Πέμπτη, 26 Αυγούστου 2010

Με αφορμή την επίσκεψη του Ισραηλινού πρωθυπουργού στην Αθήνα



του Σωτήρη Λεβέντη

Ο Μπένγιαμιν Νετανιάχου δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής:
ούτε στην Ελλάδα, ούτε στη Μέση Ανατολή, ούτε στη Δυτική Ευρώπη, ούτε στο ίδιο το Ισραήλ.
Οφείλουμε όμως να ξεχωρίσουμε κάτι:
Ότι σε κάποιες χώρες η έλλειψη δημοτικότητάς του έχει να κάνει με συγκεκριμένες πολιτικές που έχει ακολουθήσει, ενώ σε άλλες με το ότι απλά τυχαίνει να είναι ο σημερινός πρωθυπουργός του Ισραήλ και μόνο.
Ακόμα και για τους φίλους του Ισραήλ είναι επιβεβλημένη η κριτική σε έναν τόσο σκληρά εθνικιστή πολιτικό, στην κυβέρνηση του οποίου συμμετέχουν δυνάμεις όπως το Γισραέλ Μπετάινου, το κόμμα του ακροδεξιού Αβιγκντόρ Λίμπερμαν.
Όμως, στη δεδομένη στιγμή, όταν ο κ. Νετανιάχου επισκέπτεται μία χώρα, δεν το κάνει σαν πρόεδρος του Λικούντ αλλά σαν πρωθυπουργός του Ισραήλ.

Η Ελλάδα παραδοσιακά επιδεικνύει μία αμφιθημία απέναντι στο Ισραήλ, που ενίοτε ακουμπά την εχθρότητα.
Καταψήφισε στον ΟΗΕ την ιδρυτική του πράξη, παρά τις σημαντικές πιέσεις που δέχθηκε από τις ΗΠΑ, εν μέσω εμφυλίου πολέμου.
Μόνο στη δεκαετία του 90 προχώρησε σε πλήρη αναγνώριση του Ισραήλ.
Σήμερα όμως έχουν αναγνωρίσει, τόσο η επίσημη ελληνική πολιτεία, όσο και τα περισσότερα ελληνικά κόμματα, το δικαίωμα του Ισραήλ να υπάρχει. Και όχι απλά να υπάρχει, αλλά και να απολαμβάνει ασφάλεια στο έδαφός του.

Ανάμεσα στους Έλληνες είναι γεγονός ότι υπάρχει ακόμα αρκετός αντισημιτισμός.
Ο αντισημιτισμός μεταξύ των ελλήνων είναι πιο διάχυτος απ' ό,τι αναγνωρίζεται, και στιγματίζει ακόμα και μέρος της αριστεράς.
Προφανώς δεν προέρχεται τόσο από προαιώνιους ανταγωνισμούς μεταξύ δύο εμπορικών λαών της Μεσογείου (οι επιδέξιοι περί τα της αγοράς Αρμένιοι δεν έγιναν ποτέ αποδέκτες ιδιαίτερης έχθρας από τους Έλληνες), όσο από το ότι έλληνες και εβραίοι ακολουθούν διαφορετικές θρησκείες αλλά και από το ότι οι εβραίοι του ελλαδικού χώρου δεν έκρυψαν ότι προτιμούσαν να ανήκουν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, παρά σε μία χριστιανική χώρα.
Κάποια επιπλέον τροφή στον αντισημιτισμό έδωσε τα τελευταία 50 χρόνια η ταύτιση του Ισραήλ με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η εξωτερική πολιτική μιας χώρας βέβαια δεν μπορεί να καθορίζεται από το τι πρέσβευαν τα μέλη μιας μειονότητας πριν από 100 και από 200 χρόνια, ή από θεολογικές διαφορές που έχουν χάσει την αιχμηρότητά τους εδώ και αιώνες.
Έτσι, η επιφυλακτική στάση της επίσημης Ελλάδας για μακρύ χρονικό διάστημα απέναντι στο Ισραήλ εκπορευόταν από τις πολύ καλές σχέσεις της χώρας μας με ολές τις αραβικές χώρες αλλά και από την άτυπη συμμαχία του Ισραήλ με την Τουρκία.

Σήμερα τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά, καθώς οι σχέσεις της Ελλάδας με τις αραβικές χώρες παραμένουν πολύ καλές, αλλά για την εξωτερική πολιτική των ίδιων των αραβικών χωρών η εχθρότητα προς το Ισραήλ δεν είναι ο ακρογωνιαίος λίθος που ήταν κάποτε.
Κάποιες από αυτές έχουν προχωρήσει σε εξομάλυνση των σχέσεων μαζί του, ενώ οι περισσότερες από τις υπόλοιπες αναζητούν ευκαιρία για να κάνουν το ίδιο.
Εν τω μεταξύ, οι σχέσεις του Ισραήλ με την Τουρκία περνάνε από σοβαρή δοκιμασία, με αβέβαιη εξέλιξη.

Παραδόξως, οι έλληνες ξέρουν λίγα για το Ισραήλ.
Αν και ξέρουν αρκετά για την καταπίεση που ασκεί στους Παλαιστίνιους, δεν ξέρουν παρά ελάχιστα για τους φόβους του Ισραήλ.
Φόβοι που συντηρούνται από μια μακρυά ιστορία τρομοκρατικών ενεργειών εναντίον του.
Ενώ όλοι γνωρίζουν για τις αντιδράσεις του στο Λίβανο, στη Γάζα και αλλού, αντιδράσεις σκληρές, ανισοβαρείς και εντέλει ακραίες, οι περισσότεροι έλληνες δεν γνωρίζουν για τις ρουκέτες κασσάμ που προσγειώνονται σε πολλά ισραηλινά σπίτια, ιδίως σε αυτά που είναι κοντά στη Γάζα ή στο Νότιο Λίβανο.

Η άνοδος του κ. Νετανιάχου στην εξουσία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ανασφάλεια που εξακολουθεί να νοιώθει το Ισραήλ.
Για το συνεχιζόμενο αδιέξοδο στην περιοχή βέβαια έχει πολύ μεγάλες ευθύνες και το ίδιο το Ισραήλ, με κάθε πράξη βίας, είτε από τη μία πλευρά, είτε από την άλλη, να τροφοδοτεί εκ νέου τη βία.
Γεγονός είναι ότι οι σκληροί και των δύο πλευρών, είτε η Χαμάς και οι προστάτες της, είτε οι ακραίοι Ισραηλινοί που θέλουν όλη την παλιά Παλαιστήνη δική τους, θρέφουν οι μεν τους δε. Και ο κ. Νετανιάχου μόνο μαλακός δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.

Στους κύκλους της αριστεράς, τόσο στη χώρα μας, όσο και σε όλον τον κόσμο, πολλοί είδαν το Ισραήλ με συμπάθεια, η οποία δεν έχει εξαντληθεί.
Οι επιτυχίες της πολεμικής μηχανής του, ιδίως το 1948, απέσπασαν γενικότερο θαυμασμό.
Το Ισραήλ του 2010 βέβαια έχει αρκετές συνέχειες με το Ισραήλ του 1948, αλλά έχει και σημαντικές διαφορές.
Παραμένει το πιο οργανωμένο κράτος στην περιοχή, και αυτό με το ψηλότερο βιοτικό επίπεδο.
Οι επιτυχίες του δεν οφείλονται μόνο στη χρηματοδότηση από εβραίους της Αμερικής, αλλά και στο ότι το Ισραήλ οικοδομήθηκε σαν δυτικό κράτος, βάσει δυτικής ιδεολογίας και δυτικού πολιτισμού.
Ταυτόχρονα όμως, έχουν χαθεί πολλές από τις υποσχέσεις που το Ισραήλ αρχικά προσέφερε, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το πείραμα των κιμπούτς, τα περισσότερα από τα οποία έχουν γίνει πια αγνώριστα.

Η σύγχρονη αριστερά δεν βλέπει με πολλή συμπάθεια τα εθνικά κράτη, ιδίως αυτά που προτάσσουν την αποκλειστικότητά τους.
Βλέπει όμως με ακόμα λιγότερη συμπάθεια τα κράτη και τα μορφώματα που βασίζονται στη θρησκευτική αποκλειστικότητα.
Η κριτική στον κ. Νετανιάχου και η αντίθεση στις πολιτικές που ακολουθεί είναι απολύτως δικαιολογημένη για κάθε αριστερό, οπουδήποτε στον κόσμο.
Τα ερωτηματικά για το κατά πόσον είναι σκόπιμο να επισκεφθεί τη χώρα μας στη δεδομένη χρονική στιγμή είναι και αυτά εύλογα.
Αυτό που δεν είναι καθόλου δικαιολογημένο είναι η αντίληψη ότι πρωθυπουργός του Ισραήλ δεν έχει δικαίωμα να επισκεφθεί την Ελλάδα, απλά και μόνο επειδή είναι πρωθυπουργός του Ισραήλ.



50 σχόλια:

  1. πιο πολυ απ' ολα μου αρεσει το σκιτσακι! δικο σου ειναι, Γιωργο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καθόλου εμπαθές κείμενο που προσπαθεί ψύχραιμα να προσεγγίσει την κατάσταση. Ίσως η περιγραφή του Ισραήλ γίνεται με υπερβάλλουσα ευγένεια σε σχέση με το τι έχουν κάνει στους Παλαιστήνιους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Pinko, Μια πολύ ψύχραιμη προσέγγυση. Δυστυχώς το κράτος του Ισραήλ δομήθηκε με πυρήνα τις πιό αντιδραστικές και σιονιστικές δυνάμεις. Αυτή η κατάσταση συμπληρώνεται και από το γεγονός πως αυτό κατοικήθηκε από φτωχούς μετανάστες εβραίους ευάλλωτους στον εθνικισμό και στον φόβο. Αυτό που πρέπει να κατανοήσει η Ισραηλινή κοινωνία είναι πως η χώρα τους έχει αυτή την κύρια ευθύνη για αυτό το λουτρό αίματος στην περιοχή γιατί αρνείται επίμονα το δικαίωμα στους παλαιστίνιους για αυτοδιάθεση κάτι που και αυτοί στο παρελθόν αγωνίστηκαν. Ακόμη είναι το πιο οργανωμένο και καλύτερα εξοπλισμένο κράτος της περιοχής. Αυτό που πρέπει να γίνει γνωστό ακόμη περισσότερο σε εμάς είναι πως υπάρχουν φωνές και δυνάμεις στην Ισραηλινή κοινωνία που θέλουν την ειρήνη και την συνερ΄γασία στην περιοχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όχι pinko, το βρήκα στο διαδίκτυο και το μετέφρασα/"απέδωσα" - παρ' όλα αυτά δεν ξέρω ποιανού/ής είναι, ήταν ανυπόγραφο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/aug/25/middle-east-peace-talks-fail-palestinian-state

    εχει χρησιμες πληροφοριες για το τωρα στη Μεση Ανατολη και τα προβληματα που υπαρχουν, ιδιως μεσα στο Ισραηλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες εβραίοι υπέρ της ειρήνης και της συνύπαρξης δύο κρατών αλλά προβοκάρονται συνεχώς και από τις δύο ακραίες πλευρές (ισραηλινών και παλαιστινίων) με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η κατάσταση ανάγκης και το στάτους κβο του πολέμου που ωφελεί σιωνιστές, ισλαμιστές και διεφθαρμένα αραβικά καθεστώτα.
    Όλοι τους τρέφουν το θηρίο προκειμένου να δικαιολογούν την ύπαρξή τους και την παραμονή τους στην εξουσία. Κι ο αντισημιτισμός την ίδια δουλειά εξυπηρετεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εχω φιλους Ισραηλιτες τρωω και διασκεδαζω μαζι τους πολλα χρονια τωρα, κατα συνεπεια δεν 'υπαγομαι' στην κατηγορια των ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΩΝ.
    Αρνουμαι ομως να δεχθω το τοσο 'απλοικο' πομημα..........μητε πιστευω πως το προβλημα οσων απο μας βρεθηκαμε αντιμετωποι στην ελευση του ΝΕΤΑΝΙΑΖΟΥ στην Ελλαδα ηταν το γεγονος πως προκειται για εβραιο.
    Πολυ απλα 'προκειται για δολοφωνο'...αν αυτη ειναι η αλλη Αριστερα Γιωργο, η Αριστερα που δεν αναφερθηκε καθολου στα νεκρα παιδια που δεν αρθρωσε λογο και δεν τολμησε να δηλωσει ,πως οσο διαρκει η δολοφωνια μικρων παιδιων οι ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ''ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΑΥΤΟ', εγω εχω καθε λογω να περιμενω απαντησεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. taspa, ο Νετανιαχου ειναι ενας αισχρος ακροδεξιος, καμια αμφιβολια. υπαρχει ομως κανενας ισραηλινος εβραιος πολιτικος (προσοχη, οχι ισραηλινος αραβας πολιτικος) τον οποιο θα καλωσοριζε η ελληνικη κοινωνια στη χωρα? εχουμε πραγματι αποδεχθει το δικαιωμα του ισραηλ να υπαρχει? εχουμε αποδεχθει το δικαιωμα του ισραηλ να απολαμβανει ασφαλεια στο εδαφος του? αν συμφωνουμε σε αυτα τα δυο, τα υπολοιπα μπορουμε να τα βρουμε, νομιζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Από τον τρόπο και το ύφος σύνταξης του κειμένου συμπεραίνω ότι είναι του πρώην μέλους της ΚΠΕ του ΣΥΝ και νυν της Δημοκρατικής Αριστεράς ,υιός του βουλευτή Θ. Λεβέντη.Πάντα ο σ. Σωτήρης έχει μια διαφορετική οπτική,προσωπική θα έλεγα, επί όλων των θεμάτων που ταλανίζουν την Αριστερά. Ίσως η Αγγλική κουλτούρα που απέκτησε να είναι αυτή που τον καθοδειγεί.Μεροληπτικό θα το έκρινα το άρθρο με διάθεση να ωραιοποιήσει μια βαρβαρότητα,ανεξάρτητα από γεωπολιτικές τοποθετήσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @taspa,
    Χωρίς να διαφωνώ ούτε σε ένα και από αυτά που έγραψες ωστόσο, η εξωτερική πολιτική μιας χώρας ασκείται με γνόμονα τις συγκεκριμένες γεωπολιτικές συνθήκες στην περιοχή. Είναι άλλο πράγμα το τι θέλω και άλλο η σκληρή πραγματικότητα. Πραγματική λύση μπορεί να την δώσει μόνο ο λαός του Ισραήλ να συνειδητοποιήσει τον φαύλο κύκλο της βίας και η ίδια η Ισραηλινή κοινωνία να απαιτήση μια ειρηνική λύση στο Παλαιστινιακό με συνθήκες ασφάλειας των κρατών στην περιοχή.Είναι απόλητα ορθές οι διαμαρτυρίες κατά του Μετανιάχου και της δολοφονικής πολιτικής του, όπως απόλυτα ορθά έκανε η κυβέρνηση στις δεδομένες συνθήκες που δέχτηκε την επίσκεψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σωτήρη, μην ακούς τίποτε. Υποκρισίες.
    Ακόμη και όταν οι Αραφάτ και ο Πέρεζ υπογράφαν την συμφωνία σταδιακής προσέγγισης το 94 -νομίζω-, η "αντισημιτική" Αριστερά, έβριζε τον Αραφάτ ως προδότη και μη συζητάμε για επισκέψεις και τέτοια.
    Η γνώμη μου είναι ότι θέλουν ένα Ισραήλ ακροδεξιό , φασιστικό για να δικαιολογούν και να κρύβουν τον αντισημιτισμό τους και όχι μόνο αυτοί.
    Καί όταν συνωμοτεί όλο το Σύμπαν , προκύπτει αυτό που λέει ο Μέρφυ και όχι αυτό που λέει ο Κοέλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. τι εννοεις κωστη? οτι οταν φοβασαι κατι παρα πολυ συνομωτει ολο το συμπαν για να το παθεις? ή πως αν θελεις κατι παρα πολυ συνομωτει ολο το συμπαν για να παρεις τα αμελετητα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Οχι Σωτήρη.
    Εννοώ, ότι όταν όλοι θέλουν να είσαι κακός, μόνο αν είσαι ο Σρέκ τους διαψεύδεις.
    Τόσο απλό. So Simple που λέτε και σείς οι Αγγλοθραφέντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. "αλλά και από το ότι οι εβραίοι του ελλαδικού χώρου δεν έκρυψαν ότι προτιμούσαν να ανήκουν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, παρά σε μία χριστιανική χώρα. "
    Δεν είναι ακριβώς έτσι, Σωτήρη.
    Ξεχνάς, ότι η Οθωμανική Αυτοκρατορία ήταν η μόνη κρατική οντότητα που τους δέχθηκε μετά τον διωγμό από την Χριστιανική Ισπανία, αλλά και ότι η πρώτη πράξη της Ελληνικής Επανάστασης, η άλωση της Τροπολιτσάς, εκτός από γενοκτονία των Τούρκων ήταν και γενοκτονία των Εβραίων, αλλά και μετέπειτα, με την σφαγή στην Αμφιλοχία - τον Καραβασαρά- , αλλά και αργότερα με το δόσιμο των Εβραίων στους Γερμανούς -Θεσ/νίκη, Κέρκυρα, Γιάννενα- με τιμητικές εξαιρέσεις τον Μητροπολίτη Κεφαλονιάς και τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Λάθος . Οπως είδα τώρα που το γκούγκλισα, η σφαγή δεν έγινε στον Καραβασαρά, αλλά στο Βραχώρι. Το Αγρίνιο δηλαδή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. καλα κανεις κωστη και θυμιζεις αυτα τα γεγονοτα. αν και οντως, ειναι περιπλοκο ζητημα, το οποιο ακομα περιμενει τον ιστορικο του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. "Αυτό που δεν είναι καθόλου δικαιολογημένο είναι η αντίληψη ότι πρωθυπουργός του Ισραήλ δεν έχει δικαίωμα να επισκεφθεί την Ελλάδα, απλά και μόνο επειδή είναι πρωθυπουργός του Ισραήλ." Μα, ακριβώς επειδή είναι πρωθυπουργός του Ισραήλ υπήρξαν και οι αντιδράσεις. Το να αποσιωπάς ότι πριν λίγους μήνες το Ισραήλ με εντολή του κυρίου αυτού δολοφόνησε 9 Τούρκους ακτιβιστές και συνέλαβε δεκάδες Έλληνες του "Στόλου της Ελευθερίας" δεν εξαφανίζει το γεγονός. Και για άλλη μια φορά στο κείμενο ταυτίζεται η κριτική (ή εχθρότητα αν θέλετε) στο κράτος του Ισραήλ με τον αντισημιτισμό που αποτελεί και το μεγαλύτερο όπλο της προπαγάνδας του Ισραήλ. Ακόμα και ο Ριχάρδος Σωμερίτης έγραψε ότι "ο Γιώργος Παπανδρέου δεν είχε καμιά δουλειά στο Ισραήλ και ο αμετανόητος ισραηλινός πρωθυπουργός και οι ελλείψει απεργούντων διπλωματών συνοδοί του της Μοσάντ δεν είχαν καμιά δουλειά εδώ" ειδικά μετά τη σφαγή του στόλου της ελευθερίας. Κάποιοι ωστόσο θέλουν να εμφανίζονται "βασιλικότεροι του βασιλέως".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δεν θα έλεγες τα ίδια Luky για τον Μπερλουσκόνι που απβθησε τους μετανάστες προς την Αφρική ή τον Ελληνα Σαρκοζύ που διώχνει τους τσιγγάνους;
    Γιατί;
    Ποιό είναι το πρόβλημά σου ακριβώς;
    Σου φαίνονται μικρότερα αυτά τα κρατικά εγκλήματα;
    Γιατί δεν διαμαρτύρεσαι όταν ο Μεντβέντεφ ή ο Πούτιν έρχονται να προσευχηθούν στο Αγιο Ορος, αφού προηγουμένως έχουν σφάξει τους Τσετσένους;
    Δεν με πείθετε.
    Είστε ρατσιστές. Απλό είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. η Λουσυ νομιζω πως ειναι σαφης, Κωστη μου: δεν το εχει το δικαιωμα ο ισραηλινος πρωθυπουργος να ερθει στην ελλαδα, οποιος και να ειναι. Αναρρωτιεμαι τι θα γινει αμα ερθει ο Ομπαμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Είναι εύκολο -και χαρακτηριστικό μιας εθνικιστικής αριστεράς- να δέχεσαι κάποιον αλλά να μην δέχεσαι κάποιον άλλο με πρόχειρες αιτιάσεις. Αυτά που θυμίζει ο Κωστής έχουν μεγάλη σημασία.
    Εντέλει ο ρατσισμός κρύβεται πίσω από την επιλεκτικότητα.
    Ο κινέζος πχ πρωθυπουργός είναι αποδεκτός από την αριστερά παρά την γενοκτονία που έχει πραγματοποιηθεί στο Θιβέτ ή την περιοχή των ουιγούρων. Εκεί είναι αρχηγός κράτους - ο Νετανιάχου είναι απλά δολοφόνος taspa; Μήπως επειδή είναι εβραίος;
    Ας κοιταχτούμε λίγο μέσα μας κι ας μην αφήνουμε κάποιους να ξεδιπλώνουν τον ρατσισμό τους με προφάσεις. Παρόμοια παραδείγματα υπάρχουν άπειρα...
    Για την αριστερά της διαμαρτυρίας ισχύει το "δουλειά δεν είχε ο διάβολος..."
    Για τους ρατσιστές που παρεισφρύουν παντού ισχύει η δικαιολογία των παραδοσιακών εχθρών της Ελλάδας (Τούρκοι, Εβραίοι, Σκοπιανοί)
    Και στο τέλος βλέπεις κάτι Δίκτυα 29 κλπ να συνασπίζουν κάθε κρυφορατσιστή, εθνικιστή με περισπούδαστες πατριωτικές κορώνες.
    Τέλος πάντων ας κάψετε την πρεσβεία του Ισραήλ αλλά κάντε το στην Κινεζική πρώτα αν είσαστε ειλικρινείς (το κατακτημένο και γενοκτονημένο Θιβέτ μόνο είναι το ένα τρίτο της επικράτειας της Κινεζικής "Λαϊκής Δημοκρατίας".
    Κατά τα άλλα ακόμη και ο προδότης(κατά τον Αραφάτ) Δαλάι Λάμα επιθυμεί συνομιλίες επίσημες με τον κινέζο πρωθυπουργό για αυτονομία του Θιβέτ - εμείς γιατί δεν μπορούμε να συνομιλήσουμε με τον Νετανιάχου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Για να μην το κουράζομε,

    Δεν βλέπω καμία άποψη εδώ που υποστηρίζει την πολιτική του Ισραήλ. Άρα δεν καταλαβαίνω την κριτική με βάση αυτό, σε ένα κείμενο που θέλει να φωτίσει μια άλλη όψη, ήτοι της διαφορετικής αντιμετώπισης από την ελληνική κοινωνία ενός πολιτικού σε σχέση με κάποιους άλλους που έχουν διαπράξει τα ίδια και χειρότερα.

    Για όποιον δεν θέλει να το δεχθεί αυτό δεν μπορώ παρά να το θεωρώ ως προκατάληψη.

    Για όποιον το δέχεται δεν γνωρίζω πως άλλως να το ζαρακτηρίσω παρά ως ρατσισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Σωστή επισήμανση Δημήτρη.
    Μερικές φορές όμως χρειάζεται να τραβάμε λίγο τα πράγματα, για να ραγίζουν οι προκαταλήψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. μωρε μηπως επρεπε να ειχαμε ρωτησει τον Νετανιαχου για το μνημονιο πρωτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. /Η radical συμφωνω απολυτα με τον αρχικο σου σχολιασμο.
    Πραγματικα στο κειμενο δεν ειναι πουθενα ν'αναφερεται η 'αυτοδιαθεση' των Παλαιστινιων[θυμασθαι εκεινο το περι αυτοδιαθεσως των λαων;;;] οπως το γεγονος ο,τι καθημερινα εποικουνται και νεα εδαφη.
    Τωρα για την ιστορια θα μπορουσα να πω πολλα και ν' ανατρεξουμε στην εποχη γυρω στο 1912 οπου ξεκινησε η ιδεα της Δημιουργιας του Κρατους του Ισραηλ και με ποια προοπτικη [αυτο μετραει].
    Οσο για την καραμελλα πως οι Μακεδονες και ιδιαιτερα οι Θεσ/νικεις κατεδοσαν ΕΒΡΑΙΟΥΣ καιρος να σταματησει.
    Προφανως και θα υπηρξαν ατομα[ οπως γινεται παντου και παντοτε] οι Θεσ/νικεις μπρορω να γνωριζω πως εκρυψαν ,βοηθησαν συνηψαν εικονικους γαμους προκειμενου να βοηθησουν Εβραιους.
    Σε πολεις οπως η Θεσ/νικη, τα Γιαννινα η Βεροια οπου υπηρχε πολυαριθμος Εβραικος πληθυσμος που μαλιστα κατειχε στα χερια του το Εμποριο ποσο θα μπορουσε καποιος να βοηθησει;;;;;και ποσους.
    Θα ταν σαν να λεγαμε στην Πολωνια κρυφθηκε ενας Εβραιος........
    Εν πασει περιπτωσει .....επειδη βρισκομαι στον χωρο αυτο πολυ περισσοτερα χρονια απο πολλους απο σας ,αρνουμενη παντοτε να δεχθω το περιφημο ΠΟΛΙΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟΝ καθως το θεωρω την υψιστη μορφη καταναγκασμου , οπου θα βγαλλει αυτη η νεα προσπαθεια που την στηριξα το παρελθον μου δεν μου επιτρεπει να απογοητευθω....αλλως θα ημουν αφελης.......δεν θαθελα ομως ν' απογοητευθουν νεοι ανθρωποι τοσο για τους ιδιους οσο και για την πορεια τους.
    Α, και φανταζομαι πως ο Γ. Ιωαννου δεν υπηρξε Δεξιος αντιθετα μαλιστα, θα μπορουσε οποιος ενδιαφερεται να διαβασει στα βιβλια του για την συμπεριφορα των Θεσ.κιων απεναντι στο Εβραικο στοιχειο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. "...Οσο για την καραμελλα πως οι Μακεδονες και ιδιαιτερα οι Θεσ/νικεις κατεδοσαν ΕΒΡΑΙΟΥΣ καιρος να σταματησει...."
    Και γιατί να σταματήσει;
    Και γιατί έχεις πρόβλημα με το πολιτικώς ορθόν;
    Πολλά προβλήματα έχεις βλέπω.
    Μπορείς να μου λύσεις μια απορία;
    Ολη η Αγορά, η Τσιμισκί, η παραλιακή με τις βίλες ήταν ιδιοκτησίες Εβραίων. Τί άλλαξε και δεν είναι πλέον;
    Το ΑΠΘ, γιατί κτίσθηκε πάνω στο Εβραικό Νεκροταφείο;
    Οι Γερμανοί το κάναν και αυτό;
    Ασε μας κυρά μου.
    Είσαι νέα απ'ότι φαίνεται στην Θεσ/νίκη και δεν θέλεις να τα ξέρεις, απ'ότι φαίνεται.
    Κρίμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @ Taspa, οντως ο ελληνικος αντισημιτισμος περιμενει τον ιστορικο του. οτι υπηρξε και συνεχιζει να υπαρχει, ειναι αναμφισβητητο. Οπως επισης οτι ειδικα στη θεσνικη στον μεσοπολεμο, ο αντισημιτισμος ηταν στο φορτε του (θα ειχε ενδιαφερον να δουμε λεπτομερως τη σχεση αντισημιτισμου, προσφυγων και βενιζελισμου, για παραδειγμα).

    ο ιωαννου παντως δεν ειναι πολυ καλος συμβουλος. αν θυμασαι, ηταν ο επιμελητης των εκδοσεων του καραγκιοζη στον ερμη, και μοιαζει να μην εχει ξανακουσει οτι στην ελλαδα υπηρξε αντισημιτισμος, καθε φορα που ο καραγκιοζης πνιγει με λυσσα τον εβραιο, ή ο αθανασιος διακος τονιζει πως οι τουρκοι ειναι προτιμοτεροι απο τους εβραιους.

    ακομα, αν μου επιτρεπεις, να παρατηρησω πως το 1912 δεν ηταν οροσημο για τον σιωνισμο. το 1916 ηταν, με τη δηλωση Μπαλφουρ.

    για την αυτοδιαθεση των παλαιστινιων τελος, ολοι την αποδεχομαστε, οπως και ολες τις αποφασεις του οηε, εξαλλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. pinko Πραγματι εχει αξια και ειμαι προθυμη για καθε καλοπιστη ανταλλαγη αποψεων .
    Οσο για την χρονολογια θα μου επιτρεψεις να το τσεκαρο ,ισως εγω ισως εσυ, απλως για την ΙΣΤΟΡΙΑ και οχι την υπεροχη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ο σιωνισμος υπαρχει απο τον 19ο αιωνα. αν θυμαμαι καλα, το 1908 προταθηκε απο τους Βρετανους η ουγκαντα, και οι σιωνιστες τη δεχθηκαν πρσωρινα, γιατι δεν μπορουσαν να κανουν αλλοιως. το 1912 δεν θυμαμαι να εγινε κατι ιδιαιτερα αξιομνημονευτο, αλλα μπορει να κανω και λαθος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Η λύση είναι δύο κράτη, αλλά επειδή δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτό κάτι τέτοιο από καμία πλευρά, μία λύση μοιάζει σε μένα να υπάρχει.
    Να μπούνε στην ΕΕ και οι δύο και να εγγυηθεί η ΕΕ τα δικαιώματα των πολιτών τους. Να στηριχθεί η οικονομική ανάπτυξη των Παλαιστινίων, αλλά και την ασφάλεια του Ισραήλ.
    Ενα σχέδιο Ανάν δηλαδή με τις ιδιαιτερότητές του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Η Θεσσαλονίκη του σήμερα δεν έχει καμία σχέση ούτε γεωγραφικά ούτε φυσιογνωμικά με αυτή του Β παγκοσμίου πολέμου ή προηγούμενα. Οι εβραίοι αποτελούσαν την οικονομική ψυχή αυτής της πόλης και ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της μαζί με τους έλληνες και τους Τούρκους πριν το 1912. όποιος πραγματικά ενδιαφέρεται μπορεί να διαβάσει το βιβλίο του Mazower, Mark «Θεσσαλονίκη η πόλη των φαντασμάτων». Από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια. Πρόκειται για Αγγλοεβραίο ιστορικό πανεπιστημιακό που περιγράφει την ιστορία της Θεσσαλονίκης από το 1450 έως το 1950. Η μελέτη του αυτή για την ιστορία και την συνύπαρξη τριών διαφορετικών εθνοτήτων έχει αποσπάσει τις καλύτερες κριτιικές.

    Υπάρχει σε αυτό εμπεριστατωμένη καταγραφή της ιστορίας των εβραίων απο τους πρώτους Βεσαραβίτες το 1590 μέχρι το ολοκαύτωμα το 1943.

    Από πουθενά δεν προκύπτει πως ο Ελληνικός πληθυσμός κατέδοσε ή παρέδοσε εβραίους στους Γερμανούς. Αντίθετα είχαν εκπονηθεί σχέδια από τον Ελλας και υπήρξαν επαφές με τους ραβίνους (θρησκευτικοί ηγέτες της κοινότητας) για οργανωμένη διάσωση. Ωστόσο αυτοί δεν πίστευαν πως θα μπορούσαν να γίνουν τόσο μαζικές εξοντώσεις. Και αυτό ήταν το βασικό πρόβλημα πως η Εβραϊκή κοινότητα ήταν απόλυτα πειθαρχημένη στους Ραβίνους. Αυτό που έμμεσα αφήνει να διαφανεί ο συγγραφέας ήταν πως ένα κομματι του Ελληνικού πληθυσμού ακολουθούσε μια σιωπηρή ανοχή. Αυτό είναι όμως κάτι διαφορετικό.

    Πράγματι στο πρόβλημα των περιουσιών υπάρχει κραβγαλέα αδικία από την πλευρά του Ελληνικού κράτους αφού στην ουσία ποτέ δεν αποδόθηκε η περιουσία στους δικαιούχους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Αντισημιτισμός αν υπάρχει στην αριστερά, υπάρχει σε πολύ μικρό βαθμό. Αντισημιτισμός υπάρχει κυρίως σε διάφορα μέλη του ΠΑ.ΣΟ.Κ απ'ότι ξέρω. Γι'αυτό και μόνο το λόγο καταλαβαίνουμε πως η αντίδραση στην έλευση του Νετανιάχου στην Ελλάδα εκ μέρους των πολιτικών δυνάμεων της αριστεράς δεν είχε χαρακτήρα αντισημιτισμού αλλά καθαρού αντιιμπεριαλισμού.
    Τώρα όσον αφορά την πυροδότηση του προβλήματος απ'τις δύο ακραίες πλευρές ισχύει εν μέρει,αλλά για την ανεξαρτητοποίηση και ίδρυση αυτόνομου παλαιστινιακού κράτους δεν αρκούν οι απλές και μετριοπαθείς στάσεις κάποιοων απλώς ειρηνιστών πολιτών ησραηλινών ή παλαιστίνίων αλλά με κοινωνικές πιέσεις απ'τους μέν, σκληρό αντάρτικο απ'τους δε και υλική ακόμα και στρατιωτική, πολιτική και οικονομική βοήθεια απ'όλες τις υπόλοιπες χώρες του κόσμου.
    Αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. τομας το τραινακι, μηπως ομως το ανταρτικο, ειδικα αμα ερχεται μεσα απο ρουκετες, φερνει ακριβως το αναποδο αποτελεσμα? συμφωνα με ολους τους αναλυτες, καθε ρουκετα τα προηγουμενα χρονια ανεβαζε μερικα δεκατα τα ποσοστα του νετανιαχου. προς θεου, δεν λεω οτι το ζητημα ειναι απλο, ειτε απο τη μια μερια ειτε απο την αλλη, αλλα τα λιανοντουφεκα (ή μαλλον οι λιανορουκετες) της χαμας και του χεζμπολλα τον νετανιαχου απο ξοφλημενο τον εκαναν ξανα πρωθυπουργο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Κατ αρχην θα συμφωνησω και παλι με τη ,radica απλως , δεν γνωριζω αν ειναι απο Θεσ/νικη η γνωριζει απλως καλα τα πραγματα οσο μπορουμε ολοι μας μεσα απο τις πηγες γραπτες και αγραφες.
    Οσο για τον επονομαζομενο,kostis, δεν γνωριζω την ηλικια του, εαν ομως ειναι νεος μπορω να του αποδοσω ενα ελαφριντικο καθως θαχει χρονο να διαβασει πολλα ακομη, αρκει να διαβαζει ολες τις αποψεις.
    Την αυταρεσκεια, την αλαζωνεια και την αμετροεπη συμπεριφορα δεν μπορω να την συνδιασω με ΑΡΙΣΤΕΡΟ....οσο για το ποσο καλα γνωριζω την Θεσ/νικη θα μπορουσε να σε πληροφορησει η μεριδα της οικογενειας που βρισκεται στο ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ αν γνωριζεις κατα που πεφτει!!!!400 χρονια σου ειναι αρκετα;;;
    Εγω τωρα γιατι πιστευω πως εισαι μετοικος στην πολη αυτη;;;
    Γιατι μου θυμιζει καποιους που μετα τις σπουδες τους αρνηθηκαν να επιστρεψουν στις πατριδες τους ,εμειναν στην πολη και δυστυχως τουτο δεν ωφελεισε.
    Ξερεις ειχα πολλους τετοιους συναδελφους στο Πανεπιστημιο που σημερα αρνουνται την καταγωγη τους και δηλωνουν Θεσ/κεις.
    Οσο για την περιπτωση του Εβραικου Νεκροταφειου [σεβομαι τους νεκρους] αλλα δεν θα δεχθω η σταση του ΜΕΤΡΟ να ονομασθει ΕΒΡΑΙΚΑ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΑ.........ΜΗΤΕ Η ΑΠ.ΠΑΥΛΟΥ Κ.ΑΤΑΤΟΥΡΚ.
    Καθως παρ' ο,τι προερχομαι απο γονεις δυο Εθνοτητων ο ενας απο την κεντικη Ευρωπη δεν ΔΗΛΩΝΩ ,ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΗ ΕΥΡΩΠΑΙΑ.............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Taspa, Ο Μαζάουερ έχει οικογενειακή καταγωγή από την Θεσσαλονίκη και όπως εξηγεί σε αυτή του την μελέτη το θεώρησε ένα χρέος του να αναδείξει άγνωστες πλευρές και να φωτίσει την ιστορία συνύπαρξης τριών κοινοτήτων για 520 χρόνια. Πηγές του είναι έγγραφα κρατικών και θρησκευτικών αρχείων, άρθρα εφημερίδων κλπ. Παραθέτω το οπισθόφυλο του βιβλίου.

    «Τι είναι αυτό που κάνει τη Θεσσαλονίκη μια τόσο μοναδική πόλη; Νέα κι ωστόσο ήδη κλασική, αυτή η μελέτη αναζητεί την απάντηση στα πεντακόσια χρόνια της
    νεότερης ιστορίας της, κατά τα οποία αναδείχθηκε πρώτα ως οθωμανική και αργότερα ως ελληνική μητρόπολη. Στην ίδια περίοδο ήταν επίσης μια εβραϊκή πόλη,
    καταφύγιο για χιλιάδες Σεφαραδίτες κυνηγημένους από την ισπανική Ιερά Εξέταση. Χριστιανοί, μουσουλμάνοι και εβραίοι σχημάτιζαν έτσι μια από τις πιο πολύμορφες
    κοινωνίες της Μεσογείου και της Ευρώπης. Ξαναζωντανεύοντας αριστοτεχνικά αυτό τον χαμένο κόσμο, ο συγγραφέας μας οδηγεί, ανάμεσα από ερειπωμένες ρωμαϊκές
    αψίδες, βυζαντινές εκκλησίες και τουρκικά τζαμιά, στα ταβερνεία και τα χαμάμ, τους κήπους, τα παλάτια και τα μπορντέλα της παλιάς πόλης· εκεί όπου αιγύπτιοι
    έμποροι και ουκρανοί σκλάβοι, τούρκοι πασάδες και ευρωπαίοι ταξιδιώτες διασταυρώνονταν με Ορθόδοξους προσκυνητές, Καθολικούς ιεραπόστολους, ισπανόφωνους
    ραβίνους και δερβίσηδες Σούφι, αλλά και με αλβανούς ληστές και κατασκόπους των Μεγάλων Δυνάμεων εκεί όπου ακόμα και οι λούστροι, οι χαμάληδες και οι μικροπωλητές
    μιλούσαν μισή ντουζίνα γλώσσες στην προκυμαία και το παζάρι. Η καθημερινή ζωή και η εθνοτική και θρησκευτική αλληλεπίδραση είναι θέματα που ερευνά διεξοδικά
    ο Μαζάουερ, προτού δείξει πώς αλλάζει η τύχη της πόλης στον εικοστό αιώνα, με την κατάρρευση της αυτοκρατορίας και την έλευση των εθνικών κρατών. Πόλεμος,
    πυρκαγιά, προσφυγιά, γενοκτονία και ολοκαύτωμα αλλάζουν ριζικά τη Θεσσαλονίκη, που χάνει πρώτα τους μουσουλμάνους της, με την ανταλλαγή πληθυσμών, κι έπειτα
    τους εβραίους, στο δρόμο για το Άουσβιτς. Αυτό που αναδύεται αργά μέσα απ' τις στάχτες είναι μια σύγχρονη, δυναμική ελληνική "συμπρωτεύουσα". Ωστόσο η
    ατμόσφαιρα της πόλης είναι ακόμα στοιχειωμένη από τα φαντάσματα των μεγάλων ιστορικών κοινοτήτων που τη μοιράστηκαν, από τις περιπέτειες των λαών και των
    ανθρώπων που συναντήθηκαν στην πολυτάραχη ιστορία της. Στη ζωντανή τους μνήμη είναι αφιερωμένο αυτό το βιβλίο.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αντιγράφω από το ιστολόγιο Abravanel.wordpress.com:
    Φέτος τον Ιανουάριο η Συναγωγή Ετς Χαϊμ στα Χανιά δέχθηκε δυο επιθέσεις με σκοπό την ολοκληρωτική καταστροφή της: η πρώτη στις 7 Ιανουαρίου, (η – τότε – ανάρτηση μου), πέρασε απαρατήρητη από ΜΜΕ, πολιτικά κόμματα και οργανώσεις πολιτών, (σχετική επικριτική ανακοίνωση ΕΠΣΕ). Μια εβδομάδα αργότερα και δεύτερη επίθεση ακολούθησε με καταστροφικά αποτελέσματα, κάνοντας την Συναγωγή στα Χανιά την πρώτη συναγωγή που καταστρέφεται βίαια μετά την Σοά/Ολοκαύτωμα στην Ελλάδα. Το μέγεθος της καταστροφής ήταν άνευ προηγουμένου: όχι μόνο για τα χιλιάδες σπάνια καμμένα βιβλία και κειμήλια αλλά και γιατί στόχευε μια συναγωγή του 16ου αιώνα που ήταν ο μοναδικός μάρτυρας μιας παρουσίας 2000 ετών στην Κρήτη και αναστηλώθηκε χάρη σε διεθνείς χορηγίες παρά τις τοπικές αντιδράσεις, προς ώφελος όλης της πόλης.
    Από την εφημερίδα Χανιώτικα Νέα μαθαίνουμε οτι ακόμα και αυτοί οι συλληφθέντες δεν πρόκειται να προσαχθούν σε δίκη γιατί το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών, με την σύμφωνη γνώμη του Εισαγγελέα διέταξε την παύση της δίωξης και κατάργηση κάθε περιοριστικού μέτρου λόγω “ασθενών ενδείξεων ενοχής”. Με άλλα λόγια είτε αφήνουν τους αντισημίτες εμπρηστές ελεύθερους, είτε οι αρχικές συλλήψεις ήταν μερικές εύκολες συλλήψεις για να επιδείξουν έργο όταν τα μάτια της διεθνούς κοινής γνώμης ήταν στραμμένα στα Χανιά.
    Επίσης το Βουδιστικό Κέντρο «Κάρμα Μπέρτσεν Λινγκ» (ΚΜΛ), στην περιοχή «Μαύρο Όρος» της ορεινής Κορινθίας, εκεί όπου εγκαινιάστηκε στις 23 Αυγούστου η πρώτη μεγάλη βουδιστική στούπα στην Ελλάδα, το 1997 είχε υποστεί καθολικό εμπρησμό στις εγκαταστάσεις του και οι δράστες δεν αποκαλύφθηκαν ποτέ. Στο δε επίσης βουδιστικό κέντρο στον Χολομώντα της Χαλκιδικής οι υπεύθυνοι είχαν μεγάλες δικαστικές περιπέτειες με προτροπή των τοπικών παπάδων κατηγορούμενοι για αίρεση, μαγεία κλπ
    Στο σύνταγμά μας η Εκκλησία της Ελλάδας αναφέρεται σαν "επικρατούσα θρησκεία" πράγμα που σαφώς έρχεται σε αντίθεση με την υπόσχεση ανεξιθρησκείας που το ίδιο σύνταγμα προσφέρει - μήπως έτσι νομιμοποιείται η διαπλοκή με την εξουσία και η κατοχή με χρυσόβουλα τεράστιων εκτάσεων γης;
    Μήπως είμαστε το Ιράν της Ευρώπης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Και μήπως η άνθηση με πολικά προσχήματα ενός κρυφορατσισμού θάπρεπε να καταπολεμηθεί από την αριστερά και να διαχωριστεί η πολιτική αντιπαράθεση με την ύπουλη ρατσιστική προπαγάνδα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Τουλαχιστον σε ο,τι με αφορα ,φιλε. Γιωργο δεν διακατεχομαι απο 'κρυφορτσισμο' εκτος κι αν πρεπει να αποδεχθουμε ως θεσφατα τις ενεργειες των διαχειριστων της Δημοκρατικης Αριστερας.
    Τωρα αν η συζητηση πηρε μια ιστορικη στροφη ,πιστευω πως αν και ακαιρο καλο ειναι ν' γνωριζουμε καποια στοιχεια...............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. @taspa: οι διαφορετικοι πολιτισμοι και η συμβιωση διαφορετικων εθνοτητων δεν ειναι παντα κακο. μπορει να σημαινουν και πλουτο για ενα μερος. νομιζω πως ολοι μπορουμε να συμφωνησουμε οτι η εξαφανιση των εβραιων απο την πολη της θεσνικης την εκανε πιο φτωχη, πιο στενη στους οριζοντες της. τουλαχιστον αυτη ειναι η δικη μου αισθηση, απο δυο ολιγοημερες επισκεψεις στη θεσνικη πριν μερικα χρονια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ο pinko έχει δίκιο απόλυτο. άλλωστε η συνύπαρξη διαφορετικών εθνών και πολιτισμών είναι ο δρόμος για την πραγματική ευημερία της ανθρωπότητας. Το να βασίζεται ένα κράτος αποκλειστικά στην εθνική οντότητα είναι πλέον κάτι που ανήκει στο παρελθόν. Η εξέλιξη των τεχνολο΄γιών οι μετακινήσεις των πληθυσμών θα καταστήσουν αναγκαία την οργάνωση των κρατών με βάση τα πολυπολιτισμικά χαρακτηριστικά και διαρκώς θα υποχωρεί το εθνικό στοιχείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Δεν σε κατηγορώ Τασούλα για τίποτα. Αναρωτιέμαι περισσότερο και λέω δυνατά τις σκέψεις μου. Σίγουρα όμως μου τη δίνουν τα χρυσόβουλα και οι προαιώνιοι εχθροί του έθνους - τώρα αν πρέπει να έχουμε ή όχι κρατικές σχέσεις με το Ισραήλ, προσωπικά λέω ναι εφόσον είναι κρατικές και εφόσον έτσι ασκείται εξωτερική πολιτική - αν δεν ασκείται πολιτική αλλά εθνική υποτέλεια αυτό είναι ευθύνη της εκάστοτε εξουσίας και όχι επειδή ασκούμε διακρατικές σχέσεις.
    Και ...να ζήσετε, έστω και καθυστερημένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. R-P,
    Φιλε Γιωργο θα εχουμε πολυ χρονο να μιλαμε,,,,,σας εκανα γνωστο πως προερχομαι απο δυο εθνοτητες , μαλιστα μετα το ονομα μου ,παιδι, πολλες φορες και τωρα οι παλαιοτεροι οταν θελουν ν'αναφερθουν σε μενα προσθετουν την Εθνικοτητα της μητερας μου.........ποτε δεν ενοιωσα καπως.........συνεπως προσυπογραφω οσα λετε , εχω ομως δικαιωμα μεσα απο την εμπειρια μου και την γνωση ζωης να διαχωριζω ΄την πολυπολιτισμικοτητα
    απο την προσφορα της πολιτισμικης συνυπαρξης .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. "....και την γνωση ζωης να διαχωριζω ΄την πολυπολιτισμικοτητα
    απο την προσφορα της πολιτισμικης συνυπαρξης ....."

    Μιας και έχεις την "γνώση ζωής", δεν μας εξηγείς και μας που δεν την έχουμε, αυτήν την διαφορά;
    ---------
    Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω διάθεση για επιθετικά σχόλια, αλλά ...δεν μ'αφήνεις ν'αγιάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Δεν προτιθεμαι να δωσω συνεχεια.....για εναν και μονο λογο.
    Σεβομαι απεριοριστα την ιστοσελιδα που φιλοξενει τις αποψεις μου, και ιδιαιτερα τον συγκεκριμενο φιλο,Γιωργο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Και για την αποκατασταση της Ιστοριας.Τα παρακατω.
    @@@@@@@@@@@@@
    Η Στέλα Σάλεμ, στο περιοδικό Cultural Forum of the Jewish Community of Thessaloniki (Salonika: Ets Ahaim Foundation, 2005, pp. 49-59,) γράφει για το «Παλιό Εβραϊκό Νεκροταφείο της Θεσσαλονίκης»:



    «Στις αρχές του Δεκεμβρίου του 1942, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος εξέδωσε ένα σχέδιο για την κατάσχεση του Εβραϊκού Κοιμητηρίου. Στις 6 Δεκεμβρίου 1942 o (Aegean) Merten (Στρατιωτικός Διοικητής της Θεσσαλονίκης) επισκέφτηκε τηn τοποθεσία του Εβραϊκού Κοιμητηρίου με τον Γενικό Κυβερνήτη Β. Σιμονίδη, τον Γενικό του Γραμματέα κ. Almeida, τον πολιτικό μηχανικό, ο οποίος θα επιτάχυνε την διαδικασία για την κατάσχεση, τον Ραβίνο Korets, τον μηχανικό Eli Modiano και τον Ραβίνο Michael Molcho, ο οποίος τους έδειξε τους τύμβους με την μεγάλη ιστορική αξία. Στιγμιαία, ο κ. Merten αποφάσισε: α) να κατασχέσει μέρος του Κοιμητηρίου πλησίον του Πανεπιστημίου και της περιοχής των 40 Εκκλησιών, β) να αφήσει ανέπαφο το υπόλοιπο μέρος του Κοιμητηρίου, γ) να μην καταστρέψει τους τύμβους των τελευταίων 30 ετών σε ολόκληρο το Κοιμητήριο. Κατά τη διάρκεια της ίδιας ημέρας, μετά την αναχώρηση του κ. Merten από το Κοιμητήριο, άρχισε η καταστροφή. Κανένας τύμβος δεν παρέμεινε ανέπαφος. Το Εβραϊκό Κοιμητήριο μετατράπηκε σε μια τεράστια έκταση κατεστραμμένων επιτύμβιων πλακών, γεμάτη με οστά αποθανόντων. Οποιοσδήποτε μπορούσε να κλέψει επιτύμβιες στήλες. Επιτύμβιες στήλες χρησιμοποιήθηκαν ως υλικό κατασκευής εντός και εκτός της πόλης της Θεσσαλονίκης. Οι Γερμανοί δημιούργησαν ακόμα και πισίνα χρησιμοποιώντας επιτύμβιες στήλες από το Κοιμητήριο. Επιτύμβιες πλάκες χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή δρόμων. Επειγόντως, οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης προσπάθησαν να μεταφέρουν τους τύμβους των αγαπημένων συγγενών τους στο Νέο Κοιμητήριο. Το Εβραϊκό Κοιμητήριο των 400.000 τύμβων με ιστορία μεγαλύτερη των πέντε αιώνων καταστράφηκε.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Taspa,
    Πάντα να προβάλλεις αυτό που είσαι γιατί μόνο αυτό είναι αληθινό. όλοι έτσι πρέπει να κάνουμε. Το γεγονός που παρέθεσες μέσα από το άρθρο αναφέρεται και στο βιβλίο του Μαζάουερ. Σε ευχαριστώ γιατί με αυτά που έγραψες μας δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουμε και να αναφερθούμε σε πράγματα λιγότερο γνωστά αλλά και ταμπού για μια κοινωνία που ακόμη θέλει να εμφανίζεται με χαρακτηριστικά «εθνικής καθαρότητας».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. "τώρα αν πρέπει να έχουμε ή όχι κρατικές σχέσεις με το Ισραήλ, προσωπικά λέω ναι εφόσον είναι κρατικές και εφόσον έτσι ασκείται εξωτερική πολιτική - αν δεν ασκείται πολιτική αλλά εθνική υποτέλεια αυτό είναι ευθύνη της εκάστοτε εξουσίας και όχι επειδή ασκούμε διακρατικές σχέσεις."

    Ρε παιδιά συγνώμη αλλά δεν μπορώ να σας νιώσω.

    Δηλαδή, ο ηθικός λόγος, πίσω από το εθνικό συμφέρον, ποιός είναι; η ασφάλεια των μικρομεσαίων; Ποιά ασφάλεια;

    Αφού ο κόσμος είναι σκατά, ας προσπαθούμε να ενσωματωθούμε με τυις λιγότερες δυνατόν απώλειες, γιατί έτσι κι αλλιώς αν κουνηθούμε θα μας φάνε; Οι φιλίες τέτοιου είδους με το Ισραήλ σε ποιά πολιτική εντάσσονται; της συμφιλίωσης των μερών και τον σταδιακό αφοπλισμό για κοινωνίες ανάπτυξης;

    Στο όνομα ποιάς ειρήνης μιλάμε; της ειρήνης των όπλων; (που θα φέρει τι, ανάπτυξη;). Όλο αυτό δεν είναι "εθνική υποτέλεια";

    Ποιανού είναι "πολεμική" η προσέγγιση και ποιανού δεν είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Πόση υποκρισία, πιά;
    Ωραία το νεκροταφείο το λεηλάτησαν οι Γερμανοί.
    Μα δεν διαβάζετε και λίγο πιό προσεκτικά;
    Εγώ είπα ότι το ΑΠΘ, είναι το εβραικό Νεκροταφείο. Δεν είπα κάτι άλλο.
    Το θέμα μας ποιό είναι;
    Κάποτε φύγαν οι Γερμανοί, οι Χριστανοί Ελληνες, γιατί δεν απεκατέστησαν το Νεκροταφείο;
    Η δικαιολογία είναι ότι χάθηκαν οι επιτύμβιες στήλες;
    Οτι χρησιμοποιήθηκαν σαν οικοδομικό υλικό και για την διάστρωση των δρόμων;
    Ε καί;
    Τα κόκκαλα δεν υπάρχουν στο νεκροταγείο;
    Δεν έπρεπε να τα σεβαστούν και να αποδόσουν ξανά το νεκροταφείο στους Ελληνες Εβραίους;
    Ποιά είναι η δικαιολογία, των Ελλήνων Χριστανών;
    Αν σε κάποιο χριστιανικό νεκροταφείο, καταστρέφαν τα μάρμαρα, ξεθάβαν τους νεκρούς κλπ και μετά από ένα δύο χρόνια φεύγαν οι Γερμανοί, δεν θα αποκαθιστούσαν πάλι το νεκροταφείο και μάλιστα με τελετές και συμβολισμούς;
    Πόσο υποκριτές είστε τελικά μερικοί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Και κυρία μου, δεν ξέρω ποιόν σέβεσαι και σε ποιόν κάνεις την χάρη;
    Εμένα θα με σεβαστείς θέλεις δεν θέλεις, επειδή θα σου τρίβω στο μυαλό την ωμή αλήθεια. Είσαι ρατσίστρια.
    Τάχα μου θίχτηκες;
    Ε καί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Και επειδή νομίζεις ότι μιλάς ως θεσ/νικιά, ενώ εμείς είμαστε άσχετοι, να σε πληροφορήσω, ότι σπούδασα στην Θεσ/νίκη και έμενα 40 εκκλησιές.
    Οταν πήγαινα στην σχολή, υπήρχαν πίσω από την Πολυτεχνική από το ΑΧΕΠΑ και μέχρι την Λέσχη, ακόμη τάφοι κατεστραμένοι, που τους βλέπαμε με τα μάτια μας. Δεν είχε γίνει ακόμη το Γυμναστήριο.
    Κανείς δεν τους σεβάστηκε. Ούτε το Πανεπιστήμιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Καλησπέρα και καλό χειμώνα. Προτείνω το εξαιρετικό βιβλίο του Γ. Μαργαρίτη << Ανεπιθύμητοι συμπατριώτες >> , διαπραγματεύεται τη συμπεριφορά των Ελλήνων απέναντι στους Εβραίους - κυρίως - και τους Τσάμηδες. Αποδεικνύει την ύπαρξη αντισημιτισμού στην Ελλάδα ορισμένες περιόδους. ΄Διαβάστε το, συνιστάται ανεπιφύλακτα .
    Οσο για την έλευση Νετανιάχου, ναι η ελληνική αριστερά, ορισμένες φορές , ήταν υπερβολικά κριτική στο Ισραήλ.
    Από την άλλη , η τωρινή κυβέρνηση του Ισραήλ είναι, με διαφορά, η πιο επιθετική, αδιάλλακτη των τελευταίων ετών.
    Οι φοβίες των Ισραηλινών είναι μόνο εν μέρει δικαιολογημένες.
    Ναι στην ύπαρξη δύο κρατών, αρκεί το παλαιστινιακό να είναι κανονικό κράτος, όχι << Μπατουστάν >>, στα σ΄ύνορα του 1948, ενιαίο γεωγραφικά, με στρατό, αστυνομία, πλήρη κυριαρχία, με πλήρη έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών του.
    Ναι ο Νετανιάχου έχει το δικαίωμα να έρθει στην Ελλάδα και ο καθένας αντίστοιχα διακαίωμα, υποχρέωση να διαμαρτυρηθεί για την πολιτική του Ισραήλ.
    Φιλικά
    Δ.Υ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU