Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2016

Το νέο ασφαλιστικό χωρίς αφορολόγητο όριο για τους ελεύθερους επαγγελματίες, όπως ισχύει και στους μισθωτούς, δεν θα είναι βιώσιμο για τις επιχειρήσεις


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ & ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΟΑΕΕ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ

Υψηλάντου 143-145, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, 18535
e-mail grammateas@syllogosoaeeattikis.gr 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα 29 Ιανουαρίου 2016


Σήμερα το μεσημέρι αντιπροσωπεία του συλλόγου μας αποτελούμενη από τον Δημήτρη Κυρίτση, τον Φώτη Ρήγα και τον Σάκη Γκαραβέλλα, συναντήθηκε με τον Υφυπουργό κ. Πετρόπουλο στο γραφείο του. Η αντιπροσωπεία μας έδωσε τετρασέλιδο υπόμνημα 18 σημείων, με θέματα που άπτονται του νέου ασφαλιστικού καθώς και χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ.

Πριν την συνάντηση ο σύλλογός μας ενημέρωσε αντίστοιχους συλλόγους στην υπόλοιπη Ελλάδα έτσι ώστε να συγκεντρώσει απόψεις και προβλήματα με στόχο να τα συμπεριλάβει στο παραδοθέν υπόμνημα.

Η συνάντηση έγινε σε καλό κλίμα και κράτησε περίπου 1 ώρα.

Από την μεριά του συλλόγου υποστηρίχθηκε όσον αφορά το νέο ασφαλιστικό ότι πρέπει οπωσδήποτε να υπάρξει αφορολόγητο όριο για τους ελεύθερους επαγγελματίες, όπως ισχύει και στους μισθωτούς αλλιώς δεν θα είναι βιώσιμο για τις επιχειρήσεις. Προτείναμε τα ποσοστά των εισφορών να συνδεθούν με το ΑΕΠ με στόχο την μείωσή τους όταν αναπτύσσεται η οικονομία. Επίσης προτάθηκε από μέρους μας το τέλος επιτηδεύματος να υπολογισθεί σαν έξοδο πριν την εφαρμογή των εισφορών, κάτι που οδηγεί σε μείωση της επιβάρυνσης (4,5% σε εισόδημα 10000 όπως φαίνεται και σε πίνακα που καταθέσαμε). 

Από την μεριά του υπουργού αποσαφηνίστηκε ότι οι ασφαλιστικές εισφορές αφορούν καθαρό και όχι τεκμαρτό εισόδημα.

Επίσης καταστήσαμε σαφές ότι το νέο ασφαλιστικό οφείλει και πρέπει να είναι μια πραγματικά νέα αρχή. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αποσυνδεθεί από οποιαδήποτε παλαιότερη οφειλή ή ρύθμιση. Προτάθηκε η κεφαλαιοποίηση των παλαιών οφειλών, λύση, που θα αποδεχόμασταν μόνο στην περίπτωση που αφαιρεθούν όλες οι παράνομες χρεώσεις και η συνολική επιβάρυνση να μην υπερβαίνει το 120% της καθαρής οφειλής. Τονίσαμε το απαράδεκτο του γεγονότος να υπάρχουν ελεύθεροι επαγγελματίες και οι οικογένειες τους αποκλεισμένοι από τις δομές υγείας, ενώ την ίδια στιγμή και πολύ σωστά έχουν πρόσβαση σε αυτές χωρίς καμία προϋπόθεση πρόσφυγες και μετανάστες.

Ο υπουργός έδειξε ενδιαφέρον και κατανόηση στα θέματα που τέθηκαν και επιφυλάχθηκε να απαντήσει σε όλα μέσα στις επόμενες ημέρες. 

Τα προβλήματα των ελευθέρων επαγγελματιών όλων των κλάδων έχουν γιγαντωθεί τα χρόνια της κρίσης και πρέπει η κυβέρνηση να πάρει δραστικά μέτρα για το σύνολο της αγοράς. Κατανοούμε την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος αλλά αν θέλει να έχει τους Ελεύθερους επαγγελματίες συμμάχους οφείλει να λάβει υπόψη της ότι φορολογούμαστε όλα τα χρόνια της κρίσης με τεκμαρτά εισοδήματα και χωρις αφορολόγητο όριο κάτι που παραβαίνει το άρθρο 4.5 του Συντάγματος "οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις τους".

πηγή facebook.com/groups/OAEE.ATTIKIS/1048545688519805/


Παράρτημα
Το Υπόμνημα που κατέθεσε ο Σύλλογος στο Υπουργείο και τον Πρωθυπουργό


Σύλλογος Ασφαλισμένων ΟΑΕΕ Αττικής
Υψηλάντου 143-145 Πειραιάς
Τηλ. 6944 186123 & 6977753866

Αθήνα 29/01/2016

ΠΡΟΣ ΤΟΝ
κο Αναστάσιο Πετρόπουλο.

Κοινοποίηση: Γραφείο Πρωθυπουργού & Υπουργού Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και κοινωνικής αλληλεγγύης

Υπόμνημα Ενστάσεων και Προτάσεων των Ελευθέρων Επαγγελματιών σε σχέση με το νέο ασφαλιστικό.

Κύριε Υπουργέ, σε συνέχεια της συνάντησής μας όντα ακόμη Διοικητής του ΟΑΕΕ σας παραθέτουμε τις ενστάσεις μας αλλά και τις προτάσεις μας για το Νέο ασφαλιστικό και παρακαλούμε να τις μεταφέρετε τόσο στον Υπουργό όσο και στον Πρωθυπουργό της χώρας. Θα θέλαμε εξ αρχής να πούμε ότι συμφωνούμε με την εισφορά ανάλογη με το εισόδημα όπως και με τη σύνταξη ανάλογη με το εισόδημα με πρόβλεψη της κατώτατης για τους οικονομικά αδύναμους. Επίσης σας κάνουμε γνωστό ότι οι συνδικαλιστικοί μας φορείς δεν μας αντιπροσωπεύουν συνολικά διότι πολλές από τις παρακάτω ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ δεν τις έχουν θέση σε γνώση ούτε στην κυβέρνηση ούτε σε δημόσια συζήτηση.

1.       ΣΤΑΘΕΡΟ ΠΟΣΟ: Το ποσοστό 6,95%  δεν είναι δίκαιο και δεν το αποδεχόμαστε γιατί βάζετε ποσοστό του εισοδήματος για ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Εφόσον υπάρχει κοστολογημένο στον προϋπολογισμό το κόστος της Ιατροφαρμακευτικής Δαπάνης υπάρχει και τρόπος να γίνει ΣΤΑΘΕΡΟ ποσό που θα μπορεί να τροποποιείται προς τα πάνω ή προς τα κάτω ανάλογα με τα οικονομικά της χώρας.

2.       ΥΨΗΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ:Το 20% του συνταξιοδοτικού εκτός του ότι είναι εξαιρετικά υψηλό, είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο και αντιστοιχεί σε συντάξεις ένδειας και θα υπάρχει φαινόμενο ασφαλισμένων να πληρώνουν 10.000€ και 20.000€ για να παίρνουν συντάξεις +/- 1.000€ μετά από 40-42χρόνια εισφορών!

3.       Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους ανεξαρτήτως οφειλών αναφερόμαστε σε ανθρώπους και ο πολιτισμός μας δεν επιτρέπει να χάνονται ανθρώπινες ζωές λόγω αποκλεισμού των ανθρώπων στις δομές υγείας, με εγκληματική ευθύνη του ίδιου του κράτους έχοντας πρόβλεψη για το σύνολο των προσφύγων και μεταναστών από τρίτες χώρες, αλλά στους πολίτες του θέτει όρους και προϋποθέσεις.

4.       Ενεργοποίηση της Υπουργικής απόφασης του κ. Στρατούλη  που με πληρωμή 2 μηνών μπορεί να έχει ο ασφαλισμένος πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη όπως γίνεται και στο ΙΚΑ.

5.       ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ βιώσιμο το σχέδιο του ασφαλιστικού που έχετε καταθέσει αν δεν υπάρξει αφορολόγητο όριο διαφορετικά εξαναγκάζονται οι επιχειρήσεις από το ίδιο το κράτος να μεταναστεύσουν ολοκληρωτικά είτε να ανοίξουν εταιρίες σε χώρες με χαμηλότερη φορολογία για να μπορούν ΝΟΜΙΜΑ να χαμηλώνουν τα έσοδά τους. Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι πολύ μικρές επιχειρήσεις αδυνατούν ακόμη και αυτό να κάνουν και επωμίζονται χρέη που δεν θα μπορέσουν ποτέ να πληρώσουν.

6.       ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΗ ΠΑΛΙΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ: Σύμφωνα και με τα στατιστικά του ΟΑΕΕ σχεδόν το 90% των επιχειρήσεων είτε έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές είτε έχουν ρυθμισμένες οφειλές και αυτό καταδεικνύει την ΑΜΕΣΗ πρόβλεψη λύσης και στο θέμα των ασφαλιστικών οφειλών αφού αφαιρεθούν πρώτα όλες οι παράνομες προσαυξήσεις οι οποίες είναι απλή λογιστική εγγραφή. Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη που χρεώθηκε ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΡΑΣΧΕΘΕΙ, Διαφορά κλάσης που φτάνει να 4πλασιάζει ακόμη το ποσό οφειλής και παράνομα υψηλές εισφορές ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ του ΟΑΕΕ που οφειλε να μειώσει τις εισφορές από την πρώτη χρονιά καταγραφής της πτώσης του ΑΕΠ που είναι το 2008

7.       ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΑ ΕΞΟΔΑ: Υπολογισμός των εισφορών στα έξοδα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ αν έχουν πληρωθεί ή όχι. Αν δεν πληρωθούν οι εισφορές τότε το ποσό των 5.000 κατά μέσο όρο λογίζεται από την εφορία ως ΚΑΘΑΡΟ ΕΣΟΔΟ και επιβαρύνεται με 29% φόρο δηλ 1450€ και άλλα 1450€ ως προκαταβολή φόρου συν ότι επιβαρύνεται με τόκους και διαφορά κλασης και για το ποσό που δεν μπόρεσε να πληρώσει λόγω ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ. Έτσι μέσα σε μια μόλις ημέρα από την κατάθεση της φορολογικής δήλωσης το ποσό που καλείται να πληρώσει σχεδόν διπλασιάζεται ως ΤΙΜΩΡΙΑ επειδή ΔΕΝ ΕΙΧΕ να το πληρώσει και δυστυχώς δεν εχει συζητηθεί ποτε μεχρι σήμερα δημόσια.

8.       ΧΑΜΗΛΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ: Τα ποσοστά αναπλήρωσης του νέου ασφαλιστικού είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ χαμηλά και δεν λαμβάνουν υπόψη τους περιόδους ανάπτυξης της χώρας.

9.       ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΟΣΟΣΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΑΕΠ: Δεν υπάρχει πουθενά πρόβλεψη μείωσης των ποσοστών των εισφορών, τα οποία επιβάλλονται  σε μια χώρα με 7 συνεχόμενα χρόνια κρίσης. Θα έπρεπε να μειώνονται τα ποσοστά όσο το ΑΕΠ αυξάνεται και άρα μοιράζεται σε περισσότερους το ίδιο βάρος.

10.   ΕΞΟΔΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ: Ζητούμε να λογιστεί ως έξοδο και το τέλος επιτηδεύματος και κατόπιν να επιβάλλονται εισφορές με ποσοστό επί των καθαρών και ΟΧΙ ΤΕΚΜΑΡΤΩΝ εσόδων. Σας παραθέτουμε σε άλλη σελίδα και αναλυτικό παράδειγμα υπολογισμού με και χωρίς τελος επιτηδεύματος και όπως προκύπτει έχουν σημαντική συνολική ελάφρυνση(ασφαλιστική-φορολογική) οι ΕΕ που φτάνει το 4,51% για εισόδημα 10.000€ και ελάφρυνση 1,50% για εισόδημα 30.000€

11.   ΚΑΤΑΔΙΩΚΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ: Τερματισμος των καταδιωκτικών μέτρων σε ότι αφορά την ΑΥΤΑΣΦΑΛΙΣΗ, δεν πήραμε χρήματα από το κράτος, δεν μπορει να απειλούμαστε με κατασχέσεις και δεσμεύσεις λογαριασμών επειδή έχουμε αντικειμενική αδυναμία, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ εργαστούμε με τέτοιες εξοντωτικές πιέσεις που έχουν κοινωνικό και οικογενειακό αντίκτυπο με αποτέλεσμα οι Ελεύθεροι Επαγγελματίες να είναι αυτοί που «πρωταγωνιστούν» στα ποσοστά αυτοκτονιών!

12.   ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΟΝΟ Αφού αφαιρεθούν οι ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ και ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ χρεώσεις όσων έχουν οφειλές το ποσό που μένει να κεφαλαιοποιηθεί για το τέλος του ασφαλιστικού βίου ή όποτε μπορεί ο καθένας και με κίνητρα ενδεχομένως να το πληρώσει. Αν δεν μπορεί να το πληρώσει να πάρει σύνταξη ανάλογη με τα ποσά που έχει πληρώσει

13.   Αιτουμαστε ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ πίνακα εισφορών και σε τι συντάξεις οδηγεί η κάθε βαθμίδα ποσοστου εισφορας για να είναι ξεκάθαρη η σχέση με τον Ασφαλισμένο και το ταμείο.

14.   ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΟΦΕΙΛΩΝ: Όσοι έχουν οφειλή αλλά δεν δικαιούνται ή δεν θέλουν σύνταξη να μπορούν να υπογράφουν ότι αποποιούνται του δικαιώματος σύνταξης και να διαγράφεται και η οφειλή

15.   (Δ.Κ. )Διαγραφή οφειλών που οφείλονται σε ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΛΑΣΗΣ και φτάνουν μέχρι 4 φορές πάνω την οφειλή του ασφαλισμένου με αποτέλεσμα να μη γίνει ποτε βιώσιμη η προσωπική του οφειλή.

16.   ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΠΕΙΛΗ ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ τα επόμενα 5 χρόνια και για όσο δεν υπάρχει πρόβλεψη: Δυνατότητα σε όσους είναι προς σύνταξη και έχουν οφειλές να μπορούν να παίρνουν σύνταξη και να παρακρατείται κάθε μήνα ένα ποσοστό 20%-40% για την παλιά οφειλή του!

17.   ΕΓΓΥΗΣΗ: Ζητουμε ρητή νομοθετική ρύθμιση που θα εγγυάται τα χρήματα που δίνουμε για εισφορές και σύνταξη έτσι ώστε να μην ξαναζήσουμε στο μέλλον την μεγάλη ληστεία των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων.

18.   Ζητούμε τη ποινική δίωξη των υπευθύνων για την κατάσταση του ασφαλιστικού μας ταμείου.
Για όλα τα παραπάνω θέλουμε τη θέση σας για να δούμε που μπορούμε να συνεργαστούμε και που όχι.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ!




Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2016

Παν Παπαδόπουλος (Κάιν) προς Ντόρα Μπακογιάννη: "Μοιάζετε νικητές, μά είστε νικημένοι"!



του Παναγιώτη Παπαδόπουλου (Κάϊν)*


ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ,

Ανήκουμε σε αντίθετους και συγκρουόμενους κόσμους (εσείς στον μικρόκοσμο για λίγους και "δυνατούς", εγώ στον Κόσμο που διεκδικεί χώρο για όλους ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ), αλλά ποτέ δεν έπαψα να εκφράζω με τόλμη και συνέπεια την απεχθειά μου για κάθε πράξη που απαξιώνει και μηδενίζει τήν αυταξία τής ανθρώπινης ζωής (τής ζωής τών "δικών μας" αλλά και τών "άλλων"), για κάθε δογματισμό και σεχταρισμό που "αγιάζει" κάθε μέσο εξόντωσης!

Δέν ξέρω (και δεν με ενδιαφέρει να μάθω) σε ποιό Γιουσουρούμ τών "πολιτικών ιδεών" ανακαλύψατε αυτό τό ευτελές είδος "δημοκρατίας" πού εξαναγκάζει, εκβιάζει και καταφέρνει στό τέλος να "κατεβάσει" μιά θεατρική παράσταση (ακόμα κι άν αυτή είναι η πιό κακή,η πιό ακραία,η πιό προκλητική).

Τό ίδιο έκαναν και τα τάγματα εφόδου τού εθνικισμού και τού "χριστιανισμού" όταν πολιορκήσανε τότε τόν Νοέμβρη τού 2012 το θέατρο "Χυτήριο" και αναγκάσανε καί τότε να ακυρωθεί μια "ακραία και προσβλητική" θεατρική παράσταση ("CORPUS CHRISTI" τού Τέρενς Μάκ Νάλλυ).

Πανάξια η "ευαισθησία τής δημοκρατίας" σας! Συναντηθήκατε και ενωθήκατε με τούς φασίστες τής "Μαύρης Αυγής"!

Οι "ιδεολογικές αποστάσεις" τελικά καταργούνται όταν απελευθερώνονται και επικρατούν τά άγρια και αιμοβόρα μας ένστικτα!

Σέβομαι κάθε συγγενή θύματος, κάθε πόνο και δάκρυ όλων όσων στερήθηκαν ανθρώπους!

Αλλά χρόνια τώρα χρησιμοποιείτε όλα αυτά τά ευγενή, κοινά και ανθρώπινα συναισθήματα για νά συνεχίζει νά "πουλάει" μιά πολύ ΚΑΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΚΡΑΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ πού δίνετε σε συνεργασία και υποστήριξη με τήν Αμερικάνικη πρεσβεία, σέ βάρος ενός κρατουμένου (τού πιο δολοφόνου απο τούς δολοφόνους αν αυτό σάς αρκεί για να συνεχίσουμε...) που όχι μόνο δέν είναι πλέον "επικίνδυνος" γιά το Κράτος,αλλά είναι στην γέφυρα τού μελλοθάνατου αφού είναι στήν ουσία ένας οργανισμός-φυτό με πολλαπλά προβλήματα υγείας και αναπηρία 98% όπως έχουν αποφανθεί με ανακοινωσή τους οι ίδιοι οι γιατροί!

Στο παρελθόν έχω γράψει αρκετές φορές για τό ζήτημα τής αποφυλάκισης τού Σάββα Ξηρού για λόγους υγείας, τά τελευταία γεγονότα με αναγκάζουν ξανά να επανέλθω!

Η έκκληση να σταματήσει το μαρτύριο ενός φυλακισμένου ανήμπορου να "ισορροπήσει" και να αυτοεξυπηρετηθεί στην καθημερινότητα του εγκλεισμού,οφείλει να υπερβεί το αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τις αδιέξοδες επιλογές της ένοπλης βίας που αποτελούν όπως έλεγε και ο αείμνηστος συντροφός μας Μιχάλης Πρωτοψάλτης, "την κατάρα των κινημάτων"!

Οταν αποφυλακίστηκε (και καλώς έγινε γιατί είπαμε πώς η κουλτούρα τής εκδίκησης ανήκει στούς φασίστες και όχι στήν αριστερά και στούς αναρχικούς) με "ανήκεστο βλάβη" στις 28 /9/1990 ο αμετανόητος χουντικός Στυλιανός Παττακός, δέν είδα τότε τήν "οργή τού δημοκρατικού σας τόξου" να ξεχειλίζει, να απειλεί, νά γράφει και να ξεσηκώνει τά πλήθη ενάντια στόν "εξαγνισμό και τήν ηρωποίηση" ενός αρχιεγκληματία και βασανιστή πού πήγε τήν χώρα 7 χρόνια πίσω!

Γι αυτό "νισάφι" πιά Ντόρα Μπακογιάννη γιά τόν Σάββα Ξηρό! Δέν πείθετε!.....

Εχει κουράσει,πολώσει και διχάσει τήν κοινωνία και έχει κάνει σκόνη κάθε ίχνος Ανθρωπιάς, η μανία τής εκδικητικότητας και τού απύθμενου μίσους σας για έναν φυλακισμένο που η ψυχή του κρέμεται απο μιά "λεπτή κλωστή"!

Αρκετά πιά και ΩΣ ΕΔΩ η επίδειξη τρομολαγνείας σε μιά κοινωνία πού "κολυμπά" στον τρόμο που έχει δημιουργήσει εδώ και χρόνια η νεοφιλελευθερή σας "διαχείριση" !

Νά βρείς Ντόρα Μπακογιάννη τήν δύναμη (και εκεί είναι το μεγαλείο τής Δημοκρατίας!) να συγχωρήσεις και άς μήν ξεχάσεις ποτέ! Εχεις το αναφαίρετο και απόλυτα κατανοητό δικαίωμα να μήν ξεχάσεις! Ούτε και εγώ θα ξεχνούσα, αλλά θά "έψαχνα" τουλάχιστον τόν δρόμο για να συγχωρήσω! Για να λυτρώσω τήν δική μου ψυχή απο τό "κακό", τήν βαρβαρότητα και τήν φρίκη πού έχει γίνει κατεστημένο και καθεστώς παντού πλέον γύρω μου!

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΠΙΣΩ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ Ο ΖΩΝΤΑΝΟΣ-ΝΕΚΡΟΣ ΣΑΒΒΑΣ ΞΗΡΟΣ!

Πάνω στο ικρίωμα τής "αυλαίας" για τον Σάββα Ξηρό θέλετε τόσο πολύ εσείς και οι υπόλοιποι συγγενείς τών θυμάτων τής "17Ν" νά είσασθε οι αυτοδιορισμένοι δήμιοι? Θέλετε εσείς να έχετε τόν "πρώτο λόγο" σε αυτήν την χαρά και ικανοποίηση τής εκτελεστικής ποινής? Θέλετε εσείς πρώτοι να "κατεβάσετε τον διακόπτη"?

Αν είναι τόσο "μεγάλος εχθρός και αντίπαλος" ο Σάββας Ξηρός, ΣΑΡΩΣΤΕ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ, τί περιμένετε?....

Και αυτήν την "ιδεολογία" τού ρεβανσισμού ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ τό ονομάζεις εσύ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ"? Αλήθεια τί "διαφορά" έχει από τά περίστροφα και τους "λαϊκούς τιμωρούς" τής σταλινικής τρομοκρατίας που καταδικάσανε στις 26/9/89 τον Παύλο Μπακογιάννη σε θάνατο?

ΑΚΟΥ ΣΕ ΤΟ ΚΑΛΑ, ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ!

Ηρθε ο καιρός ο Νόμος τής Ανθρωπιάς να επιβάλλει στήν όποια εξουσία πού κωφεύει, αδιαφορεί ή διστάζει, τήν αποφυλάκιση τού Σάββα Ξηρού για λόγους υγείας, γιατί η ζωή ενός άρρωστου φυλακισμένου κινδυνεύει!
Κάτι που θά έπρεπε ήδη να τό είχατε κάνει εσείς, αν είχατε μεγάλη και γνήσια δημοκρατική ...καρδιά !
Αλλά συμβαίνει νά έχετε καρδιά στενή και σκληρή, δομημένη απο το καπιταλιστικό μωσαϊκό πού θυμάται και τονίζει επιλεκτικά κάθε μορφής βία εκτός από τήν δική της τήν κρατική-αστυνομική με έναν τεράστιο κατάλογο θυμάτων και οικογένειες πού σεμνά και σιωπηρά πνίγονται στήν θύμηση τών αδικοχαμένων προσώπων τους!

Αλλά εγώ δεν ήρθα να κάνω συν-ψηφισμούς εδώ Ντόρα Μπακογιάννη. Απλά θά σάς πώ ψύχραιμα δύο λέξεις για "επίλογο στό έργο"....

ΧΑΣΑΤΕ και εσείς και η "δημοκρατία" σας και οι εμμονές σας! Καί όπως λέει και τό τραγούδι "Μοιάζετε νικητές, μά είστε νικημένοι"!

Η υστερία για ανθρωποθυσία δεν θα νικήσει τήν ιστορία τού αλτρουϊσμού!

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΣΗ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ ΞΗΡΟΥ

για τήν Αναίμακτη Κοινωνική Επανάσταση,

29/1/2016


*Παπαδόπουλος Παναγιώτης (Κάϊν)
μεμονωμένο άτομο απο το αναρχικό κίνημα

πηγή efsyn

Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2016

Ο ΣΥΡΙΖΑ, οι Οικολόγοι Πράσινοι και το 3ο Μνημόνιο


Αποτιμώντας τον 1 χρόνο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

ΤΑ 5 ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΕΚΡΙΝΑΝ ΤΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ

του Γιάννη Παρασκευόπουλου*
Η αντίθεση της οικολογίας και του πράσινου κινήματος στον υπερκαταναλωτισμό, είναι γνωστή σε όλους. Λιγότερο γνωστή είναι ίσως η εξίσου ισχυρή πράσινη αντίθεση και στη λογική των πακέτων λιτότητας, που κατεδαφίζουν μεγάλο μέρος της οικονομίας για να επιβάλουν ένα κυνήγι της ανάπτυξης με κάθε τίμημα: ενδεικτικά η Παγκόσμια Χάρτα των Πράσινων απαιτεί διάλυση του ΔΝΤ ή ριζική μεταρρύθμισή του, ενώ οργανώσεις «υπεράνω πάσης υποψίας» όπως το WWF έχουν καταγράψει αναλυτικά τις βαριές περιβαλλοντικές εκπτώσεις των Μνημονίων σε όλο τον Ευρωπαϊκό Νότο.   
Ακριβώς γι’ αυτό, η επαναδιαπραγμάτευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τους δανειστές, εύλογα ενδιέφερε και τον οικολογικό χώρο.

Η αφετηρία και η κατάληξη

Αρχές Ιανουαρίου του 2015, η κρίση στην Ελλάδα συμπλήρωνε ήδη πενταετία.
  • Το πολιτικό σύστημα είχε σε μεγάλο βαθμό καταρρεύσει, με τα «αστικά» κόμματα αποκομμένα από το 60% του εκλογικού σώματος, την Αριστερά να καλύπτει βιαστικά το κενό, αλλά και την κοινωνία να αδυνατεί να φέρει στο προσκήνιο πραγματικά νέα σχήματα και νέες πολιτικές προτάσεις.
  • Η απώλεια αξιοπιστίας και ισχύος των παραδοσιακών ελίτ στην οικονομία και τον πολιτισμό, ελάχιστα είχε ανοίξει το δρόμο για νέες δημιουργικές δυνάμεις.  
  • Στο οικονομικό πεδίο το 1ο και το 2ο Μνημόνιο, σωρευτικά με το Δημοσιονομικό Σύμφωνο, οδηγούσαν σε απαίτηση για σταθερά πρωτογενή πλεονάσματα άνω του 5% επί 20ετία, αλλά και για συμπίεση των πρωτογενών δημόσιων δαπανών σε επίπεδα ανάμεσα στα χαμηλότερα παγκοσμίως. Ο Ι.Στουρνάρας, από το βήμα του 2ου Ελληνοκινεζικού Συνεδρίου στις 18.9.2012 είχε καυχηθεί ότι η Ελλάδα «θα καταστεί διεθνώς μια εκ των χωρών με το μικρότερο ποσοστό δημόσιων δαπανών ως ποσοστό του Α.Ε.Π.»
  • Με δεδομένο ότι καμιά χώρα της ευρωζώνης δεν έχει πετύχει τέτοιες επιδόσεις ούτε καν για ένα χρόνο, οι δεσμεύσεις αυτές αποτελούσαν μάλλον οδικό χάρτη εξόδου από το ευρώ παρά εργαλείο σύγκλισης με την υπόλοιπη ευρωζώνη.
  • Επιπλέον, η εφαρμογή τους είχε εκτροχιαστεί ήδη επί κυβέρνησης Σαμαρά: παρά την καλή χρονιά στον τουρισμό, στην εκτέλεση του προϋπολογισμού του 2014 είχαμε απόκλιση 2 δις ευρώ, με πρωτογενές πλεόνασμα μόλις 0,4% του ΑΕΠ έναντι δεσμευτικού στόχου τουλάχιστον 1,5%.

Μια ουσιαστική λοιπόν επαναδιαπραγμάτευση των δεσμεύσεων, αποτελούσε απαραίτητο όρο για να ανασάνει η χώρα και να αποκτήσει στοιχειωδώς βιώσιμη προοπτική.
Πολύ σύντομα, όμως, αντί για ανατροπή ή για χαλάρωση, φθάσαμε σε ένα επιπρόσθετο 3ο Μνημόνιο με ακόμη πιο ασφυκτικούς όρους. Πρακτικά η Ελλάδα βρίσκεται πλέον πολύ εγγύτερα στην Ανατολική Ευρώπη, όπου το 1989-90 είχε εξαερωθεί κάπου 50% της προηγούμενης οικονομίας της χωρίς στη συνέχεια να ανακτηθεί, παρά στον υπόλοιπο Ευρωπαϊκό Νότο που έχασε ένα 10-15%.
Η τελική έκβαση της διαπραγμάτευσης κρίθηκε όντως από το συντριπτικά αρνητικό συσχετισμό δυνάμεων που δεν άφησε περιθώρια για τίποτε καλύτερο. Ο συσχετισμός όμως αυτός διαμορφώθηκε καθοριστικά από μια σειρά στρατηγικές επιλογές της ελληνικής πλευράς, δρομολογημένες πολύ νωρίτερα, με αδιέξοδα ορατά ήδη από τότε.  

  1. Η απουσία σχεδίου για τη χώρα

Δεδομένου ότι η «ισχυρή Ελλάδα» των Σημίτη-Καραμανλή έχει αμετάκλητα καταρρεύσει από χρόνια, ζωτική προϋπόθεση για κάθε αλλαγή πορείας ήταν η κατάθεση ολοκληρωμένου εναλλακτικού σχεδίου για τη χώρα με συγκεκριμένες προτάσεις για δημοσιονομικά, φορολογική μεταρρύθμιση και φορολόγηση του πλούτου, διαρθρωτικές αλλαγές με διαφορετικό πρόσημο, παρεμβάσεις για ολοκληρωμένο κοινωνικό κράτος και προσιτό κόστος ζωής, αναπροσανατολισμό της πραγματικής οικονομίας, προτεραιότητες για την επαναδιαπραγμάτευση, αλλά και βασικές κατευθύνσεις ενός νέου κοινωνικού συμβολαίου. Ένα τέτοιο σχέδιο, συζητημένο διεξοδικά με την κοινωνία, θα ήταν το καλύτερο ανάχωμα και στις πιέσεις για αδιέξοδη λιτότητα. Αν όχι τίποτε άλλο, το 2ο Μνημόνιο είχε αποτύχει ήδη επί Σαμαρά, ενώ ένα αξιόπιστο εναλλακτικό σχέδιο της Αριστεράς θα διασφάλιζε (και για τους δανειστές) μια Ελλάδα με στοιχειώδη δημοσιονομική αυτοδυναμία, που δε θα ξαναζητούσε δανεικά για τρέχουσες δημόσιες δαπάνες.
Η απουσία τέτοιου σχεδίου αποτελούσε όμως στρατηγική επιλογή για το ΣΥΡΙΖΑ, που ήθελε να αποφύγει κάθε εσωτερική τριβή στο αντιμνημονιακό στρατόπεδο: η εγχώρια Αριστερά αντιμετώπιζε παγίως τα Μνημόνια αποκλειστικά ως «επίθεση» (που απαιτεί κυρίως ενότητα και ισχυρό ΟΧΙ) και καθόλου ως «ομηρεία» που απαιτεί κυρίως εναλλακτικό σχέδιο. Κεντρική λοιπόν προτεραιότητά της ήταν να επικεντρωθεί στη διεκδίκηση ψήφων προκειμένου να κερδίσει την εξουσία και να διαπραγματευθεί η ίδια με τους δανειστές, όχι να θεμελιώσει τη διαπραγμάτευση σε πραγματικά γερό έδαφος.

  1. Η απουσία σχεδίου (και) για την Ευρώπη

Στις ευρωεκλογές του 2014, λίγους μόνο μήνες πριν γίνει πρωθυπουργός στη χώρα μας, ο Αλ. Τσίπρας ήταν ο υποψήφιος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς για την προεδρία της Κομισιόν. Είχε εκεί την ευκαιρία να καταθέσει ολοκληρωμένες προτάσεις για το «τι χρειάζεται να αλλάξει στην Ε.Ε. ώστε να πάψει να λειτουργεί ως μηχανή λιτότητας», να διεκδικήσει καταγραφεί ως δεύτερο  ανερχόμενο πανευρωπαίκό ρεύμα μετά τους ευρωσκεπτικιστές, να κερδίσει το σεβασμό των άλλων Ευρωπαίων ηγετών και να τους θέσει ο ίδιος τα δικά του πολιτικά διλήμματα, να βάλει υποθήκες για τις δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται ΚΑΙ η Ευρώπη: Με δυό λόγια, να οικοδομήσει μεγάλο μέρος από το πολιτικό κεφάλαιο που θα χρειαζόταν λίγο αργότερα στη διαπραγμάτευση.        
Αντί γι’ αυτό, αντιμετώπισε την ευρωπαίκή του υποψηφιότητα απλώς ως διεθνή τιμητική διάκριση για εσωτερική κατανάλωση, που του έδινε πρόσθετους πόντους στη διεκδίκηση της πρωτιάς στις ελληνικές κάλπες. Αντίθετα με τους Πράσινους, που είχαν να παρουσιάσουν ολοκληρωμένη δουλειά με συγκεκριμένες προτάσεις ριζικών αλλαγών για την Ευρώπη και την ευρωζώνη, η Ευρωπαϊκή Αριστερά και ο Αλ. Τσίπρας περιορίστηκαν σε ένα απλό μήνυμα καταγγελίας της λιτότητας. Πανευρωπαϊκά έμειναν έτσι στα ποσοστά του 2009, χωρίς να βάλουν καμιά απολύτως υποθήκη για τις ευρωπαϊκές μάχες που έρχονταν.  

  1. Η μονόπλευρη επικέντρωση στο χρέος

Το αίτημα για εκτεταμένη και μονομερή διαγραφή δημόσιου χρέους, παρουσιάστηκε ως η εναλλακτική λυτρωτική λύση απέναντι στα Μνημόνια και την εξάρτηση από τους δανειστές. Παραγνωρίζοντας ότι σε μνημόνια είχαν εγκλωβιστεί και χώρες με πολύ χαμηλότερο χρέος, απέκτησε ισχυρή συμβολική φόρτιση και ανάλογη προτεραιότητα στη διαπραγμάτευση με τους «θεσμούς». Πρακτικά η προοπτική για κούρεμα εστιαζόταν στο μνημονιακό χρέος προς τις άλλες χώρες της ευρωζώνης, καθώς το ΔΝΤ εμφανιζόταν ως βασικός δυνητικός σύμμαχος στην προσπάθεια κουρέματος, η Ευρ. Κεντρική Τράπεζα ήταν η μόνη που κρατούσε στη ζωή τις ελληνικές τράπεζες, ενώ τα ομόλογα των ιδιωτών δανειστών είχαν ήδη κουρευτεί με το PSI. Μονομερής όμως διαγραφή του συγκεκριμένου χρέους, θα είχε τις πιο βαριές επιπτώσεις στις ασθενέστερες χώρες: Ισπανία και Ιταλία θα βρίσκονταν αναγκασμένες να ζητήσουν κι αυτές μνημόνια, ενώ στην Ανατολική Ευρώπη χώρες πολύ φτωχότερες από την Ελλάδα θα πλήρωναν για τη δική μας ανάκαμψη. Επιπλέον, το αίτημα αφορούσε δάνεια που δε θα άρχιζαν να αποπληρώνονται πριν το … 2022. Πρακτικά, λοιπόν, θα ήταν ο τέλειος τρόπος να συνασπίσουμε όλη την Ευρώπη εναντίον μας χωρίς το παραμικρό άμεσο όφελος στην αμφισβήτηση της λιτότητας.  
Ακριβώς γι’ αυτό, το επίσημο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε μια (θολή) Ευρωπαϊκή Διάσκεψη για το Χρέος και όχι μονομερή ονομαστική διαγραφή. Τελικά το θέμα του χρέους κατέληξε να τεθεί μόνο ως σύνθημα και διαπραγματευτικό χαρτί, και να αποσυρθεί άτακτα ήδη με τη συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου όπου προβλέπονταν «κατάλληλα πλεονάσματα» για το σύνολο του ελληνικού δημόσιου χρέους. Στην ατζέντα παραμένει πια μόνο η απλή ελάφρυνση, με επιμήκυνση αποπληρωμής και μείωση επιτοκίων.  
Έτσι όμως αχρηστεύτηκε και η μόνη ευκαιρία να διεκδικηθεί, ως πάγιος ευρωπαίκός θεσμός, μια περιοδική αποτίμηση βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους της ευρωζώνης ανά χώρα και ως σύνολο, με αφετηρία το επόμενο ευρωκοινοβούλιο του 2019 (αρκετά έγκαιρα για να προλάβουμε το 2022): σε μια τέτοια θεσμική αποτίμηση, κοινωνικές και περιβαλλοντικές διαστάσεις θα μπορούσαν να διεκδικηθούν ως ισότιμες με τις χρηματοοικονομικές.

  1. Η υφεσιακή διαπραγματευτική στρατηγική και η βασική ελληνική αντίφαση

Από τα ισχυρότερα ελληνικά επιχειρήματα στην αρχή της διαπραγμάτευσης, ήταν η υφεσιακή διάσταση του 1ου και του 2ου μνημονίου: οδηγώντας την οικονομία σε συρρίκνωση, τα μέτρα υπονόμευαν τους πόρους που θα χρηματοδοτούσαν (και) την εξυπηρέτηση των δανείων. Η επιλογή όμως για εξαντλητική πολύμηνη διαπραγμάτευση με χρηματοδότηση της χώρας και των δανειακών υποχρεώσεών της αποκλειστικά από εγχώριους πόρους, οδηγούσε σε άτυπη «στάση πληρωμών» στις υποχρεώσεις του κράτους στο εσωτερικό της χώρας, αλλά και σε δέσμευση των αποθεματικών των δημόσιων οργανισμών. Και τα δύο έφερναν στην οικονομία επιπρόσθετη και εντεινόμενη ύφεση, με ελληνική πια υπογραφή.    
Μια τέτοια υφεσιακή διαπραγματευτική στρατηγική υπογράμμιζε την υποτιθέμενη αποφασιστικότητα της ελληνικής πλευράς, ταυτόχρονα όμως καταβαράθρωνε την αξιοπιστία του πειστικότερου επιχειρήματός της. Παράλληλα άνοιγε επιπλέον «μαύρες τρύπες» στα δημόσια οικονομικά, που οδηγούσαν κατευθείαν ...

Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2016

Αφορολόγητο και ρύθμιση στο πρόβλημα των μέχρι σήμερα παράνομων χρεώσεων/"οφειλών" ζητούν οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ από την κυβέρνηση


από τον Σύλλογο Ασφαλισμένων ΟΑΕΕ Αττικής

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:

Ο Σύλλογός Ασφαλισμένων ΟΑΕΕ Αττικής έχει αύριο 29/01/2015 ραντεβού με την κυβέρνηση για να ΘΕΣΕΙ τις διαχωριστικές γραμμές των ελευθέρων Επαγγελματιών και να καταστήσει σαφές ότι οι θεσμικοί μας εκπρόσωποι ΔΕΝ μας εκπροσωπούν στο σύνολο των προβλημάτων μας - αιτημάτων μας. 


Θα θέσουμε όλα τα ζητήματα που μας αφορούν και καλούμε όλους τους αντίστοιχους συλλόγους και κινήσεις από όλη την Ελλάδα, να συνδράμουν την προσπάθεια είτε με φυσική παρουσία είτε με αποστολή υπομνήματος που θα καταθέσουμε στον υπουργό. 
Το προσχέδιο ασφαλιστικού χωρίς αφορολόγητο και χωρίς ρύθμιση του προβλήματος των παράνομων χρεώσεων ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ! 
Καλούνται όλοι όσοι ενδιαφέρονται να βοηθήσουν-ενισχύσουν την προσπάθεια να στείλουν προτάσεις-θέσεις στο syllogosoaeeattikis@gmail.com μέχρι αύριο στις 11:00 το πρωί και θα φροντίσουμε να εντάξουμε όλα τα θέματα τόσο στη συζήτηση όσο και να πρωτοκολληθούν για να φανούν οι προτάσεις μας. 

Πάμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ Δυναμικά και με γνώμονα το κοινό καλό όλων μας. Με δυναμισμό και ρεαλισμό μπορούμε να πετύχουμε πολλά. 

Αυτό που λείπει είναι η ΜΑΖΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ από παντού ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ και ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ διεκδικώντας το αυτονόητο Εφαρμογή του Συντάγματος ΑΜΕΣΑ. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΧΩΡΟ ΝΑ ΠΑΡΑΞΟΥΜΕ Α.Ε.Π. η οικονομία σε όλους εμάς στηρίζεται ΚΑΙ ΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ!!!


(κοινοποιήστε σε όποιον ξέρετε να μπορεί να βοηθήσει-συνδράμει)

Με αγωνιστικούς Χαιρετισμούς
Δημήτρης Κυρίτσης
Πρόεδρος Δ.Σ. του Συλλόγου


Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου 2016

Είναι οι φόροι, ανόητε! (Το ασφαλιστικό δεν μπορεί να σχεδιάζεται ερήμην του τι συμβαίνει στον τομέα της εργασίας και της φορολογίας)


Είναι οι φόροι, ανόητε!
του Δημήτρη Τρικεριώτη*
Ο κύριος Κατρούγκαλος επιχειρηματολογεί υπέρ της ισονομίας στο ασφαλιστικό, αλλά σιωπά μπροστά στην ανισότητα να φορολογείται ο ελεύθερος επαγγελματίας από το πρώτο ευρώ χωρίς κανένα αφορολόγητο. Παρόμοια, εμφανίζεται υπέρμαχος της κοινωνικής δικαιοσύνης υπέρ των αδυνάμων, ισχυριζόμενος ότι τα χαμηλά εισοδήματα δεν πλήττονται από το ασφαλιστικό.
Ωστόσο επιμελώς αποκρύπτει ότι το οικονομικό σοκ που δέχονται οι στρατιές των αδυνάμων είναι το σωρευτικό αποτέλεσμα μιας παρατεταμένης εργασιακής και φορολογικής εξόντωσης, που κρατά σε διαρκές στρες τις παραγωγικές τάξεις επί έξι χρόνια. Το ασφαλιστικό δεν μπορεί να σχεδιάζεται ερήμην του τι συμβαίνει στον τομέα της εργασίας και της φορολογίας.
Και αυτό είναι εύκολο να το καταλάβουμε, αν δούμε πως αντιμετωπίζεται σήμερα φορολογικά ένας αυτοαπασχολούμενος όταν η οικονομική συγκυρία κρατά το ατομικό ή το οικογενεικό του εισόδημά του σε χαμηλά επίπεδα.
Αξίζει να ερευνήσουμε, αν οι διατάξεις που ισχύουν σήμερα του δίνουν την ευκαιρία να ξεφύγει από την στασιμότητα ή τον εγκλωβίζουν βίαια στην μιζέρια.
Αν δηλαδή του δίνεται η δυνατότητα να ανταποκριθεί έστω και στις στοιχειώδεις ανάγκες επιβίωσης. που έχουν υπολογιστεί και αντιστοιχούν με συγκεκριμένα ποσά στις λεγόμενες εύλογες δαπάνες διαβίωσης.
Είναι αλήθεια ότι οι ασφαλιστικές εισφορές, τουλάχιστον προς το παρόν, εκπίπτουν ως έξοδα από το φορολογητέο εισόδημα. Το ενδιαφέρον λοιπόν εστιάζεται στο πραγματικό τελικό ποσό που απομένει, μετά τους φόρους, σε έναν αδύναμο αυτοαπασχολούμενο, όπως τον φωτογραφίζει οικονομικά και ο κύριος Κατρούγκαλος, προκειμένου να ανταποκριθεί στις βασικές καθημερινές του ανάγκες.
Στον πρώτο πίνακα περιλαμβάνονται τέσσερις κατηγορίες συμπολιτών μας, οι οποίοι ατομικά ή οικογενειακά βρίσκονται στα όρια των ελάχιστων δαπανών διαβίωσης. Με βάση τα στοιχεία που έδωσε το υπουργείο οικονομικών για τις φορολογικές δηλώσεις του 2014 σε αυτές τις κατηγορίες ανήκουν περισσότεροι από τους 7 στους 10 Έλληνες. Σε αυτό το κείμενο θα ασχοληθούμε με όσους από αυτούς φορολογούνται σαν αυτοαπασχολούμενοι.
Πίνακας 1.
Πίνακας 1. Φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις σε αυτοαπασχολούμενο, που το εισόδημα του, το 2015 και το 2016, βρίσκεται στα όρια των ελαχίστων (ευλόγων) δαπανών διαβίωσης.
Με το τρίτο μνημόνιο, που ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2015, ο συντελεστής φορολογίας ανέβηκε για τα περσινά εισοδήματα από το 26 τοις εκατό στο 29 τοις εκατό, ενώ η προκαταβολή φόρου από το 55 τοις εκατό στο 75 τοις εκατό για τα περσινά εισοδήματα και στο 100 τοις εκατό για τα φετινά.
Για αυτές τις κατηγορίες εισοδημάτων, η φορολόγηση ήταν ήδη πολύ υψηλή για τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν το 2014, αφήνοντας τελικά στην τσέπη των αδυνάμων πιο λίγα και από αυτά τα ελάχιστα που έχουν υπολογιστεί για την επιβίωση.
Ωστόσο με το τρίτο μνημόνιο η κατάσταση στα νοικοκυριά οδηγείται ολότελα εκτός λογικής και ελέγχου. Σε σύγκριση με τις ήδη στερητικές συνθήκες του 2015, η φετινή και η επόμενη χρονιά θα εξαθλιώσουν ακόμη περισσότερο τα χαμηλά εισοδήματα. Και αυτό συμβαίνει χωρίς να υπολογίσουμε καθόλου τις επιβαρύνσεις του προτεινόμενου ασφαλιστικού, όπως για τα εισοδήματα πάνω από 12,000 ευρώ.
Μεταφέροντας λοιπόν τα δεδομένα από τον πρώτο στον δεύτερο πίνακα, προκύπτει ότι η συνδιασμένη επιβάρυνση από την αύξηση του συντελεστή φορολογίας και της προκαταβολής φόρου οδηγεί στην αφαίμαξη ενός ήδη αναιμικού εισοδήματος.
Πιο συγκεκριμένα, το κράτος απομυζά σχεδόν το 50 τοις εκατό του εισοδήματος συμπολιτών μας, που βρίσκονται σε κατάσταση σοβαρής υλικής στέρησης, αφήνοντας στην τσέπη τους λιγότερα από 500 ευρώ σαν μηνιαίο ατομικό εισόδημα και λιγότερα από 1000 ευρώ σαν μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα. Και αυτά χωρίς να αναφερθούμε στα τεκμήρια.

Πίνακας 2. Συνολικές φορολογικές επιβαρύνσεις σε αυτοαπασχολούμενο που βρίσκεται στα όρια των ελάχιστων δαπανών διαβίωσης,  λαμβάνοντας υπόψιν την αύξηση των φορολογικών συντελεστών και της προκαταβολής φόρου.
Πώς λοιπόν, μέσα σε αυτό το οικονομικό ασφυκτικό πλαίσιο, είναι δυνατόν να πληρώνονται ασφαλιστικές εισφορές; Ο κύριος Κατρούγκαλος και συνολικά η κυβέρνηση έχουν ξεκόψει τελείως από την πραγματικότητα και λειτουργούν σαν θρυαλλίδα για την κοινωνική ανάφλεξη, που ενδεχομένως την προκαλούν, αφού δεν μπορούν να διαχειριστούν την κατάσταση.
Πώς είναι δυνατόν να στηριχτεί ένα ασφαλιστικό σύστημα από την οικονομία και την κοινωνία, όταν κυριαρχούν η ανεργία και η ύφεση; Είναι εξαρχής καταδικασμένο. Και απ΄αυτήν την άποψη η συζήτηση πρέπει κυρίως να επικεντρωθεί στο φορολογικό, το οποίο μπορεί να επηρεάσει καταλυτικά τις εξελίξεις στο εργασιακό και το ασφαλιστικό. ΄
Πώς αλλιώς να δείξεις ότι το πρόβλημα είναι οι φόροι και ότι αυτό δεν μπορεί να λυθεί με νέους φόρους, μασκαρεμένους ή όχι σε ασφαλιστικές εισφορές;
Ακατανοησία, απερισκεψία ή βλακεία; O Ρόμπερτ Μούζιλ στο «Περί Βλακείας» γράφει: «Σε όντως κραυγαλέα αντίθεση με την έντιμη βλακεία βρίσκεται όμως η άλλη, η εξεζητημένη, η ανώτερη. Δεν πρόκειται τόσο για μια έλλειψη της ευφυίας όσο μάλλον για την αποτυχία της λόγω του ότι διεκδικεί επιδόσεις που δεν της ταιριάζουν».
*από το Γναθολόγιο

Κυριακή, 24 Ιανουαρίου 2016

Κατάργηση προκαταβολής φόρου για τους μικρομεσαίους και κοινό αφορολόγητο για όλους, μισθωτούς, αγρότες και ελεύθερους επαγγελματίες!


Πως θα διασωθεί η ορθή φιλοσοφία του νέου ασφαλιστικού στην εφαρμογή του στον κοινωνικοοικονομικό μας λαβύρινθο; 

του Γιώργου Παπασπυρόπουλου

Συμμερίζομαι επί της αρχής την πρόθεση και την φιλοσοφία του νέου ασφαλιστικού: ίδιοι κανόνες για όλους/ες μισθωτούς και ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και δημόσιους υπάλληλους - ένα ταμείο και εισφορές ποσοστό του εισοδήματος.

Παρατηρώ όμως ότι στην εφαρμογή, η φιλοσοφία αυτή δεν τηρείται!

1. Οι μισθωτοί δεν πληρώνουν "προκαταβολή φόρου" - αντί λοιπόν να ψάχνουμε μικροαλλαγές στο φορολογικό-ασφαλιστικό των ελεύθερων επαγγελματιών, ας καταργηθεί η προκαταβολή φόρου των ελεύθερων επαγγελματιών τελείως. Είναι ούτως ή άλλως μια αντιαναπτυξιακή ανόητη εμπροσθοβαρής μεταφορά εσόδων χωρίς πραγματικό νόημα πέρα από την δήμευση των εισπράξεων του ενεργού ελεύθερου επαγγελματία. Με την κατάργηση της προκαταβολής φόρου αποκαθίσταται εν μέρει  (εν μέρει αφού η φορολόγηση των μισθωτών μέχρι τις 25.000 είναι 22% και 
των μονίμως διαμαρτυρομένων αγροτών 13% και όχι 26%  που είναι των ελεύθερων επαγγελματιών) η ιση φορολογική αντιμετώπιση μισθωτών και επαγγελματιών και το σύνολο φόρων εισφορών κατεβαίνει αμέσως από 70-80% του εισοδήματος στο 40-50%. Αυτό είναι ένα αριστερό και αναπτυξιακό μέτρο που θα έχει συγκλονιστικές επιπτώσεις στην απογείωση της ανάπτυξης χωρίς τις τριβές των διορθώσεων από δω και από κει.

2. Οι μισθωτοί έχουν αφορολόγητο 9.550 (ή 2.100 ευρώ μέχρι και τις 25.000) και οι αγρότες 12.000 σε επιδοτήσεις και αποζημιώσεις με φόρο 13% μόνο από 15.οοο εισόδημα και πάνω. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες κανένα αφορολόγητο - φορολογούνται από το πρώτο ευρώ. 
Πως λοιπόν ισχύουν ίδιοι κανόνες για όλους; 
Ας μπει ένα ενιαίο αφορολόγητο 9.550 ή 12000 για όλους και έτσι το νέο ασφαλιστικό θα απογειώσει την ανάπτυξη και τα έσοδα από την επιβίωση της επιχειρηματικότητας - και ταυτόχρονα θα ισχύσει μια ιστορική αριστερή μεταρρύθμιση στο ασφαλιστικό που θα καθορίσει την βιωσιμότητα της οικονομίας μας για πολλά πολλά χρόνια. Ένα ταμείο - εισφορές με βάση το εισόδημα - εθνική σύνταξη και αναλογική βάσει εισφορών. Και ίδιοι κανόνες για όλους/ες.

Αιτιολογική έκθεση: 
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες φορολογούνται με τον κανόνα "έσοδα μείον έξοδα/δαπάνες = φορολογητέο εισόδημα". Οι δαπάνες όμως ποικίλουν - άλλοι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν ελάχιστες δαπάνες πχ γραφείου και μετακίνησης μόνο - όπως τα "άυλα" επαγγέλματα πχ δικηγόροι, άλλοι έχουν να αποσβέσουν δαπάνες για εγκαταστάσεις/μηχανήματα και συντήρηση όπως πχ οι γιατροί και τα εργαστήρια και άλλοι έχουν μεγάλα έξοδα και δαπάνες όπως οι παραγωγοί, βιοτέχνες, μεταποιητές, μηχανουργοί, τεχνικοί εγκαταστάτες, εφαρμοστές/επισκευαστές/κατασκευαστές/ανακαινιστές κλπ κλπ όσοι δλδ δουλεύουν "μεθ΄υλικών". 
Στους μισθωτούς ή σε όσους με μπλοκάκια λογίζονται ως μισθωτοί δεν επιτρέπεται αφαίρεση δαπανών ακόμη και αν έχουν πραγματοποιηθεί. Η πολυμορφία αυτή από μόνη της αδικεί πάντα κάποιους όταν ομογενοποιούμε τους/τις πάντες σε μια κατηγορία - και μάλιστα όταν υπάρχει απόλυτη διαφορά στην δυνατότητα φοροδιαφυγής ανάμεσα στο "άυλο" και στο "μεθ΄υλικών" επάγγελμα: οι πρώτοι δεν φαίνονται πουθενά παρά μόνο στην απόδειξη, οι άλλοι είναι δεσμευμένοι και δεμένοι στην καταβολή φόρων επειδή πρέπει να δικαιολογήσουν τις αγορές αναλώσιμων υλικών και πρώτων υλών. Αγοράζουν και υποχρεωτικά πουλούν με παραστατικά.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; 
Ότι για να υπάρχει ισονομία και κοινοί κανόνες, πρέπει το καθαρό φορολογητέο εισόδημα όπως και αν προκύπτει να μην περιέχει δαπάνες και να έχει μια και ίδια φορολογική αντιμετώπιση δλδ ένα φόρο για όλους, μισθωτούς και επαγγελματίες και αγρότες - και η εισφορά να είναι ίδια για όλους ως ποσοστό του εισοδήματος υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει για όλους την ίδια απολαβή σε σύνταξη, σε ταμείο ανεργίας, σε πληρωμένες άδειες, αναρρωτικές (εργατικού ατυχήματος), κανονικές, γονικές, μητρότητας.

Βελτιώσεις και διορθώσεις επιτρέπονται λοιπόν μόνο στη βάση υπολογισμού της εφαρμογής των ενιαίων κανόνων - δεν μπορεί να γίνονται εξαιρέσεις από τους ίδιους τους κανόνες. 

Η προκαταβολή φόρου δεν είναι κοινός κανόνας για όλους - αλλού υπάρχει αλλού όχι, διαταράσσοντας την ίση αντιμετώπιση και εκτινάσσοντας την φορολογία+εισφορές των επαγγελματιών στον ουρανό -πρέπει να καταργηθεί ώστε να επωμίζονται όλοι τα ίδια βάρη . 

Το αφορολόγητο δεν είναι κοινό για όλους. Οι μισθωτοί έχουν, οι ελεύθεροι επαγγελματίες όχι. Αυτό καταργεί την ίση αντιμετώπιση. Δεν μπορεί να πληρώνουν ίδιες εισφορές και διαφορετικό φόρο! Κι ενώ η φορολογία αγροτών ελεύθερων επαγγελματιών εξισώνεται προοδευτικά τα επόμενα χρόνια, το αφορολόγητο των μισθωτών καταργεί τους κοινούς κανόνες. Η λύση δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω αλλά προς τα πάνω: σε όλους αφορολόγητο, κανείς προκαταβολή φόρου.

Τελευταίο ερώτημα: η προκαταβολή φόρου διπλασιάζει σχεδόν (για την ακρίβεια αυξάνει φέτος κατά 75% και από του χρόνου κατά 100%) τους φόρους που εισπράττει το κράτος από τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μεγάλες επιχειρήσεις. 
Αν καταργηθεί, πως θα καλυφθεί το "δημοσιονομικό κενό" που θα προκύψει στα έσοδα; 

Εδώ έχουμε ένα παραλογισμό που τρέφει τον κοινωνικό αυτοματισμό: αν οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα αλλά και την υποχρέωση να φορολογούνται έτσι, με σκοπό την συμβολή τους στην κοινωνική συνοχή, οι μικρομεσαίες, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι δεν υπάρχει καμιά δυνατότητα ή λόγος να δημεύονται τα έσοδά τους με αυτόν τον τρόπο την χρονιά που αυξάνουν τις δουλειές τους και πρέπει να μείνει κάτι για να επενδύσουν σε αυτήν. 
Η επιστροφή τον επόμενο χρόνο και αφού χάθηκε η ευκαιρία για ανάπτυξη της μικρής επιχείρησης μοιάζει με μνημόσυνο σε κάποιον που έχασε την ευκαιρία. Αντιαναπτυξιακός παραλογισμός. 
Όσο για τα έσοδα που θα χαθούν από την κατάργηση της προκαταβολής στις μικρές επιχειρήσεις είναι ελάχιστα και θα ισοσκελιστούν με την ευκαιρία βιωσιμότητας και ανάπτυξης εργασιών που θα τους δοθεί με την δραστική μείωση του ποσοστού φόρων-εισφορών κατά 25-30%.

Μην ψάχνουμε λοιπόν μικροδιορθώσεις από δω και από κει. 
Το νέο ασφαλιστικό αν δεν υπήρχαν αυτές οι φορολογικές ανισότητες μεταξύ κοινωνικών ομάδων εργαζομένων θα μπορούσε να αποτελέσει μια πραγματικά ιστορική προοδευτική μεταρρύθμιση στη χώρα μας που θα διέσωζε έστω προσωρινά το σύστημα και τις συντάξεις και θα μπορούσε να παρακολουθήσει την επαγγελλόμενη ενδογενή ανάπτυξη και να συγχρονιστεί μαζί της. 
Έχοντας να επιλύσει τον κατακερματισμό των 930 συντάξεων που επέβαλλε το πελατειακό κράτος και να σεβαστεί την προοδευτική προσαρμογή, δεν πρέπει η κυβέρνηση να κάνει το λάθος να διατηρήσει υπονομευτικές ανισότητες στην φορολογία και τις παροχές και να εκθρέψει τον κοινωνικό αυτοματισμό ανάμεσα στους παραγωγούς και τις 'γραβάτες", τους δημόσιους και τους ιδιωτικούς, τους μονίμους και τους επιχειρούντες. Πρέπει να δει την μεγάλη εικόνα και όχι τις λεπτομέρειες που απασχολούν επιλεκτικά την κάθε κοινωνική ομάδα με την όποια επιρροή της σε λόμπι ή κινητοποιήσεις. 


Αν είναι λοιπόν νωρίς για την ριζοσπαστική πρόταση Σταμπουλή (κατάργηση εισφορών - σύνταξη από τον προϋπολογισμό), τουλάχιστον ας ανοίξει ο δρόμος προς τα κει με ενίσχυση της ζωτικότητας της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας με κατάργηση της προκαταβολής φόρου και εφαρμογή του εθνικού αφορολόγητου , κοινού για όλους. Δημόσιους και ιδιωτικούς, μισθωτούς και αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες παραγωγούς. Αυτό σημαίνει κοινοί κανόνες για όλους.


Οι Αγρότες Φοροδιαφεύγουν;


Οφειλόμενη εισαγωγή στο άρθρο:
930 είδη συντάξεων έφτιαξαν οι αθεόφοβοι του πελατειακού συστήματος για να έχουν τον κόσμο διασπασμένο - και τώρα που η μία κοινωνική τάξη καταγγέλλει την άλλη για περισσότερη φοροδιαφυγή και ενεργοποιείται ο κοινωνικός αυτοματισμός επειδή το ασφαλιστικό ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι των φοροεπιβαρύνσεων μιας εξαετίας - δείχνοντας που φτάνει το άθροισμα φόρων-εισφορών, καλείται ο ΣΥΡΙΖΑ να βάλει τάξη στο χάος... Με ορθή φιλοσοφία αλλά χάος στο χάος στην εφαρμογή. Ελπίζουμε στις διορθώσεις να μην ευνοήσει καμιά θορυβώδη τάξη ή συντεχνία αλλά να εξισώσει ευνοϊκές ρυθμίσεις (αφορολόγητο, μείωση/κατάργηση προκαταβολής για όλους). Και επειδή γνωριζόμαστε, και δεύτερη δουλειά αδήλωτη έχουν πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι, και  αδήλωτα ιδιαίτερα μαθήματα κάνουν οι εκπαιδευτικοί, και αποδείξεις δεν κόβει όποιος μπορεί ενώ όσοι δουλεύουν με παραστατικά δεν μπορούν να ξεφύγουν και η επιβίωση είναι δύσκολη για όλους/ες χωρίς κανόνες. Ας βάλουμε κανόνες - κοινούς για όλους - αυτό είναι αριστερά και κοινωνική συνείδηση.
η αριστερή στρουθοκάμηλος


Οι Αγρότες Φοροδιαφεύγουν;

από το blog Λαχανόκηπος

Η σύντομη απάντηση είναι απλώς «ΝΑΙ». Όμως, τόσο αυτή, όσο και οι πίνακες που κυκλοφορούν πολλά ΜΜΕ για τις φορολογικές δηλώσεις των αγροτών, κρύβουν την αλήθεια.
Ναι, αγαπητέ κ. Μανδραβέλη της «Καθημερινής», μπορεί σχεδόν το 75% των αγροτών να δήλωσε μέχρι 2.000€ εισόδημα, αλλά δεν είναι μόνοι: Το 60% των ελευθέρων επαγγελματιών δήλωσε μέχρι 5.000€.

Η ουσιαστική ερώτηση είναι πόσο αληθινές είναι αυτές οι δηλώσεις;

Η απάντησή μου είναι ότι είναι περισσότερο αληθινές από των ελευθέρων επαγγελματιών! Θα σας εξηγήσω το γιατί:

Οι περισσότεροι αγρότες έχουν ελάχιστες ευκαιρίες για να πουλήσουν «μαύρα», χωρίς παραστατικά.

Κατ’ αρχάς, όλοι οι αγρότες της μεγάλης καλλιέργειας και οι κτηνοτρόφοι έχουν δηλωμένες τις εκτάσεις τους και τα ζώα τους, αντιστοίχως, για να πάρουν την όποια ενίσχυση δικαιούνται.
Και, στην συνέχεια, ρωτάω: πόσο στάρι μπορεί να πουλήσει ένας αγρότης χωρίς παραστατικά; Σε ποιον; Πόσο βαμβάκι μπορεί να πουλήσει ένας αγρότης χωρίς παραστατικά; Σε ποιον; Πόσο γάλα μπορεί να πουλήσει ένας κτηνοτρόφος χωρίς παραστατικά; Πόσο κρέας;
Και, ναι, μπορεί ένας κτηνοτρόφος να πήξει λίγο τυρί και να πουλήσει «μαύρα», αλλά πάντα σε μικρές ποσότητες. Το τίμημα δεν θα αλλάξει σοβαρά την φορολογική του δήλωση.
Βεβαίως, ως κάτοικος των Αθηνών και μη έχων σχέση με τον αγροτικό κόσμο, κ. Μανδραβέλη, όταν σκέπτεστε αγρότη, σκέπτεστε μάλλον τον παραγωγό της λαϊκής. Και αυτός, ναι, πωλεί κόβοντας ελάχιστες αποδείξεις. Surprise surprise! Στα εστιατόρια ή τα άλλα μαγαζιά κόβουν όλες τις αποδείξεις; Οι ταξιτζήδες, πόσες αποδείξεις κόβουν;
Να σας πληροφορήσω, όμως, ότι αν το Κράτος θέλει να συλλάβει αυτήν την παρανομία, μπορεί εύκολα. Έχετε ακούσει κάτι για τον ΟΣΔΕ; Για τις δηλώσεις ΟΣΔΕ; Ο κάθε αγρότης, κάθε παραγωγός είναι υποχρεωμένος όταν καλλιεργεί να δηλώνει στον ΟΣΔΕ τις εκτάσεις που φυτεύει ή σπέρνει. Χωρίς δήλωση στον ΟΣΔΕ, δεν μπορείς να πωλήσεις κάτι στην λαϊκή.
Επίσης, όσοι παράγουν λάδι, έχουν μεγάλες ευκαιρίες να πωλήσουν ελαιόλαδο χωρίς παραστατικά. Οι μικροί παραγωγοί δηλαδή, διότι το Κράτος παίρνει μέτρα εδώ και χρόνια κατά των πωλήσεων χύμα ελαιολάδου και άρα όποιος παράγει πάνω από μερικές εκατοντάδες λίτρα, θα αναγκασθεί να πουλήσει τουλάχιστον τμήμα με παραστατικά.
Να σημειώσω όμως ότι οι παραγωγοί της λαϊκής είναι λίγες μονάδες τοις εκατό στο σύνολο των αγροτών.
Μπορείτε, αγαπητέ κ. Μανδραβέλη να μου εξηγήσετε πόσο τοις εκατό των ελευθέρων επαγγελματιών έχουν ευκαιρία να παρέχουν τις υπηρεσίες τους ή μεγάλο μέρος αυτών, χωρίς παραστατικά; Πόσοι καθηγητές μέσης κάνουν ιδιαίτερα ή φροντιστήρια με παραστατικά; Στην υγεία, τι συμβαίνει;
Μέχρι να βγουν αποδείξεις περί του αντιθέτου, επιτρέψτε μου να υποστηρίζω ότι λιγότεροι αγρότες φοροδιαφεύγουν από ό,τι ελεύθεροι επαγγελματίες!

Και αφού φοροδιαφεύγουν λίγο, γιατί είναι τόσο χαμηλές οι δηλώσεις των αγροτών;

Πρώτον, το 2015 ήταν η πρώτη χρονιά που οι αγρότες έκαναν δηλώσεις χωρίς το τραγικό δήθεν «αντικειμενικό» σύστημα. Σίγουρα, πολλοί έκαναν χαμηλές δηλώσεις που ευκόλως μπορούν να ελεγχθούν από την εφορία.
Δεύτερον, ισχυρίζομαι ότι είναι κοντά στην πραγματικότητα με την έννοια ότι ο αγρότης που δήλωσε 1.000€ μπορεί να κέρδισε 4 ή 5.000€ αλλά όχι 20.000€.
Τρίτον, μόλις ένας αγρότης είναι λίγο πιο πετυχημένος και συστήσει εταιρεία, τον αρπάζει ο ΟΑΕΕ και πλέον για το Κράτος και την εφορία είναι «έμπορος». Άρα οι αγρότες που είναι πιο πετυχημένοι, δεν συμπεριλαμβάνονται στον πίνακα που έχετε δημοσιεύσει.

Καλά, ο άλλος καλλιεργεί 100 στρέμματα. Πώς μπορεί να δηλώνει τόσα λίγα;

Ένα στρέμμα σιτάρι, αν όλα πάνε καλά, θα δώσει καθαρά περίπου 30€ τον χρόνο, με τις ενισχύσεις. Άρα αν ο αγρότης καλλιεργεί 100 στρέμματα, θα έχει εισόδημα φορολογητέο της τάξης των 3.000€.
Ένας παραγωγός με 5 στρέμματα υπαίθριας τομάτας μπορεί να έχει ένα καθαρό κέρδος προ φόρων της τάξης των 1.600 – 6.000€ τον χρόνο, αν όλα πάνε καλά. Δείτε την σχετική ανάλυση εδώ. Σπάνιοι είναι οι παραγωγοί που βάζουν 20-100 στρέμματα τομάτα.

Και πώς ζει η αγροτική οικογένεια με 2.000€;

Πρώτον, κάποιος από την οικογένεια έχει μια άλλη δουλειά. Σε αυτήν την περίπτωση, τα έσοδα από την άλλη δουλειά δεν συμπεριλαμβάνονται στον πίνακα με τις δηλώσεις των αγροτών.
Δεύτερον, οι αγρότες, συνήθως, ιδιοπαράγουν αρκετά από τα τρόφιμά τους: λαχανικά, μερικά φρούτα, κότες, αβγά κλπ.
Τρίτον, ειδικώς στις φτωχότερες περιοχές, έχει αναπτυχθεί αρκετά η ανταλλακτική οικονομία: Εμένα μου περισσεύουν πατάτες από τα 250 τ.μ. που έβαλα στην αυλή και σου δίνω κι εσύ μου δίνεις λίγο κοτόπουλο ή αβγά.
Το εισόδημα από την ιδιοπαραγωγή και την ανταλλακτική οικονομία δεν μπορεί και δεν πρέπει να φορολογηθεί. Σε αντίθετη περίπτωση, θα έπρεπε να φορολογούμε και τις νοικοκυρές για πλασματικό εισόδημα από τις δουλειές του σπιτιού.
Ο κάτοικος της πόλης, είναι πολύ αποστασιοποιημένος από την αγροτική παραγωγή και δεν μπορεί να αντιληφθεί την σημασία της ιδιοπαραγωγής στην επιβίωση της αγροτικής οικογένειας. Εδώ, κοντεύει να ξεχάσει πόσα πόδια έχει το κοτόπουλο…

Και πώς οι αγρότες έχουν αγοράσει όλα αυτά τα πανάκριβα τρακτέρ;

Η ύπαρξη τόσων τρακτέρ είναι ένα πρόβλημα κακής επενδύσεως σε πάγια. Όμως τα τρακτέρ έχουν αγορασθεί με χρήση επιδοτήσεων της ΕΕ και δανείων. Το Υπουργείο κάκιστα ενέκρινε την κατασπατάληση των πόρων της ΕΕ σε αγορά τόσων πολλών τρακτέρ: Αυτό ωφέλησε κυρίως την Γερμανική βιομηχανία, όχι τους αγρότες.
Η ύπαρξη των τρακτέρ δεν είναι προϊόν φοροδιαφυγής. Εξ άλλου πόσα είναι τα τρακτέρ που σας εντυπωσιάζουν στους δρόμους; 6-7.000; Δεν είναι περισσότερα. Οι αγρότες μας είναι πάνω από 700.000 σήμερα.

Και όλες αυτές οι Porsche Cayenne;

Αυτός και αν είναι αντι-αγροτικός λαϊκισμός! Πόσες είναι οι Καγιέν στην Λάρισσα; Μερικές δεκάδες; Αυτό τι αποδεικνύει; Παραπάνω, σας ανέφερα ότι 1 στρ. στάρι δίνει περίπου 30€ καθαρά τον χρόνο. Αν θυμάμαι καλά, μερικοί συνδικαλιστές του Κάμπου, στην δεκαετία του 1990, δήλωναν ότι καλλιεργούσαν από 3.000 έως και 8.000 στρέμματα, δηλαδή ένα ετήσιο κέρδος 90.000 – 240.000€. Μερικές δεκάδες Καγιέν δικαιολογούνται. Το αν τότε οι δηλώσεις τους ήταν πολύ χαμηλές, δεν σημαίνει ότι ήταν παράνομες! Υπήρχε τότε το απαράδεκτο «αντικειμενικό» καθεστώς που οδηγούσε σε πολύ μικρές φορολογικές δηλώσεις!

Συμπέρασμα

Ο μέσος αγρότης έχει πολύ λιγότερες ευκαιρίες να αντισταθεί στην φοροεπιδρομή του Κράτους από ό,τι ο μέσος ελεύθερος επαγγελματίας. (Και η φορολόγηση 29% + 38% κοινωνική ασφάλιση, ειδικώς στα χαμηλά εισοδήματα, είτε αγροτικά είτε ελευθέρων επαγγελματιών, είναι φοροεπιδρομή!)
Οι συνεχείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ για την προκλητική φοροδιαφυγή των αγροτών, δεν πρέπει να πτοούν τους αγρότες. Δεν είναι η πρωταθλήτρια στην φοροδιαφυγή κοινωνική τάξη.
πηγή Λαχανόκηπος

Όλες οι πρόσφατες δημοσιεύσεις στην αριστερή στρουθοκάμηλο - με προεπισκόπηση στο άγγιγμα

στην μικρή στρουθοκάμηλο

στο after fake

Σχόλια