Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2015

Μετά _την_συμφωνία: Ρεαλιστική πρόταση "ολικής επαναφοράς" για τους ανασφάλιστους και ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ

ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΟΑΕΕ

του Απόστολου Δουδακμάνη*

Σας προτείνω μια ρεαλιστική πρόταση που θα μας βγάλει από το αδιέξοδο τόσο εμάς τους ανασφάλιστους και ασφαλισμένους όσο και το ίδιο το ταμείο του ΟΑΕΕ να μπορεί να εισπράξει

1.      Διαγραφή των οφειλών μας
2.      Να ζητήσει ο ΟΑΕΕ να του δώσουμε τα εκκαθαριστικά σημειώματα της Εφορίας κατά τα τελευταία 10 χρόνια λειτουργίας των επιχειρήσεων μας. Τα 5 εκκαθαριστικά (2004-2009) θα είναι πριν από την οικονομική κρίση που μας φέρατε και τα υπόλοιπα 5 εκκαθαριστικά (2009-2014) θα είναι μετά την κρίση. Εδώ θα φανεί και η οικονομική ζημία που μας προκαλέσατε στις επιχειρήσεις μας και στο σύνολο της ζωής μας
3.      Με βάση τα όριο της φτώχειας που είναι το ετήσιο εισόδημα 6,951€, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ (βλέπε δημοσίευμα Εφημ δημοκρατία 9/10/2013 φυλ 835 σελ δ05 και άλλες εφημερίδες)  να καθοριστούν οι εξής εισφορές για το σύνολο των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ

Κατηγορία
Ετήσιο Εισόδημα σε €
Μηνιαίο Εισόδημα
Μέσος όρος
Μηνιαία Εισφορά
1
0-5.000
<= 416,67
0%
0,00 €
2
7.000
583,33
5%
29,17
3
9.000
750,00
6%
45,00
4
11.000
916,67
7%
64,17
5
13.000
1.083,33
8%
86,67
6
15.000
1.250,00
9%
112,50
7
17.000
1.416,67
10%
141,67
8
19.000
1.583,33
11%
174,17
9
21.000
1.750,00
12%
210,00
10
23.000
1.916,67
13%
249,17
11
25.000
2.083,33
14%
291,67
12
27.000
2.250,00
15%
337,50
13
29.000
2.416,67
16%
386,67
14
31.000
2.583,33
17%
439,17

Με βάση τον παραπάνω πίνακα να γίνουν οι ρυθμίσεις για τις οφειλές που έχουμε τα τελευταία 5 χρόνια και να μπορέσουμε να κρατήσουμε τις επιχειρήσεις μας ενεργές και το κράτος να μπορεί να εισπράττει και τους φόρους που του είναι απαραίτητες.
Ο παραπάνω πίνακας να ισχύσει και για τους ασφαλισμένους που μπορούν να πληρώνουν ακόμα τις εισφορές τους.
Και φυσικά να μην μεταβληθεί για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση, και να μην ισχύουν οι αυξήσεις κάθε 3 χρόνια που γίνονται

Η παραπάνω πρόταση τεκμηριώνεται σε μακροσκελή επιστολή για το, ακόμη σήμερα, ανίατο πρόβλημα του ΟΑΕΕ και τις χωρίς προοπτική σχετικές ρυθμίσεις όσο γίνονται χωρίς (και αναδρομική για τα χρόνια της κρίσης) μεταβολή της εισφοράς ενός αγωνιστή ελεύθερου επαγγελματία, του ΑΔ, που κατατέθηκε πριν ένα χρόνο στην Βουλή αλλά θα ισχύει έως ότου δοθεί λύση στην παράλογη και παράνομη καταχρέωση των ελεύθερων επαγγελματιών από το ίδιο τους το ταμείο...

Ακολουθεί ολόκληρη η πάντα επίκαιρη ερώτηση, με την καταιγιστική τεκμηρίωση που ικανοποιεί και τελείως αδαείς με το ζήτημα του ΟΑΕΕ, προς τον τότε (2014) πρόεδρο της Βουλής  - του Απόστολου Δουδακμάνη, ελεύθερου επαγγελματία από το Διδυμότειχο και πολιτευτή των ΑΝΕΛ:

ΘΕΜΑ : ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ ΤΟΥ ΟΑΕΕ

ΠΡΟΣ ΒΟΥΛΗ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,

            Ονομάζομαι Δουδακμάνης Απόστολος, είμαι έμπορος και τεχνικός ηλεκτρονικών υπολογιστών με έδρα το Διδυμότειχο, Ευγένιου Ευγενίδη 3
            Είμαι πολιτευτής στον Έβρο με τους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ από τις τελευταίες βουλευτικές εκλογές του 2012

Μέχρι πριν από 5 χρόνια, πριν από τις εκλογές του 2009, όλοι οι συνάνθρωποι μας είχαν μια δουλειά είτε ήταν στον δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα. Με την μισθοδοσία που έπαιρναν είχαν ρυθμίσει την ζωή τους στις ανάγκες τους, στις καταναλωτικές τους συνήθειες και στις εμπορικές τους συνδιαλλαγές με τις επιχειρήσεις και τα καταστήματα που συνήθως ψώνιζαν τα αγαθά τους

Οι επιχειρήσεις και τα καταστήματα είχαν μια σταθερή αλλά και μεταβαλλόμενη πελατεία και γνώριζαν τι ήθελε ο κόσμος από εμάς τους επαγγελματίες εμπόρους
Ξέραμε τι προϊόντα να έχουμε στα καταστήματα μας, που να μπορεί να προσελκύσει το αγοραστικό μας κοινό και να ικανοποιήσουμε τα γούστα τους

Ξέραμε τις επαγγελματικές μας υποχρεώσεις έναντι των προμηθευτών μας, τις φορολογικές συνδιαλλαγές μας με την Εφορία και τις εργατικές εισφορές που έπρεπε να καταβάλουμε προς τον ΟΑΕΕ και το ΙΚΑ.
Ξέραμε επίσης και τις υποχρεώσεις προς τις τράπεζες που είχαμε καθημερινές συναλλαγές με τις καταθέσεις χρημάτων στους λογαριασμούς για να καλύψουμε τις επιταγές μας προς τους προμηθευτές μας και τις δανειακές μας υποχρεώσεις.

Τα πάντα δούλευαν άψογα και όλοι ήμασταν ικανοποιημένοι και ευτυχισμένοι
Μετά τις εκλογές του 2009, η ευτυχισμένη ζωή μας άρχισε σιγά-σιγά να γίνεται μια συνεχόμενη κόλαση χωρίς σταματημό. Οι ανατροπές που είδαμε να συμβαίνουν δεν μπορούσαμε να τις προβλέψουμε.
Είδαμε μια κυβέρνηση που μας έβριζε όλους μας και μας υποτιμούσαν συνεχώς σε ...
εθνικό και διεθνές τοπίο. Μας είπαν ότι είμαστε τεμπέληδες, Μας έβρισαν με το πιο χυδαίο τρόπο στις ξένες χώρες που περιόδευαν

Είπαν πολλά ψέματα σε βάρος όλων των Ελλήνων και μας ρεζίλευαν.
Αποτέλεσμα ήταν τα μέχρι τότε άγνωστα για τον Έλληνα πολίτη τα spreads να ανεβαίνουν με ταχύτατους ρυθμούς.
Μέχρι που ένα απόγευμα ακούσαμε μέσω τηλεοράσεως την εξαγγελία από τον πρώην πρωθυπουργό κο Παπανδρέου και τον πρώην υπουργό οικονομικών κο Παπακωνσταντίνου ότι έπρεπε να μπούμε υπό την εποπτεία του ΔΝΤ και της ευρωπαϊκής τρόικας.

Ακούσαμε τις μειώσεις των μισθών των εργαζομένων και τις περικοπές στα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδειών καλοκαιριού να είναι σημαντικές
Ακούσαμε τις νέες πλέον φορολογικές επιβαρύνσεις που μας έβαλαν να πληρώσουμε
Ήταν τόσο δυσβάσταχτες οι εξαγγελίες αυτές που ο κόσμος τρομοκρατήθηκε και λογικό ήταν
Δυστυχώς το καλοκουρντισμένο μας ρολόι άρχισε να δυσλειτουργεί σε βάρος μας όλων μας.
Οι καταναλωτές άρχισαν να μειώνουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες και να προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που μας επέβαλαν με το ζόρι.

Εμείς οι έμποροι βλέπαμε τον κόσμο να περνάει έξω από τα μαγαζιά μας και να μην κοιτάζουν τις βιτρίνες μας. Τα εμπορεύματα μας να μένουν στα ράφια και να μην πουλιούνται. Οι υπάλληλοι μας έπρεπε να πληρωθούν. Οι υποχρεώσεις μας προς τους προμηθευτές μας να μην μπορούμε να ανταποκριθούμε. Το ίδιο άρχισε να γίνεται και προς τα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία.
Το χρήμα άρχισε να κινείτε με δυσκολία. Οι επιταγές μας να μένουν ακάλυπτες και να περνάμε ως έμποροι στο περιβόητο κλαμπ του Τειρεσία και να σφραγίζονται οι επιταγές μας.
Άρχισε για εμάς τους εμπόρους ένα επικίνδυνο παιχνίδι με τον χρόνο. Οι επιχειρήσεις για να κρατηθούν ζωντανές άρχισαν σιγά-σιγά να μειώνουν τα λειτουργικό κόστος τους. Μετά ήρθαν οι απολύσεις υπαλλήλων και οι μειώσεις των μισθών τους.
Μέχρι που κάποιες επιχειρήσεις έκλεισαν οριστικά. Επιχειρήσεις που ήταν πολλά χρόνια στο εμπόριο εξαφανίστηκαν.
Η φορολογική επιδρομή της εφορίας εναντίων των επιχειρήσεων ήταν ήδη σε πλήρη εξέλιξη.
Τα ΜΜΕ και το υπουργείο οικονομικών μας έβριζαν με τον χειρότερο τρόπο
Μας είπαν ότι είμαστε φοροφυγάδες και ότι εμείς φταίμε που το κράτος δεν έχει έσοδα

Αλλά ξεχνάει το κράτος κάτι πολύ σοβαρό και θέλει να το αγνοεί ή κάνει πως το αγνοεί και να μην το λέει στον κόσμο

Εμείς οι έμποροι πληρώνουμε περισσότερους φόρους από τους μισθωτούς εργαζόμενους και είναι σε μεγαλύτερη αξία
Οι φόροι μας κατανέμονται τόσο στα γενικά έσοδα του κράτους όσο και στην μισθοδοσία των δημόσιων υπαλλήλων
Με τα κέρδη των επιχειρήσεων μας, πληρώνουμε τους υπαλλήλους μας, τους προμηθευτές μας τις τράπεζες και τα ασφαλιστικά ταμεία του ΟΑΕΕ και του ΙΚΑ

Εμείς οι έμποροι πληρώνουμε το κράτος για να υπάρχει

Εμείς οι έμποροι κινούμαι το χρήμα και τα εμπορεύματα μέσα στην Ελλάδα

Από τους εμπόρους κινείτε το χρήμα προς το κράτος για να πληρώνει τους δημόσιους υπαλλήλους του και μετά αυτοί με την σειρά τους ως καταναλωτές να τα ξοδέψουν στα καταστήματα μας για να αγοράσουν τα αγαθά που θέλουν

Το ίδιο ισχύει και για τους ιδιωτικούς υπαλλήλους μας που πληρώνουμε και αυτοί με την σειρά τους ως καταναλωτές αγοράζουν τα αγαθά που θέλουν

Αυτός είναι ο κύκλος του χρήματος που κάναμε και προσπαθούμε να κάνουμε
Παρόλο αυτά μας είπαν ότι είμαστε φοροφυγάδες

Δεν είναι μόνο αυτά τα προβλήματα που μας προσφέρανε οι κύριοι κυβερνώντες
Πληρώναμε εισφορές προς τον ασφαλιστικό μας φορές τον ΟΑΕΕ.
Τώρα με την πτώση τζίρου που έχουμε στα καταστήματα μας αδυνατούμε να πληρώσουμε  τις εισφορές μας
Και ποιο ήταν το όφελος για εμάς που τόσο καιρό τις πληρώναμε;

Όταν θέλαμε να πάμε στον γιατρό που είναι συμβεβλημένος με τον ΟΑΕΕ, έπρεπε να είμαστε στο ιατρείο του, συγκεκριμένες ώρες και μάλιστα μας έδιναν μόνο 2 ώρες για να μας δει ο γιατρός. Να είμαστε μέσα στο ιατρείο του όχι στο σαλόνι του ιατρείου του και να περιμένουμε στην σειρά μας.

Δηλαδή είχανε κάνει ειδική σύμβαση μεταξύ ΟΑΕΕ και γιατρών για να μας βλέπουν από τις 9 το πρωί μέχρι τις 11 το πρωί. Αν μπούμε μετά τις 11 το πρωί στο ιατρείο του, έπρεπε να πληρώσουμε τον γιατρό χωριστά.

Εμείς όμως πληρώναμε τις εισφορές μας στον ΟΑΕΕ κανονικά σαν κορόιδα

Γιατί μας βλέπουν ως κορόιδα. Πληρώνουμε πανάκριβες εισφορές και δεν μας λογαριάζουν καθόλου. Αρκεί να εισπράττουν σε βάρος μας

Επίσης τα φάρμακα πρέπει να τα πληρώσουμε μόνοι μας πλέον γιατί ο ΟΑΕΕ δεν πληρώνει τους φαρμακοποιούς.

Με λίγα λόγια είτε πληρώνουμε τις εισφορές μας είτε δεν τις πληρώνουμε  είναι το ίδιο αποτέλεσμα. Δεν έχουμε γιατρό την στιγμή που τον θέλουμε και τα φάρμακα τα πληρώνουμε μόνοι μας. Άρα η δωρεάν υγεία που μας προσφέρουν είναι πιο ακριβή

Και αναρωτιόμαστε μετά από όλα τα λεφτά που μας παίρνουν αν αξίζει να πληρώνουμε τις εισφορές

Ήδη αναρωτιόμαστε τα τελευταία 5 χρόνια αν θα πάρουμε ποτέ μας την περιβόητη σύνταξη μας, αν προλάβουμε να βγούμε στην σύνταξη και αν υπάρχουν τα λεφτά που έχουμε δώσει τόσα χρόνια στο ταμείο του ΟΑΕΕ για να μας πληρώσουν τις συντάξεις μας

Και για την μελλοντική σύνταξη η οποία όπως διαμορφώνεται δεν καλύπτει ένα αξιοπρεπές επίπεδο ζωής πάνω από το όριο της φτώχειας ούτε ανταποκρίνεται στο ύψος της εισφοράς που απαιτείτε ενώ σύμφωνα με τις τρέχουσες κυβερνητικές δηλώσεις θα μειωθεί και άλλο εάν καν δοθεί. Άρα, όχι μόνο δεν μου παρέχουν κάτι που να ισοσταθμίζει το ύψος των απαιτήσεων τους αλλά και με αποτρέπουν από το Δικαίωμα μου στην εργασία (άρθρο 22, παρ. 1 Σ) και στην ουσία δεν εκπληρώνουν ουσιαστικά την αμφοτεροβαρή μας Σύμβαση


Ιστορικό του ασφαλιστικού οργανισμού πρώην ΤΕΒΕ και νυν ΟΑΕΕ
Η Αιρετή Διοίκηση ΤΕΒΕ-ΟΑΕΕ και η κρίση του Ασφαλιστικού Συστήματος

            Το ΤΕΒΕ, όπως και τα περισσότερα από τα Ασφαλιστικά Ταμεία, έγιναν με πρωτοβουλίες και αγώνες των συνδικαλιστών μελών τους.
           
Οι πρώτοι που συνέβαλαν στην ιδέα της ίδρυσης του ΤΕΒΕ, ήταν τα μέλη του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Πειραιά, ΓΚΙΝΗΣ, ΣΙΜΙΝΕΛΑΚΗΣ και Π. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ που ήταν και ο τότε πρόεδρος της Ομοσπονδίας. Ήταν Ιούνιος του 1928.
           
Η σκέψη αυτή γεννήθηκε για να εξυπηρετηθεί η τάξη των βιοπαλαιστών Επαγγελματιών και βρήκε μεγάλη απήχηση στις οργανώσεις Πανελλαδικά.
           
Το Γ΄ Πανεπαγγελματικό Συνέδριο ψήφισε και αποφάσισε την Ίδρυση Ταμείου των Συντάξεων Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Ελλάδος, με κοινό στόχο την εξασφάλιση των Επαγγελματιών, Βιοτεχνών Βιοπαλαιστών κατά πάσης ατυχία προς εργασία.
            Το 1931 ο Πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος υιοθετεί την ιδέα ίδρυσης ενός τέτοιου Ταμείου, αναγνωρίζοντας επίσης την ανάγκη προστασίας της επαγγελματικής στέγης στην Ελλάδα.
Το 1934 ο Γερουσιαστής Π. Σταματόπουλος καταθέτει πρόταση Νόμου για να ψηφιστεί τελικά από τη Βουλή και τη Γερουσία το 1934 ο Νόμος 6364 (ΦΕΚ 376/31-10-1934) με τον οποίο ιδρύθηκε το ΤΕΒΕ.
            Το 1935 συγκροτείται το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο.
            Το 1938 συντάσσεται το πρώτο καταστατικό και
           
Το 1939 τίθεται σε λειτουργία ο Ασφαλιστικός μας Οργανισμός.
            Το 1954 η ασφαλιστική προστασία του ΤΕΒΕ επεκτείνεται και σε θέματα Ασθένειας με την ίδρυση του κλάδου Νοσοκομειακής Περίθαλψης.
            Το 1964 ο ασφαλιστικός πληθυσμός του ΤΕΒΕ περιορίζεται σημαντικά ύστερα από την υπαγωγή των περιοχών κάτω των 2000 κατοίκων στην υποχρεωτική ασφάλιση του ΟΓΑ.
            Το 1977 ο Ν. 655 (ΦΕΚ 217/6-8-1977) καθιερώνει το θεσμό της αιρετής Διοίκησης του ΤΕΒΕ η οποία απαρτίζεται από τον αιρετό Διοικητή ως πρόεδρο, τους 6 αιρετούς αντιπροσώπους των ασφαλισμένων (3 επαγγελματίες και 3 βιοτέχνες) και ένα ανώτερο υπάλληλο του Υπουργείου. Επίσης συμμετέχει χωρίς ψήφο Κυβερνητικός Επίτροπος. Με τον Ν. 656 (ΦΕΚ 217/6-8-1977) γίνεται η οργάνωση και επέκταση της υγειονομικής περίθαλψης. Αργότερα στο Δ.Σ του ΤΕΒΕ προσετέθησαν δύο μέλη ένας συνταξιούχος και ένας εκπρόσωπος των εργαζομένων .
           
Σήμερα το Κοινωνικό Ασφαλιστικό Σύστημα, η μεγαλύτερη κατάκτηση των εργαζομένων βρίσκεται σε κατάρρευση.

Όμως οι αποφάσεις των Κυβερνήσεων, κάθε φορά, για την εξυπηρέτηση Κοινωνικών ομάδων και συμφερόντων, δημιούργησαν την κρίση της Κοινωνικής Ασφάλισης.
           
Θεσπίστηκαν ανορθόδοξοι ασφαλιστικοί κανόνες και δημιουργήθηκαν «ευγενή» Ασφαλιστικά Ταμεία για κάποιους με κοινωνικό πόρο πολύ μεγαλύτερο των πολυπληθών, σε ασφαλισμένους, Ταμείων, που έγιναν και έμειναν υποβαθμισμένα. Τα υποβαθμισμένα είναι: ΟΓΑ, ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΤΑΕ, ΤΣΑ → ΟΑΕΕ αργότερα.
           
ΝΟΜΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΔΕΝ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Ο ΟΑΕΕ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ


1. ΜΗ ΠΑΡΟΧΗ ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΕΝΩ ΧΡΕΩΝΕΙ ΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟ

Ο ΟΑΕΕ χρεώνει κάθε μήνα 92,5€ για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλους τους ασφαλισμένους, ανεξάρτητα αν πληρώνουν τις εισφορές τους ή όχι. Σε όσους δεν πληρώνουν εισφορές και δεν έχουν προβεί σε ρύθμιση αρνείται να παράσχει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (ενώ χρεώνει, άρα αποδέχεται την δική του υποχρέωση). Όταν ο ασφαλισμένος προχωρήσει σε ρύθμιση, πχ με καθυστέρηση 3 ετών, πληρώνει και την ιατροφαρμακευτική που δεν έλαβε λόγω άρνησης του ΟΑΕΕ. ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟ?

Για τα ποσά που χρεώνει χωρίς να παρέχει προχωράει σε αναγκαστικά μέτρα είσπραξης και σε άσκηση ποινικής δίωξης κατά του οφειλέτη

Είναι νόμιμη αυτή η συμπεριφορά του ΟΑΕΕ?

2. ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ, ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟ ΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΝ ΟΑΕΕ

Ο ΟΑΕΕ όπως και το ΙΚΑ ανήκουν στον έλεγχο του Υπουργείου Εργασίας. Για τους ασφαλισμένους που οφείλουν στον ΟΑΕΕ δεν παρέχει Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Σε πλήρη αντίθεση με την πολιτική αυτή η Πολιτεία έχει καθιερώσει διαφορετικό καθεστώς για τους ανασφάλιστους εργαζόμενους του ΙΚΑ. Πρόσφατα μάλιστα με τον Ν4144/2013 επέκτεινε την ιατροφαρμακευτική κάλυψη στους ανασφάλιστους με ελάχιστες προϋποθέσεις.

Συγκεκριμένα με βάση την ισχύουσα νομοθεσία (Ν4144 άρθρο 75) παρέχεται κάλυψη για νοσηλείες και φάρμακα ακόμη και σε εργαζόμενους που έχουν έστω 50 εργάσιμες ημέρες με ένσημα είτε το 2012 είτε το τελευταίο 15μηνο (έως την ψήφιση του νόμου). Με βάση τον ίδιο νόμο οι άνεργοι έχουν κάλυψη για ασθένειες έως τον Φεβρουάριο του 2014.

Η διάταξη που προώθησε στη βουλή ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης προβλέπει και νέες ρυθμίσεις για τη χορήγηση βιβλιαρίου ασθενείας, δεδομένου ότι η κυβέρνηση αποδέχεται ότι ο αριθμός των ανέργων αλλά και των υποαπασχολούμενων, υπερβαίνει κάθε προηγούμενο. Έτσι με τη ρύθμιση αυτή οι ανασφάλιστοι καλύπτονται για 2 χρόνια από το Ταμείο τους με βασική προϋπόθεση να έχουν συμπληρώσει 600 ημέρες ασφάλισης.

Κατά συνέπεια έχουμε παράβαση του άρθρου 4 του Συντάγματος, της βασικότερης αρχής αυτού: «Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου και Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.» Για ποιο λόγο δεν πληρώνουν όλοι οι ασφαλισμένοι τις ίδιες εισφορές για υγειονομική περίθαλψη στον ΕΟΠΥΥ, αλλά για τις ίδιες ετήσιες παροχές καλούνται οι μεν ελεύθεροι επαγγελματίες να πληρώνουν 365 μέρες ασφάλισης και οι δε μισθωτοί του ΙΚΑ μόνο 50 ημέρες ασφάλισης;

Δεν έχουμε παράβαση του Συντάγματος από άνιση μεταχείριση των πολιτών?


3. ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΟΑΕΕ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΑΛΛΑ ΤΑΜΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ

Για τους ασφαλισμένους στον ΟΑΕΕ η μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών είναι ποινικό αδίκημα, σε αντίθεση με τους δικηγόρους, τους πολιτικούς μηχανικούς, τους γιατρούς που είναι ασφαλισμένοι στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (ΕΤΑΑ). Για όλους αυτούς η μη καταβολή των εισφορών δεν είναι ποινικό αδίκημα και φυσικά δεν προβλέπονται μέτρα αναγκαστικής είσπραξης στις περιπτώσεις που οφείλουν άνω των 5.000€.
           
Και όμως και το ΕΤΑΑ και ο ΟΑΕΕ βρίσκονται υπό την διοίκηση του ιδίου Υπουργείου, του Υπουργείου Εργασίας.

Δεν έχουμε παράβαση του Συντάγματος από άνιση μεταχείριση των πολιτών?

4. ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΟΑΕΕ και του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

            Η απαράδεκτη πρακτική του ΟΑΕΕ, του Υπουργείου Εργασίας (στο οποίο υπάγεται ο ΟΑΕΕ) και φυσικά της Ελληνικής Πολιτείας είναι κατάφωρα παράνομη αφού παραβιάζει σωρεία άρθρων του Ελληνικού Συντάγματος και, φυσικά,
Άρθρο 2 ΠΑΡ. 1. Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας.
Άρθρο 4 ΠΑΡ. 1. Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. ΠΑΡ. 2. Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις. ΠΑΡ. 5. Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.
Άρθρο 5 ΠΑΡ. 5. Καθένας έχει δικαίωμα στην προστασία της υγείας και της γενετικής του ταυτότητας. Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία κάθε προσώπου έναντι των βιοϊατρικών παρεμβάσεων.
Άρθρο 21 ΠΑΡ. 3. Το Κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών και παίρνει ειδικά μέτρα για την προστασία της νεότητας, του γήρατος, της αναπηρίας και για την περίθαλψη των απόρων.
Άρθρο 25 ΠΑΡ. 1. Τα δικαιώματα του ανθρώπου ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου και η αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου τελούν υπό την εγγύηση του Κράτους. Όλα τα κρατικά όργανα υποχρεούνται να διασφαλίζουν την ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκησή τους. Τα δικαιώματα αυτά ισχύουν και στις σχέσεις μεταξύ ιδιωτών στις οποίες προσιδιάζουν. Οι κάθε είδους περιορισμοί που μπορούν κατά το Σύνταγμα να επιβληθούν στα δικαιώματα αυτά πρέπει να προβλέπονται είτε απευθείας από το Σύνταγμα είτε από το νόμο, εφόσον υπάρχει επιφύλαξη υπέρ αυτού και να σέβονται την αρχή της αναλογικότητας. ΠΑΡ. 2. Η αναγνώριση και η προστασία των θεμελιωδών και απαράγραπτων δικαιωμάτων του ανθρώπου από την Πολιτεία αποβλέπει στην πραγμάτωση της κοινωνικής προόδου μέσα σε ελευθερία και δικαιοσύνη. ΠΑΡ. 3. Η καταχρηστική άσκηση δικαιώματος δεν επιτρέπεται.

Οι πρακτικές του ΟΑΕΕ και του Υπουργείου Εργασίας καταπατούν το άρθρο 2 του Συντάγματος αφού ο ΟΑΕΕ θέτει τα χρήματα υπεράνω της ανθρώπινης αξιοπρέπειας που αποτελεί τη πρωταρχική υποχρέωση της πολιτείας.
Παραβιάζουν επίσης το άρθρο 4, το άρθρο 5, το άρθρο 21 και το άρθρο 25, αφού επιβάλουν στους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ δυσμενέστερους όρους σε σύγκριση με
τους ασφαλισμένους σε άλλα Ταμεία (πχ μη άσκηση ποινικής δίωξης για τους ασφαλισμένους στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητων Απασχολούμενων (δικηγόρων,
πολιτικών μηχανικών και γιατρών)) και επιφυλάσσει ευνοϊκότερη μεταχείριση για τους ασφαλισμένους στο ΙΚΑ (βλ. παροχές ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης).

Δεν έχουμε παράβαση του Συντάγματος από άνιση μεταχείριση των πολιτών?

5. ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ
Σύμφωνα με την εγκύκλιο αρ. 7 14/2/2013 του ΟΑΕΕ:

ΘΕΜΑ: «Αναπροσαρμογή των τελών καθυστέρησης».
Αναφορικά με το θέμα, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:
Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 15 του ΠΔ 258/05 «Όλων των ειδών οι καθυστερούμενες ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του ΟΑΕΕ αναπροσαρμόζονται στο ύψος του ασφαλίστρου του χρόνου καταβολής τους και επιβαρύνονται με πρόσθετο τέλος 3% για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης και 1% για κάθε επόμενο μήνα και μέχρι 120% συνολικά σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.6 του άρθρου 9 του ν.3232/2004 (48Α΄) όπως ισχύουν κάθε φορά σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 56 του ν. 2676/1999 (ΦΕΚ 1 Α’)».
Με τη διάταξη του άρθρου 21 του Ν. 4075/2012 ορίζεται ότι : « Οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 27 του α.ν. 1846/1951, όπως αντικαταστάθηκαν τελικά με το άρθρο 9 παρ. 6 του ν. 3232/2004, αντικαθίστανται ως εξής: 1. Ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, οι οποίες δεν καταβάλλονται εμπροθέσμως, επιβαρύνονται με πρόσθετο τέλος από την επόμενη ημέρα εκείνης κατά το οποίο έληξε η κατά νόμο προθεσμία καταβολής τους. ……………
Το ποσοστό του πρόσθετου τέλους ορίζεται σε 3% για το διάστημα καθυστέρησης που αντιστοιχεί στην επόμενη της προθεσμίας λήξης της προθεσμίας καταβολής και μέχρι το ημερολογιακό τέλος του μήνα αυτού και σε 1% για κάθε επόμενο μήνα και μέχρι 100% συνολικά. ………….»
Λαμβάνοντας υπόψη ότι σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 56 του Ν. 2676/99 «………..Τα ποσοστά πρόσθετου τέλους εκπρόθεσμης καταβολής ασφαλιστικών εισφορών που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 27 του α.ν. 1846/1951, όπως ισχύουν κάθε φορά, εφαρμόζονται αναλόγως για όλους του Ασφαλιστικούς Οργανισμούς, αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. ……….», οι διατάξεις του άρθρου 21 έχουν εφαρμογή και στον ΟΑΕΕ.
Ως εκ τούτου από τη δημοσίευση του Ν. 4075/2012 (ΦΕΚ 89Α/11-4-2012) οι καθυστερούμενες ασφαλιστικές εισφορές υπέρ ΟΑΕΕ αναπροσαρμόζονται στο ύψος του ασφαλίστρου του χρόνου καταβολής τους και επιβαρύνονται με πρόσθετο τέλος 3% για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης και 1% για κάθε επόμενο μήνα και μέχρι 100% συνολικά.»

Οι καθυστερούμενες ασφαλιστικές εισφορές των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ αναπροσαρμόζονται στο ύψος του ασφαλίστρου του χρόνου καταβολής τους, δηλαδή αυτό που ισχύσει σήμερα και επιβαρύνονται με πρόσθετο τέλος 3% για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης και 1% για κάθε επόμενο μήνα. Το συνολικό ποσοστό επιβάρυνσης από τα τέλη μπορεί να φθάσει έως και το 100% του κεφαλαίου. Με κάθε δε νέα αναπροσαρμογή οι εισφορές καταβάλλονται πλέον με το νέο ποσό εισφοράς στο οποίο έχει αναπροσαρμοστεί και επιβαρύνονται με πρόσθετο τέλος 3% για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης και 1% για κάθε επόμενο μήνα.

Είναι νόμιμο το επιτόκιο αυτό, ειδικά αφού αφορά αυτασφάλιση?

6. ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΕΚΤΟΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
           
            Ως γνωστόν η εισφορά στον ΟΑΕΕ και η κλιμάκωση αυτής βασίστηκε στο αποκλειστικό κριτήριο του χρόνου ασφάλισης. Ο ασφαλισμένος ξεκινούσε από την πρώτη κλίμακα και κάθε τρία χρόνια προχωρούσε υποχρεωτικά σε επόμενη.

            Η οικονομική κρίση ανέδειξε το αυτονόητο ότι τα εισοδήματα των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ αδυνατούν να ακολουθήσουν τα «τεκμαρτά εισοδήματα» που «εννοεί» η κλίμακα των εισφορών του ΟΑΕΕ και βρίσκονται σε πλήρη αναντιστοιχία. Σήμερα καλείται ένας ασφαλισμένος της 10ης κλίμακας να καταβάλει εισφορές που ενδεχομένως να αποτελούν το 40%-80% του μηνιαίου εισοδήματός του!!! Και όπως είναι αυτονόητο δεν καταβάλει τις εισφορές προτιμώντας να καλύψει βασικές ανάγκες του ιδίου και της οικογενείας του (στέγαση, διατροφή).

            Το αποτέλεσμα της αδυναμίας καταβολής των εισφορών είναι ιδιαίτερα επώδυνα για τους ασφαλισμένους αλλά και για τον ίδιο τον ΟΑΕΕ που καλείται να πληρώσει τα δομικά του προβλήματα. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία του ΟΑΕΕ από τους 780.000 ενεργούς ασφαλισμένους, το 47% αυτών (370.000) έχουν χρέη στο Ταμείο και δεν έχουν προσέλθει για να τα ρυθμίσουν. Από τους 370.000, ένα σημαντικό ποσοστό (285.000) οφείλουν ποσά που δεν υπερβαίνουν τα 3.300€, γεγονός που σημαίνει πιθανότατα ότι είναι «νέοι οφειλέτες», δηλαδή οι οφειλές τους ξεκίνησαν το τελευταίο διάστημα κατά το οποίο βρίσκονται σε αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους, όπως έκαναν στον παρελθόν.
           
Οι εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένοι έχουν επώδυνες συνέπειες αφού καθίστανται οφειλέτες παρά την θέλησή τους, χάνουν την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη αυτών και της οικογένειας τους (παρότι ο ΟΑΕΕ συνεχίζει να χρεώνει τις ανάλογες εισφορές) και απειλείται η περιουσία τους (κινητή και ακίνητη) με κατάσχεση, με ότι αυτό συνεπάγεται (ιδίως τον περαιτέρω εξευτελισμό τους στην Κοινωνία).

            Σύμφωνα με τις παρ. 1 & 2 του άρθρου 5 του π.δ/τος 258/2005, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του π.δ/τος 5/2007: «Οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ, ανεξάρτητα από το χρόνο υπαγωγής τους στην ασφάλιση του Οργανισμού, καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές, το ποσό των οποίων είναι ίσο με το 20% του ποσού της ασφαλιστικής κατηγορίας στην οποία υπάγονται». Σύμφωνα με την ΥΑ Φ.10035/12181/651/16-19.6.2009 (ΦΕΚ Β΄ 1211/19.6.2009): «Τα ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών όλων των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, όπως οι κατηγορίες αυτές καθορίσθηκαν με το άρθρο 1 του π.δ. 5/2007, αναπροσαρμόζονται κατά 5% από 1.1.2009 ως εξής: Ασφαλιστική Κατηγορία 1,2,… Ποσά Κατηγοριών αντίστοιχα : 762,04€, 930,71€ ….».
           
Γίνεται δεκτό ότι εφ’ όσον η επιβολή εισφορών αποτελεί επέμβαση στην περιουσία του προσώπου, πρέπει η σχετική ρύθμιση να αποτελεί μια δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του δημοσίου συμφέροντος και των επιταγών προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων υπό την έννοια της υπάρξεως αναλογίας μεταξύ χρησιμοποιουμένων μέσων και επιδιωκομένων σκοπών. Ως εκ τούτου, επιβολή εισφορών που συνιστά υπερβολικό βάρος για τα πρόσωπα που βαρύνονται με αυτήν ή κλονίζει ριζικά την οικονομική τους κατάσταση αντίκειται στην συνταγματική αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος).
Το ύψος της εισφοράς το καθορίζει ο Υπουργός Οικονομικών και είναι σταθερό από το 2009.

Είναι συνταγματικό νόμιμο να παραμένει σε τόσο μεγάλο ύψος η εισφορά ενώ έχουν καταρρακωθεί τα εισοδήματα?

7. ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ

Σύμφωνα με τον Ποινικό Κώδικα, άρθρο 386:
1. Όποιος  με  σκοπό  να  αποκομίσει  ο ίδιος ή άλλος παράνομο περιουσιακό όφελος βλάπτει ξένη περιουσία πείθοντας κάποιον σε  πράξη, παράλειψη  ή  ανοχή  με  την  εν γνώσει παράσταση ψευδών γεγονότων σαν αληθινών ή την  αθέμιτη  απόκρυψη  ή παρασιώπηση  αληθινών  γεγονότων τιμωρείται  με  Φυλάκιση  τουλάχιστον  τριών  μηνών και αν η ζημία που προξενήθηκε είναι ιδιαίτερα μεγάλη, με Φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών.

2.  Οι διατάξεις του  άρθρου  72  για  το  κατάστημα  εργασίας εφαρμόζονται και εδώ.
3. Επιβάλλεται Κάθειρξη μέχρι δέκα ετών: α) αν ο υπαίτιος διαπράττει απάτες κατ`επάγγελμα ή κατά συνήθεια και το συνολικό όφελος ή η συνολική ζημία υπερβαίνουν το ποσό των πέντε εκατομμυρίων  (5.000.000) δραχμών [δέκα πέντε χιλιάδων (15.000)ευρώ. Βλ. διατάξεις και τρόπο  μετατροπής σε ευρώ στο άρθρο 0] "
ΠΡΟΣΟΧΗ: Το ποσό  των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ της περίπτωσης α` της παραγράφου 3 αναπροσαρμόζεται στο ποσό των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ με την παρ.2 περ.δ` άρθρου 24 Ν.4055/2012,ΦΕΚ Α 51/12.3.2012.Εναρξη ισχύος 2 Απριλίου 2012.
ή β) αν το περιουσιακό όφελος ή η προξενηθείσα ζημία υπερβαίνει συνολικά το ποσό των [είκοσι πέντε εκατομμυρίων (25.000.000) δραχμών"] "εβδομήντα τριών χιλιάδων (73.000)ευρώ". Βλ. διατάξεις και τρόπο μετατροπής σε ευρώ στο άρθρο 0] ".
*** ΠΡΟΣΟΧΗ: Το ποσό  των εβδομήντα τριών χιλιάδων (73.000) ευρώ  του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 4 αναπροσαρμόζεται στο ποσό των εκατό είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ με την παρ.1 περ.ιδ` άρθρου 24 Ν.4055/2012,ΦΕΚ Α 51/12.3.2012.Εναρξη ισχύος 2 Απριλίου 2012.
*** Η παρ.3.που είχε αντικατασταθεί με την παρ.11 άρθρ.1 Ν.2408/1996 αντικαταστάθηκε και πάλι ως άνω με το άρθρο 14 παρ.4 Ν.2721/1999,ΦΕΚ Α 112/3.6.1999.

Σύμφωνα με τον Ποινικό Κώδικα η απάτη ενώπιον δικαστηρίου (άρθρο 386 ΠΚ) μπορεί να τελεσθεί και με αθέμιτη παρασιώπηση αληθούς περιστατικού, όταν η παρασιώπηση μπορεί να παραπλανήσει το δικαστήριο στην έκδοση δυσμενούς για τον αντίδικο απόφασης (οφειλέτη), που θα του προξενήσει περιουσιακή βλάβη, που θα απεφεύγετο εάν ο διάδικος (ΟΑΕΕ) τηρούσε το καθήκον αληθείας κατ’ άρθρο 116 ΚΠολΔ και ανακοίνωνε με την αίτησή του στο δικαστήριο σημαντικό για την όλη υπόθεση αληθές περιστατικό (παράνομη χρέωση ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και τόκων επί αυτής, ενώ δεν παρέχει την υπηρεσία) που επηρεάζει το βέβαιο και
εκκαθαρισμένο της απαίτησης. (βλ σχετικώς ΑΠ 176/2006 Ποιν Χρ ΝΣΤ σελ 793, 1956/2001 ΠοινΔικ 2002 σελ 449 κλπ Ποινικός Κώδικας Ερμηνεία-Εφαρμογή Μιχ Μαργαρίτη Αρεοπαγίτη ε.τ. παρ/φοι 10, 11, 61,62, 63, 70, έκδοση 2008 Π. Σάκκουλα).

Είναι ποινικό αδίκημα η συμπεριφορά αυτή του ΟΑΕΕ?

8. Η ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΟΑΕΕ ΝΑ ΠΑΡΑΣΧΕΙ ΑΠΛΕΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ

            Η καταχρηστική συμπεριφορά του ΟΑΕΕ διαπιστώνεται σε κάθε πράξη του έναντι των ασφαλισμένων του. Στο απλό ζήτημα της χορήγησης κάθε λογής βεβαιώσεων ο ΟΑΕΕ τηρεί παράλογη στάση αρνούμενος να τις χορηγήσει αν ο ασφαλισμένος οφείλει εισφορές (ανεξάρτητα του πόσες οφείλει, του γιατί τις οφείλει, του πόσες εισφορές έχει καταβάλει στο παρελθόν κλπ.
Η ανάγνωση της εγκυκλίου 29/3-5-2011 του ΟΑΕΕ αποδεικνύει την πολιτική του :
ΘΕΜΑ: «Σχετικά με τη μη χορήγηση βεβαιώσεων σε ασφαλισμένους λόγω οφειλών»
            Όπως γνωρίζετε στον Κανονισμό Ασφαλιστικής Λειτουργίας του ΟΑΕΕ (Υ.Α.Φ80.000/7228/308/7-9-06) αναφέρεται ότι (εννοεί άρθρο 11): «…..Για την χορήγηση κάθε βεβαίωσης σε ασφαλισμένο του ΟΑΕΕ απαιτείται υποβολή αίτησης και απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προηγούμενη εξόφληση ή ρύθμιση των οφειλομένων
ασφαλιστικών εισφορών πλην της βεβαίωσης για πώληση Δ.Χ αυτοκινήτου, για την χορήγηση της οποίας απαιτείται ολοσχερής  εξόφληση των ασφαλιστικών εισφορών»
            Έχει παρατηρηθεί όμως ότι πολλές φορές οι υπηρεσίες του Οργανισμού  όταν ο ασφαλισμένος οφείλει εισφορές,  δεν απαντούν στο αίτημα για χορήγηση βεβαίωσης αρκούμενοι στην προφορική ενημέρωση για τους λόγους που δεν μπορεί να τους χορηγηθεί η συγκεκριμένη βεβαίωση.
            Για το λόγο αυτό επανερχόμαστε στο θέμα και τονίζουμε ιδιαίτερα  ότι, οι υπηρεσίες είναι υποχρεωμένες να απαντούν εγγράφως σε όλα τα αιτήματα των πολιτών, ασχέτως αν αυτά μπορεί να ικανοποιηθούν ή όχι . Οι υπηρεσίες  απαλλάσσονται από την υποχρέωση αυτή εάν το αίτημα είναι προδήλως παράνομο ή επαναλαμβάνεται κατά τρόπο καταχρηστικό (Ν. 2690/99 άρθρο 4 παρ.3).
            Ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που ο ασφαλισμένος αιτείται την χορήγηση βεβαιώσεων και δεν μπορούν  να χορηγηθούν λόγω οφειλών, θα πρέπει να δίνεται έγγραφη απάντηση και επί του απαντητικού εγγράφου να περιγράφεται η ασφαλιστική του  κατάσταση  και να αναγράφεται επακριβώς ο λόγος για τον οποίο δεν μπορεί να  του χορηγηθεί η συγκεκριμένη  βεβαίωση (Γνωμοδότηση Νομικής Υπηρεσίας Αρ. πρωτ. 2723/26-4-2011).»

Είναι νόμιμη η συμπεριφορά αυτή του ΟΑΕΕ?


ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΟΑΕΕ

Σας προτείνω μια ρεαλιστική πρόταση που θα μας βγάλει από το αδιέξοδο τόσο εμάς τους ανασφάλιστους και ασφαλισμένους όσο και το ίδιο το ταμείο του ΟΑΕΕ να μπορεί να εισπράξει

1.      Διαγραφή των οφειλών μας
2.      Να ζητήσει ο ΟΑΕΕ να του δώσουμε τα εκκαθαριστικά σημειώματα της Εφορίας κατά τα τελευταία 10 χρόνια λειτουργίας των επιχειρήσεων μας. Τα 5 εκκαθαριστικά (2004-2009) θα είναι πριν από την οικονομική κρίση που μας φέρατε και τα υπόλοιπα 5 εκκαθαριστικά (2009-2014) θα είναι μετά την κρίση. Εδώ θα φανεί και η οικονομική ζημία που μας προκαλέσατε στις επιχειρήσεις μας και στο σύνολο της ζωής μας
3.      Με βάση τα όριο της φτώχειας που είναι το ετήσιο εισόδημα 6,951€, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ (βλέπε δημοσίευμα Εφημ δημοκρατία 9/10/2013 φυλ 835 σελ δ05 και άλλες εφημερίδες)  να καθοριστούν οι εξής εισφορές για το σύνολο των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ

Κατηγορία
Ετήσιο Εισόδημα σε €
Μηνιαίο Εισόδημα
Μέσος όρος
Μηνιαία Εισφορά
1
0-5.000
<= 416,67
0%
0,00 €
2
7.000
583,33
5%
29,17
3
9.000
750,00
6%
45,00
4
11.000
916,67
7%
64,17
5
13.000
1.083,33
8%
86,67
6
15.000
1.250,00
9%
112,50
7
17.000
1.416,67
10%
141,67
8
19.000
1.583,33
11%
174,17
9
21.000
1.750,00
12%
210,00
10
23.000
1.916,67
13%
249,17
11
25.000
2.083,33
14%
291,67
12
27.000
2.250,00
15%
337,50
13
29.000
2.416,67
16%
386,67
14
31.000
2.583,33
17%
439,17

Με βάση τον παραπάνω πίνακα να γίνουν οι ρυθμίσεις για τις οφειλές που έχουμε τα τελευταία 5 χρόνια και να μπορέσουμε να κρατήσουμε τις επιχειρήσεις μας ενεργές και το κράτος να μπορεί να εισπράττει και τους φόρους που του είναι απαραίτητες.
Ο παραπάνω πίνακας να ισχύσει και για τους ασφαλισμένους που μπορούν να πληρώνουν ακόμα τις εισφορές τους.
Και φυσικά να μην μεταβληθεί για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση, και να μην ισχύουν οι αυξήσεις κάθε 3 χρόνια που γίνονται

Θα ήθελα να παρακαλέσω τον αρμόδιο Υπουργό να μας ενημερώσει για τα ακόλουθα στοιχεία:

1.      Υπάρχει η πολιτική βούληση του Υπουργείου Εργασίας να κατανοήσει τον ήδη δύσκολο επαγγελματικό κόσμο των ΜμΕ και να τον βοηθήσει σε αυτές τις δύσκολες στιγμές να κρατήσει τις επιχειρήσεις του ενεργές για να μπορέσει να συνεισφέρει στα έσοδα του Κράτους από τους φόρους που του αποδίδουμε, να μην μειώσουμε το προσωπικό μας όσοι επιχειρηματίες έχουμε ακόμα υπαλλήλους, και κυρίως να κρατήσουμε το ταμείο μας να μπορεί να παράσχει τις υπηρεσίες του στους συναδέλφους μας  ;

2.      Υπάρχει η πολιτική βούληση να έχουμε όλοι οι ασφαλισμένοι και οι ανασφάλιστοι του ΟΑΕΕ, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, όλο το 24ωρο ;

3.      Υπάρχει η πολιτική βούληση να αποποινικοποιηθούν οι μη καταβολή των εισφορών μας στον ΟΑΕΕ εφόσον είναι αυτασφάλιση και όχι φόρος;


Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Με εκτίμηση

ΔΟΥΔΑΚΜΑΝΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Ευγένιου Ευγενίδη 3, Διδυμότειχο, 68300
Τηλ. 25530 26490
Email : adouda@hol.gr

ΠΟΛΙΤΕΥΤΗΣ ΕΒΡΟΥ

Μέλος της ομάδας κυβερνητικού ελέγχου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Μέλος της Γραμματείας Εμπορίου

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θέλετε να βάλετε ενεργό link στο σχόλιό σας; BlogU

Join the club...

...και στο facebook

Επισκέψεις αυτόν τον μήνα:

grupo de afinidad