tag:blogger.com,1999:blog-516039624582348381.post2833114866234686888..comments2023-12-04T12:25:50.680+02:00Comments on η αριστερή στρουθοκάμηλος: Η σύνοδος κορυφής της 21 Ιουλίου 2011: Μια ευκαιρία για την έξοδο από την κρίση – ίσως η τελευταίαgiorgos papaspiropoulos γιώργος παπασπυρόπουλοςhttp://www.blogger.com/profile/03694816040577205038noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-516039624582348381.post-71857118012037360382011-07-31T00:44:23.558+03:002011-07-31T00:44:23.558+03:00@mike
Όντως δεν έχει έννοια το σήριαλ. Πλην όμως,...@mike<br /><br />Όντως δεν έχει έννοια το σήριαλ. Πλην όμως, αν εσύ από ένα σεντόνι βλέπεις ειρωνία, προφανώς δεν σου ταιριάζει το στυλ μου. Δεν είχα καμιά πρόθεση ειρωνίας (έμφαση μόνο) - δεν θα έγραφα σεντόνι άλλως τε. Σου ζητώ συγγνώμην, αν κάτι σε ενόχλησε.<br /><br />Η ουσία πάντως είναι ότι κάποτε θα χρειασθεί να τοποθετηθείς και επί της κρίσης και του πρακτέου. Η αναπομπή σε πρωταρχικές διαφορές και κρίση του καπιταλισμού ή το καζίνο που τελείωσε(!) απαιτούν και ένα "δια ταύτα".<br /><br />Η μπλερική σοσιαδημοκρατία από πού βγαίνει? Κάθε τι που έχω γράψει από τον Απρίλιο και μετά, αφορά εκφάνσεις της έννοιας "διαχείριση της κρίσης". Από βγαίνει κατάθεση οράματος, δεν το καταλαβαίνω.<br /><br />Και το τελευταίο, το οποίο αν θέλεις μπορούμε να το συζητήσουμε. Το πρώτο θύμα του τερματισμού του καπιταλισμού-καζίνο θα είναι η εργατική και η μεσαία τάξη. Ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα. Αν έχει ήδη τελειώσει το καζίνο, ζήτω που καήκαμε, ξυπόλητοι και αμέριμνοι περιπατητές στο δρόμο με τα αγκάθια. Από περιέργεια, τι σε κάνει να πιστεύεις ότι το καζίνο τελείωσε? Επίσης, τι σε κάνει να νομίζεις ότι μπορείς να αναφέρεσαι στην μετα-καζίνο εποχή με στανταντ της καζίνο-εποχής? (π.χ., η έννοια "ψηλό επιτόκιο" ας πούμε)<br /><br />Γιώργος Προκοπάκης<br /><br />ΥΓ. Προς άρσιν παρεξηγήσεως και νέες αναφορές σε "μπλερισμό" ή και χειρότερα, έχω ξαναγράψει ότι το "ξεφούσκωμα" αν δεν γίνει συντονισμένα και σε ένα βάθος χρόνου, θα είναι καταστροφικό.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516039624582348381.post-68748268642448111522011-07-30T23:08:21.517+03:002011-07-30T23:08:21.517+03:00Δεν θα σου απαντησω στι ιδιο υφος [δηλ. ειρωνικο,ε...Δεν θα σου απαντησω στι ιδιο υφος [δηλ. ειρωνικο,επιθετικο], ουτε θα το κανω σιριαλ, μονο θα σου πω οτι δεν εχεις καταλαβει οτι το καζινο τελειωσε και στο μαυρο κρεπι της ρουλεττας εσυ προσπαθεις να ριξεις αλλη μια μπιλια. Η θεμελιωδης διαφορα μας ειναι οτι πιστευεις σε μια ''μπλερικη'' εκδοχη της σοσιαλδημοκρατιας και αυτο βγαινει απο τα κειμενα σου που εχω διαβασει. Εγω ειμαι πολυ μακρια απ'αυτο. Τελος, εκανα μια εκτιμηση για την πορεια της Ευρωπης και εσυ εφτασες στην Πεντελη με χαρακτηρισμους κνιτικης εμπνευσης. Δεν με πειραζει, σε λιγο καιρο θα δουμε την πορεια των πραγματων [πανευρωπαικα,''σχεδια μαρσαλ, μεσοπροθεσμα που πολλοι ηγαπησαν και τα λεμε παλι. mikeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516039624582348381.post-91331424982151172052011-07-30T10:49:04.658+03:002011-07-30T10:49:04.658+03:00@mike
Όταν καταφεύγεις σε όσο πιο πρωταρχικές (ή ...@mike<br /><br />Όταν καταφεύγεις σε όσο πιο πρωταρχικές (ή αφηρημένες) έννοιες είναι δυνατόν (άνθρωπος, εργασία, αλλοτρίωση) για να πηδήξεις στην προσδοκία του κουρέματος, απλώς ανάσταση νεκρών προσδοκάς. Δηλαδή, δεν λες απολύτως τίποτε.<br /><br />Προσδοκάς κουρά εν χρω. Κι εγώ θα ήθελα, γιατί είναι καλύτερα να χρωστάς λιγότερα απ' αυτά που έχεις δανειστεί. Από ποιόν το προσδοκάς?<br /><br />1. Μπορείς να την επιβάλλεις? Βέβαια! Επιθετική χρεοκοπία. Κάτσε και μέτρα τα να δεις αν θέλεις τη λύση. Η αλλοτρίωση δεν σε φωτίζει.<br />2. Μπορείς να τη διεκδικήσεις? Από ποιόν? Με τι διεκδικητικά "όπλα"? Η αλλοτρίωση τι λέει επ' αυτού?<br />3. Μπορείς να τη διαπραγματευθείς? Με ποιόν θα γίνει η διαπραγμάτευση? Με τι διαπραγματευτικά χαρτιά? Η αλλοτρίωση δεν φτάνει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων!<br />4. Μπορείς να επαιτήσεις? Και βέβαια μπορείς - το εν χρω είναι κομματάκι δύσκολο.<br />5. Μπορεί το άγιο πνεύμα να φωτίσει τους δανειστές και να σου τα χαρίσουν? Κι αυτό μπορείς να το προσδοκάς - ούτε τόκοι ούτε φόροι στις προσδοκίες. Η αλλοτρίωση πού μπαίνει?<br /><br />Αν θέλεις να μιλάς σοβαρά και όχι αραδιάζοντας τσιτάτα και επικίνδυνες θεωρίες, σου μένουν δύο εναλλακτικές: οι 1 και 3 παραπάνω, δηλαδή ή επιθετική χρεοκοπία ή διαπραγμάτευση.<br /><br />Είμαι κάθετα αντίθετος στην επιθετική χρεοκοπία. Οικονομικά για τους πολίτες θα είναι η απόλυτη καταστροφή - και βίαια μάλιστα. Πολιτικά, είναι πιο πιθανόν να σε οδηγήσει σε ολοκληρωτισμό παρά σε δημοκρατία.<br /><br />Να διεκδικήσουμε λοιπόν. Μαθήματα κομμωτικής:<br />1. Το ελληνικό χρέος είναι 355 δισ και άλλα 125 σε εγγυήσεις. Αν δεν φροντίσεις να μη σου βγει το φασούλι των 125, κούρεψε όσο θέλεις τα 355 - πάλι καταστροφή θα είναι. Πώς το φροντίζεις: με την ΕΚΤ και το Eurogroup.<br />2. Πες ότι φρόντισες τα 125. Από τα 355, οι κουάφ θα εφαρμοσθούν σε:<br />80 δισ ομόλογα ελληνικών τραπεζών και ταμείων - τι κουρεύεις εδώ?<br />80 δισ ομόλογα κεντρικών τραπεζών - τι κουρεύουν αυτοί που σου κανόνισαν τα 125?<br />40 δις τράπεζες και ταμεία Ευρωζώνης. Ό,τι κορέωεις είναι κόστος αυτών που υποτίθεται ότι σου έβγαλαν από τη μέση τα 125 και με τους οποίους διαπραγματεύεσαι.