Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2009

Προς Ανανεωτική Πτέρυγα

από το ιστολόγιο left liberal synthesis

Τον τελευταίο καιρό η Ανανεωτική πτέρυγα του Συνασπισμού προβληματίζεται για τους τρόπους παραμονής και συγκατοίκησης στον Σύριζα.
Οι σχετικές συζητήσεις αναπτύσσονται στην
αριστερή στρουθοκάμηλο και στην ιστοσελία της ανανεωτικής πτέρυγας.
Οι σκέψεις που ακολουθούν περιέχουν δυο καραμπινάτες ατασθαλίες.
Προέρχονται απο κάποιον που συμβάλει περιφερειακά αλλά χωρίς συνέπεια στον «χώρο».
Ακόμη προέρχονται από ένα ιστολόγιο που κινείται ιδεολογικά σε μια τροχιά που διερευνά μια ακόμη πιο ριζική απόσυρση της αριστεράς από την παντοδυναμία του κράτους πιο πέρα και από τις συντεταγμένες της Ανανεωτικής Πτέρυγας .
Αμαρτία εξομολογημένη δεν είναι αμαρτία.

Η ιστορική φυσιογνωμία της Ανανεωτικής Αριστεράς περιέχει μια μοναδική ιδιαιτερότητα.
Είναι η γραμμή της ορθολογικής κρίσης που γίνεται «αναθεωρητική» γιατί ακριβώς είναι ριζοσπαστική. Είναι υπεύθυνη γιατί είναι επαναστατική. Συνδιαλέγεται με τους θεσμούς γιατί οραματίζεται τον κομμουνισμό. Η Ανανεωτική αριστερά είναι ιστορικά αντικονφορμιστική, εικονοκλαστική, ασυμβίβαστη, ως εκ τούτου χωρίς συμπλέγματα αναζητά τις θεσμικές λύσεις, τις κοντοπρόθεσμες παρεμβάσεις .

Στην πρόσφατη ιστορία, είδαμε το Πασόκ της 3ης Σεπτέμβρη, να υπερφαλαγγίζει απο τα «αριστερά» του ΚΚΕ ες, για να μεταβληθεί σε μετασοβιετικό κόμμα κράτος του οποίου τα «κερατάτικα» πληρώνουμε το 2010, και το ΚΚΕ να διοργανώνει προσκοπικά τζάμπορι στον Γράμμο υπονοώντας τον ένοπλο αγώνα (!!!) , διαγκωνιζόμενο με την εκκλησία για την υιοθέτηση των πιο κονφορμιστικων ιδεολογιών.
Η Ελληνική δημοσιότητα υπερκυριαρχείται από την ακρότητα. Μια ακρότητα της ρητορείας, του συμπλεγματικού αποπροσανατολισμού, της τζαμπα μαγκιάς. Ε καλά τώρα ξέρουμε πως οι εκ του ασφαλούς επιθέσεις στα «Ανάκτορα» μεταμόρφωσαν τους εξαγριωμένους σε θυρωρούς, καμαριέρες, και αξιωματικούς των «Τσάρων». Ο κόσμος είναι τόσο μικρός....

Ωστόσο φαίνεται η συγκατοίκηση εντός του Σύριζα, μαζί με δυνάμεις μιας πιο εξωστρεφούς διακηρυκτικής συμπεριφοράς προφανώς κουράζει, εκνευρίζει.
Το συναίσθημα είναι γνωστό.
Δεν ενοχλεί η ριζοσπαστικότητα ενοχλεί η μερικότητα, η θέαση μέσα από το μικρό κάτοπτρο, το κενό που επενδύεται με την στολή της ρητορικής επανάστασης.
Ωστόσο άραγε σε πιο περιβόλι είναι γόνιμη η σπορά της ΑΑ;
Μήπως στο μεγάλο χωράφι που συνορεύει με το Πασοκ; Στο δημοσκοπικό εικοσάρι της έναρξης Τσίπρα;

Το ερώτημα δεν είναι άστοχο, γιατί ιστορικά η ΑΑ περιλαμβάνει ένα ανθρώπινο δυναμικό πληροφορημένο, καταρτισμένο, κοσμοπολιτικό, που θα συνέβαλε αποφασιστικά στην αναδιοργάνωση μιας «εγγράματης» ελληνικής σοσιαλδημοκρατίας. Ακόμα ένας αόρατος κόσμος αντιλαμβάνεται την συνάφεια αυτή και την επιδοκιμάζει οταν την βρεί σε δημοτικές εκλογές.

Ωστόσο η τεχνική επάρκεια, το ορθολογικό πολιτικό management, δεν αποτελεί πολιτική για να γονιμοποιήσει. Η περίπτωση των Ανδρουλάκη, Κοτζιά είναι χαρακτηριστική. Η προσέγγιση στο Πασόκ ως κίνηση τεχνικοπολιτικού εμπλουτισμού του καταλήγει σε ελαφρά γελοιοποίηση. Άλλωστε το πολιτικό είναι ο τόπος της απόλυτης διαφοράς.

Η ρίζα, η οικογένεια της ΑΑ είναι η κομμουνιστική παράδοση.
Δεν κάνω πλάκα, εγώ ένας ιστολόγος του Liberal μιλώντας για κομμουνισμό. Απλούστατα ο κομμουνισμός από μεταφυσική ιδέα αλά Badiou κατάλληλη για ακαδημαικά διδακτορικά, από θρησκοληψία αλα ΚΚΕ, πρέπει να γίνει σύγχρονο πρόταγμα καθημερινότητας σημερινών εργαζομένων της Ελληνικής κοινωνίας των τραυματικών αντιφάσεων.
-Της υπερχρεωμένης οικονομίας που φιγουράρει στην 30άδα των πιο ανεπτυγμένων σε όλους τους δείκτες χώρας.
-Της κεκρυμμένης ατομικότητας των πολλαπλών συλλογικοτήτων της αριστεράς συμπεριλαμβανομένης.

Είναι σαφές ότι εντός Σύριζα πολλοί ζούν το 2010 διανοούμενοι με τα εργαλεία του 1950. Και να συμβιώνεις με τον ιδεολογικά παππού σου, κάποτε σε κουράζει. Αλλά ως χώρος της καινοτομίας, δεν μπορει να αποκλείσει την δυνατότητα των σύγχρονων γονιδιακών θεραπειών.
Ο κομμουνισμός της κατακερματισμένης τραγελαφικής κοινωνίας του 2010 είναι το ιδεολογικό και ηθικό στοίχημα της ΑΑ. Εκτός αυτών των ορίων δεν είναι ουτε Ανανεωτική ούτε Αριστερά.

32 σχόλια:

  1. Δηλαδή μας βάζεις δουλειά για όλη την ημέρα, Γιώργο;
    θα επανέλθω.:)
    :)ρρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. όπως γράφει και ο Σ σπίθας έχει πολύ δουλειά.
    Πρόκειται για ένα καταπληκτικό κείμενο που δείχνει πως μέσα στην αριστερά υπάρχει μια δεξαμενή ιδεολογικής σκέψης που φυσικά δεν χωράει στην Ηγεσία Συν Συριζα.
    Παραθέτω αυτό χαρακτηριστικά απο το κείμενο.
    «Είναι η γραμμή της ορθολογικής κρίσης που γίνεται «αναθεωρητική» γιατί ακριβώς είναι ριζοσπαστική. Είναι υπεύθυνη γιατί είναι επαναστατική.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δηλαδη αν καταλαβα καλα να μεινουμε για να αλλαξουμε τον ΣΥΡΙΖΑ... Οπως οι τροτσκιστες απο το ''ξεκινημα'' 30 χρονια αλλαξαν και αυτοι το ΠΑΣΟΚ. Τωρα ειναι συνιστωσα στο ΣΥΡΙΖΑ ,τουλαχιστον κατι θα παιρνουν για τον εισοδισμο τους [μας την λενε κιολας]. Στα σοβαρα τωρα ο LLS ειναι αξιολογοτατο blog με ενδιαφεροντα θεματα και αποψεις , αλλα ειναι μακραν της συριζικης πραγματικοτητας. Επειδη ολοι αυτοι εχουν ανατραφει πολιτικα με την θεωρια του εσωτ.εχθρου που τους θρεφει, εχουν δαιμονοποιησει την Πτερυγα ως κοινο σημειο αναφορας. Το να παιζεις μποξ καθημερινα με αυτους χρηζει ψυχιατρικης ερμηνειας S/M τασεις , οχι πολιτικης.Εχει πλακα ολος αυτος ο τροτσκιστικος χωρος που ο ενας ειναι διασπαση του αλλου, και διασπωνται και εντος ΣΥΡΙΖΑ να μιλουν για ενιαιο ΣΥΡΙΖΑ. Σκεφτειτε τωρα με τι ασχολουμαστε, ΚΕΔΑ ΡΟΖΑ ΚΟΚΚΙΝΟ κλπ. ποιος τους ξερει στην κοινωνια τι αντιπροσωπευουν? τιποτα βεβαιως οπως και εμεις σε λιγο αν συνεχισουμε τους γνωστους τακτικισμους της Αριστερας, βαρια παραδοση που οδηγησε το κινημα στην ανυποληψια. Εφοδος στον ουρανο λοιπον για ναπουμε οτι τουλαχιστον προσπαθησαμε. mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Mike, Αυτό είναι και το τελικό συμπέρασμα αυτού του κειμένου που θεωρώ πως πλέον δεν είναι εφικτό εφόσον ένα κομμάτι των «συμμάχων» αντιπροσωπεύουν τον εσωτερικό εχθρό. Ωστόσο όμως έχει ενδιαφέρον ο τρόπος ανάλυσης αυτού του κειμένου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @radical
    Κυρίως δεν ¨χωράει¨στην ιδια την ΑΑ, να υποθέσω οτι ο LLS δεν θα διαφωνήσει.
    Οι αναφορες στον Κομμουνισμό μιλούν απο μόνες τους.
    Ο ΄εσωτερικος εχθρος΄ εφευρέθηκε απο τα ιδια τα στελέχη της Ανανεωτικής που δεν αντέχουν την προσωπική τους ατολμια και συνηθίζουν να τα φορτώνουν σε τριτους.
    ΄Πρεπει να σπάσουμε το κέλυφος μας΄ ειπαν πριν απο χρονια. Εγεννηθη ημιν Ε.ΑΡ. Και Αντικομμουνισμός. Ξερος κι αχρειαστος. Παρακατω υπαρχει,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και παλαιότερα ο LLS είχε διατυπώσει την άποψη ότι η διανοητική αριστερά έχει τις απόψεις και η κινηματική αριστερά τα πόδια. Δεν είναι τελείως εκτός πραγματικότητας...

    Όμως το ανακάτωμα των dna με την ελπίδα μιας θετικής μετάλλαξης όπου η διανόηση θα αποκτήσει πόδια και τα πόδια μυαλό, ενώ δεν είναι απίθανη, η συριζική πραγματικότητα έδειξε ότι μπορεί και να γεννήσει ένα τέρας: όντα δηλαδή πολιτικά που δεν έχουν ούτε κεφάλι ούτε πόδια!
    Αυτά όσοι τα έχουν ζήσει δεν ξεχνούν ποτέ την εμπειρία!

    Έτσι, ενώ η υπόλοιπη ανάλυσή του είναι πρωτοποριακή, εφόσον βγάζει την ΑΑ από την μιζέρια της σημερινής αμυντικής περιχαράκωσης και υπενθυμίζει τις ρίζες της, με ελευθερία στον αυθεντικό επαναπροσδιορισμό του κομμουνισμού - κοινοτισμού, έννοιας κακοποιημένης από το κόμμα κράτος της σοβιετίας και του Περισσού, όσον αφορά τις ελπίδες του για την θετική μετάλλαξη μέσω Συριζα, εντάξει, εδώ η έλλειψη άμεσης εμπειρίας που ο συγγραφέας παραδέχεται είναι καθοριστική. Γι αυτό ας μην μείνουμε σε αυτό.

    Ας εξετάσουμε την ριζοσπαστικότητα του μηνύματος της Ανανεωτικής Αριστεράς, της εξτρεμιστικής σοσιαλδημοκρατίας των παρακαταθηκών του Μιχάλη Παπαγιαννάκη που από ατολμία δεν έχουν ακόμη ζωντανέψει στις επεξεργασίες μας.
    Άντε LLS, βοήθεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ειναι αμφιβολο αν υπαρχει πια κομμουνιστης, με την εννοια του λενινιστη, πια στον ΣΥΝ (εξω απο τις μικρες αριστερες τασεις: κοκκινοπρασινο και Χελακης). Παρολη τη νοσταλγια του Ρευματος για την κομμουνιστικη ιστορια του, ειναι δυσκολο να χαρακτηρισει τις θεσεις του σαν κομμουνιστικες. Μεσα στην Πτερυγα, δεν υπαρχει ιχνος λενινιστικης διαθεσης, ενω ουτε καν τα συμβολα του κομμουνιστικου κινηματος δεν γινονται αποδεκτα απο τους φιλους της.

    Μαλιστα, ειναι συζητησιμο κατα ποσο η Πτερυγα εμπνεεται πια απο τη μαρξιστικη παραδοση (και καλα κανει αν δεν εμπνεεται, σπευδω να τονισω). Οποτε ειναι παρα πολυ δυσκολο να ακολουθησει τα (οντως) ενδιαφεροντα που της προτεινει ο συγγραφεας του αρθρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ syrizix, "Οι αναφορες στον Κομμουνισμό μιλούν απο μόνες τους": μάλλον δεν κατάλαβες καλά...
    Οι αναφορές στον κομμουνισμό έχουν περισσότερο σχέση με την έννοια του αρχικού εννοιολογικού προσδιορισμού του παρά από τις κενές περιεχομένου επικλήσεις του από την νεοσταλινική αριστερά.
    Μπορείς να κοιτάξεις τα κείμενα του Μωϋσή Μπουντουρίδη για την αποσαφήνιση της ξανατοποθέτησης του κομμουνιστικού προτάγματος - μην τα παίρνεις κυριολεκτικά. Οι λέξεις υπάρχουν για να ανοίγουν δρόμους όχι να τους κλείνουν και να μας διαχωρίζουν: είναι φοβερό το εύκολο συμπέρασμά σου ότι και μόνο η αναφορά της λέξης κομμουνισμός "τα λέει όλα".
    Άλλωστε η ΑΑ έδωσε νέο νόημα σε αυτήν την λέξη κι όχι οι οπαδοί του κόμματος κράτους. Η θεμελίωση όλων των μεταπολιτευτικών κινήσεων της σύγχρονης αριστεράς στην ΑΑ χρωστά την ιδεολογική τους θεμελίωση αλλά και την κυριολεκτική τους ύπαρξη.
    Εάν αυτό είναι ατολμία, ε τότε πες μου τι είναι τόλμη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φυσικά pinko, το θέμα του κομμουνισμού ως έχει σήμερα δεν μας αφορά παρά μόνο ως αναδρομικός σχολιασμός ιστορικών πραγματικοτήτων. Σήμερα είναι τέτοιο το τραύμα από την υπαρκτή "κομμουνιστική" πραγματικότητα που όπως και να το δεις το θέμα δεν προσφέρεται παρά μόνο για ακαδημαϊσμούς τύπου Μπαντιού, όπως λέει κι ο lls. Ας μην τον αδικήσουμε όμως για την τόλμη του να επιχειρήσει έναν επαναπροσδιορισμό του θέματος. Έστω και για να αφαιρεθούν τα προσχήματα από τους νεοσταλινικούς που εκπορνεύουν τελείως ότι έχει απομείνει όρθιο απο την έννοια "κομμουνισμός".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ radical
    Ναι, είπα ότι υπάρχει δουλειά :)
    Μιλούσα και γενικά και αόριστως αλλά και για το κείμενο.

    Μάλιστα, θα το σκεφτόμουν να συμμετάσχω σε μια ακόμη ενδοσκόπηση, ανάλυση "για την αριστερά"..(προσωπικές ιδιοτροπίες αλλά και εύλογα τα αίτια, ταυτόχρονα.)

    Όμως, ας αποτολμήσω ένα σχόλιο μιας και έχουμε μια καλή παρέα.

    Από το κείμενο, επιλέγω το παρακάτω απόσπασμα.

    "Το συναίσθημα είναι γνωστό.
    Δεν ενοχλεί η ριζοσπαστικότητα ενοχλεί η μερικότητα, η θέαση μέσα από το μικρό κάτοπτρο, το κενό που επενδύεται με την στολή της ρητορικής επανάστασης.

    Ωστόσο άραγε σε πιο περιβόλι είναι γόνιμη η σπορά της ΑΑ;
    Μήπως στο μεγάλο χωράφι που συνορεύει με το Πασοκ;
    Στο δημοσκοπικό εικοσάρι της έναρξης Τσίπρα;"
    .........................

    Σπίθας
    1) Πράγματι, η "μερικότητα", ενοχλεί.
    Μια μερικότητα, όμως η οποία είναι μία και μοναδική "αντί".
    Τελείως εκτός των πολιτικών πραγμάτων, αντιδιαλεχτική, αφοριστική και με παρωπίδες του παλιού καιρού.

    Στραβομάρα, μιλάμε..!!

    2) Σε ποιό χώρο;
    Βγάλε τα ποσοστά που αθροίζονται από δογματικές απόψεις και τότε βλέπουμε..

    Παραβλέπεται τελείως στην ανάλυση το σημαντικό γεγονός της ρευστότητας των ψηφοφόρων και κακώς εντοπίζονται ως κοινωνικοί χώροι τα εκλογικά ποσοστών των πολιτικών κομμάτων.

    Υπάρχει ένα ποσοστό πάνω από 30-40% που ψηφίζουν δια της ατόπου.
    Δεν "ανήκουν", όπως παλιά στα κόμματα που ψηφίζουν.
    Άρα υπάρχουν πολλοί κοινωνικοί χώροι που μπορούν να αποδεχτούν τις απόψεις της ανανεωτικής αριστεράς.

    Η πολιτική έχει δεχθεί ένα σοβαρό πλήγμα. Αυτό της αξιοπιστίας.
    Ας μην επαναλάβουμε τους λόγους.

    Εκείνο λοιπόν που θάλεγα, ότι είναι πρώτιστον και αναγκαίο είναι η επανασύνδεση της πολιτικής - και της αριστεράς συμπεριλαμβανομένης-με την αξιοπιστία.

    Πάντως ο χώρος που έχει την λιγότερη αξιοπιστία στα καθ'ημάς, είναι αυτός ο πολιτικός χώρος του ΣΥΡΙΖΑ.
    Οι κωλοτούμπες που έχει κάνει και αυτά που έχουν λεχθεί, αποτυπώθηκαν πρόσφατα.

    Από κει και πέρα..τι να πούμε;

    Π.χ
    Ο @ syrizix, είπε "και μετά παρακάτω;"

    Τι θα πει παρακάτω;
    Ποιός έχει την καλύτερη έκθεση ιδεών και το καλύτερο σχέδιο επι χάρτου;

    Έχει παρακάτω ο ΣΥΡΙΖΑ???
    Η άποψη:
    "τα αλλάζουμε όλα και μετά θα έχουμε ισονομία, δημοκρατία και παραδείσους" στέκει, έστω, για παραμύθι;

    Ο @ mike, είπε
    σωστά πράγματα και πάλι θα συμφωνήσω, μαζί του.
    .............

    Να πω και το πιο σοβαρό που δεν είδατε;
    Η κριτική για το που γίνεται ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ.

    Αυτό δεν το κατάλαβα;

    Δεν γίνεται διάλογος παντού;
    Η Ανανεωτική Πτέρυγα έχει κάνει δημόσιες εκδηλώσεις και έχει γίνει διάλογος παντού.
    Και στην ΑΥΓΗ, και στην μπλογκόσφαιρα και στο ιστολόγιο " ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ ΠΤΕΡΥΓΑ" εκφράζονται οι απόψεις.

    Έχει κάνει διάλογο το "αριστερό ρεύμα";
    Έχει ιστολόγιο;

    Άλλωστε, ρεύματα ιδεών είμαστε..!

    Τι έχει υπόψην του και τι θα πρότεινε;
    Που θέλει να γίνει ο διάλογος;
    Στο CNN η στην "Κίνηση Ιδεών..." που δημιουργεί ο πρώην μας πρόεδρος;

    1) Μην υπερβάλλουμε.
    2) Σε υπόθεση εργασίας, αν αποδεχτούμε τις απόψεις του σωστές γαι τους λόγους που εθύνεται η ανανεωτική πτέρυγα, τότε τι να πούμε για την ιδεολογία (;) του άριστερού ρεύματος". Ποιά είναι;
    3) Αν όλα είναι σωστά(είναι, λέω..) τότε πού οδηγεί ο συλλογισμός του;

    ΣΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ; Όχι δα...
    Στο "να το διαλύσουμε"; Όχι δα..
    Να ασπαστούμε τις σωστές επισημάνσεις του ;

    Μα δεν προτείνεται τίποτε, επί της ουσίας..
    Εκθεση και καταγραφή "αδυναμιών" ανισομερώς και αφαιρετικώς κατανεμημένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γιώργο...
    Καλώς τον !!
    Τι ώρα είναι αυτή, ρε φίλε;
    Έχεις φτιάξει το ωράριο στα μέτρα σου;
    Ωραίος δημοκράτης, είσαι..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Γιωργος
    Διακρινω διαθεση για καψονι με ολιγη εμπαθεια. Ας ειναι.Θα επανελθω...

    http://thrymmata.blogspot.com/2009/06/alain-badiou_28.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @syrizix
    Θα είχε ενδιαφέρον να μας προτείνεις είτε εσύ ή κάποιο κείμενο να μελετήσουμε για το είδος του κομουνισμού στις συνθήκες του 21ου αιώνα. Μετά βλέπουμε που χωράει.
    Η δημιουργία του εσωτερικού εχθρού είναι το αποτέλεσμα ολοκληρωτικών αντιλήψεων.
    Μην μπούμε στην λογική της κότας και του αυγού.
    Σε μια μεγάλη αριστερά ο μόνος αντίπαλος είναι αυτοί που νέμονται τον πλούτο.
    Πάντως ένα είναι βέβαιο. Πως δεν γίνονται συγκατοικήσεις όταν δεν υπάρχει εμπιστοσύνη.
    Τέλος όπου η αριστερά είχε ισχυρά κοινωνικά ερίσματα ήταν γιατί είχε πλατιές συμμαχίες.
    όλα τα άλλα είναι προσχήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σ Σπίθα έπιασες δουλειά βλέπω και με καλά αποτελέσματα. Αυτό το κείμενο μας έδωσε ένα καλό ερέθισμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ακίνδυνη αριστερά η γερασμένη αριστερά .
    Η αριστερά των συμβόλων των συνθημάτων και των παρελάσεων.
    Η αριστερά της άρνησης και του αναθέματος στο όνομα της επανάστασης.
    Επικίνδυνη αριστερά, η αριστερά των προτάσεων, των λύσεων η αριστερά του πολιτικού λόγου, η νέα αριστερά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ποιος μιλάει για κομμουνισμό το 2010; κιαν μιλάει τι εννοεί; Δικτατορία του προλεταριάτου, δηλαδή της κομματικής νομεκλατούρας; Ας είναι δεν θέλω. Προς το παρόν για μια Αστική Δημοκρατία παλεύουμε με Ευρωπαικά χαρακτηριστικά και βλέπουμε.
    Θέλει ευρύτερες συμμαχίες λέει ο radical. Συμφωνώ. Μια πολιτική που θα ακουμπάει μάζες που ψηφίζουν ΚΚΕ και ΠΑΣΟΚ και θα προτείνει ρεαλιστικά πράγματα σε μια κατεύθυνση προοδευτική. Τα λέγαμε και χτες. Δεν υπάρχει όμως αυτή η διάθεση στον Συριζα, έστω και αν στην πράξη ούτε οι Τρόσκες ούτε οι Σταλινικοί μπορούν να προτείνουν κάτι άλλο. Ο βερμπαλισμός καλύπτει την πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δεν αντεχω ρε παιδια θα ρωτησω τον ΣΥΡΙΖΙΞ [η οπως αλλιως τον λενε] με αυτην την ΕΑΡ δεν βγαλανε κοινο πορισμα οι ΑΛΛΟΙ σε μια βδομαδα ??? με τους αντικομμουνιστες δηλαδη... Προσωπικα δεν υπηρξα ποτε μελος της ΕΑΡ για να ειμαι καθαρος και με τους φιλους που επικοινωνουμε. mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @aa
    Δεν σε πρόλαβα και επανέρχομαι. Ένας ορισμός της ανανεωτικής αριστεράς, ακόμα. Μάρεσε και πρέπει να στο πω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Mike
    Εχεις δίκιο οτι δεν υπολογίζω την τριβη την φθορά μιας καθημερινής επαφής με την απλοικότητα και τα κλισέ.Ωστόσο η εξ'αποστάσεως γνώμη μου - έκκληση είναι το ελάχιστο που καταθέτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ syrizix

    Να ξεκαθαρίσω, κάτι από πλευράς μου, έστω και αν αναφέρθηκες για "καψόνι" στο Γιώργο.

    Εδώ ο καθένας μας, βαράει το δικό του ντέφι και παίζει το δικό του βιολί.

    Δεν είμαστε "ομάδα", ούτως ειπείν!
    Θα έλεγα, ότι συνομιλούμε γαι την αναεωτική αριστερά, ο καθένας από διαφορετική σκοπιά, μάλλον.

    Το μόνο δεδομένο που υπάρχει, είναι ότι κανένας μας, δεν πιστεύει ότι η άποψή του είναι η απολύτως σωστή και η καλύτερη των άλλων.

    Μάλλον, "ζυγίσουμε" τις απόψεις μας και επικοινωνούμε ουσιαστικά ψάχνοντας και αναζητώντας.
    Δηλαδή, δεν επιδιώκουμε, ανταγωνιστικά την πολιτική μας επιβεβαίωση.

    Μάλλον ψάχνουμε να ξεφύγουμε, από τις βεβαιότητες μας, και αν δούμε με τα μάτια ο ένας του άλλου.

    Αυτό εισπράττω, εγώ. από τον οικοδεσπότη και από τους συνχολιαστές της σημερινής παρέας,. Άποψή μου.

    Μάλιστα, έκανα σχόλιο και στο ποστ που αναφέρεται ο Γιώργος, γαι λόγους δεοντολογίας και να μην παρεξηγηθεί το γεγονός ότι σχολιάζω εδώ και δεν σχολιάζω, και στον αρθογράφο του κειμένου...

    Τις προθέσεις του Γιώργου, δεν τις ξέρω, αλλά δεν θα δεν αμφισβητώ την ευθύτητά του, που με ενοχλεί και μένα, αλλά τι να κάνω..Τον ανέχομαι!!

    @ radical
    Την άποψή μου, είπα, εν τάχει. Το θέμα ήταν ενδιαφέρον, λόγω των ημερών.
    Κατά τ' άλλα οι απόψεις μου, είναι πάγιες, σταθερές και χιλιοειπωμένες..
    Απλές κουβέντες, που στο βάθος του αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς εκείνο που βγαίνει, προκύπτει από το κείμενο είναι το ζήτημα της κεντροαριστεράς.

    Στην ουσία εκεί οδηγείται η συζήτηση, αν προσέξεις το απόσπασμα που επέλεξα.
    Δεν λέω, ότι αυτή είναι η πρόθεση του κειμένου.

    Αλλά στην ουσία αυτό παρέβλεψε, κατά την γνώμη μου, παρά την αριστερή ορολογία του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Σπίθα, όπως ξέρεις περιμένω να ...νυστάξεις και μετά βγαίνω :)

    pinko, δεν είμαστε όχι μόνο λενινιστές αλλά ούτε -ιστές γενικά!
    Τι είπε δηλαδή ο Τάδε ή ο Δείνα που είναι θέσφατο; Σήμερα ισχύει αύριο δεν ισχύει: έτσι είναι η επιστήμη και σ΄ όποιον αρέσει! Όποιος είναι θρησκευόμενος δικό του πρόβλημα, δεν μας αφορά...

    syrizix, εμπάθεια και ανοιχτούς λογαριασμούς σε σένα διακρίνω. Τι έγινε παιδί μου; Σε πλήγωσαν κάποιοι; Δεν πειράζει, μην γίνεσαι εκδικητικός. Η αριστερά κρίνεται από τα αποτελέσματά της όχι από τις ιδεολογικές της συζητήσεις που πάντα θα υπάρχουν λόγω ...ζωηρότητας του χώρου. Αλλά μην ταυτίζεσαι με τις λέξεις. Δεν είναι θέμα ζωής ή θανάτου. Άλλο οι λέξεις άλλο η πραγματικότητα που ζούμε. Κι αυτή λέγεται διαφθορά, ρεμούλα, οικολογική καταστροφή, πείνα ανάκατη με καταναλωτισμό. Τι κάνουμε εδώ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλά, αυτό είναι γνωστό!
    Μόνο τότε μπορείς να με αντικρούσεις!!
    Όταν κοιμάμαι. Αλλά κι'αύριο, μέρα θάναι και θα τα πούμε..
    :ρρ

    Θα σε περιλάβει ο pinko!!
    Έχει ξεφύγει, τελείως..Είδες τι είπε??

    "Μαλιστα, ειναι συζητησιμο κατα ποσο η Πτερυγα εμπνεεται πια απο τη μαρξιστικη παραδοση
    ***(και καλα κανει αν δεν εμπνεεται, σπευδω να τονισω)."!!!!

    Φαίνεται ξεκάθαρα, πια!!
    Οπορτουνίζει ο ρεφόρμας:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. LLS Καταλαβαινω, εκανες πολυ καλα ,αλλωστε το κειμενο σου ηταν εξαιρετικο με σοβαρη συμβολη σε θεωρητικο επιπεδο. Σπιθα μου εισαι σε φορμα συνεχισε δυνατα. mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Γι αυτό οι ΚΚΕδες μας έλεγαν αναθεωρητές κι αντί να είμαστε περήφανοι γι αυτό προσπαθούσαμε να αποτινάξουμε την κατηγορία από πάνω μας. Τιμή μας και καμάρι μας!
    Δεν υπάρχει πιο επιστημονική μέθοδος/ ο LLS αυτό το λέει ξεκάθαρα στο κείμενό του - πόσο επαναστατικός και ριζοσπαστικός είναι ο αναθεωρητισμός!
    (ΚΑΙΡΌ ΉΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟ ΠΩ ΑΥΤΌ - ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ LLS)
    ουφ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. mike, απαντώ στο τελευταίο σου σχόλιο στο προηγούμενο ποστ.
    Δίνε σε παρακαλώ πληροφορίες και εμείς καταλαβαίνουμε για ποιούς μιλάς και τι κάνουν!

    Δεν είναι μυστικό ότι ο Μπαλάφας πχ το παίζει νεοπροεδρικός - κι αυτό δεν είναι καινούργιο. Συμβαίνει από την εποχή του "προγράμματος" την άνοιξη. Όταν του έγιναν κάποιες καταγγελίες για όργια αντιδημοκρατικότητας σε επιτροπές, έκανε την πάπια να μην χαλάσει το τακίμι με τον Δραγασάκη.
    ΟΚ ας κάνει ότι θέλει - αλλά μην φοβόμαστε να του τα πούμε κατάμουτρα - τέτοιες συμπεριφορές είναι λιγότερο ανανεωτικές και περισσότερο προσωπικές - άλλωστε και παλιότερα κάποιοι τα ίδια έκαναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Όσο για τον ΣΥΝ, ναι τα μέλη είναι σε κατάσταση σοκ. Το Σάββατο κάνει η εκτελεστική γραμματεία μάζεμα των γραμματέων γιατί οι εγγραφές στο νέο κόμμα κόλλησαν.
    Γνωρίζω μέλη που επικαλούνται το καταστατικό του ΣΥΝ που προβλέπει διαγραφή μόνο όταν γράφεσαι σε άλλο κόμμα ή κατεβαίνεις με άλλη παράταξη στις δημοτικές! Και χωρίς αλλαγή καταστατικού όσοι γράφονται στον Συριζα παύουν αυτομάτως να είναι μέλη του ΣΥΝ...
    Καμία διατύπωση δεν μπορεί να πείσει τον κόσμο ότι δεν πρόκειται για ίδρυση νέου κόμματος κι αυτό είναι επιτυχία του αναστήματος που επιτέλους όρθωσε η ΑΠ. Εύγε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @Γιώργο
    Δεν αναφέρω παρά τα αυτονόητα.
    Αλλά και επειδή η μνήμη παίζει ρόλο,ας θυμηθούμε.
    -Η ΑΑ ήταν ο ΒΑΣΙΚΟΣ αντίπαλος του λαικιστικού Παπανδρεικού Πασόκ με αμοιβαία συναισθήματα απαξίας.
    -Η ΑΑ είναι ο χώρος που προασπίστηκε ΜΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣ τα ατομικά δικαιώματα αναρχικών, εξορίστων ,ομοφυλόφιλων μειοψηφιών κλπ
    -Η ΑΑ είδε τον διευθυντή της Αυγής Βουτσά στον Κορυδαλλό για χρέη προς το δημόσιο,την ώρα που ο Περισσός έφιαχνε πιεστήρια και οι Τεγόπουλος ΔΟΛ έσπρωχναν το Πασοκ.
    -Η ΑΑ φώναζε για την αυτονομία των συνδικάτων,πρωτού καταλήξουμε στον μονόδρομο Προεδρος ΓΣΕΕ=Βουλευτής Πασοκ.
    -Η ΑΑ δεν ήταν ούτε σοσιαλδημοκρατία, ούτε μεταρρύθμιση. Ηταν κριτική,ανοικτόμυαλη και υποψιασμένη αλλα Αριστερά.
    -Η ΑΑ δεν ήταν "σούπα".Απο τα μπλόκ της σπαζοκεφαλιάστηκαν οι Κουμής Κανελοπούλου.
    -Από την άλλη ήταν και κάπως transit.Διερχόμενοι εξ'αριστερών κατέληγαν στην πρώτη πόρτα δεξιά.
    -Ωρες ωρες όμως η Αρ.Παρ συμπεριφέρεται με συμπτώματα αμνησίας ή επιλεκτικής μνήμης.Ξεχνά τον ριζικό αντιλαικισμό με μέτωπο το Πασοκ,ξεχνά την ιστορική πρωτοπορεία της με τα κινήματα πόλης ,υπερτονίζει τα φαινόμενα transit.
    -Συγνώμη δεν καταλαβαίνω με ευκρίνεια το σκεπτικό μιας αποχώρησης.Η δημοσιότητα το παρουσιάζει ως δυσανεξία προς τους αριστεριστές.Φαντάσου τι θα καταλάβει η κοινή γνώμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ναι lls, μετράει πολύ ο τρόπος. Γι αυτό και τονίζεται το θέμα της κάρτας (κόμμα από την πίσω πόρτα) ώστε σε περίπτωση που η ΑΑ θα αυτονομηθεί, να φαίνεται κι όχι μόνο να είναι, εκδιωγμένη κι όχι αποχωρήσασα. Η ουσία όμως είναι ίδια . Είτε γίνει με επιτυχία είτε όχι, δυστυχώς, τα πράγματα είναι προδιαγεγραμμένα. Μάχες οπισθοφυλακών γίνονται για την κοινή γνώμη. Και μια από αυτές είναι η "παίρνω , δεν παίρνω κάρτα".
    Η επόμενη πιθανότατα θα είναι "πάω ή δεν πάω στο έκτακτο συνέδριο" που αναγκαστικά θα γίνει λόγω της δυστοκίας στην εγγραφή μελών και της ομαλής ρευστοποίησης του ΣΥΝ. Μετά, δεν ξέρω. Αλλά όλοι προετοιμάζονται...κι ευτυχώς αυτήν την φορά και η ΑΑ. Επιτέλους!
    Έχει διδαχτεί αρκετά από την περίοδο ...transit.
    O Φώτης κάνει ότι μπορεί για μια ομαλή μετάβαση στην νέα κατάσταση και την αποφυγή περιττών δραμάτων. Δεν πρόκειται λοιπόν για δυσανεξία αλλά για επιλογή ομάδας του ρεύματος με επίδικο την δια της πλαγίας εξουδετέρωσης της ανανεωτικής μειοψηφίας - αυτή ήταν και η "μυστικιστική" σημασία της αριστερής στροφής - εμείς το καταλάβαμε αργότερα. Ο Παπαγιαννάκης το είχε καταλάβει τρία χρόνια πριν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Βρίσκω τα δυο τελευταία post (Ο/Η LEFT LIBERAL SYNTHESIS 16 Δεκεμβρίου 2009 12:43 π.μ και Ο/Η Γιωργος 16 Δεκεμβρίου 2009 1:34 π.μ.)
    πολύ ενδιαφέροντα και άξια προσεκτικού προβληματισμού.
    Χωρίς εννοείται να υποβαθμίζω τα υπόλοιπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Επανερχόμενος στο θέμα μας, μετά από τις ενδιαφέρουσες απόψεις.

    Κάνω μία παρατήρηση - πρόταση.

    Κρατάμε τον παρακάτω ορισμό για την ανανεωτική αριστερά, σαν "κοινό τόπο"

    Αξίζει να τον επαναλάβω..

    @ LEFT LIBERAL SYNTHESI, είπε..

    " Η ιστορική φυσιογνωμία της Ανανεωτικής Αριστεράς περιέχει μια μοναδική ιδιαιτερότητα.

    Είναι η γραμμή της ορθολογικής κρίσης που γίνεται «αναθεωρητική» γιατί ακριβώς είναι ριζοσπαστική. Είναι υπεύθυνη γιατί είναι επαναστατική.

    Συνδιαλέγεται με τους θεσμούς γιατί οραματίζεται τον κομμουνισμό.

    - Η Ανανεωτική αριστερά είναι ιστορικά αντικονφορμιστική, εικονοκλαστική, ασυμβίβαστη, ως εκ τούτου χωρίς συμπλέγματα αναζητά τις θεσμικές λύσεις, τις κοντοπρόθεσμες παρεμβάσεις ."
    ........................

    Σπίθας
    Οι απόψεις και τα σχόλια εμπλουτίζουν το αρχικό κείμενο του LLS.

    Αλλά να πω κάτι.

    Δεν μίλησε για αποχώρηση η Ανανεωτική Πτέρυγα, LLS, ούτε προκύπτει κάτι τέτοιο από την ανακοίνωσή της.

    Ας μην προχωρήσουμε "δίκες προθέσεων"

    Άλλοι αποχώρησαν που ήταν μέχρι πρότινος καπεταναίοι και μας ταλαιπώρησαν με τις παλινωδίες τους.

    Τα σχόλια και η συζήτηση που αφορούν στην μορφή και την φυσιογνωμία της αναεωτικής αριστεράς, πολύ ενδιαφέροντα

    Ίσως εμπνέει ο ανανεωτικός αέρας του μπλογκ. Ίσως λέω...:)

    @ mike
    Είμαι σε φόρμα είπες... ή είμαι με την "φόρμα" :)

    Είναι καλή η ατμόσφαιρα και η παρέα.
    Μπορούμε να μιλήσουμε επί της ουσίας, χωρίς θέσφατα, κομματικές παρωπίδες ή εγωϊσμούς.

    Χρεώνεται σε όλους μας.


    Υ.Γ.

    Ειρήσθω εν παρόδω,

    Προτείνω να διαβάσετε ένα πολύ καλό άρθρο, (το τελευταίο) για τον 'ΔΙΑΛΟΓΟ", στο ιστολόγιο της Α.Π.

    " Η Ανανεωτική Πτέρυγα μπροστά στις προκλήσεις των καιρών"

    Εξαιρετικό και συμφωνώ απολύτως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ευχαριστω για τα καλα σου λογια Σπιθα μου. mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU