Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

Ο Κακλαμάνης και οι Αγροφύλακες

Για να μην ξεχνιόμαστε: κάτοικοι στα Πατήσια αποκαθιστούν πάρκο μετά την νυχτερινή επίθεση του Νικηταρά του Δενδροφάγου, εξέχοντος μέλους του αντιμνημονιακού αγώνα των ...ΜΜΕ



του Κώστα Ανδρέου*

"Με τόσα δέντρα που φύτεψε ο Κακλαμάνης στην Αθήνα, είναι λάθος, ότι δεν διόρισε κανέναν αγροφύλακα"

Η ατάκα αυτή του Θ.Μαργαρίτη, στο Debate με τον αντιδήμαρχο και υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο με τον Κακλαμάνη Καφέτζα , στο mega, στην εκπομπή "mega Σαββατοκύριακο", όταν ο τελευταίος αράδιασε νούμερα για το πόσα δέντρα φύτεψε την τετραετία, νομίζω ότι ήταν η καλύτερη που ακούσαμε αυτήν την προεκλογική περίοδο.

Δείλιασε, όμως να δευτερώσει την ατάκα, όταν ο Καφέτζας, του αντιγύρισε, σε μια άλλη στιγμή, στο επιχείρημα ότι δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με το πράσινο ο Κακλαμάνης, "δηλαδή θέλεις να πείς ότι οι εργαζόμενοι στο πράσινο, δεν κάνουν καλά την δουλειά τους", ποντάροντας ότι κάθε αρνητική δήλωση , είναι παγίδα που ισοδυναμεί με απώλεια ψήφων. Και όμως θα μπορούσε να του πεί, ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατον, αφού ο αριθμός των τελευταίων συναγωνίζεται τον αριθμό των δένδρων, σε βαθμό που ο καθένας έχει "υιοθετήσει" συγκεκριμένα δένδρα.

Μα καλά τώρα είναι δυνατόν, ο Κακλαμάνης, ο Ομέρ Πριόνης, να επαίρεται για την πολιτική του στο πράσινο;

Τόσο κοντή μνήμη έχουμε πια;

Και όμως, με την ανοχή και την προστασία που έχουν επιδείξει, τα ΜΜΕ πρωτίστως, αλλά και η λοιπή αντιπολίτευση, στο όνομα του "αντιμνημονιακού αγώνα", ο Κακλαμάνης, μπορεί να γυρνάει τα κανάλια και να υποστηρίζει ακόμη και αυτό.

Στην συζήτηση για τους μετανάστες και τον Άγ(ρ)ιο Παντελεήμονα, πως τα έχουν καταφέρει, δεν έχω καταλάβει, αλλά αντί να εγκαλείται ο Κακλαμάνης για την παντελή έλλειψη πολιτικής, για το ζήτημα, να το έχει χρεωθεί το κράτος –άσχετα αν το τελευταίο τα 5 προηγούμενα χρόνια ήταν της ΝΔ- , με την βοήθεια της προπαγάνδας της "αντιμνημονιακής αριστεράς" το χρεώνεται ο Καμίνης, ως "εχθρός των μεταναστών", επειδή είπε, ότι είναι πρόβλημα, που αρχίζει από την καταγραφή των μεταναστών και καταλήγει στην εύρεση λύσης, που θα τους αντιμετωπίζει, όπως πρέπει σε μια ευνομούμενη πολιτεία, με την εύρεση καταλυμάτων και των απαραίτητων μέτρων κοινωνικής προστασίας.

Η "αντιμνημονιακή αριστερά" λοιπόν, βρήκε την ευκαιρία, για να κερδίσει κάποιους ψήφους και κυρίως για να μην βγει Δήμαρχος ο Καμίνης, αφού κάτι τέτοιο, θα αποδείκνυε τις λάθος επιλογές της, να πετάξει λάσπη, να διαστρέψει ότι είπε, να κάνει δίκη προθέσεων, πριμοδοτώντας έτσι την διατήρηση, της θλιβερής διαχείρισης της πόλης, από τα κατεστημένα εδώ και 25 χρόνια κυκλώματα και μηχανισμούς, της δεξιάς.

Δεν πειράζει. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη , ούτε η τελευταία πράξη, μικρότητας, εκ μέρους τους.

Προχθές που γινόταν τα εγκαίνια του Εκλογικού Κέντρου του Καμίνη, ο συνδυασμός της Ανοικτής Πόλης, έκανε την πιο θορυβώδη συναυλία. Δεν μπορούσα να ακούσω τι έλεγε ο Καμίνης, παρότι ήμουν μόνο 20 μέτρα μακριά του και δίπλα σε ηχείο.

Δεν λέω να μην προσπαθούν να πάει ο συνδυασμός τους όσο καλύτερα γίνεται, αλλά, εν πάσει περιπτώσει, αφού δεν έχουν πιθανότητες να κερδίσουν τον Δήμο, ας αποφύγουν τουλάχιστον την πιθανότητα να τους γράφουν οι αγροφύλακες του Κακλαμάνη, όταν ...πατάνε το πράσινο.

Διότι καλή ήταν η ατάκα του Μαργαρίτη, αλλά έβαλε ιδέες.


*Ο Κώστας Ανδρέου είναι υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας με τον συνδυασμό "Ήπειρος των Οριζόντων" του Γιώργου Ζάψα (ΔΑ - Οικολόγοι Πράσινοι)

10 σχόλια:

  1. Καλημέρα. καλή Κυριακή!
    Πατήσια λοιπόν!
    Δεν ξέρω από που είναι η φωτογραφία αυτή από το παρκάκι στην Κύπρου η τη Βίλα Δρακόπουλου , μάλλον από το παρκάκι της Κύπρου.
    Επί της ουσίας: ναι ο Κακλαμάνης είναι απαράδεκτος , απαίσιος κ.λ.π. Εχεις απόλυτο δίκιο. Οπως βεβαίως κι οι προκατοχοί του: Μπακογιάννη, Αβραμόπουλος κ.λ.π. Μόνο που: ευθύνη έχουν κι οι εκάστοτε μείζονες αντιπολιτεύσεις που προέρχονταν από το ΠΑΣΟΚ , των οποίων οι σύμβουλοι τι έκαναν; είτε ψήφιζαν ναι, είτε απείχαν , είτε ψήφιζαν ναι με επιφυλάξεις . είτε και όχι. ολα μέσα.
    Ολο το ΠΑΣΟΚ ,βαθύ και επιφανειακό.
    Αντίθετα η Ανοιχτή Πόλη , τουλάχιστον στα Πατήσια που ξέρω, καταψήφισε και στα διακστήρια πήγε ( τα Διοικητικά, Διοικητικό Εφετείο , Συμβούλιο της Επικρατείας ) και κέρδισε υποθέσεις στα δικαστήρια και στους αγώνες συμμετείχε.
    Το ΚΚΕ γενικά ψήφιζε όχι , ορθώς , όπως συνήθως, αλλά από ένα σημείο και πέρα δεν συμμετείχε στους αγώνες των κατοίκων , καθώς δεν συμμετέχει σε ότι δεν ελέγχει απόλυτα.
    Στα Πατήσια στις κοινητοποιήσεις συμμετείχαν κυρίως μέλη του ΣΥΝ, του ΣΥΡΡΙΖΑ, οικολόγοι, μέλη οργανώσεων της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς, αναρχικοί ( κυρίως στο παρκάκι της Κύπρου ). Πασόκοι; ελάχιστοι, οι τοπικές οργανώσεις ασχολούνταν με αλλότρια. Και από το βαθύ ΠΑΣΟΚ κι από το επιφανειακό. Του ΚΚΕ, προείπα στην αρχή, συμμετείχαν, ύστερα αναδιπλώθηκαν στον εαυτό τους. Βλέπεις δεν το τιμώ το ΚΚΕ ,αλλά του κάνω κριτική επί του συγκεκριμένου.
    Ειδικά για το θέμα του Ελαιώνα, για το γήπεδο του ΠΑΟ, όλο το ΠΑΣΟΚ ψήφισε τον αντισυνταγματικό νόμο ( όπως έκρινε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας ), που έκανε την διπλή ανάπλαση και το βαθύ και το επιφανειακό.Βλέπεις ούτε με το βαθύ ΠΑΣΟΚ είμαι. Αλλωστε κι ο Σκανδαλίδης κι ο Παπουτσής , που ηγούντο του ΠΑΣΟΚ στο Δήμο Αθηναίων βαθύ ΠΑΣΟΚ είναι κι οι ευθύνες τους δεν είναι καθόλου μικρές.
    Τελειώνοντας τα πράγματα στο παρκάκι της Κύπρου δεν εξελίχθηκαν και πολύ καλά. Υπόγειο γκαράζ δεν έγινε αλλά ...
    Αν θές στα γράφω πιο αναλυτικά.
    Και πάλι καλή επιτυχία στις εκλογές.
    Δ.Υ. ( κάτοικος Πατησίων )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και κάτι άλλο για τον Αγιο Παντελεήμονα: πολύ φοβάμαι ( νομίζω ) ότι πολλά από αυτά τα << ωραία >> δεν θα γινόνταν αν η Αστυνομία , το τοπικό τμήμα, δεν επέδειχνε μια φοβερή ανοχή ( ινα μην τι άλλο είπω )στους Χρυσαυγίτες.
    Οσο για τους μετανάστες: κάτι δηλώσεις σαν και τις τελευταίες του Λομβέρδου για τα ελλείμματα των νοσοκομείων βούτυρο στο ψωμί της ακροδεξιάς είναι.
    Για την τελευταία δήλωση της Ανοιχτής Πόλης για τον Καμίνη έχεις δίκιο.
    Δ.Υ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΟΛΥ καλο σχολιο.Ακου εβαλε δεντρα ο Κακλαμανης!!!!
    Παιδες ολοι μαζι να διωξουμε τον ΟΜΕΡ ΠΡΙΩΝΗ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Από το παρκάκι της Κύπρου είναι η φωτό. Σωστά υπέθεσες ΔΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. O.K. Γιώργο.
    Τα Ομέρ - Πριόνης , Νικηταράς ο Δενδροφάγος κι άλλα πολύ ωραία συνθήματα από εκεί βγήκαν.
    Δεν μπορείς να φανταστείς όταν είδα τα κομμένα δένδρα την οργή μου! Μια περιοχή με μηδενικό πράσινο, η Κυψέλη , έχασε κι αυτό το λίγο που είχε! Το κακό είναι ότι η εξέλιξη εκεί , αν κι η δίκη στο Διοικητικό Εφετείο κερδήθηκε, δεν ήταν πολύ καλή.
    Φιλικά
    Δ.Υ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ναι, γιατί το κακό με τα δέντρα είναι ότι δεν μεγαλώνουν κατά βούληση - και το έγκλημα της κοπής δεν είναι αναστρέψιμο για πολλά πολλά χρόνια. Καυκάσου έμενα για χρόνια, στο υδραγωγείο, δεν τα ξέρω;...αν υπάρχει δέντρο στον ακάλυπτο είναι θησαυρός, πόσο μάλλον ένα παρκάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι αλλά δεν εννοώ αυτό κυρίως δυστυχώς Γιώργο.
    Η ομάδα που ελέγχει πλέον την << κατάληψη >> ανήκει στον αναρχικό χώρο, γαλαξία κ.λ.π. ( και μάλιστα στο βίαιο κομμάτι του ) κι έχει απομακρύνει με κάθε τρόπο ( πολλές φορές με όχι και τόσο << φιλικό >> ) άλλους ανθρώπους του ΣΥΝ, αριστερούς, γείτονες κ.λ.π.
    Πολλές φορές γίνεται εκεί και διακίνηση ουσιών κι άλλα << ευχάριστα >> πράγματα.
    Οπότε η Δημαρχάρα μπορεί να πεί : δεν θέλατα υπόγειο γκαράζ ε; τώρα είναι καλύτερα;
    Αν περάσεις από την Πατησίων, από εκείνο το σημείο , δες τα πανώ και θα καταλάβεις.
    Το απρόβλεπτο της ιστορίας, της εξέλιξης .
    Γενικά στην περιοχή μου και γύρω από αυτήν η κατάσταση επιδεινώνεται συνεχώς. Εγκληματικότητα, τα διάφορα μαγαζιά κλείνουν και δεν ξανανοίγουν, παντού στις πολυκατοικίες βλέπεις ενοικιάζεται και κυρίως πωλείται.
    Σε μια περιοχή άλλοτε πολύ ήσυχη και χωρίς ιδιαίτερα οικονομικά προβλήματα, που κατοικούνταν από μικρομεσαίους, με πολύ καλή συγκοινωνία.
    Που είχε μεγάλο ποσοστό η Αριστερά και που τώρα πολύ φοβάμαι ότι θα εξελιχθεί σε Αγιο Παντελεήμονα.
    Κι η αριστερά τι κάνει; Τα γνωστά: τρώγεται με τα ρούχα της , κοιτάει να βγάλει ο ένας το μάτι του άλλου, στέλνει τα μέλη της ταχύτατα στο σπίτι τους.
    Τι να πώ;
    Το ξαναέγραψα : Εμπρός για μία, για δύο , για πολλές διασπάσεις , όπως λέγαμε παλιά εμπρός για ένα ,για δύο , για πολλά Πολυτεχνεία! Και βέβαια πάντα φταίνε οι άλλοι για τις διασπάσεις, εμείς ποτέ!!!
    Δ.Υ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να προσέξει ο Νικήτας, να μη δουλεύουν πολύ οι αγροφύλακες.
    Δείτε σκηνές από την λειτουργία του σώματος
    http://www.youtube.com/watch?v=ssOAhyuGk1w


    Και εδώ δείτε πως έχει έχει γίνει η Αθήνα, μετά τα δένδρα που φύτεψε ο Νικήτας. Να μην είμαστε μεμψίμοιροι.

    http://www.youtube.com/watch?v=9FSUg1LXPoM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ALERT!!!
    Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους που "προσπαθούν" με άοκνες προσπάθειες με βαθυστόχαστες αναλύσεις, "κατά τεκμήριο ούρων" και αναρτήσεις επικοινωνιακής μαλακίας για τα "αδέσποτα" της επικράτειας.
    Για τους απλούς παρακάτω λόγους.

    1. Σταμάτησα να πίνω Coca Cola, αφού έμαθα ότι χρησιμοποιείται για να καθαρίζουν τους λεκέδες στα WC.

    2. Σταμάτησα να καταναλώνω ότι είχαμε στο ψυγείο γιατί το σελοφάν και τα τάπερ έχουν ουσίες που σου τρώνε τα σωθικά. Πέταξα και το φούρνο μικροκυμάτων γιατί είχα μια βόμβα μέσα στο ίδιο μου το σπίτι.


    3. Δεν πάω πλέον κινηματογράφο, για να μην κάτσω σε κάθισμα που ίσως να έχει καρφίτσα που φέρει τον ιό του AIDS.

    4. Δεν αγοράζω πια από ντελικατέσσεν σπιτικά ντολμαδάκια της κυρά-Μαρίας από τότε που διάβασα ότι είναι της κονσέρβας και με δουλεύουν.

    5. Μυρίζω άσχημα, αφού δεν βάζω πλέον αποσμητικό διότι ίσως μου προκαλέσει καρκίνο. Δεν λούζομαι γιατί φοβάμαι τις εγκεφαλίτιδες.


    6. Δεν παρκάρω πλέον το αυτοκίνητό μου στα supermarkets, ούτε μετακινούμαι με το μετρό διότι ίσως κάποιος μου δώσει να δοκιμάσω κάποιο άρωμα ή μου βάλει σπρέι, για να με ληστέψει αργότερα.


    7. Δεν απαντώ το κινητό μου, διότι ίσως μετά μου πουν να πάρω σε κανένα παράξενο νούμερο και μου έρθει μετά ο λογαριασμός με κλήσεις σε Τζούνω στην Αλάσκα, Χαράρε ή Τ ιχουάνα. Από τότε μάλιστα που έμαθα ότι μπορεί κάποιος να σε παρακολουθεί, ακόμα και αν το έχεις κλειστό, στο σπίτι μιλάμε με σημειωματάκια.


    8. Δεν πίνω πλέον ποτά από τενεκεδάκι, διότι φοβάμαι ότι ίσως μου προκαλέσουν κάποια ασθένεια διότι έμαθα ότι τα χρησιμοποιούν οι αρουραίοι για να κάνουν κακά επάνω τους.


    9. Όταν βγαίνω έξω σε κάποιο κλαμπ, δεν κοιτάζω κανέναν, ακόμα και αν είναι ωραία γυναίκα, διότι ίσως μετά μου δώσει ναρκωτικά, με πάρει σε κάποιο ξενοδοχείο και μου βγάλει το συκώτι ή άλλο όργανο για να το πουλήσει στη μαύρη αγορά και ξυπνήσω σε μια μπανιέρα γεμάτη παγάκια.

    10. Κατέθεσα όλες τις οικονομίες μου στον λογαριασμό της Αmy Bruce, που είναι άρρωστη στο νοσοκομείο, 7.000 περίπου φορές. Είναι αξιοθαύμαστο, αυτό το παιδί είναι 8 χρόνων από το 1995!!!


    11. Δεν τρώω πια χάμπουργκερ στα Mc Donald's γιατί δεν είναι πραγματικό κρέας.

    12. Δεν τρώω πια κρέας από τότε που είδα σε εκείνο το e-mail με τι ταΐζουν τα μοσχάρια και τις αγελάδες. Εννοείται ότι έκοψα και το γάλα αφού διάβασα ότι στα σούπερ μάρκετ πουλάνε, με μαιμουδιά, ληγμένο. Εννοείται ότι μετά το mail που έδειχνε ότι ποτίζουν τα λαχανικά με ακάθαρτα νερά, τα έκοψα και αυτά.

    13. Από τα πολλά mails με τσόντες που λαμβάνω, γέμισα κόμπλεξ από τα μεγέθη των ανδρικών μορίων και τα καμασουτρικά που είδα..που ντρέπομαι πια να πηδήξω.

    10. Έγραψα το όνομά μου περίπου 3.000 φορές σε μια λίστα για να σώσω ένα σπάνιο είδος σκίουρου και άλλες 34.967 για να επιστρέψουν οι Άγγλοι τα Ελγίνεια.


    11. Έχω μαζέψει περίπου 3.000 χρόνια με κακή τύχη, 18 χρόνια σεξουαλικής ανικανότητας, οι δικοί μου έχουν αρρωστήσει βαριά 7.954 φορές, και έχω πεθάνει 67 φορές από τα chain letters που μου έστειλαν.
    ΥΓ.ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΣΤΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΟΥ ΜΟΥ ΑΡΚΕΙ ΤΟ ΝΤΑΒΑΤΖΗΛΗΚΙ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΤΗ ΠΑΡΟΥΣΑ ΦΑΣΗ!!!!
    ΓΙΑΤΙ ΩΣ ΠΡΟΣΩΠΟ ΕΧΩ ΤΗ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΟΤΙ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΗΡΘΕ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΤΑΧΑ ΚΑΤΙ ΝΑ ΜΟΥ ΦΕΡΕΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φταίνε οι ξένοι ή η ελληνικότητα;
    Tου Nικου Γ. Ξυδακη απο την Καθημερινή
    Η συνέχεια στο site της Καθημερινης για όσου εξακολουθούν να "διαβάζουν"

    H οδύνη της ύφεσης φέρνει στην επιφάνεια οδυνηρά ερωτήματα αυτογνωσίας και ταυτότητας, πολλά από τα οποία εκκολάπτονταν σιγαλά, επί έτη, σε φωλιές λογίων, ευαίσθητων δεκτών ή απλώς ιδεόληπτων και σαλών. Από τη δεκαετία του '80, όταν η δημοκρατία είχε πια στερεωθεί και η ευμάρεια μεταμόρφωνε τον καθ' ημέρα βίο, ζεσταίνεται η παλαιά συζήτηση: για την ελληνικότητα, το λαϊκό, τις δυτικές οφειλές και τις ανατολικές καταβολές, τον χαρακτήρα της ορθοδοξίας, το ποσόν του κοσμοπολιτισμού, την καχεξία της αστικής τάξης, την επαμφοτερίζουσα στάση των ελίτ - τέτοια...

    Συχνά, οι αναζητήσεις αυτές κατέληγαν σε βίαια διλήμματα (όπως όλα τα διλήμματα): Φταίμε εμείς για το κακό μας ριζικό; Ο ασίγαστος εμφύλιος, ο διχασμός; Ή φταίνε οι άλλοι, οι ξένοι, οι μεγάλες δυνάμεις; Καταγόμεθα απευθείας εκ των αρχαίων, άρα είμαστε Δυτικοί; Ή κοντινότεροί μας είναι οι Βυζαντινοί του Μεσαίωνα και οι μεταβυζαντινοί της τουρκοκρατίας, άρα είμαστε Ανατολίτες; Φυσικά είμαστε και τα δύο, είμαστε όλα, και κάτι πολύ περισσότερο, πολύμορφο και αντινομικό, αυτό που προκύπτει από τη μείξη και τον συγκρητισμό· σύνθετο και πλούσιο ως εκ τούτου.

    Σε καιρό κρίσης, οι συζητήσεις για την ταυτότητα και τον χαρακτήρα αφήνουν τις ασφαλείς φωλίτσες των λογίων και των ποιητών, των ιδεολόγων και των αισθητών, και φουντώνουν στις συζητήσεις των πολλών. Η κρίση αλλάζει τον χρόνο, τον πυκνώνει και τον βαραίνει· αλλάζει και τον καθημερινό λόγο, τον κάνει πιο επείγοντα και βαθύ, συχνά αγωνιώδη. Και τώρα ζούμε στην καρδιά της κρίσης· κλονίζονται βεβαιότητες, εφησυχασμοί, αδράνειες, οκνηρίες. Τώρα πρέπει να αναμετρηθούμε πάλι, απ' την αρχή, με θεμελιώδη ερωτήματα, τόσο πιο δύσκολα όσο πιο απλά: Τι είμαστε; Τι μπορούμε; Γιατί βρεθήκαμε εδώ; Πώς θα πορευτούμε στο εξής;

    Σε αυτό το πλαίσιο μπορούμε να δούμε και την παρούσα αναζήτηση ταυτότητας και πορείας, στην εποχή του Μνημονίου. Λένε: Δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά, χρειαζόμαστε χρόνο και χρήμα. Λένε: Το Μνημόνιο φέρνει υποδούλωση, μάς το επέβαλαν οι Ευρωπαίοι για δικό τους όφελος. Λένε: Απαιτείται δραστική μείωση του κράτους. Λένε: Οι ασύδοτες αγορές μάς έφεραν σε αυτά τα χάλια. Και ούτω καθεξής.

    Κάθε πλευρά έχει τα επιχειρήματά της και τις αλήθειες της. Καμιά δεν έχει, δεν μπορεί να έχει όλη την αλήθεια. Και στις δύο πλευρές υπάρχει μια τάση κανονιστική: να ρυθμιστεί το παν διά παντός. Αν πάει πιο μακριά ο διαξιφισμός, θα δούμε να εμφανίζονται δίπολα: Παράδοση - εκσυγχρονισμός, ιστορική ταυτότητα - αποτίναξη του παρελθόντος, τοπικός χαρακτήρας - κοσμοπολίτικη διάχυση. Καθαροί και κλειστοί ή υβριδικοί και ανοιχτοί; Μες στην οδύνη της κρίσης, αναδύεται πάντα και η αγωνία της ταυτότητας.

    Το φαινόμενο δεν είναι ελληνικό. Η συζήτηση περί ελληνικότητας δεν είναι τοπική ιδιαιτερότητα. Στη μεγάλη κρίση του Μεσοπολέμου, η Δημοκρατία της Βαϊμάρης εδονείτο από συζητήσεις περί γερμανικότητας, από αναζητήσεις του γερμανικού πνεύματος και της γερμανικής ψυχής, οι νεολαίοι τραγουδούσαν γερμανικούς ύμνους γύρω από τη φωτιά της κατασκήνωσης.

    Δεν ήταν μόνο εθνικισμός αυτό που εθέρμαινε τα πνεύματα των ηττημένων και ταπεινωμένων Γερμανών, με τις σαρωτικές απαιτήσεις των νικητών και τη φτώχεια να θαμπώνει το νου· οι Γερμανοί είχαν ανάγκη να δουν ποιοι είναι και τι μπορούν να ξανακάνουν μετά τα ερείπια. Το είδαν με έναν τρόπο, απόλυτο, φενακισμένο, τρομακτικό: για τα βάσανα έφταιγαν οι ξένοι. Το ζήτημα της γερμανικότητας ετέθη πάλι μετά τον Β΄ Πόλεμο, επί των ερειπίων της Χλωμής Μητέρας Γερμανίας· τότε απαντήθηκε διαφορετικά, με ένα αυστηρό Σύνταγμα και με προσήλωση στην ανοικοδόμηση, στην παραγωγή, στη συσσώρευση, σε ένα είδος προτεσταντισμού που ξεχάστηκε το 1933....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU