Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

Ένα βήμα πίσω (στην εποχή του διαφωτισμού και του ορθού λόγου) για δυο βήματα μετά μπροστά*


κάποια αυτονόητα μας χρειάζονται μάλλον επειγόντως... (εδώ ...το μήλο του Νεύτωνα)

του Στάθη Κουρνιώτη

Ένα από τα εξαιρετικά πράγματα που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια είναι ο τεράστιος διάλογος που έχει ξεκινήσει μέσω του διαδικτύου στην αριστερά. Έτσι, μπορώ και διαβάζω πραγματικά πολύ ενδιαφέροντα κείμενα, με ελάχιστη διαμεσολάβηση (κάποιας εκδοτικής ομάδας που συνήθως παρέπεμπε σε κάποια … κεντρική επιτροπή). Παράλληλα, αυτά τα εξαιρετικά κείμενα (πολλά σε αυτό εδώ το ιστολόγιο), ανοίγουν εξίσου εξαιρετικούς και διαφωτιστικούς διαλόγους.
Καταλαβαίνω ότι αυτό είναι ένα από τα αποτελέσματα της παγκοσμιοποίησης. Και σκέφτομαι ότι αν οι ιδέες της αριστεράς μπορούν να κινούνται τόσο εύκολα και γρήγορα μέσω του διαδικτύου ότι το ίδιο εύκολα μπορούν να διακινούνται και το κεφάλαιο και οι άνθρωποι. Είναι λογικό. Π.χ. τι θα μπορούσε να κάνει κάποιον από το Σουδάν να μείνει στη χώρα του όπου μαίνεται ο εμφύλιος εδώ και χρόνια όταν έχει δει στην τοπική τηλεόραση πως ζουν οι ευρωπαίοι (και οι έλληνες). Παράλληλα (και καταρχήν) κινείται το κεφάλαιο. Τι θα μπορούσε να σταματήσει κάποιον από το να μεταφέρει τις (εν πολλοίς) άυλες λογιστικές του αξίες στην ήπειρο ή τη χώρα όπου έχει το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους; Φαντάζομαι τίποτα πια.
Γι’ αυτό και μια «εργατική» επανάσταση, όπως αυτές που ευαγγελίζεται το ΚΚΕ ή άλλα αριστερόστροφα γκρουπούσκουλα είναι ανέφικτη. Μετά την έφοδο στην κεντρική τράπεζα θα ανακαλύψουν ότι οι άυλες λογιστικές αξίες που αποτελούν την «απόδειξη» της αποθησαύρισης των μισητών καπιταλιστών, θα έχουν κάνει φτερά ενώ ο χρυσός του κεντρικού χρηματοκιβωτίου και οι πολύτιμοι πίνακες στις βίλες των τραπεζιτών θα είναι πολύ λίγα για να χρηματοδοτήσουν την συνέχιση της επανάστασης. Το σενάριο είναι απλό και καταλήγει σε λιμούς τύπου Β. Κορέας.

Βέβαια, η ουσία δεν αλλάζει. Η κοινωνία παραμένει ταξική αλλά με διαφορετικό τρόπο σε κάθε γωνιά της υφηλίου καθώς αυτό που πράγματι αλλάζει είναι ο καπιταλισμός που ακολουθεί διαφορετικά μονοπάτια και παίρνει διαφορετικές μορφές. Ο καπιταλισμός της Κίνας που στηρίζεται σε μια συνεχώς επεκτεινόμενη βιομηχανία και ελέγχεται από ένα κράτος κεντρικό καπιταλιστή, πολύ μικρή σχέση έχει με το χρηματιστηριακό καπιταλισμό των ΗΠΑ, όπου απρόσωπα αμοιβαία κεφάλαια «ρέουν», «παράγοντας» κέρδος από τα «τέλη» μετακίνησης και ταυτόχρονα «παράγοντας» και συσσωρεύοντας ένα τεράστιο χρέος για την ίδια τη χώρα και μιζέρια για σημαντικό ποσοστό των κατοίκων της. Όπως και ο οικογενειακός καπιταλισμός των χωρών του περσικού κόλπου που στηρίζεται σε βασιλικές αυλές και πρίγκιπες με λάπτοπ, ιδιωτικά αεροπλάνα και σπουδές στα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου καμία σχέση δεν έχει με τον καπιταλισμό των σκανδιναβικών χωρών όπου η κοινωνική συναίνεση έχει μετατραπεί σε κεφάλαια ασφαλιστικών ταμείων που «επενδύονται» αγοράζοντας ελληνικό χρέος. Και πάει λέγοντας.
Πολύ γενικά; Ναι, είναι. Αλλά μήπως έτσι δεν αντιμετωπίζεται από την αριστερά και η κρίση στην Ελλάδα?
Τι λέει το ΚΚΕ (το 10% των πολιτών και το 50% της αριστεράς, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις): Να πληρώσει η πλουτοκρατία! Πως; Πότε; Με ποιο τρόπο; (δεν το ξέρουν; Δεν μας το λένε για να μην αποκαλύψουν το σχέδιο της επανάστασης; Είναι προφανές και δεν το βλέπουμε;)
Τι λέει ο ΣΥΡΙΖΑ (το 6% των πολιτών και το 30% της αριστεράς σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις;) Να αναδιαρθρώσουμε το χρέος (δηλ. να χρεοκοπήσουμε συνταγμένα) και το βάρος της κρίσης να το πληρώσει το διεθνές κεφάλαιο. Και μετά; Όταν μετά από 2-3 μήνες (το πολύ) θα πρέπει και πάλι να δανειστεί το κράτος για να πληρώσει τους μισθούς, τις συντάξεις, την όποια δημόσια υγεία και την όποια δημόσια παιδεία τι θα κάνουμε; Θα πάμε στο διεθνές κεφάλαιο και θα τους πείσουμε ότι είναι υποχρέωσή τους να μας ξαναδανείσουν; Θα μειώσουμε το κόστος του κράτους τόσο ώστε να μην χρειαστεί να δανειστούμε (πόση μείωση των μισθών συνεπάγεται αυτό;)


Νομίζω ότι χρειάζεται ένας δρόμος μετάβασης που θα μας βγάλει από την κρίση και, παράλληλα, θα δημιουργήσει τις δομές εκείνες (οικονομικές και κοινωνικές) ώστε να μπορούμε να στεκόμαστε στη σκηνή και να παίζουμε το παιχνίδι όπως αυτό παίζεται στην εποχή μας. Ξέρω, κομίζω γλαύκα στην Αθήνα. Αλλά έτσι είναι. Η διαφορά είναι ο δρόμος που προτείνεται (από δεξιά και αριστερά) και όχι ο προορισμός. Η διαφορά με το ΚΚΕ και το ΣΥΡΙΖΑ είναι στον προορισμό.

Γι’ αυτό σήμερα πρέπει να υποχωρήσουμε πίσω στην εποχή του διαφωτισμού και του ορθού λόγου. Πρέπει, για παράδειγμα, να πιστέψουμε πραγματικά ότι όλοι είναι ίσοι απέναντι στο νόμο και ότι ο νόμος πρέπει να εφαρμόζεται για όλους. Οποιοσδήποτε έχει πτυχίο φαρμακοποιού θα έχει το δικαίωμα να λειτουργεί φαρμακείο όπου θελήσει, χωρίς την προηγούμενη έγκριση κάποιας συντεχνίας (με τη μεσαιωνική έννοια). Οποιοσδήποτε έχει επαγγελματικό δίπλωμα οδήγησης θα μπορεί να οδηγεί ένα όχημα και γενικότερα όποιος μπορεί με αντικειμενικό τρόπο να αποδείξει ότι μπορεί να ασκήσει ένα επάγγελμα θα μπορεί να το ασκεί χωρίς να έχει την υποχρέωση να αγοράζει μια «άδεια» σε μια άτυπη (και μαύρη φορολογικά) χρηματιστηριακή αγορά αδειών.
Θα πρέπει (και πάλι για παράδειγμα), ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας να υπογράψει συλλογική σύμβαση εργασίας με τους εργαζόμενούς του και οι αμοιβές τους να είναι σύμφωνες με τη σύμβαση αυτή. Θα πρέπει, επίσης, στις αμοιβές αυτών των εργαζόμενων να ισχύει η απλή (αριστερή) αρχή: Ίση αμοιβή για ίση εργασία.



*ο τίτλος είναι του ιστολογίου, το κείμενο αντλήθηκε από σχόλια του ΣΚ στην προηγούμενη ανάρτηση

38 σχόλια:

  1. Κείμενο ενδιαφέρον από έναν άνθρωπο με ανοιχτό μυαλό και σκέψη. Κάπως έτσι πρέπει να σκέπτεται η αριστερά στο σύνολο της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προκειται για φοβερο κειμενο !!! Πλινθοι και κεραμοι, αριστοτεχνικα συνδεδεμενοι,σε ενα αρμονικο και συνεκτικο κειμενο. Αλεξανδρος Κου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το παραπάνω κείμενο συμπυκνώνει σε μια φράση,όλη την αντίληψη και ψυχολογία των υποταγμένων γκρουπούσκουλων και ατόμων:

    (...να μπορούμε να στεκόμαστε στη σκηνή και να παίζουμε το παιχνίδι όπως αυτό παίζεται στην εποχή μας.)

    Τι κι αν το 20% του ανεπτυγμένου κόσμου ζει κάτω από το όριο της φτώχειας,τι κι αν ο 3ος κόσμος παραμένει υπό ένα ιδιότυπο καθεστώς οικονομικής αποικιοκρατίας,τι κι αν οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις συνεχίζονται στο Ιρακ,Αφγανιστάν,τι κι αν η υγεία και η παιδεία,το νερό και το ρεύμα ιδιωτικοποιούνται και ακριβαίνουν,τί κι αν,τί κι αν,τί κι αν...
    Ψιλά γράμματα για θεατρίνους επί σκηνής!
    Προτείνω στο συγγραφέα να κρατάει το πανώ με σύνθημα:

    5)ΣΤΟΝ ΟΡΘΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟ ΠΙΣΤΕΥΩ,ΚΙ ΟΠΩΣ ΜΟΥ ΧΤΥΠΑΝΕ ΤΟ ΝΤΕΦΙ ΘΑ ΧΟΡΕΥΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αλλος ενας παρεξηγημενος μεταρρυθμιστης.Ηρθε κατα δω επειδη κανενας δε σχολιαζει στα ΔΥΟ ιστολογια του.Ο ΔΑΙΜΩΝ του ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλε,ποιαν εποχη του Διαφωτισμου ? Αυτην που οδηγησε στην Γυιλλοτιναν ? Δεν εδιδαχθητε,ανοητοι,τιποτε απο τους συγγραφεις της Μαυρης Βιβλου του Κομμουνισμου,που τωρα επιδιδονται στην συγγραφην της ΜΑΥΡΗΣ ΒΙΒΛΟΥ της ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ??? Τι κοσμος Θεε μου ! Θεοδωρα-Αντουανεττα Μπακογιαννη-Παντεσπανη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πόσο κομπλεξικοί είναι όλοι τους;
    Πόσο έχουν πεισθεί πλέον, ότι ο μόνος τρόπος να "επιζήσουν" είναι να λιμοκτονήσει η χώρα;

    Βλέπω το μίσος του προς κάθε διαφορετική άποψη. Φοβούνται ότι θα τα καταφέρει η κυβέρνηση.
    Ούτε τσιράκια του Φαήλου και του Χρύσανθου να ήταν, που μάλλον είναι δηλαδή.

    Θέλουν πάσει θυσία να πάρουν την εξουσία και γι'αυτό γράφουν ανώνυμα, ώστε στην συνέχεια να κάνουν στον λαό, οτιδήποτε, αρκεί να έχουν πιάσει μια καρέκλα.

    Ομως θα χάσετε τυφλοπόντικες ξανά. Θα πεινάσετε.

    Σε λίγο θα σας πετάξουν έξω από την ΝΔ. Υπάρχουν και εκεί άνθρωποι που καταλαβαίνουν, ότι είστε ψυχοπαθείς και ότι τους εκθέτετε με τις εμπάθειές σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. !!!...................................Gustave Le Mal,psychologue des foules.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Βρε Κωστη χαλαρωσε λιγο.Βλεπεις φαντασματα μου φαινεται.ΜΑΤΘΙΛΔΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ρε σεις καλόπαιδα,
    Θα μπορούσε να υπάρξει ο σοσιαλισμός ως κοσμοθεωρία αν δεν υπήρχε ο διαφωτισμός με την αρχή της λαϊκής κυριαρχίας;;

    Αν δεν είχε υπάρξει ο καπιταλισμός με την βιομηχανική επανάσταση θα υπήρχε ο Μαρξ και οι μετέπειτα;;

    Πάντως είστε «άσοι» στην διαλεκτική εξ ου και οι ερμηνείες σας για το σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι ένα σύνθημα για το πανώ του δόκιμου επιθεωρητή Maigret της αγαπημένης μας ιστοσελίδας:

    6)ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΑΚΗ,ΤΗΝ ΠΕΙΝΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ,ΖΗΤΑΝΕ ΟΙ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ Ν.Δ.

    Gregoire rouge,psychologue des vendus.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. >Αλλος ενας παρεξηγημενος μεταρρυθμιστης.Ηρθε κατα δω επειδη κανενας δε σχολιαζει στα ΔΥΟ ιστολογια του.Ο ΔΑΙΜΩΝ του ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.>

    Φοβερός αντίλογος που σπάει κόκκαλα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γιατί σου κάνει εντύπωση Γρηγόρη;;
    όταν έχεις κοινά πράγματα με το δίκτυο 21 πρέπει να κοιτάζεσαι στον καθρέφτη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτος ο...ραδικαλ, νομιζω οτι δεν...ΜΑΤΘΙΛΔΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εννοεις Ματθιλδη ,οτι δε πηρε χαμπαρι οτι η Μπακογιαννη-Παντεσπανη ειρωνευεται ? Τοσο πολυ ? ΒΕΡΕΝΙΚΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν εισαι δικαιη ομως,Ματθιλδη,με τον Ραδικαλ και τον Κωστη.Μεροληπτεις ! Και οι δυο παραπλανηθηκαν...ΓΕΡΤΡΟΥΔΗ Λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Οντως, το κλουβι με τις Τρελλες....Ο ΔΑΙΜΩΝ του ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτός είναι ο καρκίνος του διαδικτύου, που καταστρέφει ενδιαφέροντα σημεία διαλόγου και προβληματισμού.
    Η δυνατότητα να μπει ο κάθε άνανδρος ή όποια Κατίνα ανώνυμα και να κάνει χαβαλέ χωρίς να σέβεται τους υπόλοιπους.
    Οι ηλίθιοι είναι ανίκητοι.
    του Ηλία Πετρόπουλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΜΑΤΘΙΛΔΗ
    Φαίνεται πως και εσύ έχεις κοινά σημεία με τους φίλους του Γρηγόρη. Θα ήταν ποιό χρήσιμο αν με επιχειρήματα θα μας έλεγες γιατί δεν ..... ο radical και οι όμοιοι του. Τουλάχιστον να μας έδινες και κανένα μάθημα διαλόγου γιατί του μονολόγου το γνωρίζεις και με διδακτοροικό μάλιστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Συνυπάρχουμε επώνυμοι και ψευδώνυμοι, προβληματισμένοι, είρωνες και παλαβιάρηδες. Ας μην υπερεκτιμούμε τα σχόλια στα ιστολόγια - ένα είδος καφενείου είναι... ο κάθε πικραμένος βρίσκει κι ένα χώρο να βγάλει τα απωθημένα του χωρίς να υποστεί και τις συνέπειες (φάπα πχ).

    Όσοι τώρα θέλουν να κάνουν σοβαρό διάλογο, κι αυτό γίνεται: αγνοείς τους προπαγανδιστές, τους πλακατζήδες, τους μπαχαλάκηδες - δεν σε εμποδίζει κανείς. Απευθύνεσαι σε όποιον θέλεις σαν να μην υπάρχουν οι άλλοι. Έτσι απλά!
    Αλλά τα θέλει κι ο κώλος μας - όταν απαντάς στον Ματθίλδη, Βερενίκη, Κασσάνδρα κλπ (ο ίδιος είναι, και μάλιστα μιλάει με τον εαυτό του), τι περιμένεις;

    Αυτά σαν παρατηρήσεις γιατί τα έχω δοκιμάσει όλα. Περιορίζομαι πια να σβήνω μόνο τις χυδαιότητες - άλλωστε λίγοι μπορούν να κρατήσουν έναν σοβαρό διάλογο. Κι αυτοί σπάνια σχολιάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εξαίρεση είναι ο Γρηγόρης που έρχεται εδώ γιατί στο ...καφενείο της ανταρσύα δεν επιτρέπονται τα σχόλια! Έχω άδικο Γρηγόρη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μολις τελειωσα την εργασια μου.
    Μεγαλη μερα....Σημερα ηταν και η μεγαλυτερη ημερα του ετους.Εφθασε το θερος !!!
    Το προβλημα ειναι οτι εχω κανει μονον 2 θαλασσια λουτρα τον Απριλιο.
    Αλλα συντομα θα παω σε νησι για δουλεια και διακοπες, οπως παγιως επιδιωκω το θερος.

    Αφωτιστος Φιλέλλην,
    Εξαρχειωτης πλην παραθαλασσιος

    Υ.Γ. Νεο Πακετο αναπτυξης, πολιτικο χρημα, αρα συντομα εκλογες εως την Ανοιξη 2012.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Έφτασα Γιώργο,έφτασα! Στους θλιβερούς καιρούς που διανύουμε,δεν πρέπει να αφήνουμε την παραμικρή ευκαιρία για γέλιο να πηγαίνει ανεκμετάλλευτη!

    Στις σοβαρές ιστοσελίδες λοιπόν-και υπάρχουν αρκετές-τόσο τα αναρτώμενα κείμενα,όσο και ο διάλογος που ακολουθεί,είναι κατά κανόνα σοβαρός και συχνά οδηγεί και σε κάποια χρήσιμα συμπεράσματα.

    Εδώ όμως δεν έχετε διάθεση για κανένα σοβαρό διάλογο!

    Καταρχήν φαίνεται από τα αρχικά κείμενα.Ο ένας κλαίγεται που.. δεν ακούγαμε το Στέφανο Μάνο και τον αφήναμε τον καημένο εκτός βουλής.
    Ο άλλος θαυμάζει τον.. Πάσχο Μανδραβέλη και μας λέει για το λίπος που.. πρέπει να μας κόψουν!
    Με το καλό να μας αναρτήσεις και κείμενα του Πρετεντέρη,του Γιάννη Μαρίνου και κάθε φερέφωνου των αστών.Γιατί ταλαιπωρείσαι δύστυχε Γιώργο με τους ιμιτασιόν;

    Από ΄κει και πέρα οι σχολιάζοντες που συμφωνούν μαζί σου,κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν.Τσιμουδιά για τα 650 δις που πλήρωσε σε τοκοχρεωλύσια το ελληνικό κράτος τα τελευταία 25 χρόνια.Ούτε νύξη για τα υπερκέρδη της ελληνικής αστικής τάξης,τη φοροδιαφυγή,την εισφοροδιαφυγή,τα εργοστάσια που μετακόμισαν,τα εργατικά ατυχήματα,τους φασίστες στον Άγιο Παντελεήμονα,τους μισθούς στα όρια της πείνας,και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό..

    Για σας ένας είναι ο εχθρός.Οι Δ.Υ. και οι κακοί συνδικαλιστές που κάνουν απεργίες και.. βασανίζουν τους καλούς επενδυτές.
    Μόλις τους πατάξουμε όλα θα παν καλά!Είσαι γίγαντας της σκέψης τελικά!

    Κλείνοντας μην ταυτίζεις το καφενείο της ΞΕΠ.ΑΡ. με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ.Οι ξεπεσμένοι μικροαστοί με τη χαλαρή συνείδηση,έτοιμοι να ξεπουληθούν για 30 αργύρια στον ταξικό αντίπαλο,παίζουν μπάλλα και σχολιάζουν ελεύθερα στο δικό σας καφενείο.

    Κλείνω με ένα συνθηματάκι για το δικό σου πανώ:

    6)ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΤΗ ΓΗ ΞΑΝΑΜΟΙΡΑΖΟΥΝ,ΜΕ ΤΩΝ ΑΣΤΩΝ ΤΑ ΠΛΟΥΤΗ,Σ.Σ.Ε. ΧΑΡΑΖΟΥΝ

    (Ναι,ναι,συλλογικές συμβάσεις εργασίας.Πού τά΄μαθαν αυτά;είχαν και στο χωριό τους;)

    Gregoire rouge,psychologue des vendus.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Και γιατί παρακαλώ ίση αμοιβή για ίση εργασία; γιατί σύμφωνα με τον ορθό λόγο πρέπει να ισχύει αυτό;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Χαίρομαι Γρηγόρη που το ιστολόγιο χαρίζει γέλιο στην πίσω αίθουσα ενώ ταυτόχρονα αναρτά απόψεις μισητών τύπων στην μπροστινή.
    Φεύγω τώρα από την πίσω πόρτα γιατί δεν σε αντέχω άλλο.

    Καλή ξεκούραση Φωτισμένε (οι Φωτισμένοι σύμφωνα με την βουδιστική μου παιδεία, αγνοούν ότι είναι Φωτισμένοι και θεωρούν τον εαυτό τους αφώτιστο...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Φιλε (το εννοω) Γιωργο.Λυπαμαι που θα ημιδιαψευσω την κειμενολογικη σου αναλυση. Οντως χρησιμοποιησα,διαφορες μασκες.Προσπαθωντας,νομιζω,να ανταλλαξω αποψεις.Πολλες φορες,με δηκτικοτητα και ισως ακραιο σαρκασμο.Αυτο θα το κρινεις ΕΣΥ.Αν μου το πεις ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ.Οπωσδηποτε ευχαριστω για την ανοχη σου προς εμενα.Ειτε ως Βερτολδο Β,Θ-Α Παντεσπανη,Πτωχο Μανιχαιο,2 δαιμονες,Ναρκισσιστη,Γκυσταβ Λε Μαλ,Αλεξ.Κου,Μασσαλιωτη,Αλμπατρος,Φου Μαντσου,Μονομανη αναγνωστη,Βερενικη,Κασσανδρα,Γκ.Χεβεσι,Ματθιλδη,Αλ-Αφγανι,Γερτρουδη ,και μερικα αλλα ψευδωνυμα (ολα με ατονικο συστημα,το 95% των ατονικων νομιζω)που μου διαφευγουν τωρα....Με ολη μου την εκτιμηση, Βεατρικη Βενρουβη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Υ.Γ. Το... και μαλιστα μιλαει με τον εαυτο του,πολυ καλο, μου αρεσε.Να'σαι καλα...Βεατρικη Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Βεατρίκη Χιλιοπρόσωπη, μη με βάζεις να πάρω τέτοιες αποφάσεις.
    Δεν με πειράζουν τα σαρκαστικά ή δηκτικά σχόλια - άλλωστε η κριτική και ο έλεγχος, ακόμα και η ανταλλαγή των απόψεων, μπορεί να πάρει χίλιες μορφές.
    Αρκεί να υπάρχει διάθεση ανταλλαγής.
    Στο θέατρο της ανωνυμίας/ψευδωνυμίας πολλά μπορούν να ξεφύγουν, ακόμα και οι μάσκες /χαρακτήρες: αυτό είναι θέμα εμπειρίας του ...καρτουνίστα. Επίσης των αναγνωστών/θεατών.

    Τα σχόλιά σου δεν χυδαιολογούν. Περισσότερο αντιστοιχούν σε αυτό που είπε ο Κωστής, δηλ. "το κλουβί με τις τρελές".
    Υπάρχουν φυσικά και άλλοι τρόποι να ανταλλάξεις απόψεις.
    Γι αυτό και μεγαλύτερη συμμετοχή από τα μπλογκ έχουν οι κλειστές ομάδες στο facebook όπου γίνεται ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα σε επωνύμους συμμετέχοντες και επί συμφωνημένων (των βασικών) θεμάτων.
    Εδώ ...άστα.
    Πραγματικά είναι πεδίο βολών.

    Επειδή κατανοώ την ανάγκη ανωνυμίας εκθέτω την συζήτηση και στις δυο όψεις της: την καλόπιστη χιουμοριστική και την ανεύθυνη διαλυτική των τρολ-ών.
    Όπως όλοι μας έχουμε στον χαρακτήρα μας πάντα δυο τουλάχιστον όψεις έτσι και η ελευθερία έχει την χρήση και την κατάχρηση.

    Όμως φοβάμαι τα κλειστά συστήματα - προτιμώ τον καθαρό αέρα με τους άγνωστους κινδύνους του.
    Πολλοί αναγνώστες δεν σχολιάζουν γιατί δεν επιθυμούν να εκτεθούν στις ανώνυμες επιθέσεις: και αυτοί/ές έχουν δίκιο. Συχνά έχω βρεθεί στην θέση να προσπαθώ να τους προστατεύσω.


    υγ Τελευταία όλοι μιλάμε με τον εαυτό μας - πες το μοναξιά, απόγνωση, έλλειψη συζητητή, αίσθηση ξένου - άλλου - διαφορετικού; όπως και να το πεις οι ευκαιρίες για μια συζήτηση έχουν γίνει ελάχιστες. Χειρίσου το λοιπόν όπως νομίζεις. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @Γιωργος
    Ευχαριστω για την καλη ξεκουραση.
    Δεν σχολιασθηκε το ΥΓ μου :
    Νεο Πακετο αναπτυξης, πολιτικο χρημα, αρα συντομα εκλογες εως την Ανοιξη 2012.
    Συσχετιστε το με το παρακατω :
    Eσωτερικη πληροφορηση:
    Σε διαγωνισμο μικρης μελετης μεγιστης αξιας 70,000 ευρω που συμμετειχαμε σημερα το πρωι, συμμετειχαν 11 διαγωνιζομενοι, κοινοπραξιες μελετητικων εταιρειων της υψηλοτερης ταξης (που κανονικα, τις καλες εποχες αναλαμβαναν μελετες πανω απο 100.000 ευρω εκαστη) καθως και δυο θυγατρικες της ΓΕΚ και της ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗΣ!!!
    Τελικα εχει πεσει μεγαλη πεινα.

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Και όσο πιο "βαρύς" ήσουν με τόσο μεγαλύτερη ταχύτητα πέφτεις (κι ας λέει ο Νεύτων)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ευχαριστω Γιωργο...Αν επιτρεπεις,σου αφιερωνω,σε ενδειξη συμπαθειας,ενα τραγουδι ελπιδας γραμμενο σε εποχη εσχατης φρικης.Ενα...παλαιοκομμουνιστικο εβραικο ασμα, σε γλωσσα yiddish,εμπνευσμενο απο το γκεττο της Βαρσοβιας (1943).Zog Nit Keyn Mol (Ποτε μη λες ,οτι αυτος ειναι ο τελευταιος δρομος για σενα).Υπαρχει σε πολλες εκδοχες στο You Tube (Mου αρεσουν αυτες της Chava Alberstein, και των Sing Your Roots).Βεατρικη Βενρουβη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Στις πολλές συζητήσεις που γίνονται αυτήν την δύσκολη περίοδο διαπιστώνει κανείς πως ήμαστε χωρισμένοι σε ομάδες που προτείνουν η κάθε μιά τον δικό της τρόπο την λύση του προβλήματος.
    Πρώτη ομάδα.
    Με κύριο εργαλείο την ψήφο του (σοφού) λαού να εκφραστεί κοινοβουλευτικά ο συσχετισμός που θα λύσει τα προβλήματα.
    Δεύτερη ομάδα.
    Παράδοση της διακυβέρνησης στις Βρυξέλλες. Δεν εμπιστεύονται κανέναν Έλληνα πολιτικό.
    Τρίτη ομάδα.
    Κυβέρνηση προσωπικοτήτων.
    Στην ερώτηση ποιους εννοούν ποτέ δεν δίνουν απάντηση (ονόματα).
    Τέταρτη ομάδα.
    Να καούν όλα. Βουλή - υπουργεία - εργοστάσια κλπ. Και να τιμωρηθούν με θάνατο όσοι πλούτισαν με λαμογιές ή και γενικά πλούτισαν.
    Στην ερώτηση, και μετά τι γίνεται. Η απάντηση είναι, θα φτιάξουμε μιά νέα Ελλάδα από τις στάχτες.
    Στην ερώτηση ποιά άλλη χώρα θα αποτελεί το πρότυπο για την νέα χώρα που θέλουμε, δεν υπάρχει απάντηση ποτέ.
    Το συμπέρασμα το δικό μου είναι πως όλες οι ομάδες προβάλλουν τις αλήθειες που τους συμφέρουν και αποκρύπτουν εκείνο το μέρος που δεν έχουν απαντήσεις.
    Αυτές όλες οι μισές αλήθειες εάν είχαμε την δυνατότητα να τις συζητήσουμε κάπου θα καταλήγαμε θετικά. Αλλά δυστυχώς αυτό είναι πολύ δύσκολο.
    Μακάρι να βρεθούν τα κατάλληλα άτομα να το διαχειριστούν.
    Ο χρόνος κυλάει γοργά και δεν περιμένει κανέναν.
    Γιώργος EL

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ...ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ

    ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΛΙΓΟΙ

    Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης
    Με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια.
    Είμαστε οι αλύτρωτοι στοχαστές και οι τραγικοί ερωτευμένοι.
    Χίλιοι ήλιοι κυλούνε μες στο αίμα μας
    Κι ολλούθε μας κυνηγά το όραμα του απείρου.
    Η φόρμα δεν μπορεί να μας δαμάσει.
    Εμείς ερωτευτήκαμε την ουσία του είναι μας
    Κι σ’ όλους με τους έρωτες αυτής αγαπούμε.
    Είμαστε οι μεγάλοι ενθουσιασμένοι κι οι μεγάλοι αρνητές.
    Κλείνουμε μέσα μας τον κόσμο όλο κι δεν είμάστε τίποτα απ
    Αυτόν τον κόσμο
    Οι μέρες μας είναι μια πυρκαγιά κι οι νύχτες μας ένα πέλαγο.
    Γύρω μας αντηχεί το γέλιο των ανθρώπων.

    Είμαστε οι προάγγελοι του χάους

    Γιώργος Μακρής

    http://www.poiein.gr/archives/234/index.html


    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Η διαθήκη μου

    Αντισταθείτε
    σ'αυτόν που χτίζει ένα μικρό σπιτάκι
    και λέει : καλά είμαι εδώ.
    Αντισταθείτε σ'αυτόν που γύρισε πάλι
    και λέει : Δόξα σοι ο Θεός.
    Αντισταθείτε
    στον περσικό τάπητα των πολυκατοικιών
    στον κοντό άνθρωπο του γραφείου
    στην εταιρία εισαγωγαί - εξαγωγαί
    στην κρατική εκπαίδευση
    στο φόρο
    σε μένα ακόμα που σας ιστορώ.
    Αντισταθείτε
    σ' αυτόν που χαιρετάει απ' την εξέδρα ώρες
    ατέλιωτες τις παρελάσεις
    σ' αυτή την άγονη κυρία που μοιράζει σμύρναν
    σε μένα ακόμα που σας ιστορώ.
    Αντισταθείτε πάλι σ' όλους αυτούς που λέγονται
    μεγάλοι
    στον πρόεδρο του Εφετείου αντισταθείτε
    στις μουσικές τα τούμπανα και τις παράτες
    σ' όλα τ' ανώτερα συνέδρια που φλυαρούνε
    πίνουν καφέδες σύνεδροι συμβουλατόροι
    σ' όλους που γράφουν λόγους για την εποχή
    δίπλα στη χειμωνιάτικη θερμάστρα
    στις κολακίες τις ευχές τις τόσες υποκλίσεις
    απο γραφιάδες και δειλούς για το σοφό
    αρχηγό τους.
    Αντισταθείτε στις υπηρεσίες των αλλοδαπών
    και διαβατηρίων
    στις φοβερές σημαίες των κρατών και τη
    διπλωματία
    στα εργοστάσια πολεμικών υλών
    σ' αυτούς που λένε λυρισμό τα ωραία λόγια
    στα θούρια
    στα γλυκερά τραγούδια με τους θρήνους
    στους θεατές
    στον άνεμο
    σ' όλους τους αδιάφορους και τους σοφούς
    στους άλλους που κάνουνε το φίλο σας
    ως και σε μένα, σε μένα ακόμα που σας ιστορώ αντισταθείτε.
    Τότε μπορεί βέβαιοι να περάσουμε προς την
    Ελευθερία.
    (........)
    Και συ λοιπόν
    στέκεσαι έτσι βουβός με τόσες παραιτήσεις
    απο φωνή
    απο τροφή
    απο άλογο
    απο σπίτι
    στέκεις απαίσια βουβός σαν πεθαμένος:
    Ελευθερία ανάπηρη πάλι σου τάζουν.

    Μιχάλης Κατσαρός

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ευχαριστώ Βεατρίκη.
    Τα άκουσα...
    Όταν έχει τελειώσει η ατομική σου δεξαμενή ενέργειας αντλείς από την μεγάλη, την συλλογική - αλλά κάτι θέλει να φτάσεις σε αυτήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Φωτισμένε,
    "στον πρόεδρο του Εφετείου αντισταθείτε"
    εδώ στην Ελλάδα.
    Εκεί τα ταξικά κεκτημένα των συντεχνιών που έβαλαν βαθειά το χέρι στην τσέπη ...μας, χάνονται σε πολλές κόλες χαρτί και περνά τόσος καιρός που τα ξεχνάς μαζί με τον Άκη (μόνο και χωρίς παρέα!)
    Αν κάτι πρέπει να αλλάξει αύριο το πρωί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Γιώργο EL, αυτό λέγεται άρνηση να δεις την πραγματικότητα και νομίζω ότι είναι η εθνική συλλογική μας στάση. Δεν είναι δυνατόν όλοι οι άλλοι να το βλέπουν και εμείς όχι! Τόσο δυνατή διεθνή συνομωσία δεν έχω ξαναδεί - από την Αμερική έως την Κίνα ανησυχούν για μας τους ανάδελφους και εμείς ανησυχούμε ...ο καθένας για τον εαυτό του:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. @ Γιωργος

    Αναρτησα δυο σχετικα ποιηματα ελευθεριας .

    Επισημαινω:
    "Εμείς ερωτευτήκαμε την ουσία του είναι μας" ναρκισσισμος/ανωριμοτητα/βολονταρισμος
    "Είμαστε οι μεγάλοι ενθουσιασμένοι κι οι μεγάλοι αρνητές"
    η (δια)ταραγμενη ελληνικη ψυχη που ελεγα στον γιατρο.
    "Είμαστε οι προάγγελοι του χάους"

    "...ως και σε μένα, σε μένα ακόμα που σας ιστορώ αντισταθείτε...." (ειλικρινια)

    "Αντισταθειτε" κυριως στον .. εαυτο μας.

    Δεν σχολιαζω, αλλο γιατι οι ποιητες απο εκει ψηλα μας ..βλεπουν και γελουν.

    Αφωτιστος Φιλελλην

    Υ.Γ. Γιατι η εμμονη με το Φωτισμενε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Γιατί μιλώ επι της ουσίας: όποιος γνωρίζει ότι είναι αφώτιστος, γνωρίζει το πιο ουσιαστικό πράγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU