Δευτέρα 8 Αυγούστου 2016

Amstel: Η γελοιοποίηση κάθε Ελληνικής προσπάθειας από την Ολλανδική Ζυθοποιία



Η Amstel με το τεράστιο πρόστιμο των 31,5 εκατομμυρίων ευρώ, συνεχίζει με αθέμιτες πρακτικές.

της Ντίνας Μαγιάρου*
Η επιθετική διαφήμιση από την Ολλανδική ζυθοποιία  – Amstel κατά την κοινή –  έγινε για να δυσφημίσει κάθε άλλη μπράντα που κυκλοφορεί στην χώρα μας.
Αν και βρίσκεται στην κορυφή της αγοράς με φοβερές πωλήσεις τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και στις αγορές του εξωτερικού, συνεχίζει αχόρταγα να κατασπαράζει την όποια προσπάθεια να ζήσει κάποια άλλη μικρή βιοτεχνία ή βιομηχανία.
Το διαφημιστικό της σποτ «Amstel γιατί έτσι σας αρέσει» το ενισχύουν ο Μπίλυ και ο Μάνος. Είναι δύο νέοι που αγαπούν την μπύρα και φιλοδοξούν να φτιάξουν τη δική τους.
Η ιστορία τους μιλάει στη ψυχή όσων αγαπούν τη μπύρα, αναδεικνύοντας τη Do-It-Yourself τάση και επιβεβαιώνοντας τον κανόνα ότι κάθε αρχή και δύσκολη!
Όμως το τέλος είναι πιο δύσκολο αφού ότι κι αν κάνουν … η Ολλανδική Amstel το κάνει καλύτερα.
Φυσικά το μήνυμα είναι ότι, η αποτυχία των άλλων, βασίζεται στην επιτυχία της Ολλανδικής ζυθοποιίας. 
Πρόσφατα η Ολλανδική ζυθοποιία – συμφερόντων – Heineken, «έφαγε πρόστιμο από την επιτροπή ανταγωνισμού, καθώς χρησιμοποιεί αθέμιτες πρακτικές για να μονοπωλήσει την αγορά (Δεσπόζουσα θέση).
Αν και το πρόστιμο είναι τρομακτικό για κάθε βιομηχανία, την ίδια την Αθηναϊκή δεν την πλήγωσε. Κρατηθείτε, μιλάμε για 31.500.000 €.

Το σκεπτικό της απόφασης μετά από 8.000 σελίδες μελέτης…

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, με απόφασή της, λοιπόν, έκρινε ότι η εταιρεία Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ, (έτσι είναι ο διακριτικός τίτλος της Ολλανδικής Ζυθοποιίας) η οποία δραστηριοποιείται, κυρίως, στην παραγωγή και εμπορία προϊόντων ζύθου, καταχράστηκε τη δεσπόζουσα θέση της, κατά παράβαση των άρθρων 2 του ν. 703/77, όπως ίσχυε (νυν 2 του ν. 3959/2011) και 102 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και επέβαλε, ομοφώνως, πρόστιμο συνολικού ύψους 31.451.211 ευρώ.
σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, από την ενδελεχή έρευνα της Επιτροπής προέκυψαν στοιχεία τα οποία κατέδειξαν ότι:
η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα, μια ενιαία και στοχευμένη πολιτική για τον αποκλεισμό και τον περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της, κυρίως, με την επιβολή αποκλειστικότητας σε επίπεδο χονδρικής και λιανικής πώλησης, αλλά και μέσω άλλων πρακτικών, οι οποίες είχαν ως σωρευτικό αποτέλεσμα τον περιορισμό του ανταγωνισμού σε επιμέρους αγορές διανομής και διάθεσης προϊόντων ζύθου.
Ειδικότερα, η πολιτική της Amstel περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, πρακτικές που κατέτειναν σε αποκλειστική προμήθεια στην αγορά επιτόπιας κατανάλωσης (μεγάλοι πελάτες/αλυσίδες εστίασης και λοιπά τελικά σημεία), με τη χορήγηση σ’ αυτούς σημαντικών χρηματικών ποσών και άλλου είδους παροχών, υπό τους όρους, όμως, αποκλειστικότητας ή/και περιορισμού του εφοδιασμού τους από ανταγωνιστικούς προμηθευτές, καθώς και με την επιβολή, υπό τις αυτές πάντοτε δεσμεύσεις, εκπτώσεων πίστης και στόχων πωλήσεων.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποιούσε, επίσης, περιοριστικές του ανταγωνισμού πρακτικές προς χονδρεμπόρους, όπως η παροχή σε αυτούς σημαντικών οικονομικών κινήτρων έναντι περιορισμού του εφοδιασμού τους από ανταγωνιστές, προνομιακών όρων πίστωσης και με την άσκηση παράλληλης πίεσης για διακοπή της διακίνησης ανταγωνιστικών σημάτων.
Με την ίδια απόφασή της, η Επιτροπή Ανταγωνισμού υποχρέωσε την εταιρεία Αθηναϊκή Ζυθοποιία, πέραν του προστίμου, να παραλείπει παρόμοιας φύσεως ενέργειες στο μέλλον και να καταρτίζει εφεξής έγγραφες συμβάσεις με ανάλογη προσαρμογή των όρων προς αποφυγή επανάληψης τέτοιων παραβατικών συμπεριφορών.
Σήμερα συνεχίζει την επίθεση με τα βιντεάκια του Μπίλυ και του Μάνου,υποδαυλίζοντας κάθε προσπάθεια για παραγωγή μπύρας…. Ξεχάστε το… Γιατί έτσι αρέσει στην AMSTEL

Πως θα φαίνονταν όμως αυτή η προσπάθεια να γυρνούσε πάνω της?

  • Επιστρέψτε την διαφήμιση της με μια δημοσίευση του άρθρου μας. Στείλτε το μήνυμα στους καταναλωτές της AMSTEL, HEINEKEN και των άλλων ετικετών που προωθεί.
  • Διαλέξτε να καταναλώνετε μικρές Ελληνικές μπράντες που έτσι κι αλλιώς κι αυτοί τις πρώτες ύλες τις αγοράζουν από Ελλάδα.
  • Προσοχή στις μαϊμούδες που δηλώνουν Ελληνικές Μπύρες. Έχουν μόνο την Μπράντα Ελληνική… Ρωτήστε για τοπικές μπύρες. Στην Ελληνική αγορά υπάρχουν πολλές.

ΓΙΑΤΙ?

ΓΙΑΤΙ … ΕΤΣΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ


*πηγή pixlax

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU