Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου 2009

Πλην στον ΣΥΝ - Πλην στις συν(καθ)ιστώσες ::: η καμπύλη τραγωδίας της Ελληνικής Αριστεράς οδηγείται σε νέο ελάχιστο




Του Γιάννη Βενέρη*
Αισθάνομαι την πικρή γεύση της δικαίωσης μετά την αποστασιοποίησή μου από τα τεκταινόμενα.
Αισθάνομαι επίσης ότι διέσωσα κάτι από το κύρος μου, την αξιοπρέπειά μου, και τον χρόνο μου, με το να διαχωρίσω έγκαιρα τη θέση μου. Εγγράφως και ευθαρσώς.
Οι γελοιότητες του Συνεδρίου της ΠΟΣΔΕΠ, και οι γελοιότητες στον ΣΥΡΙΖΑ, επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις μου.
[Για την ακρίβεια, οι προβλέψεις μου περιλάμβαναν και ορισμένα ακόμη χειρότερα, που μέχρι στιγμής δεν συνέβησαν.]
Επιβεβαίωσαν ότι η Αριστερά στην Ελλάδα είναι άρρωστη, και μάλιστα σοβαρά και διαχρονικά.
Η Αριστερά στην Ελλάδα στις πιο δύσκολες καμπές της Ιστορίας απέδειξε ότι είναι επίσης τραγικά ανόητη (λέγεται ότι ο Μάο είχε πει σε αντιπροσωπεία του ΚΚΕ «η Αριστερά στην Ελλάδα είναι ηρωική, αλλά ανόητη»…).
Η Αριστερά στην Ελλάδα είναι:
  1. Αμετανόητα και ανόητα σταλινική. Η πρόσφατη αντιμετώπιση του Κοροβέση* έδειξε καθαρά πώς αντιμετωπίζεται η διαφωνία, ακόμη και στο επικοινωνιακά «φιλελεύθερο» περιβάλλον του ΣΥΡΙΖΑ: με καταστολή και διάγνωση ψυχικής νόσου (και μάλιστα από «ειδικό» ιατρό-βουλευτή)! Κακώς οι του ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούν το ΚΚΕ για την αναβίωση του Στάλιν. Κι οι ίδιοι είναι το ίδιο σταλινικοί. ‘Ο,τι κι αν νομίζουν, ή «πλασάρουν», για τον εαυτό τους.
    Φανταστείτε μια τέτοια Αριστερά να αποκτούσε εξουσία!
    [* Αλήθεια: η τότε συγκυβερνώσα Αριστερά δεν κατάλαβε τίποτα από το παιχνίδι ΟΤΕ -
    Siemens Intracom? Δεν είδε πώς έγιναν οι αναθέσεις? Δεν έλαβε αυτά που έλαβαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, έκανε και την «πάπια»? Τόσο «τυφλή» και «κουφή» ήταν;]

  1. Αμετανόητα και ανόητα εξουσιομανής. Ο πόλεμος της καρέκλας στην ΠΟΣΔΕΠ αποδεικνύεται παιδική χαρά μπροστά στον πόλεμο της καρέκλας στον ΣΥΡΙΖΑ. Αλήθεια, δεν αναρωτήθηκε ο ΣΥΝ γιατί τα (έως και μονομελή) γκρουπούσκουλα που συνονθυλεύτηκαν στον ΣΥΡΙΖΑ είναι διαρκώς μικρά γκρουπούσκουλα, διαρκώς διασπώμενα, σε κίνηση αμοιβάδας; Ο κύριος λόγος είναι ότι συγκροτούνται με νοοτροπία αγέλης, που επιτρέπει μόνο έναν alpha dog. Αν προκύψει δεύτερος, τότε κάνει δική του αγέλη, είτε διαγραφόμενος, είτε αποχωρών. Ο δεύτερος λόγος, που είναι το προ/επι-κάλυμμα είναι ο δογματισμός-ιδεοληψία, στον οποίο τα πάντα παίζονται σε ένα σχολαστικισμό στη σφαίρα των ιδεών, όπου ένα «και», ένα «κόμμα», θεωρείται ότι καταστρέφουν το ιδεολόγημα.
    Και πού είναι η δημοκρατία; Στο να βρίσκονται οι
    alpha dogs της κάθε αγέλης και να παζαρεύουν θέσεις (=καρέκλες) και θέσεις (=απόψεις - καλύμματα των καρεκλών); Πού είναι η συμμετοχή της βάσης;
    Επίσης, μην ξεχνάμε ότι τα γκρουπούσκουλα εφαρμόζουν πάντα «εισοδισμό». Ο ΣΥΡΙΖΑ αντιμετωπίστηκε ως «μαζικός χώρος» για την στρατολόγηση μελών και οπαδών.
    Εξουσιομανία (και μάλιστα τύπου Τσαουσέσκου) είναι και η παραμονή για δεκαετίες σε συνδικαλιστικά πόστα συνδικαλιστών της Αριστεράς (πχ ΟΛΜΕ - Καλομοίρης). Αυτό το μήνυμα δημοκρατίας μεταφέρει η ανανεωτική Αριστερά;
  2. Αμετανόητα και ανόητα προσωπολατρική: όσοι είχαν ακούσει τον Ρ. Ρινάλντι να αποκαλεί (έστω κι αν το εννοεί) τον ΑΑ «ιστορικό ηγέτη της Αριστεράς στην Ελλάδα» (έστω κι αν είναι) μπορούν να αντιληφθούν πώς καλλιεργείται η προσωπολατρεία, πώς αξιοποιείται από τους καλλιεργητές της, και τις βλαβερές συνέπειες που έχει στους αποδέκτες της.
  3. Αμετανόητα και ανόητα κατώτερη των περιστάσεων, μοιραία, καταστροφική. Το χάλι επι Μανιαδάκη, το χάλι που οδήγησε στην ήττα της Εθνικής Αντίστασης, το χάλι με τους «χαφιέδες» (Άρη, Μπελογιάννη, Πλουμπίδη, Καραγιώργη, και άλλους και άλλους), το χάλι με το τέλος του Ζαχαριάδη, το χάλι με την Τασκένδη και τις άλλες περιοχές προσφύγων, το χάλι της μυωπικής αντιμετώπισης της επερχόμενης δικτατορίας (Ο Κύρκος διηγείται γελώντας ότι το βράδυ της 20ης Απριλίου 1967 έπεισε αριστερούς που ήταν συγκεντρωμένοι στο Σύνταγμα, ανησυχούντες, ότι «δεν υπάρχει πρόβλημα». Την ίδια στιγμή το ΚΚΕ θεωρούσε ότι «η εξουσία είναι στους δρόμους». Όπως τον Δεκέμβρη 08, που το ίδιο πίστευαν αρκετοί!), το χάλι με τη διάσπαση του ΣΥΝ, το χάλι με τις συνεχείς διασπάσεις-διαγραφές στο ΚΚΕ, και άλλα και άλλα.
    Το χάλι το σημερινό είναι φυσική συνέ-χ/π-εια… Σε όλη αυτή τη πορεία υπήρχαν πάντα κάποιες μονόφθαλμες ηγεσίες, ανόητες, αγράμματες, υπονομευμένες από ιδεολογήματα και από άλλα, που παρέσυραν τον αγνό κόσμο της Αριστεράς στην καταστροφή: θάνατοι, διώξεις, σπίλωση από το ίδιο το κόμμα τους. Αυτός ο αγνός κόσμος έγραψε τις λαμπρές σελίδες. Κι αυτός την πλήρωσε.
  4. Αμετανόητα και ανόητα ακτιβιστική. Το «στους δρόμους» θεωρείται από το ΚΚΕ μέχρι το έσχατο γκρουπούσκουλο ως η μαγική συνταγή, ως ο «ψάλτου βηξ», που καλύπτει την ένδεια ουσιαστικής πολιτικής ανάλυσης και πρότασης. Στους δρόμους, επίσης, την πρωτοκαθεδρία έχουν οι street fighters, μπάχαλοι και αναρχικοί, και άλλοι. Που είναι φανερό ότι δεν μπορούν να ελέγξουν οι λοιποί. Ας σκεφτούμε τους «δρόμους» του «Δεκέμβρη», και τους «δρόμους» των μουσουλμάνων με το αναφερόμενο «σκίσιμο Κορανίου»… Η πολιτική ανοησία δεν μπορεί να ξεχωρίσει τη διαδήλωση, από την εξέγερση, την αντικρατική πάλη, την διείσδυση, την προβοκάτσια.
Η παράνοια των τελευταίων 10 περίπου μηνών δεν είναι ότι ανέδειξε τη μάχη της καρέκλας (κινήσεις Ρεύματος κατά Πτέρυγας, αντιδράσεις Πτέρυγας, και το ακόλουθο κουκλοθέατρο των Αλέκων), δεν είναι ότι έριξε τον ΣΥΡΙΖΑ στα «τάρταρα» (κι ας θεωρούσε ο ΑΑ ότι εκεί οδηγούσε η συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ), δεν είναι ότι οδήγησε τον ΣΥΡΙΖΑ στη γνωστή, «οικεία» θέση του «μπαίνει, δεν μπαίνει».
Είναι ότι δημιουργήθηκε μια «ανάταση» στον κόσμο της Αριστεράς, και πιο πέρα, που γρήγορα διαψεύστηκε οικτρά από την άθλια παράσταση του μπουλουκιού που παριστάνει θίασο, που δεν είναι καν σκιά πολιτικής ηγεσίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ και ο ΣΥΝ μαζί έχουν απολέσει κύρος και σοβαρότητα, δεν αποτελούν πλέον παράγοντα του πολιτικού και κοινωνικού βίου. Δεν αποτελούν καν γραφικότητα. Οδεύουν προς το πολιτικώς μη-ον.
Οδήγησαν τον κόσμο στην απογοήτευση. Σημαντικός αριθμός συμπολιτών μας είδε προς στιγμήν μια ακτίδα φωτός σ’ αυτό το συμμαχικό εγχείρημα, αναθάρρησε ότι κάτι μπορεί να αντιπαλέψει τη νέο-φιλελεύθερη λαίλαπα (που καθόλου δεν κοπάζει με την κρίση: οι θιασώτες της, που θα έπρεπε να βρίσκονται στη φυλακή, λαμβάνουν «μπόνους»), σκέφτηκε ότι κάποιοι μπορεί να συνεννοηθούν προτάσσοντας το συμφέρον της χώρας και των κατοίκων της, εκτίμησε τις παρεμβάσεις του ΑΑ και τη φρεσκάδα του ΑΤσ.
Τώρα προκύπτει ότι δεν μπορεί να υπάρξει ενότητα προοδευτικών δυνάμεων (αν είναι προοδευτικότητα αυτό που βλέπουμε), δεν μπορεί να υπάρξει ενωτικό σχήμα που θα υπερασπιστεί αποτελεσματικά τα δίκαια των πολλών. Κι αυτό θα έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες.
Βεβαίως, ευθύνη έχουν και άλλοι φορείς της Αριστεράς: το ΚΚΕ, τα ΜΕΡΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ΕΝΑΝΤΙΑ, κτλ, που ούτως ή άλλως ήταν έξω από το εγχείρημα ΣΥΡΙΖΑ. Με την απομόνωσή τους διέσωσαν κάποια προσχήματα, αλλά αυτό αφορά μόνο τους ίδιους τους μηχανισμούς τους. Καθόλου τη χώρα και τους κατοίκους της. Απ΄ την άλλη, φανταστείτε ένα ενωτικό σχήμα που θα συμμετείχαν και αυτοί! Και να αποφάσιζαν ότι όλοι μαζί εκπροσωπούν το σχήμα, όπως θα κάνουν τώρα οι συνιστώσες!
Μια ακόμη καταστροφή καθοδηγημένη από την Αριστερά.
Πάει και αυτός ο ιστορικός κύκλος. Δεν ξέρω πόσο χρόνο θα χρειαστεί να δούμε τον επόμενο. Υπομονή. Όπως οι αλχημιστές: η συνταγή ήταν σωστή, η εκτέλεση έφταιγε πάντα!
Ως τότε, η Αριστερά θα έχει τροφοδοτήσει μια ακόμη φορά τον «δικομματισμό», θα τον έχει δικαιώσει. Κι ας βρίσκεται στο ιστορικό ναδίρ του, κι ας έχει ξεπεραστεί ιστορικά. Κι ας είναι φανερό ότι και στα δύο μεγάλα κόμματα λειτουργούν «θύλακες» διαρπαγής του δημόσιου πλούτου.
Απελπισμένοι οι πολίτες θα ψηφίσουν πάλι τα δύο μεγάλα κόμματα, τα οποία έχουν ήδη σοβαρά προβλήματα στο εσωτερικό τους που τα δυσκολεύουν να βγουν με μια «γραμμή». Πόσο μάλλον να πρέπει να την διαπραγματευτούν και με άλλα κόμματα, που επίσης έχουν πολλές γραμμές! Χάος! Και τέτοιο χάος που δεν μπορεί να εφαρμοστεί το ordo ab chao… Τουλάχιστον ψηφίζοντας ένα κόμμα έχουν ένα αρχηγό να βρίζουν. Που να βρίζεις δωδεκάδες αρχηγών…
*Ο Γιάννης Βενέρης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής του ΕΜΠ

12 σχόλια:

  1. Γιαυτό δεν θα ψηφίσω αυτό το μόρφωμα. Δεν πάω σαν το πρόβατο. Δεν υπονοώ ότι με ενοχλεί η συλλογικότητα –κάθε άλλο. Αλλά η συλλογικότητα προ’υ’ποθέτει στόχους και κατευθύνσεις που δεν αποφασίζονται από έντεκα χωριών τσομπαναρέους. Δεν γίνομαι δημοσκοπικό δείγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η αναφορά στο Νίκο Μπελαβίλα, διδάσκοντα στο ΕΜΠ, είναι εννοιολογικά απαράδεκτη και ηθικοπολιτικά αγενέστατη. Λες και το πρόβλημα είναι ο οποιοσδήποτε Μπελαβίλας. Παρότι συμμερίζομαι την αγανάκτηση-απογοήτευση σ' αυτήν την κριτική, θεωρώ ότι, για να γίνει κανείς πειστικός στη στηλίτευση της εκφυλιστικής, μελαγχολικής-διαφωτιστικής κι οπορτουνιστικής πολιτικής της ιστορικής αριστεράς στην Ελλάδα, χρειάζεται περισσότερη πίστη στην καθολικότητα της χειραφετικής ιδέας, έτσι ώστε να μπορούν να αντιμετωπισθούν οι διαστρεβλώσεις μέσα από το ίδιο το συγκρουσιακό και ταξικό δυναμικό που ο Συν/ΣΥΡΙΖΑ επιχειρούν να χειραγωγήσουν και να καθυποτάξουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μάλιστα κ. καθηγητά.

    Δηλαδή κατά την γνώμη σας η αναπαραγωγή από τον (σεβαστό για τους αγώνες του) Περικλή Κοροβέση χυδαίων συκοφαντιών καφενειακού επιπέδου χωρίς ίχνος αποδεικτικού στοιχείου θα έπρεπε να μείνει αναπάντητη; Και τί ακροβώς συνιστά τον "αμετανόητο και ανόητο σταλινισμό" κατά την γνώμη σας; Το γεγονός ότι κλήθηκε ο Περικλής να δώσει εξηγήσεις στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του εκλογικού σχήματος που τον εξέλεξε και τον οποίο προσέβαλε βάναυσα με τις ασυναρτησίες του, χωρίς τελικά να υποστεί την οποιαδήποτε συνέπεια;

    Όσο για το τί είναι Αριστερά κ. καθηγητά θα έπρεπε να ξέρετε ότι Αριστερά δεν είναι ούτε οι ηγεσίες, ούτε οι γραφειοκρατικοί μηχανισμοί.

    Αριστερά είναι ενας ολόκληρος κόσμος που βιώνει καθημερινά την εργασιακή ανασφάλεια, την περιβαλλοντική υποβάθμιση και την πολιτισμική αποτελμάτωση. Ο κόσμος αυτός, παρά την πίκρα και την απογοήτευσή του για τις αυτοκτονικές συμπεριφορές των ηγετών του, θα δώσει για μια ακόμα φορά "τον αγώνα τον καλό", γιατί γνωρίζει ότι η απάντηση στη "νεοφιλελεύθερη λαίλαπα" (όπως εύστοχα την χαρακτηρίζεται κι εσείς ο ίδιος) δεν μπορεί παρά να προέλθει από το ενωτικό εγχείρημα της ανανεωτικής και ριζοσπαστικής αριστεράς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμπλήρωμα στο σχόλιό μου παραπάνω.

    Η ειρωνική και απαξιωτική αναφορά στον Νίκο Μπελαβίλα και τον Γρηγόρη Καλομοίρη δεν πέρασαν απαρατήρητες.

    Απλά είναι ενδεικτικές του πολιτικού ήθους του συντάκτη του άρθρου και αφήνονται στην κρίση των αναγνωστών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δηλαδή κ. καθηγητά εσείς με όλα αυτά τι μας λέτε;
    Ελπίζω να μη έχετε τη γνώμη ότι συμβάλετε στην ενότητα της αριστεράς και στην ανύψωση του ηθικού ανθρώπων σαν κι εμένα που ποτέ δεν ζήτησαν κάποια καρέκλα αλλά πάντα χωρίς ιδιοτέλεια βρίσκονται στην πρώτη γραμμή στρατευμένοι στην υπόθεση της μεγάλης αριστεράς.
    Και τι ακριβώς προτείνετε; Δεν κατάλαβα, ειλικρινά.
    Μήπως να ψηφίσουμε (όντας ¨απογοητευμένοι¨) κάποιο από τα κόμματα εξουσίας-και κατά προτίμηση ΠΑΣΟΚ;
    Καλές οι αναλύσεις κύρια καθηγητά αλλά στο τέλος πρέπει να έχουν και κάποια πρόταση, αλλιώς το κείμενό σας είναι ακόμα μια γραφή που καλλιεργεί τη μιζέρια, και δείχνει άνθρωπο που το μόνο που γνωρίζει είναι η κριτική των λαθών των άλλων…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. «Ενωτικό εγχείρημα»;;;
    Θα έχει ανέβει πολύ η πρεσβυωπία μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εντάξει, μας κατεξευτέλισαν, μας έκαναν να ντρεπόμαστε να βγούμε από το σπίτι μας (στην επαρχία) αλλά τώρα να δώσουμε «τον αγώνα τον καλό», διότι αλλαγή δεν γίνεται χωρίς κυρ-Περικλή! Πάνε καλά???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λεβέντη:
    "Είμαι βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και γιατρός. Τα λέω με όλη την ευθύνη των λόγων μου ότι βρίσκεται σε κατάσταση ευφορίας"

    Απαξιώνω τον ομιλητή, δεν απαντώ στα λεγόμενα. Ήθος Δημοκρατίας (!?)

    μετάφραση: δεν ξέρει τι κάνει!
    Αν είναι αλήθεια τώρα το είδατε κύριε Λεβέντη?
    ή το γνωρίζατε από πριν αλλά δε βαριέσαι αν είναι να ψηφίζει νομοσχέδια για το πόπολο δεν πειράζει, την αγία οικογένεια του ΣΥΝ (+ / -) μη θίξει.

    Για να σοβαρευτούμε
    Δεν είναι ο Περικλής το πρόβλημα, άλλωστε ψηφαλάκια έφερε, έτσι δεν είναι?
    Σας μάρανε ο λαϊκισμός το γλείψιμο σε κάθε επαναστατημένο νέο (με ή χωρίς εισαγωγικά)
    Τα ανερμάτιστα, που βρίζουν ως ρατσιστή όποιον μπορεί να έχει άλλη άποψη
    Το ότι το παίζεται έφηβοι και μιλάτε με μια γλώσσα (= σκέψη) λίγο καλύτερη (?) από της Παπαρήγας
    Που κόπτεστε για το κοράνι (έτσι γιατί μας πάει η μαντίλα) αλλά ό,τι είναι ελληνικό είναι αυτόματα φασιστικό και κατάπτυστο
    Σας μάρανε ότι τρώτε από τα έτοιμα εδώ και χρόνια, στις πλάτες παλιών αγωνιστών και στο ήθος άλλων
    Και παν απ όλα σας μάρανε η κοντόφθαλμη αλαζονεία σας και το λαιφ σταιλ
    Κάνατε την αμάθεια και την ανευθυνότητα ιδεολογία, όπως είπε και ο Αλέξης «δε ζω σε γυάλα, και σκονάκι έχω κάνει και βύσμα έχω βάλει» φανατικός του δύσκολου δρόμου και της αγωνιστικότητας ο μικρός

    Από ένα ξεπερασμένο αριστερό που είχε συνδέσει την αριστερά με την ευθύνη το ήθος την αγωνιστικότητα τον αλτρουισμό

    Καληνύχτα σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εγώ το είπα ότι οι στο τέλος οι συνιστώσες θα λύσουν τις διαφορές τους στα δικαστήρια, αλλά ποιος ακούει.
    Ψυχραιμία –όχι της ΠαπαρήγαΣ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ε, αυτό δεν το περίμενα! Να συνεχιστούν οι επικλήσεις των «αγώνων του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ για το άρθρο 16» στη συνέντευξη του Τσίπρα, σήμερα στη Θεσσαλονίκη. Καθώς αυτή η σελίδα της θητείας των Τσίπρα – Αλαβάνου είναι, πώς να το πούμε, «σκοτεινή», δεν έπρεπε να γίνει αυτό –ως ένδειξη αναγνωρίσεως των «λαθών» τους τέλος πάντων…..

    Η ευθύνη είναι του Τσίπρα αυτή τη στιγμή, υποθέτω. Εκτός και αν διαχέεται στις συνιστώσες… Οπότε, «τι ψαχνεις να βρεις?» που λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προφανώς υπονοεί ο συντάκτης ότι ο Νίκος ανήκε παλιά στο ΚΚΕ εσωτ, το οποίο είχε καλές σχέσεις με το καθεστώς Τσαουσέσκου και χρηματοδοτούνταν από αυτό, γεγονότα ακριβή. Φυσικά χρειάζεται άλμα σκέψης για να θεωρούνται όλα τα μέλη του ΚΚΕ εσωτ. ως προσωπικά υπεύθυνα (!!) για τέτοιου είδους σχέσεις (ότι δηλ. τις αποδέχονταν και τις υποστήριζαν) και για μη αντίδρασή τους στις σχέσεις ΚΚΕ εσωτ. και Τσαουσέσκου.Γι' αυτό και ό,τι απομένει από το σχόλιο είναι η αγενής εμπάθεια του συντάκτη του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αν ο κυριος καθηγητης εχει καποιες προτασεις να κανει επι της ουσιας, (μιας και δε φανηκε να καταδικαζει την εξουσια των λαων αλλα να υποστηριζει οτι καπιοια στοιχεια του επιστημονικου σοσιαλισμου απαιτουν αναθεωρηση) ειναι παραπανω απο ευπροσδεκτος να τις διατυπωσει αρκει να αποφευγει τις καταδικες και τις καταστροφολογιες που κι ο ιδιος δειχνει να κατηγορει. Αλλωστε οι σοσιαλιστες πρωτοι υποστηριζουν οτι τα παντα ειναι σε κινηση και διαρκη εξελιξη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU

Σχόλια