Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

Γεια σας, το όνομά μου είναι Έντ Σνόουντεν

Τι είπε ο Έντουαρντ Σνόουντεν στους δημοσιογράφους για όλα όσα έχουν συμβεί από την ημέρα που αποφάσισε να μιλήσει - σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε μαζί με εκπροσώπους της Διεθνούς Αμνηστίας, του Παρατηρητηρίου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και της Διεθνούς επιτροπής Διαφάνειας  στην περιοχή transit του αεροδρομίου της Μόσχας όπου παραμένει και περιμένει.(*)

Γεια σας, το όνομά μου είναι Έντ Σνόουντεν. Πριν από ένα μήνα είχα οικογένεια, ένα σπίτι στον παράδεισο και ζούσα με μεγάλη άνεση. Επίσης, είχα την δυνατότητα χωρίς να χρειάζεται οποιοδήποτε ένταλμα να αναζητήσω και να διαβάσω τις επικοινωνίες σας. Την επικοινωνία οποιουδήποτε, για οποιονδήποτε χρόνο. Αυτή είναι μια δύναμη που μπορεί να αλλάζει τις μοίρες των ανθρώπων.

Είναι επίσης μια σοβαρή παραβίαση του νόμου. Η 4η και η 5η τροποποίηση του Συντάγματος της χώρας μου, το 12ο άρθρο της Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών), καθώς και πολλά ακόμα καταστατικά και συνθήκες, απαγορεύουν τέτοια συστήματα μαζικής παρακολούθησης. Κι ενώ το αμερικανικό Σύνταγμα αναγορεύει τέτοια συστήματα ως παράνομα, η κυβέρνησή μου υποστηρίζει ότι κρυφές αποφάσεις δικαστηρίων, που το κοινό δεν έχει πρόσβαση με κάποιο τρόπο, νομιμοποιούν παράνομες πράξεις. Αυτές οι αποφάσεις απλά καταστρατηγούν την πιο βασική έννοια της δικαιοσύνης: ότι πρέπει να δρα υπό το φώς της ημέρας. Το ανήθικο δεν μπορεί να μετατρέπεται σε ηθικό μέσω μυστικών νομικών αποφάσεων.

Πιστεύω στην αρχή όπως διακηρύχτηκε στην Νερεμβέργη το 1945: «Τα άτομα έχουν διεθνή καθήκοντα που υπερβαίνουν τις εθνικές υποχρεώσεις της υπακοής. Συνεπώς, οι πολίτες έχουν το καθήκον να παραβιάζουν τους εθνικούς νόμους για την πρόληψη εγκλημάτων κατά της ειρήνης και της ανθρωπότητας».

Σύμφωνα με αυτό έκανα ό,τι πίστεψα σωστό και ξεκίνησα μια καμπάνια για να διορθώσω αυτό που γινόταν λάθος. Δεν προσπάθησα να πλουτίσω. Δεν προσπάθησα να πουλήσω τα μυστικά των ΗΠΑ. Δεν συνεργάστηκα με καμία ξένη κυβέρνηση για να εξασφαλίσω την ασφάλειά μου. Αντίθετα, δημοσίευσα στο κοινό αυτό που ήξερα, ώστε αυτό που μας επηρεάζει όλους να συζητηθεί από όλους στο φως της ημέρας, και ζήτησα δικαιοσύνη από τον κόσμο.

Αυτή η ηθική μου απόφαση να μιλήσω δημόσια σχετικά με την κατασκοπεία που μας επηρεάζει όλους μου στοίχισε, αλλά ήταν η σωστή και δεν μετανιώνω γι' αυτή.

Από τότε, η κυβέρνηση και οι υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ προσπαθούν να θέσουν ένα παράδειγμα, μια προειδοποίηση σε όλους όσοι θελήσουν να μιλήσουν ανοιχτά όπως εγώ. Έχω μείνει χωρίς πατρίδα και έχω κυνηγηθεί γι' αυτή την πολιτική μου έκφραση. Η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών με έβαλε σε μια λίστα μη-πτήσης. Απαίτησε ...

*η συνέχεια και σχετικό βίντεο εδώ: the press project


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU