Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Ο Δογματισμός των "αγανακτισμένων" άκρων εθίζει ολόκληρη την κοινωνία στην προκατάληψη

Σκίτσο της Ευης Ξένου στο άρθρο Μαυροκόκκινη επίθεση κατά των 'ΝΕΩΝ'
Η ελληνική σαρία
της Σώτης Τριανταφύλλου*

Η κοινωνική κατάσταση που περιγράφεται σήμερα ως "πολωμένη" είναι αποτέλεσμα μιας Σαρίας που έχει επιβληθεί μετά από δεκαετίες εμφυλίου πολέμου χαμηλής έντασης. 

Το ελληνικό κοινωνικό πρότυπο προσεγγίζει περισσότερο τον ισλαμικό θρησκευτικό κώδικα διαβίωσης παρά τον ευρωπαϊκό διαφωτισμό –και εξαιτίας της γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας, της Τουρκοκρατίας, της Συμφωνίας της Γιάλτας κτλ.– στη χώρα μας επικρατεί εξωθεσμικό δίκαιο: από τη μία πλευρά το ακροδεξιό κίνημα κι από την άλλη το ακροαριστερό κατεστημένο προσπαθούν να εφαρμόσουν βιαίως ιδέες και μορφές πολιτικής συμπεριφοράς, εξοστρακίζοντας άλλες και εξυμνώντας εγκληματικές πράξεις. 
Αντί για το Κοράνι, η ελληνική Σαρία θεμελιώνεται στο "Ο αγών μου" του Χίτλερ και στις μαρξιστικές γραφές οι οποίες επεκτείνονται στις αντιεξουσιαστικές. Όποιος δεν συμμορφώνεται γίνεται αντικείμενο συκοφαντιών και απειλών – και παρ’ όλ’ αυτά, το πρόβλημα δεν είναι τόσο η βία που ασκείται εναντίον ατόμων και ομάδων αλλά κυρίως ο δογματισμός που διαποτίζει ολόκληρη την κοινωνία με συνέπεια τη ροπή προς τα άκρα, την άμιλλα των άκρων.

Ακροδεξιός παιδικός προσηλυτισμός
Η θεωρία της σύγκλισης των άκρων και της άμιλλας μεταξύ τους ενοχλεί μεγάλο μέρος των Ελλήνων που πιστεύουν στη φαυλότητα της δεξιάς και στην αγιοσύνη της αριστεράς. 
Ακροαριστερός παιδικός προσηλυτισμός
Κι όμως, στην πράξη, τα άκρα λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο εφόσον εμφορούνται από παρόμοια συναισθήματα: εκτός από το γνώριμο και μαρξιστικο-λενινιστικά νομιμοποιημένο ταξικό μίσος, συνυπάρχει σύμπλεγμα θύματος και απόβλητου, αδυναμία κοινωνικής ενταξης και έναρθρης κοινωνικής διεκδίκησης, τραύμα ήττας και σκοτεινή αντίληψη του κόσμου. 
Τα πολιτικά άκρα συναντώνται στο πεδίο της δυστυχίας.
Η Σαρία είναι μια εκδίκηση γι’ αυτή τη δυστυχία· μια επιθετική στάση εναντίον των ενόχων –αληθινών και κατασκευασμένων– η οποία δεν συνοδεύεται από καμιά ανάληψη ατομικής και συλλογικής ευθύνης. Καθώς αναδύονται στην επιφάνεια τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα που αποκρύπτονταν επί τριάντα χρόνια, τα πολιτικά άκρα επιστρέφουν με αφοσίωση στα δόγματα για να τα ...
εξηγήσουν και να τα επιλύσουν.
Τα δόγματα συναντιούνται επίσης: στην Ελλάδα, τόσο σύμφωνα με την ακροδεξιά, όσο και σύμφωνα με την ακροαριστερά, ο λαός είναι το αθώο θύμα των ξένων δυνάμεων και των τοπικών λακέδων τους. Ο "λαός" είναι μια λέξη που χρησιμοποιούν οι μαύροι και κόκκινοι φασίστες για να δικαιολογήσουν βίαιες πράξεις – και, σύμφωνα με την πολιτική θεολογία, σύμφωνα με τα εγχειρίδια δράσης των φασιστών, όποιος διαφωνεί "θα το πληρώσει ακριβά". (Μπου!)
Και το πρότυπο: Χριστιανικός παιδικός προσηλυτισμός
Βρισκόμαστε στο σημείο μηδέν της δημοκρατίας: αυτή τη στιγμή είναι σαφείς οι εξτρεμιστικές τάσεις οι οποίες ωθούν την κοινωνία σε αυταρχικά καθεστώτα, σε φονταμενταλιστικές πολιτικές χειρονομίες, σε φανατισμό που δηλητηριάζει κυρίως τους ίδιους τους φορείς του. Κοντολογίς, όπως συμβαίνει με τον ισλαμικό φονταμενταλισμό, το μίσος στρέφεται εναντίον των ίδιων των φονταμενταλιστών: εξού και οι επιχειρήσεις αυτοκτονίας, εξού και οι αυτοκαταστροφικές πράξεις που ανακηρύσσονται σε ηρωικές. 
Το μείζον ζήτημα του εξτρεμισμού είναι λιγότερο η τρομοκρατία εναντίον τρίτων και περισσότερο η δημιουργία κλειστών, αμετακίνητων και προκαταληπτικών συσπειρώσεων οι οποίες δεν ανέχονται αποκλίσεις.
Η δεξιά επέζησε των εγκλημάτων της επειδή προσαρμόστηκε και εκσυγχρονίστηκε – έτσι, αποκόπηκε από την εξτρεμιστική της τάση και εντάχθηκε σε δημοκρατικό πλαίσιο. 
Η ακροδεξιά και η ακροαριστερά δεν μπορούν, από την ίδια τους τη φύση, να προσαρμοστούν και να εκσυγχρονιστούν
οποιαδήποτε μεταρρύθμιση εκλαμβάνεται ως παραχώρηση στον εχθρό – γι’ αυτό αποτελούν σήμερα ερμητικά συστήματα, αδιάβροχα σε οποιαδήποτε τροποποίηση. Ακριβώς όπως οι αιρέσεις, όπως οι θρησκευτικές και κοινωνικές σέκτες.
Η Σαρία είναι μέρος του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού που δεν κατάφερε να διαχωρίσει την πολιτική δράση από τα εγκλήματα του ποινικού κώδικα. Παρόμοια φαινόμενα έχουν παρατηρηθεί κι αλλού στον κόσμο: η διαφορά της Ελλάδας είναι η σχετικά ευρεία συναίνεση γύρω από αυτά τα εγκλήματα, η πλήρης αδυναμία διάκρισης ανάμεσα στο Καλό και το Κακό, η σύγχυση μεταξύ ιδεολογίας και μεθοδολογίας. 
Όπως συμβαίνει στις ισλαμικές χώρες, ο "εχθρός" πρέπει να εκμηδενιστεί με οποιοδήποτε μέσο: λασπολογία, εκφοβισμό, ακόμη και θάνατο. Διανύουμε τα Μολυβένια Χρόνια αντιγράφοντας το ήθος και τις μεθόδους ενός ευρέος φάσματος ριζοσπαστών.
Μόνο που, παρά τα κενά της ελληνικής δημοκρατίας, νόμοι υπάρχουν, όργανα και θεσμοί υπάρχουν: όποιος απειλείται από εκπροσώπους των πολιτικών άκρων μπορεί να καταφύγει στη δικαιοσύνη. 
Θεωρητικά, αλλά και πρακτικά, οποιαδήποτε Σαρία απαγορεύεται: ενώ ο καθένας είναι ελεύθερος να λέει ό,τι του κατεβαίνει – εκτός από συκοφαντίες και απειλές– δεν είναι ελεύθερος να πράττει ό,τι του κατεβαίνει. Εξάλλου, οι δημοκρατικοί πολίτες που δεν ουρλιάζουν, ούτε συμμετέχουν σε ηλεκτρονικά δίκτυα αργόσχολων, είναι πολύ περισσότεροι από τους θορυβώδεις εξτρεμιστές. 
Και παρά την νοσηρή ανεκτικότητα της ελληνικής κοινωνίας στα φαινόμενα εθνικισμού, μισαλλοδοξίας και φανατικής αριστεροσύνης, η ιστορία έχει δείξει ότι ο κόσμος, αφού κλυδωνίζεται, ξαναβρίσκει την ισορροπία του.

- athensvoice.gr
 -τίτλος ανάρτησης και φωτο με υποτιτλισμούς, της ΑΣ

2 σχόλια:

  1. Μπέπε Γκρίλο: «Θέλουμε να καταστρέψουμε τα πάντα»

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: TA NEA 16:17

    Τώρα δηλώνει ότι θέλει να «καταστρέψει» το πολιτικό σύστημα (EPA).

    Σε μια επίδειξη ριζοσπαστικής ρητορικής ο Μπέπε Γκρίλο μίλησε στο BBC για τους στόχους του κόμματος των Πέντε Αστέρων το οποίο απέσπασε το ένα τέταρτο των ψήφων στις ιταλικές εκλογές: «Θέλουμε να καταστρέψουμε το υπάρχον πολιτικό σύστημα. Δεν θέλουμε να χτίσουμε πάνω σε αυτό. Θέλουμε μια νέα βάση, όχι να κάνουμε απλώς μια πολιτική ανακαίνιση» τόνισε χαρακτηριστικά.

    «Θέλουμε να καταστρέψουμε τα πάντα» επανέλαβε. «Αλλά όχι να χτίσουμε πάνω στα παλιά συντρίμμια. Εχουμε νέες ιδέες».

    «Στόχος μας είναι να γυρίσουμε ανάποδα την κοινωνική πυραμίδα. Στη Βουλή να πάνε οι πολίτες κι όχι οι πολιτικοί καριέρας. Να μπούνε στο Κοινοβούλιο, όχι τα κόμματα αλλά οι απλοί άνθρωποι. Ο κάθε πολίτης θα έχει δικαίωμα να κάνει μόνο δυο βουλευτικές θητείες και κατόπιν θα πηγαίνει σπίτι του, χωρίς να παίρνει καμία απολύτως αποζημίωση» είπε ο 65χρονος πρώην κωμικός, ο οποίος έθεσε και ζήτημα παραμονής της Ιταλίας στην Ευρωζώνη.

    «Είναι στο χέρι του ιταλικού λαού αν θα μείνει ή αν θα φύγει από την Ευρωζώνη» είπε προτείνοντας τη διενέργεια ενός δημοψηφίσματος σχετικά με το ζήτημα αυτό. «Η επανάσταση ξεκίνησε και κανείς δεν μπορεί να τη σταματήσει πλέον. Δεν την προκάλεσα, ούτε την άρχισα εγώ. Το διαδίκτυο ευθύνεται γι’ αυτό, με τις ιδέες που σπείρει και τις δυνατότητες που διαθέτει».

    «Κομμένες οι επιχορηγήσεις σε κόμματα και εφημερίδες»

    Οταν ο δημοσιογράφος του BBC τον ρώτησε με ποιον τρόπο θα βρει το κόμμα του τα χρήματα ώστε να υλοποιήσει προεκλογικές υποσχέσεις, ο Γκρίλο απάντησε: «Θα αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης μας σχετικά με τα οικονομικά. Για παράδειγμα, θα κόψουμε περιττά έξοδα. Η χώρα μας διέθεσε ένα δισεκατομμύριο ευρώ για να στείλουμε στρατιώτες στο Αφγανιστάν. Ήρθε η πολυπόθητη ειρήνη; Όχι! Ε λοιπόν, κόφτε αυτό το περιττό έξοδο και κάντε το ίδιο για τις κρατικές επιχορηγήσεις. Τα κόμματα και οι εφημερίδες παίρνουν κρατικά κονδύλια ύψους ενός δισεκατομμυρίου. Κομμένα κι αυτά! Τα λεφτά ειναι εκεί».

    «Κομμένες και οι συντάξεις πολυτελείας»

    «Εχουμε 100.000 συνταξιούχους που παίρνουν μηνιαίες συντάξεις ύψους από 10 έως 90 χιλιάδες ευρώ. Εμείς θα θέσουμε “ταβάνι” σύνταξης τα 4.000 ευρώ και τα υπόλοιπα θα δοθούν στο κράτος κοινωνικής πρόνοιας», προσέθεσε ο Γκρίλο.

    Ο ίδιος περιέγραψε το πολιτικό σκηνικό που θα προκύψει το επόμενο διάστημα: «Θα γίνει ό,τι και τις προηγούμενες φορές: η Κεντροαριστερά και η Κεντροδεξιά θα συμμαχήσουν, για να κυβερνήσουν μια χώρα μέσα σε πολιτική αναστάτωση. Η κυβέρνηση αυτή θα αντέξει έναν χρόνο το πολύ και κατόπιν θα έχουμε ξανά εκλογές. Και τότε θα δείτε που το Κίνημα των Πέντε Αστέρων θα αλλάξει ξανά το κόσμο».

    http://www.tanea.gr/news/world/article/5003844/mpepe-gkrilo-na-ginei-dhmopshfisma-an-theloyme-to-eyrw-h-oxi/


    Αφώτιστος Φιλέλλην

    ΥΓ. Διακρινετε καποιον δογματισμο; Με τους κολλητους και τους επαγγελματιες της πολιτικης, της αριστερας συμπεριλαμβανομενης, παρομοια ισχυουν και εδω. Μαζι του. ΑΦ οπαδος της καταστροφης ολων των υφισταμενων πολιτικων σχηματισμων (αν ειναι δυνατον)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU