισοδήματα άνω των 50.001 ευρώ..

-       Προσαύξηση του αφορολογήτου ποσού (των 10.000 ευρώ)  για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (Πολύτεκνοι, άτομα με ειδικές ανάγκες, τυφλοί, νεφροπαθείς, ανάπηροι κλπ).

     4) Έκπτωση δαπανών από το εισόδημα: Αναγνώριση έκπτωσης δαπανών μόνο για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και επανεξέταση των εκπτώσεων για τις ασθενέστερες κοινωνικές  ομάδες (χαμηλόμισθους και μικροσυνταξιούχους).

    5) Μειώσεις φόρου: Κατάργηση των μειώσεων (έκπτωσης ποσοστού διαφόρων δαπανών) από το φόρο εισοδήματος, με τη καθιέρωση της έκπτωσης των δαπανών από το συνολικό φορολογητέο εισόδημα.

    6) Αναγνώριση του συνόλου των αποδείξεων για δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών του φορολογουμένου, της συζύγου και των προστατευομένων τέκνων του (για να ισχύει το ετήσιο αφορολόγητο ποσό των 10.000 ευρώ) με :

-       Την χορήγηση μικρής έκπτωσης 10% επί του οφειλομένου φόρου  ως κίνητρο για τη συλλογή των αποδείξεων και
-       Τον τεκμαρτό προσδιορισμό εισοδήματος, βάσει των αποδείξεων, εφόσον η αξία αυτών υπερβαίνει το δηλούμενο ή τεκμαρτό εισόδημα του φορολογουμένου.

     7) Φορολόγηση εταιριών (Ο.Ε., Ε.Ε.) και κοινωνιών που ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα: Κατάργηση της επιχειρηματικής αμοιβής και φορολόγηση όλων των κερδών της εταιρίας στο όνομά της με συντελεστή φόρου 20%.

   8) Μείωση του συμπληρωματικού φόρου στα ακίνητα: Ο συμπληρωματικός φόρος 3%  που επιβάλλεται σήμερα το εισόδημα από ακίνητα να μειωθεί στο 1,5%.

  9) Τεκμήρια δαπανών διαβίωσης: Εξορθολογισμός και εκλογίκευση των τεκμηρίων των ακινήτων (ιδιοκατοίκηση, μίσθωση ή παραχώρηση κυρίας κατοικίας), με κριτήρια την περιοχή, τη θέση, τις διαστάσεις, την παλαιότητα, τις αντικειμενικές αξίες κλπ και των αυτοκινήτων με κριτήρια την κατηγορία (πολυτελή-λαϊκά), τον κυβισμό, την παλαιότητα και τον αριθμό των αυτοκινήτων που διαθέτει ο φορολογούμενος και η οικογένειά του.  Αύξηση  των τεκμηρίων πολυτελούς διαβίωσης (βίλες, σκάφη αναψυχής, αεροσκάφη, πισίνες κλπ).

   10) Εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες: Κατάργηση της διάταξης που προσαυξάνει το εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες στελεχών της διοίκησης, μελών Δ.Σ. , διαχειριστών κλπ επιχειρήσεων, με την Εργοστασιακή Τιμολογιακή Αξία (Ε.Τ.Α.) των αυτοκινήτων της επιχείρησης, διότι είναι υπερβολική και δημιουργεί τεράστια θέματα με το Ι.Κ.Α.

   11) Επιβράβευση επιχειρήσεων στο πλαίσιο της Εταιρική Κοινωνικής Ευθύνης, με μείωση φόρου και ασφαλιστικών εισφορών: Με κριτήρια: τη συμμόρφωση προς την φορολογική, εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία, την αύξηση της απασχόλησης, τις νέες επενδύσεις, την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, τη μετεκπαίδευση προσωπικού, τις προσφορές-δωρεές-χορηγίες προς μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα, πολιτιστικούς φορείς κλπ.

  12)Δημόσια επιβράβευση των επιχειρήσεων που δεν φοροδιαφεύγουν: Με σκοπό η μη φοροδιαφυγή να καταστεί κριτήριο (φορολογικής) ποιότητας των επιχειρήσεων και να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση.

   13) Φορολόγηση της εκκλησιαστικής και μοναστηριακής ακίνητης περιουσίας: με συντελεστή φόρου 20% (Όπως φορολογούνται οι Ο.Ε. και Ε.Ε.).

   15) Εξόφληση συναλλαγών αξίας άνω των 3.000 ευρώ: Η εξόφληση να αναγνωρίζεται και όταν πραγματοποιείται με πιστωτική κάρτα.

ΙΙ) ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΩΝ


     1) Λογιστικός προσδιορισμός του εισοδήματος. Κατάργηση των διατάξεων για την «απόρριψη» των βιβλίων και στοιχείων.

    2) Επέκταση του συστήματος του λογιστικού προσδιορισμού εισοδήματος για όλες τις κατηγορίες επιχειρήσεων, ανεξάρτητα από την κατηγορία βιβλίων (Α΄, Β΄, Γ΄ του ΚΒΣ) που τηρούν.

    3) Εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις (Δ΄ πηγής). Αναγνώριση όλων των δαπανών και όχι μόνο ορισμένων από αυτές (όπως ισχύει σήμερα), οι οποίες καθορίζονται με αποφάσεις του υπουργού των Οικονομικών.

     4) Αφαίρεση εργοδοτικών εισφορών από τα κέρδη των επιχειρήσεων, εφόσον προσλαμβάνουν νέους εργατουπαλλήλους: Κλιμακωτή αφαίρεση ποσοστού των εργοδοτικών εισφορών από τα κέρδη των επιχειρήσεων, ανάλογα με τον αριθμό του νεοπροσλαμβανόμενου προσωπικού και τη διάρκεια της απασχόλησής του. Το μέτρο αυτό συμβάλει στη μείωση της ανεργίας.

ΙΙΙ) ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ   ΚΕΡΔΩΝ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΜΕΤΟΧΩΝ ΣΤΟ Χ.Α.Α.
 ΚΑΙ ΑΠΟ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ


      1) Ατομικές επιχειρήσεις με βιβλία Γ΄ κατηγορίας ΚΒΣ που αποκτούν κέρδη από την πώληση μετοχών εισηγμένων στο ΧΑΑ σε τιμή ανώτερη της τιμής απόκτησης τους. Κατάργηση της φορολογικής απαλλαγής (που ισχύει σήμερα)  με άμεση φορολόγηση των κερδών στο τέλος της χρήσης.

    2) Φυσικά πρόσωπα και ατομικές επιχειρήσεις με βιβλία Γ΄ κατηγορίας ΚΒΣ: που αποκτούν κεφαλαιακά κέρδη από συναλλαγές σε παράγωγα προϊόντα στο ΧΑΑ ή σε αλλοδαπό χρηματιστήριο παραγώγων: Κατάργηση της φορολογικής απαλλαγής (που ισχύει σήμερα) με άμεση φορολόγηση των κερδών στο τέλος της χρήσης. 


ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ,
ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ, ΕΠΕ ΚΛΠ).
 
 
     1) Μείωση του φορολογικού συντελεστή: Από 20% που ισχύει σήμερα, στο 16% έως 18% για τις χρήσεις 2012 έως και 2013, για να αποτελεί κίνητρο για νέες επενδύσεις, λαμβανομένου υπόψη του ευνοϊκού φορολογικού και επενδυτικού περιβάλλοντος των γειτονικών χωρών και της Κύπρου.

     2) Μείωση της προκαταβολής φόρου: Να μειωθεί από 80% που ισχύει σήμερα στο 55% έως 60%, λαμβανομένου υπόψη της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, της πτώσης των τζίρων (κατανάλωσης) και της μείωσης των κερδών των επιχειρήσεων.

ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ

(Έκδοση εικονικών και πλαστών φορολογικών στοιχείων)

   
       1) Έννοια «πλαστών» και «εικονικών» στοιχείων. Αποσαφήνιση και επαναπροσδιορισμός των εννοιών αυτών, ιδίως όσον αφορά στον λήπτη των στοιχείων.

     2) Ηλεκτρονικός έλεγχος των στοιχείων και των συναλλαγών: Με την on line πιστοποίηση της γνησιότητας των στοιχείων και της φορολογικής νομιμότητας των συναλλασσομένων και την on line οργάνωση ολοκληρωμένου δικτύου στο υπουργείου Οικονομικών (Δ/νση Πληροφοριακών Συστημάτων) για τη συγκέντρωση  και τον έλεγχο των συναλλαγών.

    3) Αυστηρές κυρώσεις στους εκδότες εικονικών και πλαστών στοιχείων: Με την κλιμάκωση των κυρώσεων (προστίμων) επί υποτροπής (επαναληψημότητα της παράβασης) του παραβάτη και ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (μεμονωμένη η  μη κατ΄ επανάληψη έκδοση εικονικών στοιχείων, αριθμός αυτών, μέγεθος της αξίας των συναλλαγών κλπ.).

    4) Κυρώσεις στον λήπτη στοιχείων εικονικών ως προς το πρόσωπο του εκδότη, μόνο εάν διαπιστώνεται δόλος ή αμέλεια του λήπτη, όταν η συναλλαγή είναι πραγματική.







 ΦΟΡΟΣ  ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ (Φ.Π.Α)

       
      1) Γενική Κατεύθυνση: Αλλαγή στη σχέση άμεσων και έμμεσων φόρων, με την  αύξηση των άμεσων (προσωπικών) φόρων και την μείωση των έμμεσων φόρων στα βασικά καταναλωτικά αγαθά και τα είδη εστίασης και πρώτης ανάγκης, καθώς και στα είδη διατροφής και τις υπηρεσίες εστίασης που προσφέρουν τα ξενοδοχεία και τα λοιπά καταλύματα στους τουρίστες, για την τόνωση του τουρισμού.

        2) Κατάργηση της τριετούς προθεσμίας παραγραφής για την επιστροφή του πιστωτικού υπολοίπου Φ.Π.Α: Η προθεσμία της παραγραφής να ορισθεί  πενταετής, δηλαδή, όση είναι και η προθεσμία παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για τον έλεγχο και την επιβολή φόρων.

    4) Παρακράτηση από το Δημόσιο του Φ.Π.Α, στις συναλλαγές του με φορολογουμένους και όχι από το φορολογούμενο για την αποφυγή της υποχρέωσης καταβολής του παρακρατηθέντος Φ.Π.Α από τον φορολογούμενο, ο οποίος, λόγω καθυστέρησης των πληρωμών του Δημοσίου, δεν τον έχει εισπράξει από το Δημόσιο. 
  
      5) Επιστροφή πιστωτικού υπολοίπου Φ.Π.Α σε σύντομο διάστημα, π.χ. τριών (3) μηνών, ώστε, αφενός μεν, οι επιχειρηματίες να εισπράττουν εγκαίρως την επιστροφή του φόρου, αφετέρου δε, να παταχθεί η διαπλοκή, η συναλλαγή και ο άνομος πλουτισμός εφοριακών υπαλλήλων από την παρεχομένη στους φορολογουμένους «υπηρεσία της ταχείας επιστροφής του Φ.Π.Α» έναντι ανταλλάγματος.


  ΦΟΡΟΛΟΓΙΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ Φ.Π.Α


      1) Μείωση πρόσθετων φόρων (προσαυξήσεων):
      
      α) Για την υποβολή εκπρόθεσμης δήλωσης: Μείωση του πρόσθετου φόρου στο 50%, από 60% που ισχύει σήμερα.

       β)  Για την μη υποβολή ή την υποβολή ανακριβούς δήλωσης: Μείωση του πρόσθετου φόρου στο 100%, από 120% που ισχύει σήμερα.

     2) Υπολογισμός των προσθέτων φόρων με τριακοστά:  Ο πρόσθετος φόρος (προσαύξηση) να υπολογίζεται για κάθε ημέρα εκπρόθεσμης καταβολής των φόρων, εντός του μηνός και όχι με το μήνα όπως υπολογίζεται σήμερα.

    3) Μείωση των προσθέτων φόρων ανάλογα με το χρόνο διενεργείας του φορολογικού ελέγχου:  Ο πρόσθετος φόρος (προσαύξηση) να προσδιορίζεται με τη μείωση κατά 20% του ποσοστού (πρόσθετου φόρου) για κάθε έτος, όταν ο φορολογικός έλεγχος διενεργείται μετά την τριετία από τη λήξη της χρήσης και μέχρι το χρόνο της παραγραφής (πενταετία).

     4) Μείωση των προσθέτων φόρων και των προστίμων από τα διοικητικά δικαστήρια: Με ρύθμιση να παρασχεθεί στα διοικητικά δικαστήρια η δυνατότητα να μειώνουν τους πρόσθετους φόρους (εισοδήματος και Φ.Π.Α) και τα πρόστιμα (ΚΒΣ και Φ.Π.Α) που προβλέπουν οι διατάξεις του Ν. 2523/1997 (Ποινολογίου), με κριτήρια τη σοβαρότητα της παράβασης, την υποτροπή του
παραβάτη, τη συνέπεια του φορολογουμένου στην εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεών του και την οικονομική του δυνατότητα και την αρχή της αναλογικότητας.

      5) Αποσύνδεση της πληρωμής του φόρου εισοδήματος  και του Φ.Π.Α από την υποβολή των δηλώσεων με δικαίωμα του φορολογουμένου να καταβάλει, έναντι οφειλομένου φόρου, διάφορα ποσά, ακόμη και προκαταβολές φόρου, ανάλογα με την ταμειακή του ρευστότητα.  

    6) Μείωση του χρόνου παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου προς επιβολή φόρων  (για όλες τις φορολογίες): Να μειωθεί ο χρόνος της παραγραφής σε τρία (3) έτη, από πέντε (5) που είναι σήμερα.

    7) Κατάργηση της δυνατότητας παράτασης των ημερομηνιών παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για την επιβολή φόρων από τον υπουργό των Οικονομικών: Πρόκειται για αντισυνταγματικές ενέργειες της Διοίκησης που παρατείνει, κατά το δοκούν, επί έτη, την παραγραφή των εκκρεμών, ανέλεγκτων φορολογικών υποθέσεων.

    8) Μείωση του ποσοστού προβεβαίωσης φόρου, κατά την άσκηση προσφυγής στα διοικητικά δικαστήρια: Να μειωθεί το ποσοστό προβεβαίωσης φόρου, όταν ασκείται προσφυγή, από 50% που ισχύει σήμερα, στο 25%, όπως ίσχυε στο παρελθόν.

    9) Καθιέρωση του θεσμού «Ο Συνήγορος των Φορολογουμένων» για την προστασία των φορολογουμένων από την αυθαιρεσία των φοροελεγκτικών οργάνων.

   10) Καθιέρωση του μαθήματος «φορολογικής συνείδησης» στα σχολεία για την εξοικείωση των μαθητών από μικρή ηλικία με τις μελλοντικές τους υποχρεώσεις τους και την εμπέδωση «φορολογικής συνείδησης».

ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ  ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ
ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

     
    1) Θέσπιση θέσης «Ειδικού Γραμματέα» του Υπουργείου Οικονομικών, που θα είναι «μόνιμος» και γενικής αναγνώρισης, ο οποίος θα ασχολείται αποκλειστικά με την οργάνωση και την εύρυθμη λειτουργία των φοροελεγκτικών υπηρεσιών, τον καθορισμό πλάνων απόδοσης κάθε Δ.Ο.Υ. , τον συντονισμό των φορολογικών ελέγχων, την εποπτεία της πορείας είσπραξης των φορολογικών εσόδων και της λήψης μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος οφειλετών του Δημοσίου, τον έλεγχο των κυκλωμάτων έκδοσης εικονικών και πλαστών στοιχείων και την πάταξη της παραοικονομίας και της φοροδιαφυγής.

     2) Ίδρυση κεντρικής επιτελικής υπηρεσίας του υπουργείου  Οικονομικών, το προσωπικό της οποίας δεν θα υπόκειται σε μετάθεση στις περιφερειακές φορολογικές υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) και θα ασχολείται αποκλειστικά με τη μελέτη  των φορολογικών θεμάτων, την παρακολούθηση της εξέλιξης της δικαστηριακής φορολογικής νομολογίας, τη διατύπωση των φορολογικών νομοσχεδίων, την επεξεργασία προτάσεων και θέσεων για τη βελτίωση του υφισταμένου φορολογικού νομοθετικού πλαισίου κλπ.

    3) Ίδρυση ειδικού κλάδου φορολογικών ελεγκτών, κατά τα ισχύοντα στις χώρες της Ε.Ε.(tax inspectors στο Ηνωμένο Βασίλειο, inspecteurs des impots στη Γαλλία κλπ), με ειδικό μισθολόγιο και αυστηρή διαδικασία επιλογής από υπηρετούντες ήδη υπαλλήλους ή νεοπροσλαμβανόμενους.

   4) Ίδρυση δύο (2) σχολών επαγγελματικής εκπαίδευσης του προσωπικού των Δ.Ο.Υ. Από την πρώτη σχολή, πανεπιστημιακού επιπέδου, θα αποφοιτούν οι ειδικοί φορολογικοί ελεγκτές και στη δεύτερη σχολή θα φοιτούν οι λοιποί υπάλληλοι των Δ.Ο.Υ.    

      5) Καθιέρωση σεμιναρίων επαγγελματικής κατάρτισης και εξειδίκευσης, τα οποία να παρακολουθεί υποχρεωτικά το προσωπικό των Δ.Ο.Υ. για τη συνεχή επιμόρφωσή του και την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων.

       6) Απαλλαγή των ελεγκτικών μηχανισμών του Δημοσίου από τη διαδικασία συλλογής καταγραφής, ταξινόμησης και επεξεργασίας στοιχείων για την αξιοποίηση του φορολογικού μηχανισμού μόνο για τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων.

     7) Ηλεκτρονική εφορία «edoy»: Να θεσμοθετηθεί η πλήρης, ουσιαστική και καθολική λειτουργία της ηλεκτρονικής εφορίας, με την υποβολή, μέσω του TAXISnet,  όλων των φορολογικών δηλώσεων, των δηλώσεων μεταβολών και των λοιπών φορολογικών εντύπων και την ηλεκτρονική παραλαβή από τις Δ.Ο.Υ. βεβαιώσεων και λοιπών δικαιολογητικών, η χορήγηση των οποίων δεν απαιτεί χρηματική καταβολή.

    8) Βελτίωση και εκσυγχρονισμός των διαδικασιών καταβολής των φόρων: Χρήση νέων τεχνολογιών προκειμένου ο οφειλέτης του Δημοσίου να πραγματοποιεί τις συναλλαγές του με το Δημόσιο από απόσταση, μέσω τραπεζικών λογαριασμών, πιστωτικών καρτών, ταχυδρομείου.

   9) Κατάρτιση προγράμματος επικοινωνίας του υπουργείου Οικονομικών με τους φορολογούμενους: Mε σκοπό την αποτροπή των φορολογουμένων από τη μη συμμόρφωσή τους στις φορολογικές υποχρεώσεις τους, την ενημέρωσή τους για τις συνέπειες της μη συμμόρφωσής τους (επιβολή προσαυξήσεων, επιβολή κατασχέσεων, ποινική δίωξη κλπ), την υπενθύμιση των ημερομηνιών υποβολής δηλώσεων, της υποχρέωσης παρακράτησης Φ.Π.Α κλπ.





ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ  ΕΛΕΓΧΩΝ

    1) Τροποποίηση της φορολογικής νομοθεσίας, ώστε να τιμωρούνται οι ουσιαστικές παραβάσεις και όχι οι τυπικές, με σκοπό να προαχθεί το αίσθημα φορολογικής δικαιοσύνης και ασφαλείας των φορολογουμένων.

   2) Εντατικοποίηση των προληπτικών και προσωρινών ελέγχων: Στις περιπτώσεις μη υποβολής περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α, παρακρατούμενων φόρων (Φ.Μ.Υ. κλπ),  φόρου εισοδήματος και συγκεντρωτικών καταστάσεων άρθρου 20 ΚΒΣ, καθώς και υποβολής δηλώσεων Φ.Π.Α, στις οποίες διαπιστώνεται μεγάλη απόκλιση  μεταξύ εισροών – εκροών και μηδενικών ή αρνητικών δηλώσεων Φ.Π.Α.

   3) Διενέργεια τακτικού φορολογικού ελέγχου σε σύντομο διάστημα από την παραβατική συμπεριφορά φορολογούμενου, εντός τριετίας από την διαπίστωση της παράβασης  και όχι στα όρια της παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου προς επιβολή φόρου, δηλαδή μετά από 5, 6 και περισσότερα  έτη.

    4) Θέσπιση πειθαρχικών κυρώσεων σε εφοριακούς υπάλλήλους που δεν συμμορφώνονται στις οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών για την εντατικοποίηση των ελέγχων  (προληπτικών – προσωρινών) και το (σύντομο) χρόνο διενεργείας του τακτικού φορολογικού ελέγχου.


   5) Θεσμοθέτηση διαδικασίας ιεραρχικού ελέγχου των εκθέσεων ελέγχου, που συντάσσονται από τα φοροελεγκτικά όργανα, για πράξεις ή παραλείψεις τους που αφορούν στη τήρηση της εφαρμογής των νόμων και των κανόνων της νόμιμης ελεγκτικής διαδικασίας.

     6) Δημιουργία μηχανισμού εξειδίκευσης των φοροελεγκτικών οργάνων στην ελεγκτική διαδικασία, με σκοπό την αποφυγή λαθών ή παραλείψεων κατά τη διενέργεια των φορολογικών ελέγχων και τη σύνταξη τεκμηριωμένων και αιτιολογημένων εκθέσεων ελέγχου.

   7) Δημιουργία ειδικού γραφείου νομικής υποστήριξης των Δ.Ο.Υ., ιδίως σε θέματα είσπραξης ληξιπροθέσμων οφειλών και λήψης μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης κατά των οφειλετών του Δημοσίου, λόγω νομικής ανεπαρκείας των αρμοδίων εφοριακών υπαλλήλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU

Σχόλια

Όλες οι πρόσφατες δημοσιεύσεις στην αριστερή στρουθοκάμηλο - με προεπισκόπηση στο άγγιγμα

στην μικρή στρουθοκάμηλο

στο after fake

στο Οικολογικό blog