<br />40 δισ ορφανά από προστάτες - αυτά όλοι θα ήθελαν να τα κουρέψουν.<br />Τα υπόλοιπα 115 δισ μέχρι τα 355 δεν κουρεύονται. Μόνο αν καταλήξεις να γίνεις ομόσπονδο κρατίδιο ά-λα Άνω Σαζωνία.<br /><br />Για όλα αυτά η αλλοτρίωση και η σχέση του ανθρώπου με την εργασία τι λένε?<br /><br />Βέβαια, υπάρχει πάντα η διέξοδος του 5, της επιφοίτησης. Δηλαδή, η καραμέλα της αναγνώρισης του τεράστιου προβλήματος και της μαζικής σωτηρίας - υποχρεωτικής για τους πλεονασματικούς ώστε να σώσουνε το ευρώ και τον καπιταλισμό. Όποιος βασίζεται σ' αυτό ή δεν καταλαβαίνει τίποτε ή είναι τσαρλατάνος.<br /><br />1. Πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα για τον καπιταλισμό?<br />2. Πόσο θα ήθελαν οι πλεονασματικοί να σώσουν το ευρώ, αν το κόστος είναι παραπάνω από κάποιο ύψος?<br />3. Υπάρχουν τρόποι απομόνωσης των προβλημάτων?<br /><br />Για τα 1 και 2 μπορούμε να συζητήσουμε. Στο 3 η απάντηση είναι αναμφίβολα ΝΑΙ.<br /><br />Αν θέλει κανείς να μιλάει επί πραγματικής βάσεως για το ελληνικό πρόβλημα (και το ευρωπαϊκό) σ' αυτά πρέπει να τοποθετείται. Οι αναπομπές σε αλλοτριώσεις και σχέσεις ανθρώπυ-εργασίας, είναι απλώς αναφορές τύπου "το φύλο των αγγέλων". [Παρακαλώ, όχι ατελείωτη τσιτατολογία - όλο και κάτι θα έχουμε διαβάσει και μεις.]<br /><br />Για να γυρίσουμε έκεί από όπου ξεκινήσαμε: ανάσταση νεκρών προσδοκάς. Τίποτε λιγότερο. Και ως θρησκόληπτος μοναχός, αναπέμπεις στις γραφές και τίποτε άλλο. Για να συμπληρώσεις το αβυσσαλέο χάσμα (απαραίτητο και γαι τους θρησκόληπτους όταν κυκλοφορούν σε κοινωνία ελλόγων), μπαλώνεις με μια βολική Ιταλία ή ένα βολικό Βέλγιο. Και κάθεσαι σταυροπόδι να περιμένεις τη δευτέρα παρουσία. Για να διατηρήσεις δε το φορμαλισμό της εκκλησίας ή μιας θρησκευτικής σέχτας, κατακεραυνώνεις με αλλοτριώσεις και σχέσεις ανθρώπου-εργασίας. Και περιμένεις ένα νέο πολυκέφαλο τέρας, όπως ο Ιωάννης, να έλθει μαζί ή πρόδρομος της Δευτέρας Παρουσίας. Όπως ακριβώς και ο καλόγερος της Πεντέλης που με μια εικόνα πήγαινε το 2007 στο μέτωπο της φωτιάς για να την ξορκίσει. Δεν έπαιρνε ο βαρεμένος μια μάνικα!<br /><br />Γιώργος ΠροκοπάκηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516039624582348381.post-3218514524872872472011-07-29T20:30:29.404+03:002011-07-29T20:30:29.404+03:00Δημιουργωντας τον κοσμο και ταυτοχρονα τον εαυτο τ...Δημιουργωντας τον κοσμο και ταυτοχρονα τον εαυτο του, ο ανθρωπος με την εργασια του, ανακαλυπτει πως ολα αυτα που εφτιαξε ορθωνονται εναντια του σα μια καταπιεστικη εχθρικη δυναμη.Δηλαδη ο ανθρωπος αλλοτριωνεται. Αυτο θελει και μπορει να το αλλαξει.Αν μεινεις πισω απο αυτο που ειναι μια απο τις επιτομες του ευρωπαικου πνευματος τοτε δεν πας στη Β. Παρουσια, αλλα στις πλακες του Μωυσεως ή μπακαλοτευτερα κατ'αλλους. Το παραπανω ειναι μια απο τις 3 φιλοσοφικες κολωνες του Χεγκελ[με ολιγο Μαρξ επι το υλιστικοτερο] που εαν το επιμηκυνεις[!] φτανεις στην πολιτικη που κυριαρχει της οικονομιας ως δυναμης μεταρρυθμισης/μετ/σμου της κοινωνιας. Ειδ'αλλως πισω στον μεσαιωνα.Υ.Γ. Δεν προσδοκω ανασταση νεκρων , αλλα πανευρωπαικο κουρεμα ΧΡΩ αγαπητε Γ. Προκοπακη. mikeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516039624582348381.post-1224992196454868632011-07-29T14:54:28.208+03:002011-07-29T14:54:28.208+03:00@mike
Προσωπικά είμαι υπέρ του ευρωομολόγου ως στ...@mike<br /><br />Προσωπικά είμαι υπέρ του ευρωομολόγου ως σταθεροποιητικού παράγοντα του ευρώ. Σε βάθος χρόνου, και προσεκτικά. Για απλούς και πρακτικούς λόγους. Ένας εκ των οποίων είναι το γεγονός ότι τα χαμηλά επιτόκια ύπάρχουν λόγω της μεγάλης ταχύτητας κίνησης κεφαλαίων (άπό λίγο, πολλές φορές), η οποία με τη σειρά της βασίζεται (μεταξύ άλλων) στις "ανωμαλίες"της αγοράς, όπως διαφορές επιτοκίων, διαφορετικές προσλήψεις επενδυτικού κινδύνου, ... Ήγουν, μπορεί να καταλήξεις με ψόφιο το γάιδαρο του Χότζα.<br /><br />Από την άλλη, το ευρωομόλογο ως εργαλείο επίλυσης της ελληνικής (η γενικότερα της τρέχουσας ευρωπαϊκής) είναι αδιάφορο. Μπορεί να λειτουργήσει μόνο για τις περιπτώσεις που το σύνολο της διαφοράς επιτοκίων οφείλεται στην κερδοσκοπία. Κατά τα άλλα είναι μια πανάκριβη "τεχνική"λύση. Ως πανάκριβη, κάποιος πρέπει να την πληρώσει. Αν την πληρώσει η Ελλάδα (για την περίπτωσή της) οδηγείται στη βέβαιη χρεοκοπία είτε λόγω αύξησης χρέους είτε αύξησης επιτοκίων. Αν είναι να αναλάβει κάποιος άλλος το κόστος, είναι προφανές ότι κάποιες άλλες διεργασίες και συγκλίσεις απαιτούνται πριν αρχίσεις να συζητάς την "τεχνική"λύση.<br /><br />Αυτό τι με κάνει σε σχέση με την ιδεολογία ή μηῑδεολογία? Μπακάλη του νεοφιλελευθερισμού?<br /><br />Όσοι είναι τόσο σίγουροι ότι Βέλγια και Ιταλίες θα ακολουθήσουν, προφανώς επιλέγουν μια συγκεκριμένη αφήγηση (είναι και βολική γιατί επιτρέπει να μη κάνεις τίποτε), ως παρατηρητές μιας τρίτης χώρας. Η αφήγηση αυτή αγνοεί και τις δυνατότητες ελιγμών των άλλων (όπως π.χ., απομόνωση της Ελλάδας). Πράγματα που βλέπουμε κάθε μέρα πουπερνάει, αλλά η αφήγηση της Δευτέρας Παρουσίας δεν αλλάζει.<br /><br />Γιώργος ΠροκοπακηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516039624582348381.post-59428366691502483582011-07-29T02:10:13.789+03:002011-07-29T02:10:13.789+03:00Mike, η κοινωνία και οι αντανακλάσεις της δεν είνα...Mike, η κοινωνία και οι αντανακλάσεις της δεν είναι δεδομένες, ευτυχώς. Επηρεάζονται από συγκυρίες και από πολιτικές πρωτοβουλίες. Και οι συμμαχίες δεν είναι ούτε ιδεολογία, ούτε «μη ιδεολογία». Είναι παίγνια στα οποία κανείς επενδύει με βάση τους στόχους και την ιδεολογία του. Ή δεν επενδύει και δεν εκτίθεται, όπως λες, αφήνοντας τις εξελίξεις στον αυτόματο πιλότο (και προσευχόμενος ότι η κυβέρνηση δε θα καταρρεύσει για να μπορούμε να τσακωνόμαστε τζάμπα μάγκες για ιδεολογίες).Πολυβώτηςhttps://www.blogger.com/profile/02677940965801355726noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516039624582348381.post-53431053171082077092011-07-29T00:55:23.514+03:002011-07-29T00:55:23.514+03:00''οι φωνες αυτες'' πολυβωτη εκτεθη...''οι φωνες αυτες'' πολυβωτη εκτεθηκαν ανεπανορθωτα διοτι εγραφαν και γραφουν κατεβατα ολοκληρα με ηθικισμους του τυπου ''κοροιδα ειναι οι ξενοι?'' και αλλες αρλουμπες δανεισμενες απο τον Βεστερβελε και την Μερκελ εναντιον ολων αυτων των λυσεων και του ευρωομολογου και του φορου Τομπιν κλπ. Τελικα η πολιτικη θα κυριαρχησει απεναντι στον οικονομισμο του μπακαλοτευτερου των νεοφιλελευθερων αφου Ιταλια,Γαλλια,Βελγιο, θα ειναι η ταφοπλακα της μεγαλης τους αφηγησης και δεν θα φταιει η Ελλαδα γι'αυτο. Οσο για το εσωτ. μετωπο η ιδεολογια της ''μη ιδεολογιας ''περισσεψε. Οι μεταρρυθμισεις δεν μπορει να ειναι ενα πουκαμισο αδειανο, αντανακλουν την κοινωνια.mikeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516039624582348381.post-45484802002456275062011-07-27T12:56:17.851+03:002011-07-27T12:56:17.851+03:00Δε νομίζω ότι το ερώτημα είναι αν θα γίνει κούρεμα...Δε νομίζω ότι το ερώτημα είναι αν θα γίνει κούρεμα 50 ή 60% στο μέλλον - μακάρι να γίνει εδώ που τα λέμε. Το βασικό ζήτημα σε σχέση με το κούρεμα είναι ότι δημιουργείται ένα προηγούμενο (έστω και κάτω του 20%), με ταυτόχρονη στήριξη του τραπεζικού συστήματος ώστε να μην καταρρεύσει.<br /><br />Για το σχέδιο Μάρσαλ, mike, να χαιρόμαστε μόνο; Ή και να ανησυχούμε για το ποιος και πώς θα τα φάει; Δικαιώνονται ή όχι τώρα οι φωνές που έλεγαν «προτεραιότητα στα εσωτερικά μας» ώστε όποια λύση και αν βρεθεί στην Ευρώπη να βρει την Ελλάδα με καλύτερους θεσμούς και κράτος;<br /><br />Τέλος, για να βλέπουμε τις δυνατότητες της μη κρατικοδίαιτης Ελλάδας και να μην τα βλέπουμε όλα μαύρα, ας κοιτάξουμε λίγο και τη <a href="http://news.kathimerini.gr/4Dcgi/4Dcgi/_w_articles_civ_11_26/07/2011__450473" rel="nofollow">μείωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου</a>, η οποία δεν οφείλεται μόνο στην πτώση της κατανάλωσης αλλά και στην αύξηση, σε απόλυτους αριθμούς, των εξαγωγών.Πολυβώτηςhttps://www.blogger.com/profile/02677940965801355726noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516039624582348381.post-84597498450663859702011-07-27T11:32:52.704+03:002011-07-27T11:32:52.704+03:00Γρήγορα σας μπαγιάτεψε και αυτή η «σωτηρία»!Γρήγορα σας μπαγιάτεψε και αυτή η «σωτηρία»!dimitris thttps://www.blogger.com/profile/03733343364918470369noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516039624582348381.post-18085229545621179242011-07-27T09:29:28.106+03:002011-07-27T09:29:28.106+03:00ο κίνδυνος που καραδοκεί είναι να εκληφθεί η απόφα...ο κίνδυνος που καραδοκεί είναι να εκληφθεί η απόφαση που πάρθηκε ως νίκη των λαικιστών και όσων λένε πως δεν πρέπει να αλλάξει τίποτα<br /><br />όλοι αυτοί θα μας πουν πάλι...<br /><br />έλα μωρέ... σε μερικούς μήνες θα τους εκβιάσουμε πάλι και θα μας τα ξανασκάσουν...θα φέρουν ευρωομόλογο κ.ο.κ.<br /><br />η ανασα είναι καλή ΑΝ την εκμεταλλευτούμε για να κάνουμε μεταρρυθμίσεις που θα οδηγήσουν κάποια μέρα σε πλεονασματικούς προυπολογισμούς<br /><br />αν κρίνω όμως από τις αντιδράσεις 30(!) βουλευτών του ΠΑΣΟΚ στο θέμα της απελευθέρωσης των ταξί, κάτι μου λέει πως ο χρόνος θα σπαταληθεί και πάλι<br /><br />μέχρι που οι ευρωπαίοι θα απηυδήσουν και θα μας οδηγήσουν από την επιλεκτική στην ΟΡΙΣΤΙΚΗ χρεοκοπία<br /><br />Αλέξανδρος Κ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516039624582348381.post-2560317431961287702011-07-27T00:11:53.338+03:002011-07-27T00:11:53.338+03:00Εξεπληξε η αποφαση? Και που σαι ακομα! Οι '...Εξεπληξε η αποφαση? Και που σαι ακομα! Οι ''ατιμες οι αγορες'' ξερουν κατι ακομα πιο απλο. Οτι ολα αυτα που λενε ειναι τριχες. Το ''σχεδιο Μαρσαλ'' θα εφαρμοσθει παντου στην Ευρωζωνη, παρα τα αντιθετως λεχθεντα, ετσι για να καταρρευσουν τα ιδεολογηματα τοσων μηνων. Εαν δε αποτυχει το ελλαντα [που θα αποτυχει] παλι εδω ειμαστε με κουρεματακια 50,60% και βλεπουμε. mikeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516039624582348381.post-9484437918706468602011-07-26T23:28:12.110+03:002011-07-26T23:28:12.110+03:00Η συνήθης διαδικασία της ενημέρωσης των πολιτικών ...Η συνήθης διαδικασία της ενημέρωσης των πολιτικών αρχηγών δεν αρκεί.<br />Κάποτε γυρίζοντας από ένα ταξίδι στην Ιταλία συναντήθηκα με έναν φίλο αρχιτέκτονα που είχε σπουδάσει και δουλέψει στην Ιταλία.<br />Με ρώτησε τι μου άρεσε περισσότερο.<br />Αυτό που με εντυπωσίασε ήταν πως στις μεγάλες πόλεις διατηρήθηκε το ιστορικό κέντρο ανέπαφο σε αντίθεση με το ιστορικό κέντρο στις Ελληνικές πόλεις που το καταστρέψαμε.<br />Στην Ιταλία μου είπε ο φίλος μου έγινε κατόπιν συνεννόησης όλων των πολιτικών κομμάτων και φορέων, ακόμη και η μαφία δεσμεύτηκε να περιφρουρήσει την απόφαση.<br />Κάτι ανάλογο με κοινή συμφωνία όλων των κομμάτων και φορέων πρέπει να γίνει για το θέμα της οικονομίας.<br />Εάν τώρα δεν υπάρχει η ωριμότητα για κοινή συμμετοχή και δέσμευση τότε δεν υπάρχει ελπίδα για έξοδο από την οικονομική κρίση.<br />Γιώργος ELAnonymousnoreply@blogger.com